Haluaisin hakea kaverilleni apua koska hän on todella pahasti masentunut.
Kaverini täyttää tänävuonna 21 vuotta, hänellä on paljon itsetuhoisia ajatuksia ja hän viiltelee itseään selkään, niskaan, käsiin ja jalkoihin. Hän ei suostu puhumaan kenellekkään koska ei kuulemma halua aiheuttaa huolta kaveriporukassa. Haluaisin saada hänet jonkinsortin rajusti sanottuna pakkohoitoon.. Hän tarvitsisi esim, osastohoitoa psykiatrisella osastolla ja lääkityksen. Mitä tehdä tai minne soittaa? Olen keskustellut kaverini kanssa useasti asiasta mutta hän vaihtaa aina puheenaihetta eikä itse halua hoitoon. Hän elää kirjaimellisesti maanpäällistä helvettiä.. :'c
Kaveri on masentunut.
4
433
Vastaukset
- v cx
kannattaisi yrittää ehkä vielä puhua hänelle. jos puhuminen ei auta, vie kaveri vaikka väkisin lääkäriin/psykologille tai jonnekkin. voi tosiaan olla, että hän ei halua aiheuttaa ongelmillaan huolta muille..silti on vakavasta asiasta kyse. hän tarvitsisi todennäköisesti keskusteluapua ja lääkityksen! riittää kun teet vaan sen minkä jaksat ystäväsi eteen. se riittää!
- ElecDollFace
Lääkkeet eivät ratkaise ongelmia, helpottavat vain oloa. Lisäksi ne voivat vain pahentaa tilannetta - tietenkin riippuen henkilöstä. Nyky-yhteiskunnassa nyt kaikki ovat masentuneita ja itsetuhoisia. Apua ei riitä kaikille, toivottavasti kaverisi saa apua ajoissa!
Jos tiedät missä on hänen lääkäri, voit soittaa hänelle. Tai TK: päivystävälle lääkärille. Sano noi asiat lääkärille, hänellä on valtuudet haettaa ambulanssilla kaveri tarkkailuun muutamaksi päiväksi.
- jk
niinkö
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu6743537Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu1002748Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211731Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771622Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔521583- 801540
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3731528Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101520- 281369
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901263