Mikä pitää sinut hengissä?

naisihminen

Välillä tuntuu, että elämä on ihan mieletöntä. Miksi tavoitella jotakin, ja sen jälkeen jotakin muuta, ja taas jotakin, ja taas... Loputtomiin?

Ihmiset yllättävät kääntämällä selkänsä, eikä uusia ystäviä noin vaan löydy.

Mutta sitten kukkii sinivuokko :) Ja elämä on hetken Ihmeellistä! :D

Mikä saa sinut pysymään tällä planeetalla?

59

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heissan..;o)..

      Tämä valtava elämänhalu / nälkä.

      Se mitä elämä on antanut ..ja uteliaisuus, mitä elämä vielä antaa. Voimavaroina perhe, luonto ja työ..ja ihan vain ihana joutenolo...;o)...


      • pahapena

        Hellou muisguli !

        Aamusella, ku mä herään, mulla on sellanen elämänhalu / nälkä, et mitäköhän positiivisia asioita tänään tapahtuu..;o)...Eikä tuu ees mieleenkään, mitenköhän tänkin päivän sais äkkii iltaan...Eiks sillon oo aikas elämän nälkänen...;o)


      • pahapena kirjoitti:

        Hellou muisguli !

        Aamusella, ku mä herään, mulla on sellanen elämänhalu / nälkä, et mitäköhän positiivisia asioita tänään tapahtuu..;o)...Eikä tuu ees mieleenkään, mitenköhän tänkin päivän sais äkkii iltaan...Eiks sillon oo aikas elämän nälkänen...;o)

        Vappuaattoa Pahis...;o)...

        Tuota voisi jo sanoa tosi hyväksi asenteeksi..Isoooooooo punainen vappunenä siitä Sinulle..ja halitus..ei kun kunnon rutistus päälle...;o)...


      • pahapena
        muisquli kirjoitti:

        Vappuaattoa Pahis...;o)...

        Tuota voisi jo sanoa tosi hyväksi asenteeksi..Isoooooooo punainen vappunenä siitä Sinulle..ja halitus..ei kun kunnon rutistus päälle...;o)...

        Vappuaattoa Sullekkin..;o) Mä ujona menin ihan hämmilleni moisesta rutistuksesta..;o)...Punanenä jää kyl tekonenäks..omaa en meinaa näil vappujuomil punaseks hommaa..;o)...Terästämätöntä simaa vois kyl naattii..;o)


      • pahapena kirjoitti:

        Hellou muisguli !

        Aamusella, ku mä herään, mulla on sellanen elämänhalu / nälkä, et mitäköhän positiivisia asioita tänään tapahtuu..;o)...Eikä tuu ees mieleenkään, mitenköhän tänkin päivän sais äkkii iltaan...Eiks sillon oo aikas elämän nälkänen...;o)

        pena,
        luon ekaks jotta salaminnälkä.. mutta sitten kun mietin niin se salaminnälkä olikin ehkä heijastuma omasta nälästä joka sitten käänsi sun nälän ylösalasin elämästä salamiin..? tai luulisin ainakin niin.
        aika turhaa lähteä tarkemmin ruotimaan kun pää suhisee kuin kaislikko konsanaan. sensijaan tokaisu: lepposaa vappua ja iloa iltaan! :-)


    • PerErik

      Vastasitkin jo itse tuossa aloituksessa tuohon kysymykseen :) Elikkä elämä on kaikenlaisten asioiden tavoittelua ja päämääriin pääsemistä, josta voi itseään onnitella ja olla elämäänsä tyytyväinen.
      Viimeisin haave/tavoitteluni kohde on saada kuu taivaalta. Siinä taitaa loppuelämä vierähtää ja pelkäämpä, että epäonnistun tavoitteessani :))

      • pahapena

        Moi PerErik !
        Sehän on tärkeintä, et sulla on vielä tavoite, onnaa se sit tai ei. Toi kuun tavoittelu kyl voi tuottaa vaikeuksii :) Pääasiahan on ,et ihmiseltä löytyy tavoitteita.
        ps. kiikari ja lintukirja tuli hommaattuu :))


      • Vilma.

        muista sitten ettet anna sitä kuuta jollekkin naikkoselle
        sen on moni luvannu mulle jo monta kertaa---se on sit mun


      • PerErik
        pahapena kirjoitti:

        Moi PerErik !
        Sehän on tärkeintä, et sulla on vielä tavoite, onnaa se sit tai ei. Toi kuun tavoittelu kyl voi tuottaa vaikeuksii :) Pääasiahan on ,et ihmiseltä löytyy tavoitteita.
        ps. kiikari ja lintukirja tuli hommaattuu :))

        Tere Pena!
        Varmaan kaikilla on oltava jotain tavoitteita tai pian löytää itsensä lataamosta, mutta eiköhän ne sielläkin ohjaa tavoitteiden tavotteluun? Haastava on mun seuraava tavoite ja siinä se aika vierähtää.
        Olet selvästi hankkimassa itsellesi sellaisen harrastuksen mihkä jää pahasti koukkuun. Nyt ei muuta kuin kuuntelemaan ja opetteleen tunnistamaan lintujen viserryksiä, kun hetikään aina lintuihin ei saa näköyhteyttä. Siitä tää bongaus esim. lintubongaus on mukavaa, kun koskaan ei tunnu olevan valmis bongari vaan tavoiteltavaa riittää aina. Onnistuneista bongauksista saa hyvän mielen ja usein myös hyötyliikuntaa :))


      • PerErik
        Vilma. kirjoitti:

        muista sitten ettet anna sitä kuuta jollekkin naikkoselle
        sen on moni luvannu mulle jo monta kertaa---se on sit mun

        OK pannaan muistiin, kiikutan kuun sulle kunhan saan sen ensin roudattua tuolta taivaalta maihin. Nythän sitä ei kannate sieltä hakea, kun se ei ole kuin puolikas :))


      • Vilma.
        PerErik kirjoitti:

        OK pannaan muistiin, kiikutan kuun sulle kunhan saan sen ensin roudattua tuolta taivaalta maihin. Nythän sitä ei kannate sieltä hakea, kun se ei ole kuin puolikas :))

        oi kiitos--sä oot ihana mies
        kyllä myt naiset on kateellisia


      • pahapena
        PerErik kirjoitti:

        Tere Pena!
        Varmaan kaikilla on oltava jotain tavoitteita tai pian löytää itsensä lataamosta, mutta eiköhän ne sielläkin ohjaa tavoitteiden tavotteluun? Haastava on mun seuraava tavoite ja siinä se aika vierähtää.
        Olet selvästi hankkimassa itsellesi sellaisen harrastuksen mihkä jää pahasti koukkuun. Nyt ei muuta kuin kuuntelemaan ja opetteleen tunnistamaan lintujen viserryksiä, kun hetikään aina lintuihin ei saa näköyhteyttä. Siitä tää bongaus esim. lintubongaus on mukavaa, kun koskaan ei tunnu olevan valmis bongari vaan tavoiteltavaa riittää aina. Onnistuneista bongauksista saa hyvän mielen ja usein myös hyötyliikuntaa :))

        Eiks sitä oo jo vähän koukussa, ku tuol metsässä kävellessä jää seuraamaan jonkun linnun touhuja :) Tääl kaupungissa ei paljon lintuja bongailla (näin kyl tänään västäräkin), mut onnex tost n. 100 m päästä alkaa sveitsin luonnonpuisto ja sieltähän tän homman voi hissukseen aloitella, siel on kyl läänii tallustella ja Vantaan joki liruttelee pienenä tossa vähän matkan päässä :)


      • PerErik
        pahapena kirjoitti:

        Eiks sitä oo jo vähän koukussa, ku tuol metsässä kävellessä jää seuraamaan jonkun linnun touhuja :) Tääl kaupungissa ei paljon lintuja bongailla (näin kyl tänään västäräkin), mut onnex tost n. 100 m päästä alkaa sveitsin luonnonpuisto ja sieltähän tän homman voi hissukseen aloitella, siel on kyl läänii tallustella ja Vantaan joki liruttelee pienenä tossa vähän matkan päässä :)

        Kyllä se taitaa noin olla ja lähes kaikkihan halajaa luonnonhelmaan rauhoittumaan, jopa paikallinen puliremmi hakeutuu kesäisin puistoihin :))
        Täs ympärillä on yllättäin paljon lintuja, vaikka rivarialueella asustelenkin. Tosin ihan läheltä alkaa maalaismaisema ja joki virtaa suht lähellä. Kerran talviaamuna piti hieraista silmiä, kun olin ulkona happihyppelyllä niin Teeriä lensi tästä yli, myös Huuhkaja äänteli täs lähellä tos Helmikuussa. Ei varmaan ollut se pääkaupunkiseudun Bubi :)


      • pahapena
        PerErik kirjoitti:

        Kyllä se taitaa noin olla ja lähes kaikkihan halajaa luonnonhelmaan rauhoittumaan, jopa paikallinen puliremmi hakeutuu kesäisin puistoihin :))
        Täs ympärillä on yllättäin paljon lintuja, vaikka rivarialueella asustelenkin. Tosin ihan läheltä alkaa maalaismaisema ja joki virtaa suht lähellä. Kerran talviaamuna piti hieraista silmiä, kun olin ulkona happihyppelyllä niin Teeriä lensi tästä yli, myös Huuhkaja äänteli täs lähellä tos Helmikuussa. Ei varmaan ollut se pääkaupunkiseudun Bubi :)

        Kyllähän siin kummasti mieli rauhottuu, ku hissukseen tallustelee ja seurailee vähän ympäristöö, eikä vetele hikinauha päässä viimenen väri päällä lenkkipolulla :))
        Näillä kohdilla toi Vantaa on niin kaponen, etten oo pahemmin vesilintuja nähnyt. Täytys ottaa itteensä niskasta kii ja lähtee tallustelee jotain 10-15 kilsaa tonne ylävirtaan, sielt löytyis leveempiä kohtia. Tietysti notskikahveepannu ja makkarankyrsää mukaan :))


      • be happy.....
        PerErik kirjoitti:

        Tere Pena!
        Varmaan kaikilla on oltava jotain tavoitteita tai pian löytää itsensä lataamosta, mutta eiköhän ne sielläkin ohjaa tavoitteiden tavotteluun? Haastava on mun seuraava tavoite ja siinä se aika vierähtää.
        Olet selvästi hankkimassa itsellesi sellaisen harrastuksen mihkä jää pahasti koukkuun. Nyt ei muuta kuin kuuntelemaan ja opetteleen tunnistamaan lintujen viserryksiä, kun hetikään aina lintuihin ei saa näköyhteyttä. Siitä tää bongaus esim. lintubongaus on mukavaa, kun koskaan ei tunnu olevan valmis bongari vaan tavoiteltavaa riittää aina. Onnistuneista bongauksista saa hyvän mielen ja usein myös hyötyliikuntaa :))

        Kuka jaksaa koko ajan keksiä tavoitteita. Olemme Suomessa emme Usassa. Ei tarvitse julistaa eikä tavoitella jatkuvaa kasvua. Elämän tyytyväisyys tulee uteliaisuudesta ja pikku-asiosta. Eletään tätä päivää.


    • ;) onnellinen mies

      No meikällä se on kyllä kahvi ja pulla, mielellään leivos heti aamusta. Olen tyytyväinen pienen pienistäkin murusista. Joskaan leivän muruja en syö.
      Se on niin pieni luikaus mitä täällä eletään verrattuna maapallon ja kaikkeuden vanhuuteen...
      Ai niin, ihan hyvä että nettikin toimii :D

    • heguli..

      Asenne ratkaisee aina.... ja niin pysyt kartalla, vaikka elämä paiskookin välillä...

    • eiköhän se ole toivo paremmasta ja uteliaisuus joka mua jaksaa kannustaa ,. haluan nähdä tän näytelmän loppuun asti ,.

    • Eiköhän se tuo maan vetovoima ole.

      Kun katselet muurahaisia, niin saatat ihmetellä, mikä on niiden elämän tarkoitus.
      Oletko varma, ettei joku katsele sinua ja ihmettele samoin?

      • ;)

        Kesällä kärpäset katossa katselee mua. Mikähän niillä on mielessä? Eivätkä ole 'paskohuussi' kärpäsiä. Ihan kaupunkilaisia.


      • PerErik
        ;) kirjoitti:

        Kesällä kärpäset katossa katselee mua. Mikähän niillä on mielessä? Eivätkä ole 'paskohuussi' kärpäsiä. Ihan kaupunkilaisia.

        Katsoppa joskus niitä tarkemmin niin net hierovat samalla käsillään/eturaajoillaan silmiään, että mikäs jättiläinen se tuossa on ja oiskohan se syötävää tai paremminkin kelpaisko se munimisalustaksi ja toukkien ruuaksi :))


      • pahapena

        Laardi, joskus mulla on sellanen tunne, et pomo katselee, miksei toi muurahainen liiku ripeämmin :)


      • ingaliina
        pahapena kirjoitti:

        Laardi, joskus mulla on sellanen tunne, et pomo katselee, miksei toi muurahainen liiku ripeämmin :)

        Hauskaa Vappua sulle Pena:)Tässä välissä kiireesti toivottelen jos vaikka häippäset jonnekkin:))


      • pahapena
        ingaliina kirjoitti:

        Hauskaa Vappua sulle Pena:)Tässä välissä kiireesti toivottelen jos vaikka häippäset jonnekkin:))

        Samoin Siulle ! Enhän mie mihkää häippäse, ko taaskii iltasel vahin tätä pikkuväkkee :) Vanhemman ko männöö hankkii tätä punanennää :))
        Konneelle koitan kerkee välil, jos perästjuoksemiselt kerkiin :))


      • pahapena kirjoitti:

        Laardi, joskus mulla on sellanen tunne, et pomo katselee, miksei toi muurahainen liiku ripeämmin :)

        Pomolle olisi syytä muistuttaa jotta hosumalla ei tule ku kusipäisiä lapsia. Ja sitte vaan merkitsevä katse. 8¤]


      • ingaliina
        pahapena kirjoitti:

        Samoin Siulle ! Enhän mie mihkää häippäse, ko taaskii iltasel vahin tätä pikkuväkkee :) Vanhemman ko männöö hankkii tätä punanennää :))
        Konneelle koitan kerkee välil, jos perästjuoksemiselt kerkiin :))

        Vai olet sie taas vahtimassa:)No ei se hukkaan mene ,eikä seuraavana päivänä ole
        piä kippeenä;))sie tietenki ilmapalloja olet puhallellu pikkuväelle ja serpentiiniä laittanut.
        Mie juuri hokasin että taitaa olla ensimmäinen Vappu kun en ole yhtään ilmapalloa puhaltanut:)Onkohan minusta tullut vanha:(


      • pahapena
        ingaliina kirjoitti:

        Vai olet sie taas vahtimassa:)No ei se hukkaan mene ,eikä seuraavana päivänä ole
        piä kippeenä;))sie tietenki ilmapalloja olet puhallellu pikkuväelle ja serpentiiniä laittanut.
        Mie juuri hokasin että taitaa olla ensimmäinen Vappu kun en ole yhtään ilmapalloa puhaltanut:)Onkohan minusta tullut vanha:(

        Miul on jo nyt piä kippee, ko puhaltelin nuit palloloit :) Serpentiinikii on ko sajemetäs. Tiijätsie, mie aattelin, jot ko vanhemmat tulloo juhlimast, nii mie hävviin, ko pieru saharaa :) Siihänän hyö aamul ite piä kippeenä siivoo jälkii :))
        Eläkä sie vanhuuvest mittää höpäjä. mie aattelin alkoo kuhtuu itteeni ijäkkääks vast 100 vuotijaan :)
        Nyt mie lastaan tään lauman automoibiilii ja männään tekkee pari kieppii kaupunkil :) Sit alkaakii tää nukkumaameno rituaalit, joist tulloo varmast erimielisyyksii :))


      • ingaliina
        pahapena kirjoitti:

        Miul on jo nyt piä kippee, ko puhaltelin nuit palloloit :) Serpentiinikii on ko sajemetäs. Tiijätsie, mie aattelin, jot ko vanhemmat tulloo juhlimast, nii mie hävviin, ko pieru saharaa :) Siihänän hyö aamul ite piä kippeenä siivoo jälkii :))
        Eläkä sie vanhuuvest mittää höpäjä. mie aattelin alkoo kuhtuu itteeni ijäkkääks vast 100 vuotijaan :)
        Nyt mie lastaan tään lauman automoibiilii ja männään tekkee pari kieppii kaupunkil :) Sit alkaakii tää nukkumaameno rituaalit, joist tulloo varmast erimielisyyksii :))

        No niin mie aattelinkin että piä tullee kippeeksi ja jätin puhaltelun välliin;)
        Niin sulla onkin taka-ajatus ja lähdet itse hissukseen poijes:))Oot sie aika kälmi;))Tiijäkkö mikä on kälmi?
        Mie en haluu kyllä 100 vuotijaaksi elää,eihän silloin enää ymmärrä mistään mitään;)
        Sie varmaan kävit nukuttamassa niitä pikkuisia ja kannoit nukkuvia yksitellen omiin sänkyihin;)
        Mie kuule olin naatiskelemassa saunassa ihan yksikseen;) Nyt mä olen puhdas kuin pulmunen;))


      • pahapena
        ingaliina kirjoitti:

        No niin mie aattelinkin että piä tullee kippeeksi ja jätin puhaltelun välliin;)
        Niin sulla onkin taka-ajatus ja lähdet itse hissukseen poijes:))Oot sie aika kälmi;))Tiijäkkö mikä on kälmi?
        Mie en haluu kyllä 100 vuotijaaksi elää,eihän silloin enää ymmärrä mistään mitään;)
        Sie varmaan kävit nukuttamassa niitä pikkuisia ja kannoit nukkuvia yksitellen omiin sänkyihin;)
        Mie kuule olin naatiskelemassa saunassa ihan yksikseen;) Nyt mä olen puhdas kuin pulmunen;))

        Kyl mie luulen tietäväin mikä tuo kälmi on, oiskoha tuo sama ko kelmi, vai pahemko lie :) Kyl nuo kaik on nyt unnii kahtelemas :) Eikös tuo pulmunen lienee lintu oo, mie tuol aikasemmin haastelin ponkailust. Miltähä tuo tuntus ponkata saunapuhas pulmune :))


      • ingaliina
        pahapena kirjoitti:

        Kyl mie luulen tietäväin mikä tuo kälmi on, oiskoha tuo sama ko kelmi, vai pahemko lie :) Kyl nuo kaik on nyt unnii kahtelemas :) Eikös tuo pulmunen lienee lintu oo, mie tuol aikasemmin haastelin ponkailust. Miltähä tuo tuntus ponkata saunapuhas pulmune :))

        Ei se pahempi ole mutta varmaan samaa tarkoittaa:)Sie varmaan meinasit ittekkin nukahtaa;))Varmaan satuja luit?
        Joo mie huomasin että pongaileen meinaat alkaa.Hyvä harrastus se on.Mutta älä ala harrastaan saunapuhtaita pulmusia:)Siinä voi käydä ihan vaikka miten;))


      • pahapena
        ingaliina kirjoitti:

        Ei se pahempi ole mutta varmaan samaa tarkoittaa:)Sie varmaan meinasit ittekkin nukahtaa;))Varmaan satuja luit?
        Joo mie huomasin että pongaileen meinaat alkaa.Hyvä harrastus se on.Mutta älä ala harrastaan saunapuhtaita pulmusia:)Siinä voi käydä ihan vaikka miten;))

        Ei miun tarvint sattui lukkee, myö riehuttii silviisii, jot hyö nukahtel het ko sänkyy kömpivät :) Nyt mie täs vuottelet, ko vanhemmat kottiutuu, hyö on varmaa pikkusen huppelis, nii mie pääsenkii livahtaa ja jättää nää siivoukset heille iha kiusallaa :))
        Mie aattelin par kymppii sijottaa ootelles tuonne pelsivuille, pokerii jos koittelis ja muutaman pyörähyksen tätä Mega Fortuunaa :)
        Muute, mites siin voip käyvä, jos sitä ponkaiskii saunapuhtaan pulmusen :))


      • ingaliina
        pahapena kirjoitti:

        Ei miun tarvint sattui lukkee, myö riehuttii silviisii, jot hyö nukahtel het ko sänkyy kömpivät :) Nyt mie täs vuottelet, ko vanhemmat kottiutuu, hyö on varmaa pikkusen huppelis, nii mie pääsenkii livahtaa ja jättää nää siivoukset heille iha kiusallaa :))
        Mie aattelin par kymppii sijottaa ootelles tuonne pelsivuille, pokerii jos koittelis ja muutaman pyörähyksen tätä Mega Fortuunaa :)
        Muute, mites siin voip käyvä, jos sitä ponkaiskii saunapuhtaan pulmusen :))

        Siehän pääsitkin helpolla sitten:)Ihan liian helpolla;))
        Ei ne vielä hetikkään varmaan vanhemmat tule,sie ehit ihan hyvin siivoillakkin vielä;)
        No täällä ainakin on neljään asti yökerho auki.Miekin vielä ehtisin sinne...
        Ei se Mega Fortuna anna tänä iltana mitään.Mie yritin mutta ei se antanut;(Pihistää vain:))
        Siinäpä se ,ei sitä tiijä ennen kuin kokkeilee;))


      • pahapena
        ingaliina kirjoitti:

        Siehän pääsitkin helpolla sitten:)Ihan liian helpolla;))
        Ei ne vielä hetikkään varmaan vanhemmat tule,sie ehit ihan hyvin siivoillakkin vielä;)
        No täällä ainakin on neljään asti yökerho auki.Miekin vielä ehtisin sinne...
        Ei se Mega Fortuna anna tänä iltana mitään.Mie yritin mutta ei se antanut;(Pihistää vain:))
        Siinäpä se ,ei sitä tiijä ennen kuin kokkeilee;))

        Antoha tuo Mega Fortune, ko kokkeilin, pahan mielen :)))
        Mie pääsenkii koht kottii vällyn alle, hyö soitteli, jot tulloo puolen tunnin sisäl, mut tään siivouksen iha tahallee jätän heijän hommiks :) Mitäs mänivät tätä skumppaa litkimää :)) Mie jätin näil muksuloille vappupillit ja sanoit, jot aamul sit huuvatatte niit :))
        Nyt tuo ponkailu jäi häiritsemmää miun mieltäin, saap nähhä tullooks ees uni silmään :))
        Hyvät yöt Siulle :)


      • ingaliina
        pahapena kirjoitti:

        Antoha tuo Mega Fortune, ko kokkeilin, pahan mielen :)))
        Mie pääsenkii koht kottii vällyn alle, hyö soitteli, jot tulloo puolen tunnin sisäl, mut tään siivouksen iha tahallee jätän heijän hommiks :) Mitäs mänivät tätä skumppaa litkimää :)) Mie jätin näil muksuloille vappupillit ja sanoit, jot aamul sit huuvatatte niit :))
        Nyt tuo ponkailu jäi häiritsemmää miun mieltäin, saap nähhä tullooks ees uni silmään :))
        Hyvät yöt Siulle :)

        No senhän miekin sain Mega Fortunasta,sen pahan mielen:))
        En mie usko että meet kotiin nukkuun;) Meet juhlimaan varmaankin vappua,ilta on nuori vielä;)
        Oot sie se kelmi kun vielä muksujakin neuvot mitä aamulla tekevät:))
        Mie voin kertoa että ei uni tule kun on muuta mielessä;))
        Mä huomasin että en mä taidakkaan olla vielä vanha,kun ei väsytä vieläkään;))

        Hyvät Yöt kuitenskin Siulle:)


    • Gravitaatio eli

      Painovoima...

      • tuutori.

        Kaalikeitto pitää kevyenä.


    • 1. tytär
      2. parisuhe
      3. työ

      vaikka ajan puolesta kolmonen menee ykköseksi.. mutta ei määrää vaan laatua sano ukkeli kun massikkaan kiipes :-)

      • ingaliina

        Mullekkin tytöt on tärkeimmät ja varmaankin terveys toiseksi.No työ kyllä voi väliin nousta ykköseksi mutta siitten kun on väsynyt niin alkaa ajatteleen että täytyyhän olla muutakin kuin työ.


      • ingaliina kirjoitti:

        Mullekkin tytöt on tärkeimmät ja varmaankin terveys toiseksi.No työ kyllä voi väliin nousta ykköseksi mutta siitten kun on väsynyt niin alkaa ajatteleen että täytyyhän olla muutakin kuin työ.

        terveys multa puuttu listalta.. eikä se tarkota jotten siitä välittäisi. käytän gööringiä just sen takia..
        vaan nää kolme tuli ensin mieleen.
        työvoittoista on elo, mutta prioriteetti on tuossa. vaikka ajallisesti ei muuta olekkaan kuin työ.
        kunhan on itse tasapainossa elämänsä kanssa. se heijastuu lähimpiinkin sitten oleellisesti.


      • ingaliina
        kielibasa kirjoitti:

        terveys multa puuttu listalta.. eikä se tarkota jotten siitä välittäisi. käytän gööringiä just sen takia..
        vaan nää kolme tuli ensin mieleen.
        työvoittoista on elo, mutta prioriteetti on tuossa. vaikka ajallisesti ei muuta olekkaan kuin työ.
        kunhan on itse tasapainossa elämänsä kanssa. se heijastuu lähimpiinkin sitten oleellisesti.

        kyllä terveys on tärkeimpiä asioita,kun aamusella nousee ylös ja omin jaloin lähtee liikkeille ja muutenkin saa olla terve.
        kuule mikä toi grööningi on?Kun en ole ihan varma niin kysyn.
        Niin kyllä työ vie väliin kaiken ajan.En tiedä koska oikein osaa olla tekemättä mitään.Ja kun on seurannut toisia kun ovat lopettaneet työt niin heti moni sairastuu.
        Toi on kyllä tärkeää että osaa arvostaa elämää ja on tasapainossa.Ja itsestä pitää tykätä:)


      • ingaliina kirjoitti:

        kyllä terveys on tärkeimpiä asioita,kun aamusella nousee ylös ja omin jaloin lähtee liikkeille ja muutenkin saa olla terve.
        kuule mikä toi grööningi on?Kun en ole ihan varma niin kysyn.
        Niin kyllä työ vie väliin kaiken ajan.En tiedä koska oikein osaa olla tekemättä mitään.Ja kun on seurannut toisia kun ovat lopettaneet työt niin heti moni sairastuu.
        Toi on kyllä tärkeää että osaa arvostaa elämää ja on tasapainossa.Ja itsestä pitää tykätä:)

        varmaan tärkein (terveyden ohella) on tuo mitä lopussa sanoit.. jotta itestä pitää tykätä. se on kaiken summa. jos se mättää niin raskasta on..
        oon ystävällisessä mielessä nimenny fillarini natsiajan suuren possun mukaan.. jotta pysyisi sitten inhimillisissä mitoissa joka tavalla.. toki kulkuvälineen nimikin edesauttaa moista kielikuvaa:
        http://oldtimer-fahrrad.com/image/goericke1.jpg
        tähän kun laitat etukorin ja lastenistuimen niin siinä on gööring :-) gööring siis väännös nimestä göricke :-)


      • ingaliina
        kielibasa kirjoitti:

        varmaan tärkein (terveyden ohella) on tuo mitä lopussa sanoit.. jotta itestä pitää tykätä. se on kaiken summa. jos se mättää niin raskasta on..
        oon ystävällisessä mielessä nimenny fillarini natsiajan suuren possun mukaan.. jotta pysyisi sitten inhimillisissä mitoissa joka tavalla.. toki kulkuvälineen nimikin edesauttaa moista kielikuvaa:
        http://oldtimer-fahrrad.com/image/goericke1.jpg
        tähän kun laitat etukorin ja lastenistuimen niin siinä on gööring :-) gööring siis väännös nimestä göricke :-)

        Niin itselle pitää osata nauraa ja itsensä kanssa pitää osata tulla toimeen.
        No mä arvasinkin että fillaria tarkoitit.On kyllä hyvä kun työmatkat ajelet sillä,niin ei tarvi sitten enää lähteä lenkille työpäivän päätteeksi.
        Sie taidat osata kieliä hyvin?


      • ingaliina kirjoitti:

        Niin itselle pitää osata nauraa ja itsensä kanssa pitää osata tulla toimeen.
        No mä arvasinkin että fillaria tarkoitit.On kyllä hyvä kun työmatkat ajelet sillä,niin ei tarvi sitten enää lähteä lenkille työpäivän päätteeksi.
        Sie taidat osata kieliä hyvin?

        silleen se on kyllä.. munkin mielestä.. jotta kun on semmonen "sisäinen tasapaino" niin on helpompi olla. vaan luoja ties kuinka monta olutta ja vuotta siihen on tarvittu..
        vaan ei sillä oo väliä. tässä ja nyt.. :-)
        kielistä en tiie.. tanskassa opin sitä hitusen, ja täällä saksassa sama juttu. toimeen tulee, mutta se siinä. työpaikka on monikielinen niin oppii laiskaksi saksan opiskelun suhteen.. harmi toisaalta..!


      • ingaliina
        kielibasa kirjoitti:

        silleen se on kyllä.. munkin mielestä.. jotta kun on semmonen "sisäinen tasapaino" niin on helpompi olla. vaan luoja ties kuinka monta olutta ja vuotta siihen on tarvittu..
        vaan ei sillä oo väliä. tässä ja nyt.. :-)
        kielistä en tiie.. tanskassa opin sitä hitusen, ja täällä saksassa sama juttu. toimeen tulee, mutta se siinä. työpaikka on monikielinen niin oppii laiskaksi saksan opiskelun suhteen.. harmi toisaalta..!

        Ihminen oppii aina uutta ja huomaa että näinhän se menee ja kun vuosia tulee lisää niin oivaltaa aina uusia asioita.
        Niin ja virheistä aina oppii ja vastoinkäymiset tuo lisää ihmiselle vahvuutta.Niin ja ei kannate miettiä sellaisia asioita jotka on olleet ja menneet ja ei niille voi mitään.
        Oot oikeassa tää hetki on nyt ja nauttia pitää siitä mitä on.
        Miekin olen monasti miettinyt että olisi pitänyt sen verran opetella kieliä että osaisi jotenkin ulkomaalaisten kanssa keskustella.Minullakin käy sellainen espanjalainen
        parisko asiakkaana,jotka ei osaa muuta kuin espanjaa ja vaikeuksia on kyllä heidän kanssa


      • ingaliina kirjoitti:

        Ihminen oppii aina uutta ja huomaa että näinhän se menee ja kun vuosia tulee lisää niin oivaltaa aina uusia asioita.
        Niin ja virheistä aina oppii ja vastoinkäymiset tuo lisää ihmiselle vahvuutta.Niin ja ei kannate miettiä sellaisia asioita jotka on olleet ja menneet ja ei niille voi mitään.
        Oot oikeassa tää hetki on nyt ja nauttia pitää siitä mitä on.
        Miekin olen monasti miettinyt että olisi pitänyt sen verran opetella kieliä että osaisi jotenkin ulkomaalaisten kanssa keskustella.Minullakin käy sellainen espanjalainen
        parisko asiakkaana,jotka ei osaa muuta kuin espanjaa ja vaikeuksia on kyllä heidän kanssa

        aikalailla samalla tavalla aattelen mitä tuossa ite siä kirjoitit..
        perusasiat on selvät ja se siittä..


    • annikoo..

      En mä enää aja virvatulta...onhan kädessäni onnen kulta.."

      Ja elän elämääni...ja elän elämääni. Ihanaa omistaa läheiset....ja muutama hyvä ystävä.....

      • ingaliina

        Ystävät on tosi tärkeitä.Ja kyllä sen huomaa heti kuka on sellainen ystävä joka välittää ja johon voi luottaa.

        http://youtu.be/sREk3WmG7Ao


      • annikoo..
        ingaliina kirjoitti:

        Ystävät on tosi tärkeitä.Ja kyllä sen huomaa heti kuka on sellainen ystävä joka välittää ja johon voi luottaa.

        http://youtu.be/sREk3WmG7Ao

        On se kyllä kumma tunne....vaistoaa täälläkin...mistä tuntee ystävän...
        Luottamus on aika tärkeä osa ystävyyttä.....


      • PerErik

      • ingaliina
        annikoo.. kirjoitti:

        On se kyllä kumma tunne....vaistoaa täälläkin...mistä tuntee ystävän...
        Luottamus on aika tärkeä osa ystävyyttä.....

        Kyllä sen vaistoaa ja kun vähän varovaisesti lähestyy toista,eikä kiirehdi,niin oppii tuntemaan toisen ja luottamus syntyy.


      • ingaliina

    • itsepuolustus

      pitää hengissä tässä pahassa maailmassa

    • kah'ville

      Oletpas kysyvä naisihminen :O Yleensä naisihmiset ovat enemmänkin minulle kysymyksiä herättäviä :)

      No vastaan, että voimakaan äidin ja ehdottomasti heteron suuntautumisen myötä voisin sanoa, että naisihminen on pitänyt ja pitää minut hengissä,, monellakin tavalla ;)

      Ja nyt kun valkovuokotkin kukkii lähimetsässä, se tietää kesänlapselle enemmän ihmeellistä. Ilman suuremmin tavoittelemattakin näkee taas vanhoja ystäviä,, ja voi tulla uusiakin yhstäviä :D

      Kauheeta miten paljon kysyit:
      Tällä palstalla minut saa pysymään uteliaisuus ja hauskasti,, jopa viisaastikin kirjoittavat henkilöt. Ja mikä parasta, täällä on vilpittömiä ja johdonmukaisia kirjoittajia jo tutuksi tulleiden nimimerkkien takana!!

      Minusta ystävien löytäminen ei ole tavoittelemisen tulos. Ystävät tulee eri tilanteissa kohdatessa,, tietysti edellyttäen henkilöiden välistä uhteensopivuutta :)

      Jos ei odota paljon, voi löytää enemmän, koska kohtaa ihmisen välittömämmin ja olet itse välittömämpi.

      Sainko juuri uuden ystävän?? :D

      • naisihminen

        Ehkäpä :DD


      • Free runo fi ;)))
        naisihminen kirjoitti:

        Ehkäpä :DD

        Ystävyyden majatalo ulos hengittää,
        lämmin virtaus kutsuu sisään, istu tänne jää.
        Pitkä pöytä katettuna olla ihmisten,
        tarjoilee vain pelkkää hyvää täyden annoksen.

        Kiertää kulho kädest käteen, piri pinta hei,
        vaik jokainen siitä siemaa, pinta vaju ei.
        Se ystävyyden negtarii on, täyden prosentin
        kukaan humallu ei vaan saa uuden kumppanin.


      • kah'ville

      • naisihminen

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe