Euroopan halvin matkakohde

tomppa.

Suomalaiset ovat aina halunneet säästää joka asiassa, eikä haittaa vaikka kaikki ei olisi ihan kohdallaan:

http://www.iltasanomat.fi/matkat/rahat-vahissa-tama-on-euroopan-halvin-matkakohde/art-1288465217946.html?ref=hs-tf-promo3

136

1821

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Takavuosina tänne kirjoitellut tomppa oli sitä mieltä, ettei hyvää ja halpaa lomamatkaa olekaan. Olen samaa mieltä hänen kansssaan.

      • tomppa.

        Kiitos muistamisestaja seison edelleen sanojeni takana.


    • Tietävä.

      Tompalle tiedoksi, että sitä kaikkein halvinta majapaikkaa ei ole Bulgariassa pakko ostaa.

      Neljän ja viiden tähden hotellit ovat ihan vertailukelpoisia muiden maiden vastaavien kanssa. Niistä tosin joutuu maksamaankin enemmän kuin sen halvimman hotelin hinnan.

      • tomppa.

        Eihän lomareissulle nyt mennä viettämään lomaa siellä majapaikassa. Kyllä se Bulgarian hygienia ja muu köyhyys on kurjinta mitä maailma päällään kantaa.

        Kumma kun ihmiset ehdoin tahdoin terveytensä kustannuksella matkustavat Bulgarian ja Turkin kaltaisiin maihin. Ei sitä ihan kaikessa sentään pitäisi säästää vai onko se halvalla saaminen sitä niin suomalaisuutta?


    • hyrtt

      Vähiten Bulgariasta ihmiset (minä) ovat sairauksia saaneet.

      • tomppa.

        Taitaa olla aika vähissä teidän matkustelut ulkomailla?


    • RUAHAHAA!!

      "Suomalaiset ovat aina halunneet säästää joka asiassa, eikä haittaa vaikka kaikki ei olisi ihan kohdallaan:"

      Tomppa tulkitsee selvityksen tulosta ikiomalla tavallaan: mitä enemmän matka maksaa, sitä tasokkaampi se hänen mielestään on.

      No joo, voihan sitä niinkin matkailla: kalliit lennot, kallis maa, kallis ruoka ja kalliit oheispalvelut. Jos Tompalla matkailukohteen valintakriteerinä on mahdollisimman korkea hinta ja mahdoliisimman täydellinen maa, niin so what.

      Muilla ihmisillä voi olla vähemmän rahaa lomanviettoon kuin Tompalla. Siksi hänen kaltaisensa omalla varallisuudellaan mahtailevat kannattaa jättää huomioimatta. Ei haukkuva koira haavaa tee!

      Matkustetaan me köyhät siellä, missä ei näitä tomppeleita Tomppia tapaa ja toivotaan, että Tomppa tästedes pysyy oman sivistystasonsa, älynsä ja varallisuutensa mukaisesti tästedes kaltaistensa kanssa omilla nettisivuillaan.

      • tomppa.

        Toivoa aina sopii, että suomalaisetkin oppisivat joskus vielä jotain. Onhan se nyt selvä, jos ei ole varaa ulkomaanmatkailuun ettei kannata väkisin yrittää hakea Kreikan ja Espanjan kaltaisia olosuhteita Bulgariasta tai Romaniasta.


    • 332244444

      Halpuus kyllä näkyykin, paskasin paikka ikinä. Ja millaisia juntteja sinne suomesta lähteekään.. EI HYVÄÄ PÄIVÄÄ! Ei edes sanaa englantia osaa ...

      • tomppa.

        Siellä sitä sitten roikutaan muiden suomalaisten liepeissä, molotetaan suomea ja tehdään sitä samaa mitä lähiöravintolassakin. Ryypätään.


    • Bulgariassa hyvääkin

      Löytyy Bulgariasta hyviäkin lomapaikkoja. Sunny Beach ja Kultahietikolle ei kannata lähteä ellei ole tarkoitus harrastaa lomansa aikana muuta kuin vain ryyppäämistä. Albena, Ozborg ja Primosko ovat hyviä ja rauhallisia paikkoja, jossa myös on hyviä ja edullisia ravintoloita, hotelleja löytyy monen tasoisia. Niin ja suht´ edullisia matkojakin löytyy, halvempia kuin Espanja tai Kreikka.

      • tomppa.

        Kyllä varmaan löytyykin, itse vastustan nimenomaan näitä Sunny Beachin ja Kultarannan kaltaisia turistirysiä.


    • Hyi vittu!!

      "Uuden tutkimuksen mukaan Bulgariassa kymmenen tyypillistä matkaajan ostosta, kuten kolmen ruokalajin illallinen, maksavat vain 42,79 puntaa eli noin 52 euroa"

      -Voi rakkaat lapset.

      Syömäänkö te lomalla menette?Minulle syöminen on välttämätön paha,ja se maksaa ravintolassa noin 10€/henki.

      Olen ollut Bulgariassa viitisentoista kertaa,ja minulla ei ole paikasta pahaa sanottavaa.
      Tietty jos on luonteeltaan kekkana,eli sellainen,jonka pitää päästä talvilomalla lappiin laskettelemaan,koska se näyttää naapureideen silmissä hienolta,niin silloin Bulgaria ei ole oikea vaihtoehto.

      Itse otan aurinkoa,ja uin meressä,ja minulle Bulgaria sopii oikein hyvin.
      Tosin asian selittänee se,että minulla ei ole mitään tarvetta naapureille,eikä työkavereille puolta vuootta aikaisemmin matkoistani leveillä.

      Kekkanalle on ehdottoman tärkeää ilmoittaa matkasta ennenkuin sitä on edes varattu.

      • tomppa.

        On mukava tehdä sellaisia matkoja, joista kehtaa kertoa tuttaville. Bulgaria on niin huonossa maineessa, että joutuu selittelemään miksi lähtee, jos sinne varaa matkan.

        Syöminen ja nimenomaan hyvän ruuan nauttiminen on yksi suurimmista nautinnoista. Bulgariassa sitä ei voi tehdä, etkä sinä ole koskaan tavoittanut sitä nautintoa. Sinulle halpa matka on tärkeämpi.


      • ...
        tomppa. kirjoitti:

        On mukava tehdä sellaisia matkoja, joista kehtaa kertoa tuttaville. Bulgaria on niin huonossa maineessa, että joutuu selittelemään miksi lähtee, jos sinne varaa matkan.

        Syöminen ja nimenomaan hyvän ruuan nauttiminen on yksi suurimmista nautinnoista. Bulgariassa sitä ei voi tehdä, etkä sinä ole koskaan tavoittanut sitä nautintoa. Sinulle halpa matka on tärkeämpi.

        en ihan samaa mieltä ole tompan kanssa kaikesta mutta lomamatkalla pitää kyllä voida syödä hyvin. sama kriteeri minulle matkalle lähdössä.


      • tomppa.
        ... kirjoitti:

        en ihan samaa mieltä ole tompan kanssa kaikesta mutta lomamatkalla pitää kyllä voida syödä hyvin. sama kriteeri minulle matkalle lähdössä.

        Mukava nähdä samanhenkisiä palstalla.


      • ei ymmärrä

        Välttämätön paha?


      • Hyi vittu!!
        ei ymmärrä kirjoitti:

        Välttämätön paha?

        Niin todellakin.Välttämätön paha.
        Miksi pitää sitä lautasellista nakertaa puolitoista tuntia,kun homman voi hoitaa viidessä minuutissä?

        Naimisesta nautitaan mutta syömisen hoidan mahdollisiiman nopeasti,koska siihen käytetty aika on pois jostain muusta.

        Minulle riittää lomalla aurinko ja meri,ja syötäväkin on,mutta en siihen aikaa viitsi tuhlata.


      • ...
        Hyi vittu!! kirjoitti:

        Niin todellakin.Välttämätön paha.
        Miksi pitää sitä lautasellista nakertaa puolitoista tuntia,kun homman voi hoitaa viidessä minuutissä?

        Naimisesta nautitaan mutta syömisen hoidan mahdollisiiman nopeasti,koska siihen käytetty aika on pois jostain muusta.

        Minulle riittää lomalla aurinko ja meri,ja syötäväkin on,mutta en siihen aikaa viitsi tuhlata.

        Eikös sinun kannattaisi venäjälle johonkin vielä bulgariaakin halvempaan paikkaan jos et tarvi muuta kuin meren ja auringon?


      • ....
        ... kirjoitti:

        Eikös sinun kannattaisi venäjälle johonkin vielä bulgariaakin halvempaan paikkaan jos et tarvi muuta kuin meren ja auringon?

        Venäjän rantakohteissa on itseasiassa korkeampi hintataso kuin Bulgariassa, Sotsissa ei enää suomalaisen matkakassalla mällätä, päivät ovat muuttuneet sitten Inturistin - vaikka se suomalaiselle onkin kivuliasta.


    • Taas Bulgariaan

      Pitäähän sitä ihmisen syödä ei se pyhällä hengellä kotonakaan pärjää saati sitten reissussa. Kyllä Bulgariassa voi nauttia erittäin hyvästä ruoasta ja halvemmalla kuin täällä Suomessa. Aurinkoa siellä saa ja miksi pitäisi maksaa samasta auringosta tuplaten enemmän matkustaessa Kreikkaan, Espanjaan tai Turkkiin. Kierrän ns. turistirysät pois kuten Kultahietikon ja Sunny Beachin, koska siellä kaikki on moninkerroin kalliimpaa kuin Albenassa tai Primoskossa.

      • tomppa.

        Minulla ei ole tapana lähteä säästämään ulkomaille, vaan otan lomamatkan rentoutumisen ja ehkäpä hieman tuhlailevankin elämän tyyliin.

        Tuo halvemmalla tarkoittaa Bulgarian tapauksessa epähygieenisemmän ruuan syömistä ja mahdollista kärsimystä pahan vatsataudin kanssa lopun lomaa.


    • kukhty

      Epähygiienista ruokaa en ole joutunut Bulgariassa syömään , olen kuitenkin varonut sellaisia ruokia , joista voi saada bakteeritartunnan . Kreikasta sai salmonellan 2005.

      • tomppa.

        Kreikkalainen ruoka on erittäin hyvää toisin kuin mitä on bulgarialainen. Siellä on turistien määrä 100-kerainen verrattuna Sunny Beach ja Kultahietikkoon, silti Bulgariasta ne vatsatautivalitukset tulevat.


    • Hömppä

      Aikooko Tomppa olla Bulgariassa viikon vai kaksi?

      • tomppa.

        Kiitos kysymästä, mutta en aio olla päivääkään Bulgariassa.


      • ....
        tomppa. kirjoitti:

        Kiitos kysymästä, mutta en aio olla päivääkään Bulgariassa.

        Tompalla on aika jännä näkökulma muihin maihin. Olen asunut vuosia ulkomailla, kierrellyt satavarmasti kaikki suomalaisten suosikkirysät, mutta myös mm. Yhdysvalloissa, jossa lomailu ei ole erityisen halpaa, kaikki on kliinistä ja maito maistuu samalta kuin Suomessa (miten tämä tuotti lisäarvoa lomalleni?). Olen kulkenut myös työni puolesta yhdelle ihmiselämälle riittävästi, olen hyvin varma, että olen istunut ykkösessä ja bisneksessä yhteensä useamman kilometrin, kuin tomppa lentokoneessa yhteensä (jollei tomppa. satu olemaan esim. stuertti) .

        Matkustelen toki myös tuossa esille nostamassasi Espanjassa, yleensä kerran-pari vuodessa. Mutta yhden kerran vuodessa käyn Bulgariassakin. En vertaa näitä keskenään millään tavalla, tosin loman tarkoituskin on aivan toinen - Bulgariaan lähden juomaan viinaa, sitä en lähiöbaarissa tee, enkä muutoinkaan liiemmälti täällä Suomessa.


      • Sivusta seuraaja
        .... kirjoitti:

        Tompalla on aika jännä näkökulma muihin maihin. Olen asunut vuosia ulkomailla, kierrellyt satavarmasti kaikki suomalaisten suosikkirysät, mutta myös mm. Yhdysvalloissa, jossa lomailu ei ole erityisen halpaa, kaikki on kliinistä ja maito maistuu samalta kuin Suomessa (miten tämä tuotti lisäarvoa lomalleni?). Olen kulkenut myös työni puolesta yhdelle ihmiselämälle riittävästi, olen hyvin varma, että olen istunut ykkösessä ja bisneksessä yhteensä useamman kilometrin, kuin tomppa lentokoneessa yhteensä (jollei tomppa. satu olemaan esim. stuertti) .

        Matkustelen toki myös tuossa esille nostamassasi Espanjassa, yleensä kerran-pari vuodessa. Mutta yhden kerran vuodessa käyn Bulgariassakin. En vertaa näitä keskenään millään tavalla, tosin loman tarkoituskin on aivan toinen - Bulgariaan lähden juomaan viinaa, sitä en lähiöbaarissa tee, enkä muutoinkaan liiemmälti täällä Suomessa.

        Herää vain kysymys tarvitaanko tällaisia viinajuontipaikkoja kaltaisiasi ihmisiä varten?


      • ....
        Sivusta seuraaja kirjoitti:

        Herää vain kysymys tarvitaanko tällaisia viinajuontipaikkoja kaltaisiasi ihmisiä varten?

        Tarvitaan ehdottomasti. Se että voi käydä tuulettumassa tuollaisessa aikuisten huvipuistossa, on mielestäni ehdottoman tarpeellista.

        Jollet juo itse viinaa, ole ystävällinen ja hakeudu sellaisiin paikkoihin jossa ei viinanjuojia ole.


      • tomppa.
        .... kirjoitti:

        Tompalla on aika jännä näkökulma muihin maihin. Olen asunut vuosia ulkomailla, kierrellyt satavarmasti kaikki suomalaisten suosikkirysät, mutta myös mm. Yhdysvalloissa, jossa lomailu ei ole erityisen halpaa, kaikki on kliinistä ja maito maistuu samalta kuin Suomessa (miten tämä tuotti lisäarvoa lomalleni?). Olen kulkenut myös työni puolesta yhdelle ihmiselämälle riittävästi, olen hyvin varma, että olen istunut ykkösessä ja bisneksessä yhteensä useamman kilometrin, kuin tomppa lentokoneessa yhteensä (jollei tomppa. satu olemaan esim. stuertti) .

        Matkustelen toki myös tuossa esille nostamassasi Espanjassa, yleensä kerran-pari vuodessa. Mutta yhden kerran vuodessa käyn Bulgariassakin. En vertaa näitä keskenään millään tavalla, tosin loman tarkoituskin on aivan toinen - Bulgariaan lähden juomaan viinaa, sitä en lähiöbaarissa tee, enkä muutoinkaan liiemmälti täällä Suomessa.

        Olen matkustanut todella monessa maassa ja mielestäni Bulgaria on heikkotasoisin kaikkista paikoista. Jos itse tykkäät käydä ryyppäämässä teinien ja nuorten suosimassa paikassa, niin käy vaan ei siinä mitään. Nuoriso tykkää matkustaa halvalla, eikä ulkoiset puitteet merkitse yhtä paljon kuin aikuiselle.

        Tämä minun avaukseni kohderyhmä on lapsiperheet ja täysikäiset ihmiset. Hygieniaongelmien kanssa taistelevaan Bulgariaan ei kannata viedä pieniä lapsia, eikä sinne myöskään kannata mennä tavallisten aikuisten, jotka eivät tykkää örveltävistä känniläisistä.


      • ....
        tomppa. kirjoitti:

        Olen matkustanut todella monessa maassa ja mielestäni Bulgaria on heikkotasoisin kaikkista paikoista. Jos itse tykkäät käydä ryyppäämässä teinien ja nuorten suosimassa paikassa, niin käy vaan ei siinä mitään. Nuoriso tykkää matkustaa halvalla, eikä ulkoiset puitteet merkitse yhtä paljon kuin aikuiselle.

        Tämä minun avaukseni kohderyhmä on lapsiperheet ja täysikäiset ihmiset. Hygieniaongelmien kanssa taistelevaan Bulgariaan ei kannata viedä pieniä lapsia, eikä sinne myöskään kannata mennä tavallisten aikuisten, jotka eivät tykkää örveltävistä känniläisistä.

        Olen ehdottomasti samaa mieltä kanssasi, jos ryyppäät kotona, ei tarvitse lähteä sitä varta vasten muualle tekemään. Nuoria olen melko paljon nähnyt Bulgariassa, mutta samoin myös aikuisia ihmisiä. Hygieniasta en osaa sanoa, olen nähnyt ihmisten saavan pahoja myrkytyksiä, itselläni ainokainen tapaus on erään keskieurooppalaisen maan McDonald'sissa. Olen seurannut espanjalaisen ravintolan toimintaa lähipiiristä käsin, se jos joku oli shokeeraavaa. Ei siinä, espanjalainen ruoka maistuu ja on parhaimmistoa mitä maa päällään kantaa.

        Lasten raahaamista Bulgariaan en sen sijaan hyväksy, kuten en myöskään Las Vegasiin, tms ulkoilmakapakkaan.


      • tomppa.
        .... kirjoitti:

        Olen ehdottomasti samaa mieltä kanssasi, jos ryyppäät kotona, ei tarvitse lähteä sitä varta vasten muualle tekemään. Nuoria olen melko paljon nähnyt Bulgariassa, mutta samoin myös aikuisia ihmisiä. Hygieniasta en osaa sanoa, olen nähnyt ihmisten saavan pahoja myrkytyksiä, itselläni ainokainen tapaus on erään keskieurooppalaisen maan McDonald'sissa. Olen seurannut espanjalaisen ravintolan toimintaa lähipiiristä käsin, se jos joku oli shokeeraavaa. Ei siinä, espanjalainen ruoka maistuu ja on parhaimmistoa mitä maa päällään kantaa.

        Lasten raahaamista Bulgariaan en sen sijaan hyväksy, kuten en myöskään Las Vegasiin, tms ulkoilmakapakkaan.

        Itse tykkään kreikkalaisesta ruuasta vieläkin enemmän kuin espanjalaisesta, mutta molemmilla mailla on turismista kokemukset ja taito aivan eri luokkaa kuin jollain neuvostovallan jälkeisellä Bulgarialla.

        Itselläni alkoholin käyttö on vähäistä, lomamatkoilla ei enää ole tärkeintä kännienvetäminen, vaan lomasta nauttiminen hyvän ruuan ja palvelujen merkeissä. Sitä eivät bulgarialaiset pysty antamaan.


      • Sivusta seuraaja
        .... kirjoitti:

        Tarvitaan ehdottomasti. Se että voi käydä tuulettumassa tuollaisessa aikuisten huvipuistossa, on mielestäni ehdottoman tarpeellista.

        Jollet juo itse viinaa, ole ystävällinen ja hakeudu sellaisiin paikkoihin jossa ei viinanjuojia ole.

        Ajatusmaailmasi on melko suppea jos arvostat matkailumaata ainoastaan sen vuoksi että sieltä saa halpaa viinaa?


      • ....
        tomppa. kirjoitti:

        Itse tykkään kreikkalaisesta ruuasta vieläkin enemmän kuin espanjalaisesta, mutta molemmilla mailla on turismista kokemukset ja taito aivan eri luokkaa kuin jollain neuvostovallan jälkeisellä Bulgarialla.

        Itselläni alkoholin käyttö on vähäistä, lomamatkoilla ei enää ole tärkeintä kännienvetäminen, vaan lomasta nauttiminen hyvän ruuan ja palvelujen merkeissä. Sitä eivät bulgarialaiset pysty antamaan.

        Itse en Kreikasta tai sen saarista ole erityisemmin koskaan pitänyt, ruoka ei poikkea erityisesti alueella tarjotusta. Aivan samanlaisia turistirysiä ne pahimmat tavernahelvetit, kuin missä tahansa. Seesteisiä paikkoja taas löytyy toki kaikkialta muualtakin maailmasta turistirysien ulkopuolelta.

        Halusin tuoda esille, että matkailijoita on moneksi, myös Bulgariassa, jos meillä olisi rahasta kiinni, pyytäisin vaimoa menemään takaisin työelämään.


      • ....
        Sivusta seuraaja kirjoitti:

        Ajatusmaailmasi on melko suppea jos arvostat matkailumaata ainoastaan sen vuoksi että sieltä saa halpaa viinaa?

        Oikeammin lähtökohta on ilmapiiri, viina saa maksaa vaikka mitä. Bulgarian turistirysissä ei viina ole erityisen halpaa.

        Vaikka luterilaiseen maailmankatsomukseesi kuuluu paheksua alkoholinkäyttöä, ei alkoholin käyttäminen itsessään supista maailmankuvaani - reissuja nyt vain on erilaisia, lepolomia ja ryyppyreissuja, joita harrastamme vanhojen kavereideni kanssa ihan näin aikuisiälläkin.


      • tomppa.
        .... kirjoitti:

        Itse en Kreikasta tai sen saarista ole erityisemmin koskaan pitänyt, ruoka ei poikkea erityisesti alueella tarjotusta. Aivan samanlaisia turistirysiä ne pahimmat tavernahelvetit, kuin missä tahansa. Seesteisiä paikkoja taas löytyy toki kaikkialta muualtakin maailmasta turistirysien ulkopuolelta.

        Halusin tuoda esille, että matkailijoita on moneksi, myös Bulgariassa, jos meillä olisi rahasta kiinni, pyytäisin vaimoa menemään takaisin työelämään.

        Se onkin siitä kulttuurista kiinni suurimmaksi osaksi millaisesta maasta tykkää. Bulgarialla ei sitä omanlaistaan elämäntapaa ole, vaan asiat perustuvat pitkälti mustalaisuuteen tai venäläisyyteen, eikä kumpikaan henkilökohtaisesti viehätä minua.

        Eiköhän vaimo ilmoittaisi sinun voivan vähentää kavereittesi kanssa juopottelua Bulgariassa ennen kuin lähtisi työelämään.


      • ....
        tomppa. kirjoitti:

        Se onkin siitä kulttuurista kiinni suurimmaksi osaksi millaisesta maasta tykkää. Bulgarialla ei sitä omanlaistaan elämäntapaa ole, vaan asiat perustuvat pitkälti mustalaisuuteen tai venäläisyyteen, eikä kumpikaan henkilökohtaisesti viehätä minua.

        Eiköhän vaimo ilmoittaisi sinun voivan vähentää kavereittesi kanssa juopottelua Bulgariassa ennen kuin lähtisi työelämään.

        Bulgariaan en todellakaan lähde katselemaan elämäntapaa, ei sillä, venäläinen elämäntapa ja välittömyys on aina kiehtonut länsimaiseen teeskentelyyn verrattuna. Kreikkalaisten elämäntapa ei myöskään juuri poikkea alueella (Balkanilla) yleisestä, samaa manana-meninikiä, italialaisilla ja ranskalaisilla on tuon rantaviivan asukeista edes jonkinlainen ote elämään.


      • _Azis_
        tomppa. kirjoitti:

        Se onkin siitä kulttuurista kiinni suurimmaksi osaksi millaisesta maasta tykkää. Bulgarialla ei sitä omanlaistaan elämäntapaa ole, vaan asiat perustuvat pitkälti mustalaisuuteen tai venäläisyyteen, eikä kumpikaan henkilökohtaisesti viehätä minua.

        Eiköhän vaimo ilmoittaisi sinun voivan vähentää kavereittesi kanssa juopottelua Bulgariassa ennen kuin lähtisi työelämään.

        Missäköhän olet mahdollisesti tätä elämäntapaa tutkinut? Bulgarialla ei ole sitten mitään tekemistä esimerkiksi venäläisyyden kanssa toisin kuin esimerkiksi Suomella, joka siis vuosina 1809-1917 kuului Venäjän valtakuntaan ja kun vähän Itä-Suomeen matkustaa niin tämän kyllä hyvin huomaa. Mustalaisia on molemmissa maissa, joten sanoisit Suomenkin kulttuurin perustuvan mustalaisuuteen.

        Bulgariassa on oikeastaan erittäin vaikeaa löytää henkilöä, joka olisi puhtaasti bulgarialainen, koska he ovat sekoittuneet hyvin paljon esim. kreikkalaisten ja italialaisten kanssa - tämä heijastuu hyvin pitkälti myös elämäntapaan, josta sinulla ei nähtävästi ole mitään käsitystä. Jos tuntisit vähän Euroopan kulttuurihistoriaa niin tietäisit myös sen, että Sofia on Euroopan toiseksi vanhin kaupunki (perustettu 7 000 v. sitten) ja entinen Rooman provinssi Dacian pääkaupunki... Vähemmän Tom of Finland-leikkejä kotona ja enemmän sivistävää kirjallisuutta voisi tehdä hyvää myös sinulle!


      • tomppa.
        _Azis_ kirjoitti:

        Missäköhän olet mahdollisesti tätä elämäntapaa tutkinut? Bulgarialla ei ole sitten mitään tekemistä esimerkiksi venäläisyyden kanssa toisin kuin esimerkiksi Suomella, joka siis vuosina 1809-1917 kuului Venäjän valtakuntaan ja kun vähän Itä-Suomeen matkustaa niin tämän kyllä hyvin huomaa. Mustalaisia on molemmissa maissa, joten sanoisit Suomenkin kulttuurin perustuvan mustalaisuuteen.

        Bulgariassa on oikeastaan erittäin vaikeaa löytää henkilöä, joka olisi puhtaasti bulgarialainen, koska he ovat sekoittuneet hyvin paljon esim. kreikkalaisten ja italialaisten kanssa - tämä heijastuu hyvin pitkälti myös elämäntapaan, josta sinulla ei nähtävästi ole mitään käsitystä. Jos tuntisit vähän Euroopan kulttuurihistoriaa niin tietäisit myös sen, että Sofia on Euroopan toiseksi vanhin kaupunki (perustettu 7 000 v. sitten) ja entinen Rooman provinssi Dacian pääkaupunki... Vähemmän Tom of Finland-leikkejä kotona ja enemmän sivistävää kirjallisuutta voisi tehdä hyvää myös sinulle!

        Tässä sinulle sivistyneelle vähän tietoa ihannevaltiostasi Bulgariasta:

        http://formin.finland.fi/Public/Print.aspx?contentid=66013&nodeid=15735&culture=fi-FI&contentlan=1

        Kyllä näitä Euroopan takapajuloita kannattaa välttää, vaikka sinun mieletäsi olisikin kuinka vanhaa kulttuurihistoriaa tahansa.

        Ja kyllä siellä oli toisen maailmansodan jälkeen Neuvostoliiton hallitsema kommunistivalta. Et sinäkään pysty historiaa muuttamaan, vaikka halpamaa matkustamisesta tykkäisitkin.


      • .
        tomppa. kirjoitti:

        Tässä sinulle sivistyneelle vähän tietoa ihannevaltiostasi Bulgariasta:

        http://formin.finland.fi/Public/Print.aspx?contentid=66013&nodeid=15735&culture=fi-FI&contentlan=1

        Kyllä näitä Euroopan takapajuloita kannattaa välttää, vaikka sinun mieletäsi olisikin kuinka vanhaa kulttuurihistoriaa tahansa.

        Ja kyllä siellä oli toisen maailmansodan jälkeen Neuvostoliiton hallitsema kommunistivalta. Et sinäkään pysty historiaa muuttamaan, vaikka halpamaa matkustamisesta tykkäisitkin.

        No sun Kreikassas vasurit vetäsee omat taas räpylät käyttöön ja ottaa etäisyyttä sivistysvaltioihin. Pääset sinäkin vähän halvemmalla reissuun kun Kreikka palaa höpöhöpö-maaksi muiden höpöhöpö-maiden joukkoon, Kreikan saarethan ovat ikuisesti olleetkin junttikohteita.


      • tomppa.
        . kirjoitti:

        No sun Kreikassas vasurit vetäsee omat taas räpylät käyttöön ja ottaa etäisyyttä sivistysvaltioihin. Pääset sinäkin vähän halvemmalla reissuun kun Kreikka palaa höpöhöpö-maaksi muiden höpöhöpö-maiden joukkoon, Kreikan saarethan ovat ikuisesti olleetkin junttikohteita.

        Mukava sinulle että näitä romaneita löytyy myös Suomesta, sinä kun tykkäät niin bulgarialaisesta ja rominialaisista.


    • tuokki

      Miksi kaiken pitäisi olla kallista? Onko siinä sitten jotain glooriaa kun se ravintola illallinen maksaa per lätty 100€? Kyllä tuollakin saa rahaa palamaan, minä tiedän :) Miksi ihmiset vaan tuhlaavat aikaansa haukkumalla jotain maata, eihän sinne ole pakko matkustaa? Olen kyllä tuttava piirissä huomannut että nämä absolutistit ovat ainoita jotka sanovat että olipas kiva palata kotiin vaikka ovat vain viikon poissa...taitaa olla niin helvetin tylsä loma, kun pitää olla aikaisin siinä hienossa hotellissa lukemassa kirjaa...Pysykää kotona kun ei mikään ole koskaan hyvin..

      • vahi

        Kaikille ihmisille ei matkustamisessa ole tärkeintä se, että pystyy tekemään matkan mahdollisimman halvalla.


      • tomppa.
        vahi kirjoitti:

        Kaikille ihmisille ei matkustamisessa ole tärkeintä se, että pystyy tekemään matkan mahdollisimman halvalla.

        Samoin minua ottaa päähän nämä kysymykset, kuinka halpaa jossakin maassa on. Ei lomamatkalle pitäisi lähteä säästämään, vaan nauttia elämän luksushetkistä, eikä mistään likaisesta hiekkarannasta Mustan meren rannalla.


      • bullefani

        Jos matkalla palavan rahan määrä määrittää matkan laatutason ja takaa kohdemaan brassailukelpoisuuden työkavereille, olen ollut todella huippupaikoissa: poikavuosina sain Turkissa poltettua vajaassa viikossa 2000€, eikä se vielä mitään, todellinen eeden löytyi Tallinnasta kun puolessa vuorokaudessa sain sileäksi 5000 markkaa.


      • tomppa.
        bullefani kirjoitti:

        Jos matkalla palavan rahan määrä määrittää matkan laatutason ja takaa kohdemaan brassailukelpoisuuden työkavereille, olen ollut todella huippupaikoissa: poikavuosina sain Turkissa poltettua vajaassa viikossa 2000€, eikä se vielä mitään, todellinen eeden löytyi Tallinnasta kun puolessa vuorokaudessa sain sileäksi 5000 markkaa.

        Käsitit aivan väärin tai ehkä vain halusit tahallasi ymmärtää väärin. En minä ole ketään pyytänyt tuhlaamaan rahojaan turhuuteen, vaan nimenomaan valikoimaan lomansa siten, että hinta ja laatusuhde olisi kohdallaan.

        Esimerkiksi Bulgariaan pääsee halvalla, mutta siellä ei ole mitään minkä vuoksi sinne kannattaisi mennä.

        Eli jos kuvittelet valitsevasi halvan matkakohteen sen vuoksi, että rahaa jää sitten enemmän muuhun, Bulgaria on siihen väärä kohde, koska siellä ei ole muuta kuin juopottelevia kusipäitä.


      • Get lost!
        tomppa. kirjoitti:

        Käsitit aivan väärin tai ehkä vain halusit tahallasi ymmärtää väärin. En minä ole ketään pyytänyt tuhlaamaan rahojaan turhuuteen, vaan nimenomaan valikoimaan lomansa siten, että hinta ja laatusuhde olisi kohdallaan.

        Esimerkiksi Bulgariaan pääsee halvalla, mutta siellä ei ole mitään minkä vuoksi sinne kannattaisi mennä.

        Eli jos kuvittelet valitsevasi halvan matkakohteen sen vuoksi, että rahaa jää sitten enemmän muuhun, Bulgaria on siihen väärä kohde, koska siellä ei ole muuta kuin juopottelevia kusipäitä.

        Voisitko Tomppa jo lopettaa tuon iänikuisen itkunvääntämisesi Bulgariasta? Viestejäsi on nähty ja luettu jo ihan tarpeeksi, eikä ketään kiinnosta enää pätkän vertaa sinä ja sinun mäkätyksesii.

        Mene vaihteeksi kertomaan "kallisarvoisia" mielipiteitäsi vaikkapa Idolseista tai jääkiekosta, ja anna Bulgariasta kiinnostuneiden keskustella Bulgariasta ihan rauhassa. Sinun mielipiteesi eivät tuo keskusteluun minkäänlaista lisäarvoa.


      • tomppa.
        Get lost! kirjoitti:

        Voisitko Tomppa jo lopettaa tuon iänikuisen itkunvääntämisesi Bulgariasta? Viestejäsi on nähty ja luettu jo ihan tarpeeksi, eikä ketään kiinnosta enää pätkän vertaa sinä ja sinun mäkätyksesii.

        Mene vaihteeksi kertomaan "kallisarvoisia" mielipiteitäsi vaikkapa Idolseista tai jääkiekosta, ja anna Bulgariasta kiinnostuneiden keskustella Bulgariasta ihan rauhassa. Sinun mielipiteesi eivät tuo keskusteluun minkäänlaista lisäarvoa.

        Eihän se köyhyys mikään sairaus ole, mutta on se melkoinen häpeä.

        Et sinä määrittele mistä aiheista ja kuka täällä saa kirjoittaa. On se paljon parempi, että palstalaiset keskustelevat kuin se ennen tätä vallinnut hiljaisuuden tila.


    • ghhcdf

      Menen taas kesällä Bulgariaan ,josta pidän ja olen ylpeä siitä.

      • tomppa.

        Bullessa kävijät tiedetään ja tunnetaan, eikä heitä kovin korkeale arvosteta.


      • nikhgtg
        tomppa. kirjoitti:

        Bullessa kävijät tiedetään ja tunnetaan, eikä heitä kovin korkeale arvosteta.

        Onkohan tuo Tomppa erään norjalaisen sielunkumppani.


      • tomppa.
        nikhgtg kirjoitti:

        Onkohan tuo Tomppa erään norjalaisen sielunkumppani.

        En ole, en edes tiedä mitään norjalaista. Muutaman bulgarialaisen ja romanialaisen tiedän, enkä todellakaan pidä.


      • Suuret luulot
        tomppa. kirjoitti:

        Bullessa kävijät tiedetään ja tunnetaan, eikä heitä kovin korkeale arvosteta.

        "Bullessa kävijät tiedetään ja tunnetaan, eikä heitä kovin korkeale arvosteta. "

        Puhu vain omasta puolestasi äläkä kuvittele, että kaikki muut ihmiset ovat kanssasi samaa mieltä. Et sinä niin viisas persoona ole, että muut ihmiset taputtaisivat ja hurraisivat mielipiteillesi.


      • tomppa.
        Suuret luulot kirjoitti:

        "Bullessa kävijät tiedetään ja tunnetaan, eikä heitä kovin korkeale arvosteta. "

        Puhu vain omasta puolestasi äläkä kuvittele, että kaikki muut ihmiset ovat kanssasi samaa mieltä. Et sinä niin viisas persoona ole, että muut ihmiset taputtaisivat ja hurraisivat mielipiteillesi.

        Sinä taas olet herkkänahkainen suomalainen, joka loukkaantuu kun joku erehtyy arvostelemaan itsesi pyhästi arvostamaa ja halpaa matkailumaata Bulgariaa.


    • ...

      Ei se mitään jos joku asia ei ole lomamatkalla kohillaan, mutta kun Bulgariassa ei ole mikään asia. :D:D

      • tomppa.

        Nimenomaan, ei mikään ole kohdallaan, vaan kaikki enemmän tai vähemmän pielessä.

        En haluaisi pilata omaa lomaani ulkoisten huonojen puitteitten takia ja sen vuoksi, että voisin saada matkan "satasen" halvemmalla. Tässä elämässä kun ei mitään hyvää saa halvalla. Se vaan on niin.


      • ...
        tomppa. kirjoitti:

        Nimenomaan, ei mikään ole kohdallaan, vaan kaikki enemmän tai vähemmän pielessä.

        En haluaisi pilata omaa lomaani ulkoisten huonojen puitteitten takia ja sen vuoksi, että voisin saada matkan "satasen" halvemmalla. Tässä elämässä kun ei mitään hyvää saa halvalla. Se vaan on niin.

        Koska kuitenkin ulkomaanmatka maksaa jonkun summan rahaa, kannattaa varmistaa perusasiat ettei tule harmitus vaikka vatsataudista yms.


      • tomppa.
        ... kirjoitti:

        Koska kuitenkin ulkomaanmatka maksaa jonkun summan rahaa, kannattaa varmistaa perusasiat ettei tule harmitus vaikka vatsataudista yms.

        Normaalimatkat ovat 500 - 1000 € ja Bulgarian matkat alle tuon 500 €, joten voi siinä kenties muutaman satasen säästää. Tosin ei niitä bulgarialais matkavalokuvia kehtaa kenellekään näyttää, mutta ehkä jollain on kiva tunne, kun halvalla sai matkan, vaikka vatsa olisikin kipeänä.


    • rnnhg

      Tekisi käydä pelaamassa pari peliä Antoaneta Stefanovan kanssa , voisin antaa hänelle hieman tasoitusta.(En ole koskaan pelannut shakkia)

    • ihan totta

      kun katsoo bulgariaan matkustavaa suomalaisporukkaa, niin se koostuu nuorisosta tai sossun hyysaamista eläkeläisistä jotka on säästäneet sen verran, että pääsevät beachille dokaamaan.:=(

      • tom jones

        Ei tarvitse edes olla töissä, jotta voisi matkustaa Bulsuun, totta!


    • bhge

      Ei tarvita aivoja , jotta voidaan kirjoittaa halveksuvia viestejä Bulgariaan matkustavista.

      • tomppa.

        Ei jotta sanan molemmin puolin tarvitse jättää välilyöntiä


      • ...
        tomppa. kirjoitti:

        Ei jotta sanan molemmin puolin tarvitse jättää välilyöntiä

        Bulgaria on vähemmän koulutettujen lomapaikka.


      • ....
        tomppa. kirjoitti:

        Ei jotta sanan molemmin puolin tarvitse jättää välilyöntiä

        Nyt, kun tompalla alkaa argumentointi mennä tuolle tasolle, onkin kysyttävä että unohtuiko tompalta itseltään jokin välimerkki?


      • sdggje.
        .... kirjoitti:

        Nyt, kun tompalla alkaa argumentointi mennä tuolle tasolle, onkin kysyttävä että unohtuiko tompalta itseltään jokin välimerkki?

        On siltä unohtunut moni muukin asia.


      • tom jones
        sdggje. kirjoitti:

        On siltä unohtunut moni muukin asia.

        Väärin, olen herra asiallinen, argymentointini on täydellistä ja verbaalisilta taidoiltani olen ylivoimainen.


      • tomppa.
        tom jones kirjoitti:

        Väärin, olen herra asiallinen, argymentointini on täydellistä ja verbaalisilta taidoiltani olen ylivoimainen.

        Olisin itse kirjoittanut argumentointini, eikä argymenointini.


    • ._.

      Sitten on tämä yleistäminen, kun kaikki jotka ovat käyneet bulgariassa mukamas tykkäävät mestasta. Ihan tosi hei, ei se ole kurjuutta kummempaa matkustelua, halpaa se on niille, jotka eivät kaipaa lomallaan muuta.

      • on siinä mies

        Paaskamatkojen järjestäjät ovat osuneet todelliseen markkinarakoon näissä Bulsun matkoissa kun tiedetään kuinka saitoja ja säästäväisiä suomalaiset ovat, ne ostaa mitä vaan jos saa halvalla :)


    • 332222333

      Suomen köyhin sakki matkustaa minne vaan, kun halvalla pääsee! Normaalisti heitä näkee tallinnanlautalla perskännissä mutta nykysin säästävät roposa ja tekevät viikon reissun sbugulaan

    • Tämä sopii

      suomalaisille lomailijoilla, sillä luin juuri tutkimusta jonka mukaan yli puolet suomalaisista nuukailevat myös lomareissuillaan. Voiko enää suurempaa typeryyttä olla, kun että lähtee säästämään ulkomaille?

    • fasd

      Jokainen matkustelkoot minne huvittaa.En minä ainakaan edes halua mihinkään "kulttuuri" matkalle museoita kiertämään :)

    • gdssagd

      No kukaan ei varmasti pakotakkaan sinne. Olet kumminkin asiasta niin tohkeissasi että sinulla on aikaa availla ketju, jossa kerrot kantasi. Mahdatkohan koskaan edes ollut missään, paitsi sunnylla, jossa olit varmasti humalassa ja joudut jonkun rikoksen uhriksi, josta sitten alkoi katkeruus. Mutta noin ihan mielenkiinnosta kerroppa tässä, että mikä paikka täyttää kriteerit?

    • någtre

      Turha luulo, että kaikki Bulgarian matkailijat ovat köyhiä.Kyllä siellä on joukossa erittäin varakkaitakin,mutta he eivät halua erottua muista matkailijoista.

    • Kanarian akka

      Mä matkustan aina sinne minne haluan. Bulgaria on yksi kohde missä olen viihtynyt useamman kerran. Ja taas kesällä mennään sinne.
      Eiköhän meistä jokainen valitse kohteensa omien mieltymysten mukaan. Tosin joillain saattaa rajoittaa se rahatilanne.
      Enkä pidä sitä pahan asiana.
      Hieman närkästynyt olen, että täällä mollataan muiden valintoja. Ymmärrän, että oma mielipide ilmaistaan, mutta sitä en vain ymmärrä, että jos joku muu tykkää paikasta niin jatketaan erittäin negativisen asenteen voimin.

    • roope ankka

      Kyllä siellä on myös milardöörejä näkynyt.

      • tomppa.

        Harjoittele sinä vaan vielä oikeinkirjoitusta. Sen eteen joutuu tekemään töitä, samoin kuin sen, että voi matkustaa kunnon lomakohteeseen, eikä halvimpaan.


      • Rope Aanka
        tomppa. kirjoitti:

        Harjoittele sinä vaan vielä oikeinkirjoitusta. Sen eteen joutuu tekemään töitä, samoin kuin sen, että voi matkustaa kunnon lomakohteeseen, eikä halvimpaan.

        Harjotelen kylä aahkeraan , jota sinä voiit komentota, fasisti.


      • tompp.
        Rope Aanka kirjoitti:

        Harjotelen kylä aahkeraan , jota sinä voiit komentota, fasisti.

        Jatka vaan sinnikkäästi harjoittelua.


      • ....
        tomppa. kirjoitti:

        Harjoittele sinä vaan vielä oikeinkirjoitusta. Sen eteen joutuu tekemään töitä, samoin kuin sen, että voi matkustaa kunnon lomakohteeseen, eikä halvimpaan.

        Tomppa jakelee oikeinkirjoitusohjeita? Työstä, Tomppa, oma kielesi kuntoon ja opeta muita sitten.

        Kylläpäs Kreikkaa boikotoidaan, matkat jo halvempia kuin Bulleen. Olisihan tuo noloa olla niin reva-auki, että junttien kanssa joutuisin matkaamaan tuohon halpamaahan. No, kyllä sen kestää, kun "tavernassa" ouzoa riittää. Niin ja onhan siellä niitä munakoisomössöjä ja paistettua kalaa - sehän lohduttaa. Niin ja niiden paikallisten muusta Balkanista poikkeava, oikein viimeisen päälle rehellinen, huomisesta huolehtiva kulttuuri!


    • bulgapaskalaava

      Hirvee paskaläävä! En mene enää ikinä. Mielummin vaikka sinne kanarialle sitten.

      • asdg

        Tuliko humalassa mokailtua? :) oppirahat pitää aina maksaa oli paikka sitten mikä hyvänsä


    • gtew

      Kuitenkin taas menen heinäkuussa aluksi Bulgariaan ja sen jälkeen Suomen korkeatasoisimpiin kuuuviin musiikkifestivaaleille. Kielipoliisit saavat vapaasti korjailla virheet.

    • tömppö

      Ihme uikuttaja tuo Tomppa.
      onko se jotenkin siltä pois,jos muut matkustaa Bulgariaan.

      olen 7 kertaa käynyt,ja aina on hotellissa ollut sänky ja siinä päivittäin vaihdetut lakanat.

      päivät menee rannalla,illat paikkoja kierrellessä ja aamulla suihkun kautta taas biitsille.
      mitään virikkeitä ei minun lomalla olla,koska en niitä kaipaa.

      • tomppa.

        Kysehän on siitä, että riittääkö se matkailijalle? Tavallisesti ei riitä, mutta jos rahat ei riitä parempaan, niin tyydytään vaatimattomampaan.


      • ...
        tomppa. kirjoitti:

        Kysehän on siitä, että riittääkö se matkailijalle? Tavallisesti ei riitä, mutta jos rahat ei riitä parempaan, niin tyydytään vaatimattomampaan.

        Niinpä ja jos on täysin revarutsi, niin sitten on pakko reissata Kreikkaan - pääsee halvemmalla kuin bulleen, vink vink, kaikki sossuelätit, ouzokin on halvetunut edellisvuodesta ja vetistä munakoisosössöä saa halvalla.


      • tomppa.
        ... kirjoitti:

        Niinpä ja jos on täysin revarutsi, niin sitten on pakko reissata Kreikkaan - pääsee halvemmalla kuin bulleen, vink vink, kaikki sossuelätit, ouzokin on halvetunut edellisvuodesta ja vetistä munakoisosössöä saa halvalla.

        Kyllä Kreikka voittaa matkailumaan Bullen mennen tullen, siellä on turismista vankat perinteet ja hyvä meininki.


      • ...
        tomppa. kirjoitti:

        Kyllä Kreikka voittaa matkailumaan Bullen mennen tullen, siellä on turismista vankat perinteet ja hyvä meininki.

        ja kun kerran halvempaa kohdetta ei tallinnanristeilyn jälkeen olekaan, niin sinne vaan kaikki pyllyaukiset


    • tömppö

      "Kysehän on siitä, että riittääkö se matkailijalle? Tavallisesti ei riitä"

      -Vaan minulle riittää.En kaipaa mitään kiviraunioita katsomaan,enkä oopperaa tai teatteria.
      Ihme kumipää olet,kun et voi tajuta,että sellaisiakin matkailijoita on,jotka menevät ottamaan aurinkoa.

      Kerro,että miksi minun pitäisi maksaa tuplahinta vaikkapa Egyptin auringosta?

      Lisäksi bulgarian lento alkaa tupakkamiehelle olemaan siinä kipurajoilla.

    • piikki 769

      Mitähän se Tomppa tekee silloin kun me varakkaat matkustamme Bulgariaan , kerää pulloja Helsingin kaduilta , jotta voi mennä viikonloppu matkalle Suomenlinnaan.

      • Sivusta seurannat

        Tämä teksti todistaa hyvin paljon Bulgarian matkustajan älykkyysosamäärästä.


    • matkustaja joku

      No se on noin 165

    • bulis on halpa

      tänään kultahietikolle 17 kerta ja vain 380e/vk. Taatusti en osta mitään enkä kiertele vaan meen ryyppään etten varmasti ketään narsisti-homo tompaa nää, hehe.

      Ja taatusti parempi koulutus/sivistys kuin tällä narsistilla. Olen paljon muuallakin matkaillut,mm. dubai paras mesta...4 kertaa viimeisen puolen vuoden aikana. On oltu mm. singaporessa, malesiassa,egyptissä, turkissa useamman kerran kuin italiassakin puhumattakaan kanariansaarista/teneriffasta,kyproksesta euroopassa saksassa mm. autolla jne. noin vähän mainitakseni.

      Mutta tää reissu on pelkkä aurinko/ryyppäysreissu ;)

      • ...

        Tompalle on käsittämätöntä, että reissuja on monenlaisia. Olen kulkenut pikinpoikin ja ykkösessä/bisneksessä istunut enemmän kuin tomppa koneessa yhteensä. Matkoja on monenlaisia, itse käyn bullessa sen ryyppyreissulle luomien, ihanteellisten olosuhteiden takia. Syksyllä sitten Espanjaan, kun muijan kanssa liikutaan kädestäpitolomalla.

        Jollei ole varaa kuin yhteen Kreikan reissuun vuodessa, saattaa se olla hämmentävää että muut kulkevat eri paikoissa kulloisenkin lomateeman mukaan.


      • Älys hoi
        ... kirjoitti:

        Tompalle on käsittämätöntä, että reissuja on monenlaisia. Olen kulkenut pikinpoikin ja ykkösessä/bisneksessä istunut enemmän kuin tomppa koneessa yhteensä. Matkoja on monenlaisia, itse käyn bullessa sen ryyppyreissulle luomien, ihanteellisten olosuhteiden takia. Syksyllä sitten Espanjaan, kun muijan kanssa liikutaan kädestäpitolomalla.

        Jollei ole varaa kuin yhteen Kreikan reissuun vuodessa, saattaa se olla hämmentävää että muut kulkevat eri paikoissa kulloisenkin lomateeman mukaan.

        Ei kai kukaan ihan tosissaan arvosta bullen matkoja vaan halpojen matkojen takiahan siellä käydään.


      • ...
        Älys hoi kirjoitti:

        Ei kai kukaan ihan tosissaan arvosta bullen matkoja vaan halpojen matkojen takiahan siellä käydään.

        Arvostan bullen matkoja juuri bullen luoman ilmanpiirin takia, voin käydä siellä vetämässä kunnon putken, jota en muualla kehtaa tai minun ei sallita tehdä. Kävisin ja käynkin bullessa vaikka esim Kreikkaan pääsisin halvemmalla tänä kesänä, asia ei ole lainkaan rahasta kiinni.

        En ikinä lähtisi perhelomakohteisiin edellä kuvatun tyyppiselle reissulle, se ei olisi mukavcaa minulle, eikä muille turisteille. Siksi en voi myöskään ymmärtää mikä hemmetin hinku suomalaisilla on raahata penikkansa bulleen, paikan luonne ja ilmapiiri ei luulisi olevan yllätys - ulkoilmakapakka mikä ulkoilmakapakka.


    • c6h4

      Minä en mene ryyppäämään ,vaan kulttuurimatkalle , mutta saadan ottaa muutaman lasillisen siinä sivussa.

      • ...

        ja kreikasta munakoisosössöä, noettua särkeä ja pahaa ouzoa.. kansantansseja tavernassa - mitä jäi sanomatta?


      • tömppö

        Olet sinä kaikkien KUMIPÄIDEN ÄITI.
        Kuinka voit olettaa,että kaikkia matkailijoita kiinnostaa jotkut kivikasat ja oopperat?

        Minua ei kiinnosta vitun vertaa Alanyan miljoona vuotta vanhat luostarit ja kiviluolat ja linnoitukset.
        Eikä kiinnosta Egyptin kivikasat joita pyramideiksi kutsutaan.

        Jos menen Bulgariaan ottamaan aurinkoa,niin mikä siinä risoo?

        Lisäksi tuo KUMIPÄÄ luulee,että ihmisen varakkuus mitataan sillä,että missä matkailee osoittaa järjenjuoksusta ihan kaiken.
        Omalla pankkitilillä makaa 6 numeroinen summa,eikä se ala ykkösellä.

        Noh,olen joskus ennenkin sanonut,että KUMIPÄÄ ON KUMIPÄÄ,VAIKKA SIINÄ OLISI KAKSI VENTTIILINREIKÄÄ.


    • kjkmj

      Chalkaa

    • Portugal kutsuu

      Matkustakaa Portugaliin!

      Viikko Portossa, lennot 180, hotelli 140, yhteensä siis 320 €

      Viikko Lissabonissa, lennot 175, hotelli 105 , yhteensä 270 €

      Hotellihinnat 1HH ilman aamiaista. 2HH tietenkin halvempi/hlö. Molemmista kaupungeista löytyy kulttuuria, menomestaa, rantaakin, vanhoille ja nuorille. Tervemenoa!

      • iga

        Naapureille kehtaa kertoa käyneensä etelän lomakohteessa kun menee Portugaliin. Bulgarian reissuista tutuille tai naapureille ei viitsi vihjaista, luulevat vielä köyhäksi =)


      • ...
        iga kirjoitti:

        Naapureille kehtaa kertoa käyneensä etelän lomakohteessa kun menee Portugaliin. Bulgarian reissuista tutuille tai naapureille ei viitsi vihjaista, luulevat vielä köyhäksi =)

        Ne joilla on varaa eivät matkusta bulgariaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • ...
        ... kirjoitti:

        Ne joilla on varaa eivät matkusta bulgariaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Sori, murran illuusiosi, laita pyödälle 20€, minä pistän jokaisen kaks'kymppisesi päälle 50€. Ja käyn Bullessa ryyppyreissuilla. Olen käynyt jo 80-90 lukujen vaihteesta.


    • k,ömkhy

      Ne joilla on varaa , niin eivät pidä meteliä siitä minne matkustavat.

      • Tulossa ja menossa

        "Ne joilla on varaa , niin eivät pidä meteliä siitä minne matkustavat."

        Ja ne, joilla on varaa ja jotka matkustavat, eivät pätkääkään piittaa siitä, minne muut matkustavat. Vain peräkamarin asukkaat käyttävät aikaansa muiden ihmisten matkakohteitten ruotimiseen.

        Meillä muilla ei ole siihen aikaa. Me matkustamme.


    • ei muuten harmittanu

      Olipas taas hauska 2 viikkoinen sunnylla :) ihmiset hyvällä tuulella niin paikalliset kuin turistitkin...tässä ketjussa kritiikkiä antavat ovat istuneet vesisateessa itkemässä täällä kuinka huono paikka se on :)

      • pipsaliina

        Löysit sitten vertaistasi seuraa...köyhää siis =)


      • Ihmisparka
        pipsaliina kirjoitti:

        Löysit sitten vertaistasi seuraa...köyhää siis =)

        Pipsaliinan elämä se vasta köyhää on, kun elämän ainoa sisältö on toisten ihmisten kyttäily ja nimittely. Ihan sääliksi käy.


      • ei muuten harmittanu
        pipsaliina kirjoitti:

        Löysit sitten vertaistasi seuraa...köyhää siis =)

        Ei kyllä heillä oli ollut rahaa matkustaa siine toisin kuin sinulla :)


      • mavrud
        ei muuten harmittanu kirjoitti:

        Ei kyllä heillä oli ollut rahaa matkustaa siine toisin kuin sinulla :)

        Pitää minun vuosittain matkustaa Bulgariaan,koska Alko ei pidä valikoimassa todotoffin ja eniran viinejä mavrud rypäleistä


    • håffeli

      Vieläkö Tomppa on hereillä , mutta muistutan ,että lähden taas kesällä Mustanmeren rannikolle "nauttimaan".

      • ...

        Tompalla ei liene varaa, Tomppa ja muut persaukicet matkaa Turkkiin tai Kreikkaan. Sinne pääsee Bullea halvemmalla.

        Esmes minä, noin kaksi kertaa mediaanin tienaava, painelen Bulleen ryyppyreissulle poikain kanssa taas tänä kesänä. Tomppa vetäkööt heIvetin pahaa vetistä munakoisosössöä ja taskulämmintä ouzoa persaukicten kanssa aurinkomatkojen suosittelemassa tavernassa.


      • Eve
        ... kirjoitti:

        Tompalla ei liene varaa, Tomppa ja muut persaukicet matkaa Turkkiin tai Kreikkaan. Sinne pääsee Bullea halvemmalla.

        Esmes minä, noin kaksi kertaa mediaanin tienaava, painelen Bulleen ryyppyreissulle poikain kanssa taas tänä kesänä. Tomppa vetäkööt heIvetin pahaa vetistä munakoisosössöä ja taskulämmintä ouzoa persaukicten kanssa aurinkomatkojen suosittelemassa tavernassa.

        Bulleen ryyppyreissulle menevät ovat ihan tietty ihmisryhmä.::))
        Ei kovinkaan mukavia?!


      • ...
        Eve kirjoitti:

        Bulleen ryyppyreissulle menevät ovat ihan tietty ihmisryhmä.::))
        Ei kovinkaan mukavia?!

        Kaikki eivät varmaankaan elä ollakseen mukavia muiden mielestä - minulla sen sijaan on yleisesti ottaen varsin mukavaa.


    • burekure

      Ei siellä kaikki ryyppää , alle puolet turisteista . Minäkin juon sivistyneesti.

    • Mikärassaa

      Kylläpä jaksaa katkerat ihmiset avautua muiden valinnoista viettää omaa vapaa-aikaansa. Mikäli noin paljon joitakin harmittaa bulgarian matkailu niin tässä pari helppoa steppiä angstin välttämiseksi:

      1) Vältä matkustamista Bulgariaan
      2) Mieti ketä varten elät elämääsi, itseäsi vai naapureitasi varten?
      3) Vältä matkustamista Bulgariaan

      • Järki käteen

        Kenenkään ei pitäsi matkustaa Bulgariaan, ei kovinkaan esimerkillinen maa missään suhteessä. Matkaoppaat kertoo karun totuuden - ensiksi Turkin matkailusta ja Bulgarian. Todella upeeta olla suomalainen!


    • Röyhh

      Mitä se muille minne minä matkustan ja matkustan taas kahdeksannen kerran Bulgariaan. Älkää kuitenkaan ottako osaa , siihen ei ole aihetta. Nirppanokille on olemassa huonompiakin kohteita ,joissa voi pitkästyä. Aion suorittaa taas pientä tutkimusta ja ottaa vähän näytteitä kotimatkalle . Tutkimusten kohteet ovat muunmuassa Bessa Valley , Katarzyna Estate , Domain Boyar ,Logodaj , Todoroff ,Lovico ja Santa Sarah .

    • Black metal

      Kävin Albeniassa. Ihan mukavan lomaviikon vietin, ilmat hyvät, kivat rannat, merivesi lämmintä. Ruoka oli hyvää, edullistakin kuin juomat myös. Viikon matka maksoi 600e, hotelli oli ihan toista luokkaa kuin nämä suomalaiset bulkki Cumulukset sun muut.

      • tomppa.

        Ei silti kannata mitenkään ylpeä olla, että on päässyt matkkustamaan Euroopan halvimpaan matkakohteeseen. Meiläpäin naapurit naureskelee Bulgarian matkailijoille, se on jotenkin "niiden" köyhempien matkailumaa.


      • Me viisaat
        tomppa. kirjoitti:

        Ei silti kannata mitenkään ylpeä olla, että on päässyt matkkustamaan Euroopan halvimpaan matkakohteeseen. Meiläpäin naapurit naureskelee Bulgarian matkailijoille, se on jotenkin "niiden" köyhempien matkailumaa.

        No, me "köyhemmät" ainakin osaamme oikeinkirjoituksen. Meidän ei myöskään tarvitse osoittaa junttiuttamme naureskelemalla toisille ihmisille.


    • Ggttyuu

      Onkohan 'tomppa' ikinä edes matkustanut kotisuomea kauemmaksi...taitaa olla lukenut juttuja kotisoffalta käsin.....en nyt lähtis kehumaan esim kreikan. Kyproksen ...keskitason hotelleja...ja ruokakaan nyt sen kummempaa ole...bulgaarissa 4-5 tähden hotellit tosi tasokkaita,,,,minusta muutenkin jo Välimeren hintatasoa...

      • ...

        Bulgaria on ihan samassa sarjassa mitä turkin alanay ja voi koskaa tahansa löytyä ulostetta uima-altaista. Ihan yhtä epähygieenistä meininkiä, koko ajan ihmiset valittavat vatsataudeista, joten menkää vaan köyhät...


    • gjkll

      Nautiskelen tässä juuri Bulgariasta tuotua Di Angelo likööriviiniä , pohjana käytetty valkoviiniä. Herkullista ,käy mainiosti suklaan kanssa , kuten kävi myös punaviinipohjainen Di Angelo.

      • Titanaa

        Ja halpaa...:)
        Kumma kun jotkut ei opi yhtälöä: Halvalla ei saa mitään hyvää!


      • Bessa Walley
        Titanaa kirjoitti:

        Ja halpaa...:)
        Kumma kun jotkut ei opi yhtälöä: Halvalla ei saa mitään hyvää!

        Kyllä saa, Enira Reserva 2007 Bulgariassa vähän yli 40 Levaa , paljonkohan maksaisi Alkossa euroina ,jos vaan olisi myynnissä. Luksusta , vähätanniininen ,mutta erittäin täyteläinen.


      • Titanaa
        Bessa Walley kirjoitti:

        Kyllä saa, Enira Reserva 2007 Bulgariassa vähän yli 40 Levaa , paljonkohan maksaisi Alkossa euroina ,jos vaan olisi myynnissä. Luksusta , vähätanniininen ,mutta erittäin täyteläinen.

        Höpö höpö suomalaiset kusipääjuopot käy bulgariassa ja ostavat vähän parempia viinoja kun saa samaan hintaan kuin suomessa. Sitä kutsutaan alkoholismiksi!


      • tomppa.
        Titanaa kirjoitti:

        Höpö höpö suomalaiset kusipääjuopot käy bulgariassa ja ostavat vähän parempia viinoja kun saa samaan hintaan kuin suomessa. Sitä kutsutaan alkoholismiksi!

        Kiitos vastauksesta!
        Lisää kokemuksia saa postata!


    • Tapa ddf

      Itsekkin lähdössä kahden viikon päästä albenaan 5 tähden hotelliin.....voin vain suositella...kokemusta jo kolmelta vuodelta.....kreikka ei sen kummempi jos haluaa siistiä ja valmista, hyvä valinta Mallorca ...

    • tompom3

      Keskiviikkona taas sunny beachille. Että tomppa voi imeä itseään kotona koneen ääressä :)

      • tomppa.

        Olen lähdössä viikon kuluttua Italiaan, joten kaada vaan itsellesi sitä vodkaa köyhä poika.


    • ei koskaan italiaan
    • nähvö lipsndus

      Heinäkuussa taas ihanaan Bulgariann ,toivottavasti kameran akku ei katoa kameralaukkuun ,niin kuin viime kesänä ,jotta saaan ottaa upeita kuvia ,joita en juurikaan katsele.

    • lkmlkmkmsd

      olen 24v. käynyt 20v lähtien kypros ja rodos eli KREIKASSA sekä turkissa x 2. nyt tulin bulgariasta. kaikki ne on samoja, halpaa viinaa ( paitsi turkissa ). teinit bailaa ja viina virtaa, samaa pöpröä ne joka maassa syöttää. en tiiä mikä näistä neljästä kohteesta olis jotenki erilainen, rodoksella baarit pauhaa, samoin alanyassa, agia napassa ja kultahietikolla!

      minä haluan lomalta A aurinkoa, rannalla makaamista. B halpaa olutta kun suomessa ei sinne baariin tule kovin usein mentyä kun sillä rahalla ryyppää viikon ulkomailla. C arskaamisen ja juomisen jälkeen maataan altaalla krapulas ja loppulomasta käydään ostaas parit mekot ja tuliaiset. saman paketin saa kreikasta, bulgariasta yhtä lailla mutta kukkarolle ei kovin paljoa käynyt bulgariasssa. pidän päiväkirjaa ostoksista joka maassa, kreikassa viikkon syömiset ja viinat maksoi 600e, bulgariassa meni 430e. että kyllä oli mukava palata pienipalkkaisena takaisin suomeen ja todeta että kyllä se bulgaria kannatti rahallisesti kuin rodos, saman loman sai halvemmalla. ja matka maksoi 250e vähemmän.

      ihan vit*n sama mihin kukin menee mutta kaikki ne kohteet on samoja viinaa, bileitä ja samaa turistiruokaa. puhun bulgarian puolesta, eise huono kohde ole ja edullinen pienelle matkabudjetille. voi sielläkin autoa vuokrata jos tekemistä hajaalaa.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5639
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3465
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1875
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1473
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1360
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe