Pyrin ensimmäistä kertaa lääkikseen ja kysymys saattaa kuulostaa oudolta. Minulla on ns. lääkärin käsiala negaativisessa mielessä, että osa ihmisistä ei saa siitä mitään selvää koska kirjoitan kaunoa. Kaunoni on tasaista ja siistiä, mutta tuntuu, että etenkin miehet kokevat sen hankalana lukea. Myös osa nuorista naisista sanoo, että eivät pysty sitä lukemaan.
Sattumalta löysin melkein oman käsialatyylini netistä:
http://www.gamalei.net/syaffolee/images/handwriting_add.gif
Olen kirjoittanut koko aikuisikäni kaunolla ja kirjoitan sitä nopeasti. Tämän takia en haluaisi siirtyä hitaampaan kirjoitustyyliin.
Onko täällä muita kaunonkirjoittajia ja onko tullut ongelmia joskus esimerkiksi opettajat ovat kommentoineet?
Käsiala pääsykokeessa
5
304
Vastaukset
- aloittaja..
Lisäys:
Luin hieman eteenpäin ja sanotaako, että käsialani on tasaisempaa ja kirjaimet selkeämmin esillä. Eli kuinka moni saa tuosta kaunosta selvää? - Läkismelkeinmies18v
Saan selvää linkkaamastasi kuvasta. Kuvassa "fontti" on vaan kyllä vähän turhan paksua, jos ois kirjotettu ohkasemmalla kynällä saisin selvää oikein hyvin.
Valintakokeessa sitten pidät mielessä selkeän käsialan niin se auttaa silleen taustalla :) - Tylsä kynä
Käyttäkäähän muuten 0,3mm lyijykynää pääsykokeessa 0,5:n tai 0,7:n sijaan! Antaa selkeyttä kirjoittamiseen pienessä tilassa ja mahdollistaa (joillakin) suuremman tekstimäärän.
- hurri
'Ja vitut. 0,9:llä täällä mentiin sisään ja aina lisensiaatiksi saakka. Lahjattomat kaventaa (lyijyä)
- kaarlepitkäkoo
Nimimerkin perusteella suomenruotsalainen sukunimi taisi olla se joka sisälle vei? ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184631Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4982437Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1422001Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.181909- 811586
- 1461505
- 121186
- 102984
- 124842
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik40839