Kalapaikkoja

pallisoppaako

Löytyisiköhän Joensuuhun vasta piakkoin muuttaneelle vinkkiä, mistä voisi rannalta käsin heittelemällä saada jopa muutaman kalankin?
Kosket eivät kiinnosta, lähinnä olisin kiinnostunut ahvenen, hauen ja kuhan saanti mahdollisuuksista

62

4650

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos olis..
    • särkien ystävä

Pielisjoesta onkivat särkiä.
      Särkikaloissa ei ole elohopeaongelmaa kuten ahvenissa ja haukikaloissa.
      Onkimiseen ei tarvitse kalastuslupia.

• erttonkertto

rautatiensillan alta saa haukia, tai ainakin rapiat 20v sitten sai..

• Kala+mies

Etsi sellainen paikka jossa olisi mahdollisimman syvää heti rannasta ja kivikkoinen pohja sieltä saat isompia ahvenia kuin matalista rannoista.Joki-ja puronsuut on hyviä.Kun olisi vene niin helpommin löytää onkipaikkoja.Nyt on Pyhäselässä isompia ahvenia mahdollisuus saada kuin aikaisemmin.Syynä lienee ravinnon runsastuminen.Itse sain viime kesänä kaksi yli kaksikiloista ja ehkä parikymmenta yli kiloista.En edes ota alle kaksisataagrammaista kun ne on työläitä käsitellä.Kalastan veneestä onkimalla pilkillä.Paikka on Joensuusta Liperiin päin.Olen kierrellyt käytännössä Pyhäselän ympäriinsä mutta nykyisessä paikassa varmemmat saaliit.

• Anonyymi

Fukc you

• Anonyymi

Täällä Tesla-mies taas puhuu englantia... 🤣

• Anonyymi

Sain mie tänään olivat laittaneet kalaa tuoho keskustan koskeen. Siitä ku puottivat kirrejä nii ykshän se olikii narrattava ja otti miun valkosseen putkiperhoon. Mie aamuyöllä varmaan uuestaan meen pataroimaan jos oisin ensimmäinen ja rannanjärvi toinen, kerkiisin paikat koluta ennen muita. Osta hyvä mies lupa ja sano ämmälle että pistää uunin päälle ku lähet lohta noussee senku kerkii käyä, 83kpl viime kesänä mie sain. Kiintiö se on kolme lohkallaa päivässä. Mie moottorisahan pensaletkuun pistän vähän karvaa, omia en oo kokeillu vaan ihan kaupasta höyhenet ostan. Yöllä mie saan kun kaupunki nukkuu, mie isken kun batman. Päivät mie kerreen voimia. Kireitä

• Anonyymi

Takavuosina oltiin viikko kiehimäjoella, päivät piiskattiin siimaa veteen mutta ei sintin sinttiä.
        Yks päivä kateltiin kun vastarannalla kulkevaa hiekkatietä tuli vanha pakettiauto, pysähtyi ja rantaan tuli ukko virvelin kanssa. Yksi heitto ja vetäisi puolmetrisen taimenen ja lähti pois, aikaa ei mennyt viittä minuuttia. Paikallinen ukko, oli varmaan lähtiissään sanonut eukolle että pistä perunat kiehumaan, minä käväsen kalan hakemassa. Kyllä kyrsi etelän varista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Takavuosina oltiin viikko kiehimäjoella, päivät piiskattiin siimaa veteen mutta ei sintin sinttiä.
        Yks päivä kateltiin kun vastarannalla kulkevaa hiekkatietä tuli vanha pakettiauto, pysähtyi ja rantaan tuli ukko virvelin kanssa. Yksi heitto ja vetäisi puolmetrisen taimenen ja lähti pois, aikaa ei mennyt viittä minuuttia. Paikallinen ukko, oli varmaan lähtiissään sanonut eukolle että pistä perunat kiehumaan, minä käväsen kalan hakemassa. Kyllä kyrsi etelän varista.

Jotkut saavat heti https://www.youtube.com/shorts/WUo2UUMeGbg

• Anonyymi

• Anonyymi

YLEn sunnuntaikalastaja Peltola voisi tulla istuttamaan Pielisjokeen noneja, Hän sai eränkävijät-ohjelmassa pienen taimenen näköisen kalan ja hihkui noni, noni.

• Anonyymi

Myös mantelikalaa voisi istuttaa. Työmaaruokalassa oli kerran mantelikalaa, se oli ihan hyvää.

• Anonyymi

Pylpyröistä saa hyvin kakkia.

• Anonyymi

kehitysvammainen edellee täällä. Kävin viimeksi 2017

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kehitysvammainen edellee täällä. Kävin viimeksi 2017

Hoidossako oli 8 vuotta vai linnassa...?

• Anonyymi

kerran sukelsin varaslammelta koskelle ja samalla tuli kirjolohi

• Anonyymi

Kävin kerran utran saaressa ongella ja sain turpaani.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

Minä sain viime kesänä suvantosillan alta tippurin...

• Anonyymi

Niin sain miekii😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin sain miekii😂

No sepäs on sitten ottava paikka!

• Anonyymi
    • Anonyymi

Kuten aloittaja huomaa, täältä kannattaa aina kysyä! Asia kuin asia niin tietämystä löytyy!

• Anonyymi

Heinäkuussa suapi hyvin pilikillä siitä syvänteestä pyhäsuaresta puol kilometrii liperiin päin. Kannattaa ottoo 8 tuuman kaira, siinä on isoja kaloja.

• Anonyymi

Aamu klo 3:04 kimmelin parkki: Mie valkosella ratsulla kaarran paikalle. Varusteet kunnossa virveli alfa victor. Yökiikareilla mie tähyilin näkkyykö liikettä rannassa, pelpaikka saanmetrin piässä. Savuheitteen mie viskasin ja sen turvin rynnäköin vapa tanassa asemiin. Sokerikukon höyhenistä punottu perho ja heti 6kg kirre kiinni, puoltuntii mie sen kaa tappelin kun hää hitto antautu. Sit mie kuulin rasahuksen puskasta ja kerkisin kääntyy niin voimakkaat kädet tarttu minuu käsvarsista, pul ukko hää yrittää miun lohe n viiä mie kalautinki shimanon perällä sitä leukaan se juos pitkin puskia karkuun ja mie lasetin spinfluugalla perään vaan eihän tommosella saatanan sohlolla mihinkään osaa

• Anonyymi

Siekö minnuu löit? Oisin vain kysynä jotta oisko tippa viinoo antoo, mutta ei kiel ennee taipuna ja sinähän käsitit viärin, en minä sinun lohta...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siekö minnuu löit? Oisin vain kysynä jotta oisko tippa viinoo antoo, mutta ei kiel ennee taipuna ja sinähän käsitit viärin, en minä sinun lohta...

Oisha miul leikattuu konjakkii ollu pullo repussa kaatoryyppynä, oisiha mie siitä siulekkii antanu

• Anonyymi

Saap nähä hitto istuttaako hyö tälläviikol kallaa. Mie oon kytänny joka päivä tuovatko hyö, et sais tuas hitto pöytään punalihasta. Sit yöllä vaan lampun valossa paukuttammaan, mie taijan hitto lähtee pataroimaan yöllä. Mie oon atellukki jot hittojakaan ei tuu kun eivät oo istuttanu, mie oon vellonu ko kimalainen hämähäkin seitis

• Anonyymi

Sain mie viimeyönä kahesti, vaan en kallaa. Sormet hää hitto kyl sillille haissoo tiiä en syytä ku en oo kellekkään pahhaa tehny

• Anonyymi

Mie rakentelinkii semmosen perhon yöllä jot pois tielt, pistinkii perskarvoja tupsun siihe jot antaa vähän hajuva. Se tuo loh onkii semmonen jot sil on hiton hyvä tuo hajuaisti ja vainu. Painella jokirantaan kuhan pimenöö.

• Anonyymi

Lähteekki hitto pataroimaan nytte varmuuven vuoks jos hyö sitä kalaa istuttaa tännää. Ylleesä keskpäivällä tai pikkuse yli tulee kalalasti

• Anonyymi

Kahtokkee vaan kohta siel on ukkoo oottamassa jot hitto

• Anonyymi

Liekkö siiin puros lohta? Mie oon lohestaja, kirjoloh se onkii jalokalojen kuningas. Mie kyttäilin tännää vaa ei näkynä kalavaunuu. Valmistelen ja tievustelen tulasemat yön patarointeja varten. Eukko ain kyynel silmössä ku mie yön selekään lähen, kylhä siel kaikellaist saatanan hyppäjää yöllä myös pataroipi. Mie oonki lähitaistelutekniikoit harojtellukkii talvella, jot mie sanon et tulukee jonossa nii mie kerkiin niputtaa paremmin. Vaan mie en uhhoo vaan ihtiäni puolustan jos tarve vaattii. Talvel mie teinkii myös lampunjalkoi ja sormuksii. Huomen mie lähen rovaniemel sieltä sais siit tippuneest hornetist alumiimii sormusloisten tekkoon. Onneks siel ei pilotilt palanu perskarvoja kummiskaan. Perskarvat ne onkii hiton hyvvii perhomateriaallii, suap hajuja ja makuja mitkä kalloo viehättääpi.

• Anonyymi

Mie perhoa uitin, tanssin yöllä päällä tukkien, vein monen kalamiehen sydämmen. Mie kaiken perhon tekoon panostin, lanka loppui rullasta liian aikaisin. Mut virta perhon lohen eteen vei, onneks kukaan nähnyt ei. Mie elän vieläkin. Mie olin kalamies lähdin kavereitten kanssa yöllä partioon joensuun koskille enkä petsamoon. Me lohet napattiin ja pataroitiin autolle päin, ilosaaressa ryhmä juoppojen väijjytykseen jäi. Mie sain nyrkistä silmääni jäin katuun makaamaan. Mut mie elän vieläkin. Olin lohikuningas lailla hiltu jakin, mie sain lohta sain myös timantin. Miut auki revittiin ja liima minut vei, en lohenpyynnille osannut sanoa ikinä ei. Mie tähtiin nousin palata en sieltä voi, mut miun kalavinkit vielä soi ja soi ja soi ja soi

• Anonyymi

Vaihtuuuu päivä yöksi kaupungin, istutusauton soiton kutsuhuudon kuulen mieekiiiiin. Tahdissa tuon sävelen mie ovestani ulos kävelen, vaan ei kalavehkeet jää yksin rappukäytävään ne miun käsbarteen tarraa kuin vanhaan ystäväääääääään mua seuraa joen valoihin sitten kun lohen saan niin kapakoihin ilotaloihin. Mie kuulin kauniin soiton kalojen luota etsin sua. Soitto hiljeni ja kalamiesten luotani lähtevännäin. Yskin lohien tangoa tansiimaan jäin

• Anonyymi

Vaarrella virran, vaarrella virran, istutusautoa mie odottelin vaarrella virran. Eteen miulla ottikiin, kun istutusauton vihdoin näin vaarrella virran, vaarrella viirran vaarrella viirran, eteen miulla ottikiiin varrella viirran. Kimmelinmutkaan kun saavuttiin lohen kuolleen siellä näin, varreella virran, vaarrella virran, vaarrella virran lohen kuolleen siellä näin varrella virran. Kun mie viimein lähdin kotiinpäin, lohen hyppäävän vielä näin varreella virran, ja sit mie päätin sen että yöllä taas palailen varreelle viirran

• Anonyymi

Minuu puri kirrekärpänen mut miksi suremaan, jo kauan sitten lääkkeen mie oon löytäny siihen puremaan. Alla kimmelin mutkan onnellisten tähtien on hyvä olo ollut mulla siitälähtien. Jos tankkiautoa ei näy torstaisin niin missä vika on? No kalastuskuntahan on ollut vastuuton, kas kirret menee ensiin koskeen sieltä reppuhun ja pannulta käsin auttaa kaikkiin vaivoihin. Siis kalastamaan kalastamaan joka yö sännätään ja kun päivä on ohi niin sitten kännätään. Mie tahdon käydä kirreä pyytämässä aina sekä maanantaina, tiistaina, keskiviikkona ja torstaina. Ne jossain pohtii nytkin luvanhinnan nostoa, mie istun joenmutkassa janoten kostoa, vaan eipä taida kannattaa nenillensä hyppiä on miulta liian helppoa näet siivet nyppiä.

• Anonyymi

Juu, vähemmästäkin sitä immeine tullee hyvälle mielelle kun kirresaaliista ja sehä laittaa runnoilemmaa. Hyvä nii. Satoja kertoja parempi kun itku, raivo ja valitus millo mistäki asiasta.

• Anonyymi

Siun kanssa katson maailmaa ja samaa unta nään, kun hullu juoksen istutusauton perään. Kimmelinlaiturille käperryn ja sinne yöksi jään, ja kun aamu on niin tiedän mistä herään. Istutuksen jälkeinen yö taas saapuu kirresaaliineen. Käy tuuli läpi joen etelästä pohjoiseen, seison yksin kimmelin laiturilla, ikuisesti kolisevat vaaput pohjaan, on jälleen tuskan viitta hartioilla. Istutuksen jälkeinen yö saapuu aina uudelleen, jälleen huomaan kahden viikon unohtuneen, jäi kenkiini hiekkaa kimmelin rannan autioituneen, voi olla että vihdoin pääsen uneen.

• Anonyymi

Kello oli yksi kun lohi jarrua kirkaisi, hei tule tänne lohi ui miun haavihin. Mie menin, heitän ja kelaan ja kalastan vain, heittäen ja kelaten mie kalastan aamunasti ain. Kello oli tuotapikaa melkein kaks ja syöntihän se muuttu yhtäkkii hurjemmaks, niinpä niin heitän ja kelaan ja kalastan vain, heittäen ja kelaten mie aamuunasti ain.

• Anonyymi

Maistui laimealta lohet vieraitten, liian katkeralta kuohut muiden koskien. Mie tulen joensuusta karjalasta pääin, kainalossa vapa kalastus nimittääin. Oon mie syöny kirree viinissä, monta pulskaa lohta sadekkelissä, niiden saamiseenkin vain on syykelissä. Kimmelin rannasssa pientä lohtuu mie sain, istutussesongissa huusin kaipuitain, kirre tuntui siltää, että ei nemuut KIRRE AILAVJUUU OOH. Istitusauto kalaa koskillekkun kuskaa, kirremies ei enää tunne tuskaaa.

• Anonyymi

Ahvenista mie en piittää kirrenpyynnissä on romantiikkkaa, mie en aio ostaa alfaroomeoo tai juuliaaa. Kalastajien syvää ystävyyttä, sie halusit myös läheisyyttä. Mie annan siulle elämyksen, laajennan siun ymmärryksen siun ei tarvii kuin yöllä kalaan uskaltaaa. Mie kimmelin rannassa kohtelen sinnuu ihanasti vien siut ihan ylösasti, sie tuskin edes alas tahdotkaaan.

• Anonyymi

Lopeta apina tuo typerä kirjottelu

• Anonyymi

En mie lopeta

• Anonyymi

Lopeta tai mie tuun lopettaa sen sinne kimmelin rantaan

• Anonyymi

Tervetulloo tääl mie oon senkin prinsenssa, mie oon semmosille ukkoloil antanu selkään jot hitto

• Anonyymi

En mie kehtaa ees lyyä, mie vejän housut kinttuun ja vähän heilauta niin sie juokset kotiin ja alotat terapian

• Anonyymi

Tommonen "tankkiautokalastaja" joko pakastin täynnä kalaa? Siun vanhan prinssinakin ja rusinapallit kun näkee niin saatan kyllä kuolla nauruun

• Anonyymi

Tuu sie vaan kahtommaan nii näät jotta miun kanssa ei kannata kuule pataroijja

• Anonyymi

Jos kakki sanoo tullessaan poksis, niin onko se iloinen?

• Anonyymi

Laita vapasi kasaan ota haavista kii anna lanteesi keinuu jä lähe kimmelin rantaan rokkaamaan ahahaa,ahahaa,ahaaa ouououu kirrerock ouououu kirrerock kirrerock kirrerock. Jos sie tahot joskus lohia ylös veivata niin paras on kimmelin rannasta koitella. Siellä miul on rokkijalka verraton parempaa et lövä kaupungistaaa! Kirressä on jotain alkuvoimaista jotain mitä on vaim harvassa, kirre on kirre vaikka sopassa keitettäs tai vaikka uuniin heitettääs

• Anonyymi
      UUSI

Lopeta tuo jankutus senkin ruppakulli

• Anonyymi
      UUSI

Liikennepylpyröistä saa hyvin sukkahousumiehiä katiskalla.

• Anonyymi
      UUSI

Tuu sie huutelee koskelle, ei poika uskalla. Sie saat rystyy ja kämmentä jos sitä oot vailla

• Anonyymi
      UUSI

Sori aattelin jos opettasit mulle lohestuksen salat?

• Anonyymi
      UUSI

Muijalla on karvaa voin kysyy siltä, sillä on kreikkalaista verta

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3237
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      2947
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2465
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2283
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      74
      2199
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2026
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      36
      1693
    8. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1626
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1613
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1450
    Aihe