Rahojen häviäminen nettimaksussa.

Taateli_

Moikka. Haluaisin kuulla ihmisten kokemuksia netissä maksamisesta luottokortilla kuten esim. Visa, Mastercard tai vastaavalla. Olen maksanut aikaisemmin Visalla nettitilauksia ja kaikki on sujunut vaivatta ja nopeasti. Minulla on kuitenkin varmuuden takaamiseksi koneellani viruksentorjuntaohjelma ja Windows Vistan mukana tuleva palomuuri/virustentorjuntaohjelma.

Olen luottanut aikaisemmin siihen tietoon että netissä maksaminen on turvallista ja kätevää, mutta nyt 21pv tätä kuuta maksoin äitini mastercardilla itselleni pari kk käyttöaikaa www.match.com sivustolle. Maksoin itseni sisään sivustolle missä kysyttiin kortin sarjanumero, kk/vuosi-tunnus sekä kolminumeroinen turvanumero. Luin sivuston tiedot tarkasti ja tiesin että kyseessä on luotettava sivusto vaikka onkin Ruotsalainen ei sillä niin väliä.

Eilen kuitenkin äitini soitti ja kertoi hänen yllämainitulta tililtään hävinneen n. 8000 € rahaa !!! Äitini on vanhempi ihminen eikä hänellä ole nettitunnuksia, hän hoitaa raha-asiat kuten laskut ja nostot ottoautomaateilta tai pankeissa vanhanaikaisesti. Äitini korttitiedot kysyin äidiltä puhelimessa eikä paikalla ollut ketään muuta kuin minä itse.

Olen maksanut paljon netissä esim. tilauksia tai laskuja ym. ja sitä kautta olen tullut luottavaiseksi netissä maksamiseta. Nyt kuitenkin haluaisin kuulla ihmisten mielipiteitä ja vastaavaa, onko kenellekkään käynyt vastaavaa millään sivustolla tai muutenkaan ja kuinka asian voisi selvittää?

Kiitoksia etukäteen, mielellään asiallisia vastauksia.

7

228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heti kortti kiinni

Kaippa kuoletitte samantien kortin tai voi seuraavan kerran olla tyhjä kokonaan.

• 9

Olet käytännössä antanut tietojen pyytäjälle vapaat kädet kortin käyttöön. Mahdollisesti joku muukin taho on vetänyt välistä. Kortti killiin ja tilille sulku. Tuskin rahoja enää takaisin saa. Ei pankki eikä korttiyhtiö ole vastuussa noin hulvattomasta käytöksestä.

• 4+15

Kuka järkevä mäkselee moisia deittisivustoja luottokortilla?????????

• 3+10

Eipä paljon viruksentorjunta/palomuuri vaikuta siihen mitä tietoja sä nettiin vapaaehtoisesti laitat. Ei muuta kuin katsotte sieltä äitinne tililtä että mihin ne rahat ovat menneet, ja sen jälkeen rikosilmoitus poliisille. Joskus pankki suostuu hyvittämään, joskus ei... Tais olla provo koko viesti, kun ei aloittaja ole mitään kirjottanut ton jälkeen.

• ihmetyttää

miksi maksoit äitisi mastercardilla itsellesi käyttöaikaa deittisivustolle ?

• vuosien tarkkavaisuu

minullekin tuli seuraava pyyntö,
      VAIKKA kirjauduin DX kauppaan entisillä tunnuksilla ja tilasin 18. kertaa ja sivuilla ja "suositeltiin maskua DX kautta koska se on turvallista.

en tietystikkään antanut, peruin, tiilasin toisesta kaupasta ja maksoin PAYPal kautta

OLEN KUULLUT ETTÄ jos antaa tietonsa voi mennä rahaa vuosienkin kuluttua ja varsinkin silloin kun sitä muutenkin netissä korttiaan käyttää, ei se rahan katoaminen tapahdu aina heti.

näyte mitä pyyrettiin
      https://cs.dx.com/Ticket/Sample

https://cs.dx.com/Ticket/Credit/7E02FE3F78BD42788DBC77F1A30D90C8.120701001013526515

---------------------------------suomeksi pyyntö oli:
      Hyvä asiakas,

Kiitos tilaamiseksi DealExtreme.com. Jotta maksu on kohti pyyntöäsi, lisävahvistusta tarvitaan tämän maksun. Voisitteko valitse yksi näistä tavoista on lueteltu alla auttaa vahvistamaan maksu sekä tiedon? (Klikkaa tästä nähdäksesi näyte ):

1. Kuva / kopiointi / kuvakaappaus luottokortin lasku (Kaikki aikaisemmat ostolasku riittää). Olisi parempi, jos voimme selvästi nähdä sekä ensimmäiset 6 numeroa ja 4 viimeistä numeroa kortin numero ja kortinhaltijan nimi laskun.

2. Kuva / kopiointi / kuvakaappaus molemmin puolin luottokortilla. Turvallisuussyistä tilin ja kortin numero, (ota kansi tai black-out CVV2/CVC2/CSC2 code) vain näyttää meille ensimmäiset 6 numeroa ja 4 viimeistä numeroa kortin numeron.

3. Kuva / kopiointi / kuvakaappaus kortinhaltijan henkilökortti / passi / ajokortti.

Voit valita, valita liittää johonkin yllä Authorization lomakkeella. Kiitos yhteistyöstä tarjoamaan DX kanssa tarvittavia tietoja tilauksesi käsittelemiseksi tehokkaasti.

• 161

Miksi et maksanut Paypalilla DX:ssä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      183
      2314
    2. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      172
      2050
    3. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      44
      2003
    4. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      128
      1680
    5. Ikäero suhteessa

Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia
      Parisuhde
      68
      1655
    6. Liian paljon hylättyjä ääniä

Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus
      Maailman menoa
      196
      1539
    7. Tiedän kyllä sen

Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      77
      1261
    8. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      81
      1153
    9. Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat

Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P
      Ähtäri
      32
      1144
    10. Ärsyttää et olet

Niin välinpitämätön suhteeni
      Ikävä
      71
      1103
    Aihe