Tietäisikö joku, minkä niminen ruusupensas on kyseessä: hyvin pienet lehdet, hennon vaaleanpunaiset pienehköt kukat jotka tuoksuvat tosi voimakkaasti. Tämä ruusu on kasvanut mummulani nurkalla vuosikymmeniä ja siirsin sitä nyt itselle. Haluaisin siirto-ohjeita myös, vaikka sen jo istutin. Pitäisikö leikata ihan matalaksi istutuksen yhteydessä?
vanhanajan ruusupensas
4
1959
Vastaukset
- sari
Hei Anne, varmaankin tarkoitat ,Neidonruusua,Rosa Alba.
Samalla kun kävin mittamassa Ansun ruusua,piti haistella omaa neidonruusua , se todellakin tuoksuu upeasti.
Itse en leikkaisi,ainakaan nyt,anna juurtua rauhassa ensivuoteen ,katso sitten keväällä miten on pärjännyt talven.Leikkaa sitten jos tarvii,itse en ole leikannut koskaan,joskus vähän siistinyt ja kuolleen leikannut pois.- Roosa
Koiranruusu tai Karjalanruusu. Niissä on hyvin samanlaiset kukat joissa ei ole kerrannaisruusuketta vaan viisiterälehtisiä, vaaleanpunaisia, pieniä kukkia, jotka myös tuoksuvat hyvältä.
- Anne
Roosa kirjoitti:
Koiranruusu tai Karjalanruusu. Niissä on hyvin samanlaiset kukat joissa ei ole kerrannaisruusuketta vaan viisiterälehtisiä, vaaleanpunaisia, pieniä kukkia, jotka myös tuoksuvat hyvältä.
Kyllä tässä minun ruusussani on sellaiset kerrotut kauniit kukat. Onko neidonruusussa siis sellaiset kukat vai yksinkertaiset?
- sari
Anne kirjoitti:
Kyllä tässä minun ruusussani on sellaiset kerrotut kauniit kukat. Onko neidonruusussa siis sellaiset kukat vai yksinkertaiset?
Neidonruusussa on kerrannaiset vaalenpunaiset tuoksuvat kukat.
Koiranruusussa ja karjalanruusussa on yksinkertaiset kukat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2641790Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki141682- 1361258
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1261145- 83807
- 162741
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168721Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala412652- 52582
Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52535