vanhanajan ruusupensas

Anne

Tietäisikö joku, minkä niminen ruusupensas on kyseessä: hyvin pienet lehdet, hennon vaaleanpunaiset pienehköt kukat jotka tuoksuvat tosi voimakkaasti. Tämä ruusu on kasvanut mummulani nurkalla vuosikymmeniä ja siirsin sitä nyt itselle. Haluaisin siirto-ohjeita myös, vaikka sen jo istutin. Pitäisikö leikata ihan matalaksi istutuksen yhteydessä?

4

1939

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sari

Hei Anne, varmaankin tarkoitat ,Neidonruusua,Rosa Alba.
      Samalla kun kävin mittamassa Ansun ruusua,piti haistella omaa neidonruusua , se todellakin tuoksuu upeasti.
      Itse en leikkaisi,ainakaan nyt,anna juurtua rauhassa ensivuoteen ,katso sitten keväällä miten on pärjännyt talven.Leikkaa sitten jos tarvii,itse en ole leikannut koskaan,joskus vähän siistinyt ja kuolleen leikannut pois.

• Roosa

Koiranruusu tai Karjalanruusu. Niissä on hyvin samanlaiset kukat joissa ei ole kerrannaisruusuketta vaan viisiterälehtisiä, vaaleanpunaisia, pieniä kukkia, jotka myös tuoksuvat hyvältä.

• Anne
        Roosa kirjoitti:

Koiranruusu tai Karjalanruusu. Niissä on hyvin samanlaiset kukat joissa ei ole kerrannaisruusuketta vaan viisiterälehtisiä, vaaleanpunaisia, pieniä kukkia, jotka myös tuoksuvat hyvältä.

Kyllä tässä minun ruusussani on sellaiset kerrotut kauniit kukat. Onko neidonruusussa siis sellaiset kukat vai yksinkertaiset?

• sari
        Anne kirjoitti:

Kyllä tässä minun ruusussani on sellaiset kerrotut kauniit kukat. Onko neidonruusussa siis sellaiset kukat vai yksinkertaiset?

Neidonruusussa on kerrannaiset vaalenpunaiset tuoksuvat kukat.
        Koiranruusussa ja karjalanruusussa on yksinkertaiset kukat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      259
      2727
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      17
      2197
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      339
      1934
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      105
      1659
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      96
      1599
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      208
      1313
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1220
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1141
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      50
      1103
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      75
      1083
    Aihe