Onkohan tämä liikaa?

jhon6910

Monesti mietityttänyt juonko liiaksi,meneekö terveys tällä juomisella?Olen 30kymppinen mies ja otan viikonloppuisin pullon kirkasta(0,5)sekä joitakin oluita päälle.Viikolla tulee tehtyä joitakin drinksuja tai otettua muutama olut illalla.Kuitenkin viikolla se jää siihen muutamaan paukkuun,pystyn kyl lopettamaan parin oluen jälkeen mut jotenkin se vaan tekee mieli se ilta olut saada.Viikossa ei ole ku pari iltaa jolloin olen täysin ilman alkoholia.Hiukan alkanu vaan huolettaa ku on viel aika nuori et onkohan tämä määrä terveydelle liiaksi?Alkoholi ongelmaa en niinkään pelkää pystyn kyl lopettamaan ennen ku pää koppa on ihan sekasin ei juominen vaikuta mitenkään töihin tai perheelämään,jotenkin vaan hiukan tullu tavaksi.

10

180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reijo71

Joo ei kuulosta olevan liikaa tuommoinen määrä. Ja kun olet jo 30 v niin se ei ole enää niin vakavaa. Olen itsekkin 41 v ja olen juonut 15 v asti ja ihan hyvin on asiat menny. En sinuna kauheasti epäröis. Ota vain kaikki irti elämästä vielä kun voit. Onnea!

• ....

Typeryys suorastaan kukoistaa..

• Salajuopon poika
        .... kirjoitti:

Typeryys suorastaan kukoistaa..

Aivan, jos elämästä kaiken irti ottaminen tarkoittaa vain ryyppäystä, niin onneksi olkoon...

Jos viinan juonnin aloittaa teini-iässä, niin onko se vapaa-aika käytettävä lopun ikää viinan juomiseen? Eikö siihen koskaan kyllästy ja tee mieli touhuta muuta?

• Pakarinen vaan
        Salajuopon poika kirjoitti:

Aivan, jos elämästä kaiken irti ottaminen tarkoittaa vain ryyppäystä, niin onneksi olkoon...

Jos viinan juonnin aloittaa teini-iässä, niin onko se vapaa-aika käytettävä lopun ikää viinan juomiseen? Eikö siihen koskaan kyllästy ja tee mieli touhuta muuta?

Miksi näet juomisen ja muun touhuamisen toistensa vastakohtina? Kuitenkin juomisen ja muun touhuamisen voi hyvin suorittaa päällekkäinkin ja se on jopa hauskaa. Touhuaminenkin.

• Nuori Lääkäri

Käyttämäsi määrät ovat hyvin kohtuullisia. Voit vielä lisätä juomista reilusti!
      Optimaalinen annos terveyden kannalta on 17 annosta päivässä. 24 annosta päivässä maksimi.

• Heh..

Finninaamateini tuli taas lapsellisuuksineen.

• perseenhaju

Alkoholin tilalle pallihiki, pidät taatusti moisesta hajusta ja munien rapsuttelu on nerokasta tekemistä alkoholin tissuttelun sijaan. Raapaiset kunnolla ja haistelet hurmiossa, niin kohta huomaat että sinun pitää saada pallihikeä lisää!

Ilmainen heguma ja ei krapulaa! Näin minäkin tein ja olen nyt onnellisempi kuin koskaan.

• jjjiiipps

Pullo kirkasta joka viikonloppu on ihan järkyttävä rasitus maksalle. Kuvittele näin että kun aloitat juomaan maksasi polttaa hetken alkoholia mutta ei pysty siihen kuin pienen hetken, sen jälkeen kaikki alkoholi jonka juot on kuin myrkkyä jota maksasi ei pysty prosessoimaan kuin tuntien päästä. Kun teet tätä jatkuvasti, maksasi ei enää palaudu normaalisti vaan sairastut. Voisitko vaihtaa miedompiin tai koko pullon sijasta ottaa muutaman paukun? Suosittelen myös käymään lääkärissä mitauttamassa maksa-arvosi, ihan siksi että tiiät vähän missä kunnossa on.

• ent kaappijuoppo

Ja pöh, mä join kirkkaat aina lantrinkin kans, todellinen rosentti ollut lienee
      keppanan korvilla, ei se maksa varmaan olis sipannu, muualla ennemminki
      alkoi ränkläämään.

• kursailut vex

itse en ajatteli tuollaisia määriä,meillä koirat juo tuon verran,kolme kertaa enemmän otan viikolla,teen työni,eikä huoleta yhtään,haluan elää-ja nauttia.
      ei se sitä haudassa kerkeä juomaan ,kun liköörjä.
      autolla ajelen sivutiellä-tai moottoritiellä jossa on tilaa.
      antaa palaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe