Oletko lääkeriippuvainen ?

kipuileva !

Sepelvaltimotautia sairastan, ohitusleikkauksen jälkeen määrätty kolestrooli lääkitys,
sen aiheuttamaa lihaskipuja lihasheikkoutta, nivelkipuja, hermosärkyä käsissä, nyt ajattelen keskustella lääkärin kanssa voiko jättää kyseisen lääkityksen kokonaan pois tai vähentää minimiin.
Onko kenelläkään vastaavasti kokemusta näistä lääkkeistä, voiko ne jättää pois, kuinka kipuja on hoidettu ?
" Inhimillinen tekijä " tv ohjelmassa käsiteltiin lääkeriippuvuutta, kuinka lääkkeet aiheuttaa sairautta.
Olisimmekohan terveempiä jos jättäisimme lääkkeet kokonaan pois, eläisimme luonnon antaman voimien varassa?

56

551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • §§§§§§

      Nukahtamis ja unilääkkeisiin tulee riippuvuus, onneksi ei tarvi käyttää niitä,
      luulempa että ne vaikuttaa myös muistin huonontumiseen, vahva epäily.

    • korp.k

      Tuntui kuin pikku kapallinen olisi mennyt vahvoja tulehduskipulääkkeitä viiomeisimmän proteesileikkauksen jälkeen. Otin yli suosituksen koviin kipuihin.
      Sitten kivut vaan vähitellen lakkasivat. Pieneen kipuun en ota mitään. Muija sanoi, että olet lääkekoukussa. Mutta hähä hää enpäs ollut.

    • vanhuus on vaikeeta

      aikaa.



      Aikahyvinin kestää kovia kipulääkkeitä jonkin aikaa, sen totesin ohitusleikkauksen jälkeen, noin kuukauden ehkä käytin voimakkaita lääkkeitä en jääny koukkuun,
      varotettiin kyllä joten osasin jättää ne pois kun aloin pärjäämään ilman.
      Suunnittelen jos voisin jättää kolestrooli lääkkeetkin pois, siitä aion keskustella lääkärin kanssa.

      • he

        VANHUUS olisi hyvä,jos sairaudet eivät tulisi mukana.. Tervenä olisi kivaa,mutta
        harva vanhana terve saa olla. KAUHEAA on, kun anoppi 4v oli reunasängyssä.
        Alla joulun pääsi lepoon,kauheaa on ihmisen kitua, eihän eläintenkään tartte
        kärsiä ne saa armopiikin.. Minä toivoisin meidänkin luvan saada kuka
        haluasi sen saisi.


    • Lääkkeiden käyton voi tietysti lopettaa halutessaan. Miten lääkäri den voi estää?

      Kolesterolilääke aiheuttaa aina lihasheikkoutta. Vanhuksille määrätään aina kolesterolia, etteivät pääse karkuun.

      Jokaisella ihmisellä on oma kolesterolisäätö kehossaan, joka pitää kolesterolitason oikeana.
      Lääkärit määräävät kalliita lääkkeitä, koska se tuo heille etuja ja lääketehtaille suuria voittoja.

    • Makriina ek

      Minä en tiennyt, että kolesteroolilääkkestä voi tulla sivuvaikutuksia. Tieto oli minulle aivan uusi. Olen aina välttänyt lääkkeiden jatkuvaa popsimista, mutta kolesterooli on koko suvun vaivana. Luulin, että se on todella järkevä lääkitys.
      Olen ihmetellyt kiputilaa jalassani. Olisikohan se niin yksinkertainen asia, että kolesterooli olisi kivun aiheuttaja!

      Kuulemma Suomessa syödään ja korvataan turhia kolesteroolilääkkeitä miljoonien edestä vuosittain.

      Kipuilevan kannattaa keskustella lääkärinsä kanssa, sillä lääkkeen voi vaihtaa toiseen, joka ei aiheuta sivuvaikutuksia. Lääkitys on varmaan ihan tarpeellinen.

    • jalat pettää

      Kyllä se vaan aiheuttaa kipuja jaloissa, lihaskipua, nivelkipuja, hermosärkyä nyt käsissä, aion vakavasti ajatella heittäväni kolestrooli lääkkeet pois tai ainaki minimiin
      olen jo ominpäin vähentäny lääkkeen puoleen, nyt menen lääkäriin ja kyselen voisiko vielä pientää.

      • Miksi kysyä lääkäriltä kun vastauksen tietää!


      • ,,,,,,,,,,
        Ruuneperi kirjoitti:

        Miksi kysyä lääkäriltä kun vastauksen tietää!

        Johtuu sepelvaltiotaudista ja sen seurauksena tehdystä ohitusleikauksesta,
        uskaltaisitko itse lopettaa ilman keskustelua lääkärin kanssa ? mä en.


      • * * * *
        ,,,,,,,,,, kirjoitti:

        Johtuu sepelvaltiotaudista ja sen seurauksena tehdystä ohitusleikauksesta,
        uskaltaisitko itse lopettaa ilman keskustelua lääkärin kanssa ? mä en.

        En ainakaan minä jättäisi tämän palstan neuvojen takia ainuttakaan tablettiani ottamatta, ilman, että siitä juttelisin lääkärini kanssa.
        Toivottavasti ei jätä kukaan muukaan.
        Ikinä en moisia neuvoja muille jakaisi.


      • * * * * kirjoitti:

        En ainakaan minä jättäisi tämän palstan neuvojen takia ainuttakaan tablettiani ottamatta, ilman, että siitä juttelisin lääkärini kanssa.
        Toivottavasti ei jätä kukaan muukaan.
        Ikinä en moisia neuvoja muille jakaisi.

        En mielestäni neuvo vaan sanon vaan asioista mielipiteeni.

        Moni pitää lääkärin määräyksiä kuin jonain elämän lakina. On kuitenkin tiedoissa, että lääkkeen syönnin lopettaminen poistaa vaivat. Edellisellä en tarkoita kuolemaa!


    • Irellip.

      Suomihan on lääkevalmistajien
      luvattu maa.

      • tilannut, pettynyt

        Lääkkeitä tilataan paljon myös netistä. Varsinkin paljon tilatut potenssilääkkeet voivat olla jossain autotalleissa väsättyjä huijaustuotteita.
        Niistä on tavattu jopa terveydelle vaarallisia yhdisteitä. Se ei ole kuitenkaan huijariyrittäjien ongelma. He sanovat, itsehän tilasit.


    • hoitajakanttura

      Minun kolesteroliarvoni oli hieman alle 6, kun kolesterolilääkitys(statiini) aloitettiin. Olin ollut sitä vastaan, mutta suostuin kun tuttava lääkäri suositteli.

      Lääkäri ei kertonut mitään mahdollisista sivuvaikutuksista. Parin kuukauden jälkeen reisilihaksissa tuntui kipua, enkä osannut heti yhdistää sitä lääkkeen aiheuttamaksi. Kun ne jatkuivat ja lisääntyivät niin, että puremalihakset ja ikenetkin kipeytyivät enkä saanut enää nukuttua ilman särkylääkettä. Istuminenkin teki kipeää kovalla tuolilla.
      Aloin paremmin tutkia asiaa ja onhan siinä netissäkin paljon tietoa, myös tv:ssä sattui olemaan aiheesta ohjelma.
      Lihasoireita ei tule kaikille, riippuu kuulema sekin geeneistä. Lopetin lääkkeen, enkä suostunut minkään muunkaan merkkistä statiinia ottamaan. Lääkäri kertoi että on olemassa yksi lääke, joka ei kuulu statiinien ryhmään, mutta se on kallis koska kela ei sitä korvaa.
      Minä niin tympäännyin koko lääkkeeseen, sillä kesti melkein kaksi kuukautta ennenkuin kivut olivat täysin poissa. Sen jälkeen alkoi liikkuminenkin taas sujua. Oli se aikamoinen kokemus.
      en todellakaan halunnut alkaa käyttää särkylääkkeitä, kun olen niitä aina välttänyt.

      Minä aloin käyttää Benecol-margariinia ja se laski, ihme ja kyllä, yhdellä yksiköllä kolesteroliarvojani. Arvot ovat nyt ihan tyydyttävät.
      On lääkärikunnassakin toisinajattelijoita näin laajamittaista kolesterolilääkitystä vastaan, mikä tänä päivänä on vallalla.

      • Sokeriarvoni oli noussut n 9:ään ja lääkäri määräsi ehkä tunnetuimman sokerilääkkeen käyttööni.

        Vatsavaivat olivat sitä luokkaa, että kieltäydyin. Sain lääkettä lääkkeelle mutt samoin tuloksin.

        Etsin sopivaa ruokavaliota ja mittasin joka aamu sokeriarvoni.

        Kun rupesin syömään fazerin puikulaa runsaasti, päivittäin, laski sokeriarvoni 5:een.

        Lääkäri huusi, että sokeriarvoni nousevat piviin ja oikein mittautin ne. Diabeteshoitaja mittasi pitkäaikaisssokerin ja ilmoitti: ei teillä mitään diabetesta olekaan. Sokeriarvoni oli laskenut viiteen.

        Tuo Fazerin puikula on kuitupitoista ja hyvänmakuista ruisleipää. Sen kuidut imevät sokeri ja arvot putoavat nopeasti. Muukin ruisleipä kelvannee!

        Kyytipoikana juon laktoositonta kevytmaitoa ja leivän päällä Oivariinia koska voi on liian kovaa.

        Lääkärien saapasrasvat ovat vihulaisen keksintöjä - tarkoitan margariineja.

        En ole lääkäri mutta patansin aikanaan äitini säärihaavan kun parhaat ihotautilääkärit eivät siihen pystyneet. Aikaa meni ehkä kuukauden päivät.

        Kun minulla on eturauhasvaivoja, jotka iän myötä ovat pahentuneet, menin erikoislääkärille, oikein urologian dosentille nimeltä Matti Laalo. Sain Proscaria ja Gefinaa ja jouduin ihan kuseen. Kaikki erittyvä virtsa valui pitkin reittä jatkuvana vanana.

        Kun lääkäreiltä sain lausunnon, ettei ns. poraus ole mikään hoito heitin lääkkeet pois ja kusen kaari on taas kunnossa ja myös pidätyskykyky.

        Alkää uskoko lääkäreihin!


    • *Kukkahame*

      Otsikkoon vastaan että on pakko olla riippuvainen.
      Peritty diabetes on sitä luokkaa sairaus ettei ilman lääkkeitä tule toimeen.
      Ei se ettei haimasaareke Langerhans toimi vaan se että maksa valmistaa sokeria vauhdilla.
      No tämä on nyt aivan eri asiaa mitä aloittaja tarkoittaa, mutta riippuvaiseksi luen itseni.

      Kun on diabetes niin lääkärit kirjoittavat riemulla kolesteroli ja verenpainelääkkeitä, verenpaineeni on ilman lääkkeitä nuoren terveen ihmisen tasolla joten lääkitys laski verenpaineeni liian alhaiselle tasolle.
      Hoipertelin ja huimaus oli vastenmielistä, ostin verenpainemittarin ja selvisi asian oikea laita.
      Aina lääkärin vastaanotolla verenpaineeni on korkea, se valkotakkisyndrooma teki minusta lääkittävän.

      Kolesterolini on 4-4.5 välillä eli mielestäni hyvä, lopetin alentavan lääkkeen syömisen, koska kivut alaraajojen lihaksissa oli sietämättömät, kiinnityskohdista suorastaan kosketusarat.
      Sain 3 kk vesijumppakuurin ja sen jälkeen alkoi elämäni kuin uudella tasolla, ei särkyjä ei arkuutta.
      En kyllä ketään suosittele lääkkeiden vähentämiseen saatikka lopetamiseen, silti katsottuani kaksi ohjelmaa viime päivinä olen aivan tyytyväinen tekemääni päätökseen.

      On kyllä parasta seurata oman kehon tuntemuksia, eivät kaikki lääkkeet ole tuhoisia tai tee sivuvaikutuksia.

    • Syöpis

      Kolestrolilääkityksen, statiinien, sivuvaikutukset? Minulla ei ole.

      Popsin päivittäin Simvastatiinia 40mg.
      Kolestrolini laski 8:sta alle 5:n.
      En ole havainnut mitään kipuja tai heikkoutta.

      Fyysisiä riippuvuuksia muistakaan lääkkeistä en ole havainnut.
      Eturauhasen rentouttava ja toinen päivittäinen pilleri, supistava, eivät myöskään ole osoittaneet sivuoireita.

      Paksusuolen loppupään poiston jäkeen määrättyjä särkylääkkeitä, joku mammuttivahva ja toinen, tavallinen reseptivalmiste, en syönyt kuin muutamana ensimmäisenä iltana unen varmistamiseksi.

      Kerran minulla ovat menneet eturauhasen supistavat ja rentouttavat sekaisin siten, että supistava vaihtui rentouttavaan jota tuli tupla annos.
      Viikon sisällä alkoivat virtsausvaivat joten sen sortin riippuvuutta on.

    • he

      Jätin omin päin kolestorilääkityksen pois .Olen ohitus lekattu oli aivoveren
      vuoto, mutta kun ei ikinä ole ollut kolestrollia,mutta lääkäri sanoi .
      Näiden toimenpiteiden jälkeen on syötävä.-kaksiviikkoa söin mutta jätin itsekseni pois 2v sitten eikä ole pakottaneet uudestaan aloittamaan. Joten uskon osalle sen olevan humpuukkia.

    • korp.k

      Saa koputtaa puupäätään, ettei tällä hetkellä ole kipulääkitystä vaativaa lääkkeenkäyttötarvetta. Tosin alilämpöisyyteen laatuviina auttais.

    • Satu*

      Terveyskansioni täällä netissä alkaa: "Ei mitään pysyviä tauteja", joten muita lääkityksiä ei ole kuin Glucadol nivelien hoitoon, mutta varmuudeksi käytän joitain luontaistuotteita oman ajatteluni mukaan.

      Lukulasit hankin vuosi sitten, niiden opettelua olen nyt alkamassa. Hankalaa, jos tekee ristisanaa ja katsoo TV:tä.

    • vain.minä

      Kyllä lääketiede on ratkaissut monia ihmiskuntaa aikoinaan niittäneitä sairauksia, ajatellaan vaikkapa antibiootit. Enää ei polio vammauta meilläkään.
      Vaikkapa diabetestä sairastava voi elää sairautensa kanssahyvää elämää.
      Eli ei niin vain lääkkeitä pidä moittia.

      Mutta totta on tuokin, että lääkkeistä voi olla pahojakin sivuvaikutuksia.
      Varsinkin kun vanhuksille tutkimusten mukaan voidaan syöttää valtavia määriä jopa päällikkäisiä lääkkeitä.
      Sitten niiden yhteisvaikutuksesta johtuviin sivuvaikutuksiin määrätään yhä uusia troppeja.
      Sirkka-Liisa Kivelä on tenhyt hyvää työtä kiinnittäessään asiaan huomiota.

      • Satu*

        Sirkka-Liisa Kivelä puhui eräällä luennollaan vanhusten medikalisaatiosta, jonka on todettu olevan ongelma ainakin niillä, joiden omaiset eivät lainkaan seuraa omaisensa lääkkeitten määrää.


      • vain.minä
        Satu* kirjoitti:

        Sirkka-Liisa Kivelä puhui eräällä luennollaan vanhusten medikalisaatiosta, jonka on todettu olevan ongelma ainakin niillä, joiden omaiset eivät lainkaan seuraa omaisensa lääkkeitten määrää.

        Hän on todella hyvin perillä asiasta, onhan hän geriatrian erikoislääkäri, ja muistini mukaan hänellä on omakohtaista kokemustakin asiassa, oman äitinsä kautta.

        Onhan aivan ihmeelliseltä tuntuneita kunnon kohoamisia raportoitu, kun on saatu lääkitys tasapainoon.

        Itse olin jokin aika sitten pitkään sairaalassa, ja huonekaverilla ei käynyt koskaan vierailijaa.
        Kyllä jokainen pitäisi huollella hoitaa, varsinkin kun omaisten voi olla vaikea näitä asioita ymmärtää.


      • Diabetikoille saadaan kyllä hyvä elämä. Hyvä elämä sisältää kaiken normaalin.

        Ennenhän diabetikot kuolivat tautiinsa eivätkä jääneet jatkamaan sukuaan niin kuin nyt. Kun diabetes on perinnöllinen on siitä jo nykyään tullut kansantauti.

        Tällaista ei varmaan saisi edes kirjoittaa kun lääkärien pitää kaikkia sairauksia hoitaa.

        Itse koen olevani diabetekseni rakia suorastaan kelvoyon ihminen kun en syö noita lääkkeitä, en edes kolesterolilääkettä. Tukeudun omiin kokemuksiini ja tietoihini.


      • jossaakysyä
        Ruuneperi kirjoitti:

        Diabetikoille saadaan kyllä hyvä elämä. Hyvä elämä sisältää kaiken normaalin.

        Ennenhän diabetikot kuolivat tautiinsa eivätkä jääneet jatkamaan sukuaan niin kuin nyt. Kun diabetes on perinnöllinen on siitä jo nykyään tullut kansantauti.

        Tällaista ei varmaan saisi edes kirjoittaa kun lääkärien pitää kaikkia sairauksia hoitaa.

        Itse koen olevani diabetekseni rakia suorastaan kelvoyon ihminen kun en syö noita lääkkeitä, en edes kolesterolilääkettä. Tukeudun omiin kokemuksiini ja tietoihini.

        Siis etkö syö edes diabeteslääkkeitä?


      • .
        Ruuneperi kirjoitti:

        Diabetikoille saadaan kyllä hyvä elämä. Hyvä elämä sisältää kaiken normaalin.

        Ennenhän diabetikot kuolivat tautiinsa eivätkä jääneet jatkamaan sukuaan niin kuin nyt. Kun diabetes on perinnöllinen on siitä jo nykyään tullut kansantauti.

        Tällaista ei varmaan saisi edes kirjoittaa kun lääkärien pitää kaikkia sairauksia hoitaa.

        Itse koen olevani diabetekseni rakia suorastaan kelvoyon ihminen kun en syö noita lääkkeitä, en edes kolesterolilääkettä. Tukeudun omiin kokemuksiini ja tietoihini.

        paljonko arvot on veressä ?
        mulla jottain 7 -6 lääkärin mielestä se on kiikun kaakun, siis ei ole diapettestä enkä läkitystä siihen, syön miten oma vaisto sanoo, rusisleipä on hyvä välipaloina.


      • jossaakysyä kirjoitti:

        Siis etkö syö edes diabeteslääkkeitä?

        En syö diabeteslääkkeitä enkä näillä näkymin sellaiseen suostu.


    • Ei ole riippuvuutta,olet yliherkkä staniineille oletettavasti,niin olin minäkin,sain lihaskramppeja,ja särky oli jatkuvaa.Kolesteroolilääkkeet ovat lääkefirmojen rahanansaitsemiskeino.Minä lopetin niiden mömmöjen syönnin ja kunto alkoi palautua.Syön ainoastaan Asantin*Retard 200mg/25mg pari kapselia päivittäin.
      Minulla tosin ei ole diagnosoitua sepelvaltimotautia.Ne diagnoosit joita keskustelupalstoilta olen saanut,jätän omaan arvoonsa ama

    • mikä neuvoksi ???

      Käytätkö kipulaastaria, jääkö siihen koukkuun ???
      Mulle märättiin mutta en ole uskaltanu sitä hakea apteekista,
      kivut välillä tosi kovia, sitten ne levossa saattaa joksiki aikaa helpottaa.
      onko muita jotka kärsii kovista kivuista ??

    • Ankariin kipuihin väsyy niin ettei omat kehon puolustusmekanismit pysty pysäyttämään kipuja vaikka tähän hiukan tekniikkaakin olisi omaksuttu.
      Tästä on omakohtaisia kokemuksia viimeisimmän leikkauksen jälkeen. 'Tekniikalla' tässä tarkoitan Reikienergia omahoitoa.

      Psyykeltään vahvojen ihmisten kannattaisi kokeilla ja vähitellen vahvistaa itsessä piileviä Luonnon parantavia hoitomuotoja.

      Nimim. >mikä neuvoksi< kehottaisi kokeilemaan lientyykö kipu omien käsien siirtämisellä kivun puolelle kehoa, molemmat kädet.

    • havu*

      Volttaren retardia on pakko ottaa toisinaan kuurin tapaisen
      tuohon lonkkasärkyyn.
      Olen ollut muuten terve,ettei ole ollut mitään pitkäaikaislääkitystä,
      siitä olen geeneille kiitollinen.
      Nyt vain tuo lonkka rupesi kiusaamaan,uskallanko leikkaukseen,
      siinä pulma!

      • Niitä säärien ja reisien lihaksia tulisi harjoittaa jatkuvasti,
        se on vielä tärkeämpää kuin vaatehuoneen siivous,
        joka minulla kestää tavallista pidempään tämän kaikenlaiden hoitamisen takia. Lääkelinjalle on niin paha lähteä, vaikka tottahan nekin joskus ovat tarpeen..

        Nimenomaan kaikenpuolisia lihaksia, silloin nivel pysyy kunnossa. Näin kertoi eräs hyvä lääkäri, johon luotan.


    • Kyllähän aktiivinen ihminen liikuntaa saa, varsinkin jos on puutarhaa hoidossa.
      Muuten täytynee myöntää olevani sydänlääkkeistä riippuvainen, en minä tiedä mitään keinoa pärjätä perinnöllisen hyperkolestrolian aiheuttamiin tuhoihin kuin kolestrolilääkitys.

      Suvussa oli Vapputätini, joka infarkteista huolimatta eli 93 vuotiaaksi, ja saatuani nyt sydänlääkkeet kohdalleen on vointini erinomainen. Ei minulla ole ollut mitään lihaskipuja, eikä muita vaivoja nivelissä, ainoa on tuo sukurasite, ja siihen on lääkkeet syötävä.

      Kiitollinen olen, että niitä yleensä onkaan, mummuni kuoli jo 63 vuotiaana sydänkohtaukseen, kun ei ne kamferttitipat taitaneet auttaa.

      Kahdella 3:sta lapsestani on jo tehty pakkolaajennus, joten periytyvä on tuo sukurasite, mutta olenhan jo saavuttanut 77 vuoden iän ja voin aivan hyvin nyt. Vielä voidaan tehdä korjaavakin leikkaus tai pallolaajennus jos on tarpeen.

      Sydänjutuissa yleensä on äkkilähtö kun aika koittaa, ja se kuulostaa hyvältä :D

      • Pallo, pallolaajennus :D vaikka pakkohan sekin oli !


      • En usko

        perinnöllisen hyperkolestrolian olevan syynä erään ystäväni verisuoni-, verenpaine- ja sydänongelmiin, vaikka kyllä hän itse niin sanoo.

        Tuo metabolinen oireyhtymä, johon nuokin kuuluvat, johtuu ''perinnöllisestä'' ruokavaliosta, sekin voi niin sanotusti
        ''periytyä'', eli tavat vain vanhasta tottumuksesta menevät samaa rataa.

        Olen kuunnellut hänen ruokakertomuksiaan, jossa läskinpalat toistuvat ja pekoni käristyy. Kyllä syy korkeaan kolesteroliin on siinä, samoin voin ja kerman käytössä, sokerissa ja alkoholissa.


      • |||||||||||||||
        En usko kirjoitti:

        perinnöllisen hyperkolestrolian olevan syynä erään ystäväni verisuoni-, verenpaine- ja sydänongelmiin, vaikka kyllä hän itse niin sanoo.

        Tuo metabolinen oireyhtymä, johon nuokin kuuluvat, johtuu ''perinnöllisestä'' ruokavaliosta, sekin voi niin sanotusti
        ''periytyä'', eli tavat vain vanhasta tottumuksesta menevät samaa rataa.

        Olen kuunnellut hänen ruokakertomuksiaan, jossa läskinpalat toistuvat ja pekoni käristyy. Kyllä syy korkeaan kolesteroliin on siinä, samoin voin ja kerman käytössä, sokerissa ja alkoholissa.

        Mikä alkoholissa nostaisi kolesterolia? Muistelen asian olevan päinvastoin.
        Tosin edesauttaa mässäämään liikaa, mikä taas voi kolesterolia nostaa.


      • Nykyisin ymmärretään
        ||||||||||||||| kirjoitti:

        Mikä alkoholissa nostaisi kolesterolia? Muistelen asian olevan päinvastoin.
        Tosin edesauttaa mässäämään liikaa, mikä taas voi kolesterolia nostaa.

        Noin se asianlaita kyllä on, vastuu omasta terveydestä on itsellä elämäntavoista riippuen.
        Alkoholi lisää ihmisen läskiintymistä sokerin tavoin, ja
        metabolinen oireyhtymä, johon todella - niinkuin joku sanoikin - myös aikuisiän diabeteskin kuuluu, sitten läskin myötä iskee.


    • Mitäs vällii silläkään olis ennää näissä i´issä.

    • vaikka vanha onki ?

      Ei kai mitään väliä enään, vaikka huumeen käyttäjäksi alkaaki kipujen takia,
      silti omalle kohdalle huumeet panee miettimään ottaako vai ei, kärsiikö mieluummin kivuista vai ei,
      miksi kipulääkkeet meitä pelottaa niin hirveesti.

    • Oli se Suomessakin vielä sodan jälkeen hulvatonta. Esim. Pervitin niminen kipulääke sisälsi jotain nykyään huumeeksi luokiteltua.
      Urheilijoilla ei ollut niin nokon nuukaa vaikka matkalla otettiin reilusti alkon tuotteita. Tällast se on. Morfiinikin kasvista, unikoista uutettua.
      Tai cannabistuotteet, myös lääkkeeksi soveltuvia.

      • .

        Olihan " hota pulveri " jotain kipulääkettä, myöhemmin olen kuulu sen olevan kannabisperäistä, jotkut vanhat ihmiset käytti sitä päivittäin .


      • ,.--.,
        . kirjoitti:

        Olihan " hota pulveri " jotain kipulääkettä, myöhemmin olen kuulu sen olevan kannabisperäistä, jotkut vanhat ihmiset käytti sitä päivittäin .

        Ei Hota ole koskaan kannabista sisältänyt.
        Tosin entisaikoina oli paljon ihmisiä, joille kehittyi riippuvuus apteekin pulvereihin.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Hota-pulveri


    • se oli aikaa sekin

      Kannbista jotkut kasvattaa kotona,
      kummajuttu, se on rikollista puuhaa, vaikka toiset väittää sen olevan lääkkeeksi soveltuvaa,
      olihan ennen viinankeittoki kotona rikos.
      nyt naurattaa vanhat asiat, viiskyt luvulla nuoret miehet keittivät metsässä kiljua eli pontikkaa, poliisit oli niitten perässä pitkin metsiä.

    • rosenttien jälkeen

      Juuri parhaillaan tule Discovery Canal kanavalla ohjelma amerillalaista pontikankeittäjistä. Ammatikseen tislaajista.
      Tässä on ero kiljun, eli hiivalla käyttämisen kaljajuoman ja pontikan välillä. Jälkimmäinen tislataan; hyvä ponu kolmeen kertaan.

      Vielä Kekkosen aikaan kotipolttolaitteita sai tilata, mutta valmistaminen omiksi tarpeiksikin lie ollut laitonta. Laittomasti ponua yhä tislataan.

    • Minulle omalääkäri vaihtoi kolesterolilääkkeen toiseen, kun aiottu lääke ei sopinut. Sain mainitsemanlaisia tuntemuksia ensimmäisestä lääkkeestä. Nykyinen lääke on kalliimpi, mutta sopii minulle selvästi paremmin.

    • toivottavasti hyvä

      simvastatin 40 mg vaihdettiin 10 mg rinnallle tuli toinen uusi lääke, vielä on menny hyvin, verikoe noin 1kk kuluttua.
      jospa pääsen lihasheikkoudesta ja kivuista eroon

    • rasvasieppari ,,,,

      Oletko saanu lääkäriltä " rasvasieppari " lääkitystä, onko ollu siitä apua, oletko laihtunu,

    • Lääkkeeksi sitä viinaakin sanotaan otettavan. Hyvin katala ja koukuttava "lääke" se on. Tai. Ei niille, joilla on vahva luonne.
      Talven aikana tujaus hyvää lääkettä viluisuuteen olisi hyvä Niinpä tietysti, mutta aina se menee siihen, että alkaa viluttaa tämän tämän.

      Kirjailija Juhani Ahon isä, rovasti Brofeld sattui olemaan keskipäivän kahvipöydässään kun nuori seurakunnan kappalainen sattui siihen vierailulle.
      Palvelija toi totitarvikkeet pöytään tasan kello 12. Rovasti siitä tekemään norrin.

      - Kunnioitettu rovasti, mutta eikö tuo tule tavaksi, sopersi kappalainen?
      - Eipä tuo ole tullunna tavaksi, vaikka näin olen tehnynnä 40v. totesi siihen rovasti B.

    • muinais jäännös,,,

      Harmittaa, lääkäri on kieltäny viinakset täysin, en kyllä kesäisikään,
      on toi sepelvaltimotauti ohitusleikkauksineen tehty,
      kaikesta huolimatta teen joskus poikeuksen, otan kunnolla niin että taju menee, se on itsetuhoinen puuska, aamulla onkin paha olo ja harmittaa niin vietävästi,
      nytki olisi täysi avammaton pullo kirkasta, ostettu ennen vappua, tarkotuksena juhlia, mutta en ole vielä ehtiny avata pulloa, , jospa juhannuksena,
      tai ensi jouluna, saap nähä sitte.
      onko rasvasieppari lääkitys riippuvuutta aiheuttava, kamala juttu jos on, lääkäri määräi se alotettavaksi.

      • ??

        Eikö rasvasieppari ole laihdutuslääke. Eihän kukaan jatkuvasti laihduta.
        Enpä ole koskaan kenenkään kuullut moiseen saaneen riippuvuutta.


    • *xanor*

      Olen päässyt eräästä psyykenlääkkeestä eroon. Se on bentsoihin kuuluva ja hyvin koukuttava lääke.Söin sitä ihan pienellä annostuksella vuosikausia jopa lähes 20 vuotta.
      Halusin siitä eroon ja se otti koville. Niin vain olen siitä nyt vapaa. Kaikenlaista harmia oli kyllä matkassa, kun elimistö oli tottunut sen vaikutukseen.

      Siispä sanon, että älkää koskaan aloittako bentsojen syömistä! Minusta lääkäri joka nykyaikana määrää sitä, on edesvastuuton.
      Ehkä vain hyvin tilapäiseen käyttöön voi sitä hyvin pienen määrän kirjoittaa, mutta sitten lääke pois käytöstä, ettei tule riippuvuutta siihen.

    • mitä teen ?

      palaanko entiseen annokseen, olen sitten kipeä.





      Tietääkö joku:

      simmvastaiin 40 mg pienennettiin 10 mg kipujen takia,

      nyt öisin sydän oireita, kipua, huonoa oloa,

      kuoleeko tähän jos jatkan pienempää annosta

      vai korjaantuuko sydämmen toiminta totuttuaan piempään annokseen.

      vanhuus on vaikeeta aikaa !

    • Niin jotkut tulee sairaaksi jo nuorena " Anorektikkot" eikä suinkaan lääkkeistä vaan se on päänsisällä se sairaus. Psyykkeessä tai missä . en tiedä .

      Ja ne Kiljut on erilaista kun metsässä keitettiin Pontikkaa.

      Moni asia on harkinnan vallassa .
      Itse en usko lääkäreihin ihan tosta vaan . Pika käynti ei vielä sano yhtään mitään
      .En edes Hammashygienikkoon --joka ehdotti yhden hampaan poistoa -- sanoi että juuressa on infeksuuni --pyysin kuvaa nähdäkseni , näin sen ,
      oli aikaisemmin juuri otettu edellisellä kerralla hammaslääkärissä, sanoin että en anna sitä poistaa jos ei ole kipeäkään. , en onneksi kerinnyt istua tuoliin kun kiitin ja sanoin, että tämä käynti olikin sitten siinä. Lähdin enkä ole siittäkerrasta maksuakaan saanut --en kyllä olis maksanutkaan --väärästä diaknoosista.
      Huuteli perään että mikäs nyt tuli , sanoin että en tullut hampaita pois otattan , hän sanoi että ei hänellä ollut sellaiseen tarkotuskaan . Niin senhän tekeekin lääkäri.

    • ohi.-leikattu.

      heh heh, olipas topakka asiakas, en osaa olla noin tietäväinen, yleensä jään miettimään mitenhän se asia oikeestaan onkaan,
      ei kaikkkiin lääkäreihin luota täysin,
      heillä ei ole samoja tuntemuksia, kuin itsellä, ei he voikkaan tietää oikeesti kaikkea potilaasta,
      tietenki verikokkeita osaavat analysoida, ja niitten perusteella jonkinlaisen diaknoosinki saavat aikaan,
      mutta mutta, noita sydän oireita ne ei kaikkia osaa oikein tietää, siitä on konkreettista kokemusa.

    • Anonyymi

      Aloitus on vanha, mutta asia ei ole vanhentunut sikäli, että
      sepelvaltimotauti on edelleen yleisimpiä kuolemaanjohtavia sairauksia.
      67 vuotias ystäväni kuoli äskettäin siihen.
      Kun on sepeltauti, lääkkeet on paras ottaa ja noudattaa myös ruokavaliota.
      Kaikki kolesterolilääkkeet eivät aiheuta mainittavasti sivuoireita.
      Kannattaa kokeilla toista lääkettä, jos haittaavia oireita on paljon.

    • Anonyymi

      Jos ottaa lääkärin määräämät lääkkeet se ei ole lääkeriippuvaisuutta
      siinä mielessä kuin mitä sillä yleensä tarkoitetaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe