Mikä traileri olisi paras?

eijukeijuli

Hyvät veneilijät!
Haluan ostaaa miehelleni yllätyks lahjaksi veneeseen trailerin.
Meillä on AMT 185Br vene ja siihen mikä olisi mielestänne paras traileri.
Trailerin päällä säilyttäisimme venettä myös talven yli ja tiettty että olisi helppo siitä yksin laske aveteen. ja toki sitä perässäkin joskus vedetään.(ainakin kun on myyty ja uusi ostaja hakee pois:)))
Kiitos jo etukäteen!

13

7686

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suosi suomalaista

      Itse ostaisin kotimaisen, Muuli, Majava, Juhta. Tuo vene moottoreineen painaa jo sen verran että 1300 sarja sopiva.
      Enkä ostaisi yllätyslahjaksi vaan mieluiten niin, että laita vaikka hänelle kortti jossa lukee "saat kultaseni ostaa haluamasi venetrailerin veneellemme".

      Sen verran iso investointi että kyllä pitää olla myös mieluinen ja täyttää miehesi laittamat tekniset yms. vaatimukset.

    • AKU-750

      AMT 185BR painaa 680kg ja jos siinä on esimerkiksi 75hv 4T kone niin koko
      pakeetti painaa noin 850kg joten jarruttomalla 1000-sarjan trailerilla pärjää
      mutta ehkä joku 1300-sarjan jarrullinen traileri olisi se oikea valinta tosin hinta
      nousee jo yli tonnilla, näitä on monenmerkkisiä esim. AKU tai STAR halvimpia.

      • äp9+00o8li7

        Jarruton ei saa kokonaispainoaan ylittää 750 kg. Pitäisikö se tietää?


      • JM

        Veneen paino ilmoitetaan ilman varusteita. Kun siihen lisätään kaikki välttämättömät tykötarpeet kuten akku, veneilyvarusteet ja polttoaine, sen kokonaispoaino nousee selvästi.Lisäksi moottorin paino on ns. kuivapaino. Lisäksi trailerin omapaino lasketaan mukaan sallittuun kokonaimassaan.

        Kyseessä on siis koko yhdistelmän paino ja tuollainen satsi menee tod.näk. yli 1000kg vaikka miten laskisi.

        Monella hekilöautolla ei saa vetää kuin 500 kg massaa jarruttomana, maksimi vetopaino (= kokonaispaino eli kaikki trailereineen) on ilmoitettu rekisteriotteessa jarruttomana ja jarrullisena.

        On sulaa hulluuta kuvitella, että 750kg jarruttomalla trailerilla voi vetää 750 kg painoista veneyhdiselmää. Tämä on tarkoitettu vain kevyiden veneiden vetämiseen, nykyaikaiset veneet painavat jo 5m kokoluokassa kohtuullisen kokoisellam mottorilla jo niin plajon, että ttrailerin kantavuus (750 kg miinus sen omapaino) ylitetään selkeästi. Tämä rikotaan jatkuvasti ja ylisuuria veneitä näkee liian pienien trailerien päällä. Syykin on selvä, koska jattuttomia trailereita ei tarvitse katastaa. Tämä on suuri vääryys ja se pitäsi korjata, kaikille trailereille säännölliset katsastukset, niin poistuu kiusaus käytää laittomia ja turvattomia kuljetuksia.

        Henk.koht. en haluaisi kokeilla miten hätäjarrutus toimii maantiellä jaruttomalla 750 kg trailerilla, jossa on päällä laiton massa.

        JM


      • Jarruttelija
        JM kirjoitti:

        Veneen paino ilmoitetaan ilman varusteita. Kun siihen lisätään kaikki välttämättömät tykötarpeet kuten akku, veneilyvarusteet ja polttoaine, sen kokonaispoaino nousee selvästi.Lisäksi moottorin paino on ns. kuivapaino. Lisäksi trailerin omapaino lasketaan mukaan sallittuun kokonaimassaan.

        Kyseessä on siis koko yhdistelmän paino ja tuollainen satsi menee tod.näk. yli 1000kg vaikka miten laskisi.

        Monella hekilöautolla ei saa vetää kuin 500 kg massaa jarruttomana, maksimi vetopaino (= kokonaispaino eli kaikki trailereineen) on ilmoitettu rekisteriotteessa jarruttomana ja jarrullisena.

        On sulaa hulluuta kuvitella, että 750kg jarruttomalla trailerilla voi vetää 750 kg painoista veneyhdiselmää. Tämä on tarkoitettu vain kevyiden veneiden vetämiseen, nykyaikaiset veneet painavat jo 5m kokoluokassa kohtuullisen kokoisellam mottorilla jo niin plajon, että ttrailerin kantavuus (750 kg miinus sen omapaino) ylitetään selkeästi. Tämä rikotaan jatkuvasti ja ylisuuria veneitä näkee liian pienien trailerien päällä. Syykin on selvä, koska jattuttomia trailereita ei tarvitse katastaa. Tämä on suuri vääryys ja se pitäsi korjata, kaikille trailereille säännölliset katsastukset, niin poistuu kiusaus käytää laittomia ja turvattomia kuljetuksia.

        Henk.koht. en haluaisi kokeilla miten hätäjarrutus toimii maantiellä jaruttomalla 750 kg trailerilla, jossa on päällä laiton massa.

        JM

        "Henk.koht. en haluaisi kokeilla miten hätäjarrutus toimii maantiellä jaruttomalla 750 kg trailerilla, jossa on päällä laiton massa."

        Se on kesäkelillä hallittavuuden kannalta ihan yksi maku onko se massa 600 vai 900 kiloa. Kunhan on oikein kuormattu.

        Toki jarrutusmatka on piirun pidempi, mutta tärkeintä on että yhdistelmä on hallittavissa. Jos saisin valita jarruttoman 900 kiloisen tai jarrullisen 1800 kiloisen niin kyllä ensimmäisen ottaisin.

        Liukkaalla on tietysti eroa.


    • eijukeijuli1

      Kiitos vastauksista!

    • zdssdwwee

      Täällä käytössä samankokoisen paketin kanssa JSI:n VT1350-2 traileri. Kesät vene vedessä mutta talvet trailerin päällä. Kärryssä on kippi joka helpottaa aika paljon nostoja ja laskuja. Muuten en osaa sanoa kuin että ajaa asiansa ja kulkee mukavasti perässä.

      • eijukeijuli2

        Kiitos


    • 20

      tilanne näyttää huolestuttavalta. ainoa ratkaisu on vaihtaa ukkoa, niin samalla ratkeaa traileri ongelmakin.

    • jupelisjuu

      Kannattaa odottaa Kippari-lehden numeroa 6/2012. Siinä on trailerivertailu päätöksesi tueksi.

    • Ihannevaimo...!!!!

      Kunpa minullakin olisi tuollainen vaimo! Et voisi harkita ukon vaihtoa?

    • traikkuli

      Tuo vene vaatii jarrullisen kärryn. Meillä on samanpainoinen vene ja 115hp 4-tahti kone 200kg, joten veneen paino noin 1000kg.

      Trailerina Majava 1300, jossa on kippi ja kovamuoviset rullat. Kannattaa kiinnittää huomiota myös takavalojen irroitttamismahdollisuuteen varsinkin, jos traileria käyttää merivedessä (johdot hapettuvat). Uusissa trailereissa on ainakin osassa LED-valot (ilmeisesti) tiiviissä kotelossa, joten tuokin ongelma poistuu.

    • bustarrrdh

      Vaihda Busteriin! Vaihda se keskentekoinen muovipulkka veneeseen, jota voi säilyttää myös vedessä eli Buster. Ei tarvitse peitellä jos tulee tihkusade ja nostaa ylös kuivumaan joka reissun päälle! Itseasiassa et tarvitse traileria edes veneennostoon syksyllä... --->>
      http://www.youtube.com/watch?v=NNt2CioiuwQ

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      262
      4606
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      132
      3003
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      44
      2797
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      76
      1761
    5. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1624
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

      Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1493
    7. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      59
      1360
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      94
      1253
    9. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      212
      1138
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1129
    Aihe