Tietäisikö joku, minkä niminen ruusupensas on kyseessä: hyvin pienet lehdet, hennon vaaleanpunaiset pienehköt kukat jotka tuoksuvat tosi voimakkaasti. Tämä ruusu on kasvanut mummulani nurkalla vuosikymmeniä ja siirsin sitä nyt itselle. Haluaisin siirto-ohjeita myös, vaikka sen jo istutin. Pitäisikö leikata ihan matalaksi istutuksen yhteydessä?
vanhanajan ruusupensas
4
1893
Vastaukset
- sari
Hei Anne, varmaankin tarkoitat ,Neidonruusua,Rosa Alba.
Samalla kun kävin mittamassa Ansun ruusua,piti haistella omaa neidonruusua , se todellakin tuoksuu upeasti.
Itse en leikkaisi,ainakaan nyt,anna juurtua rauhassa ensivuoteen ,katso sitten keväällä miten on pärjännyt talven.Leikkaa sitten jos tarvii,itse en ole leikannut koskaan,joskus vähän siistinyt ja kuolleen leikannut pois.- Roosa
Koiranruusu tai Karjalanruusu. Niissä on hyvin samanlaiset kukat joissa ei ole kerrannaisruusuketta vaan viisiterälehtisiä, vaaleanpunaisia, pieniä kukkia, jotka myös tuoksuvat hyvältä.
- Anne
Roosa kirjoitti:
Koiranruusu tai Karjalanruusu. Niissä on hyvin samanlaiset kukat joissa ei ole kerrannaisruusuketta vaan viisiterälehtisiä, vaaleanpunaisia, pieniä kukkia, jotka myös tuoksuvat hyvältä.
Kyllä tässä minun ruusussani on sellaiset kerrotut kauniit kukat. Onko neidonruusussa siis sellaiset kukat vai yksinkertaiset?
- sari
Anne kirjoitti:
Kyllä tässä minun ruusussani on sellaiset kerrotut kauniit kukat. Onko neidonruusussa siis sellaiset kukat vai yksinkertaiset?
Neidonruusussa on kerrannaiset vaalenpunaiset tuoksuvat kukat.
Koiranruusussa ja karjalanruusussa on yksinkertaiset kukat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦605800Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.2064757En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v174283Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k673732- 523701
- 113441
- 943406
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah693243- 332941
Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia342591