Vappu viuhkat heiluvat taas

OVITYÖ KUNNIAAN!

kuinka oikeaoppionen jehovaa todistava kestää tämänkin juhlahumun, joka huokuu syntiä?

4

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nou problem

      Vappunahan ihmiset ovat vähemmän äkeitä kuin muulloin.
      Kuuntelevat mielellään lyhyen julistuksen ja ottavatpa lehdetkin, jeee :)

      Moni ihan säälii todistaja-parkoja joitten on PAKKO ryyppäämisen sijasta lukea Raamattua ja elää selibaatissa.
      "Hei relaa vähän, he sanovat" ja
      yrittävät antaa vappuhuiskun,jotkut antaisivat jopa olutpullonsakin ;-)

      Myönteisempää kuin "suksiksv'******n " kommentti muulloin.
      Klara vappen kuiteskii ;)

    • Raivo Raitis

      Galatalaisille 5.luku

      19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat haureus, epäpuhtaus, irstaus, 20 epäjumalanpalvelus, spiritismin harjoittaminen, vihollisuudet, riita, mustasukkaisuus, vihanpuuskat, kinastelut, jakaumat, lahkot,

      21 kateus, juopottelu, mässäilyt ja muut näiden kaltaiset.

      Näistä varoitan teitä ennalta, samoin kuin olen jo ennalta varoittanut teitä,
      että ne, jotka harjoittavat sellaisia, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

    • Vapun taustasta jokunen kommentti.Vappu oli alkujaan germaanien pakanallinen kevätjuhla. Juhlaan liittyi alkoholin ahkera käyttö. Varsinainen vapun päivä tuli
      vuonna 780 kun anglosaksien Rikhard kuninkaan tytär Walburgis julistettiin pyhimykseksi.
      Tämän pyhimyksen myötä vappua alettiin myös viettää kirkollisena merkkipäivänä. Kansan keskuudessa yhdistyivät vanhat pakanalliset tavat ja
      kirkolliset menot. Metelöimisen alkuperäinen tarkoitus vappuna oli pahojen henkien karkoittaminen. Vappuna myös piirreltiin oviin ja seiniin ristinkuvia jne.
      Sitten vapun omaksuivat ylioppilaat. Ja myöhemmin työväki.Monenlaista liittyy vappuun. Niinkuin havaitsemme, niin uskonto ja
      perinteet ovat mukana tässä juhlassa.

      • 144 000 enkeliä

        Tulihan se sieltä. Pakanallinenhan tuo työläisten ja ylioppilaiden juhla täytyy olla.

        Kohta jahvetit väittävät, että heidän omat 144 000 muistoviettibileet ovatkin pakanallisia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      173
      1651
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1226
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      62
      1135
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      191
      915
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      44
      868
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      760
    7. 68
      757
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      34
      690
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      654
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      620
    Aihe