Maksupäätteen hankinta

apuva!

Auttakaahan vanhanaikaista pienyrittäjää joka on tähän saakka kirjoittanut käteiskuitteja ja laskuttanut käteisellä. Nyt olisi korkea aika hankkia maksupääte, mutta mistä, mitä maksaa, mitä pitää osata ottaa huomioon? Myyn sekä palveluja että tuotteita, eli eri ALV-kantoja käytössä. Tarvitaan ko erillinen kassakone vai tuleeko riittävät tiedot omaava kuitti maksupäättestä? Olen kysellyt tarjouksia DNA:Lta ja Soneralta ja kuukausihinnat niissä noin 30 €/kk. Mitä muita kuluja tulee maksupäätteen kuukausihinnan lisäksi? Luottokunta ottaa ilmeisesti jonkin prosenttiosuuden, mutta entä pankki? APUVA!!!

12

6594

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Ehkä helpoin tapa on hankkia valmis paketti joka sisältää kaiken. Niitä saa ainakin Elisalta, Soneralta ja Luottokunnalta. Hinnan lisäksi katsoisin mikä laite paketissa on sekä mahdollisten vikatilanteiden selvittelykäytäntöjä.

      Mielenkiintoinen uusi palvelu on lanseerattu ruotsalaiselta firmalta jossa alustana toimii iPhone http://izettle.com/.

      • apuva!

        Onko jollakin tiedossa maksupääte, johon pystyy syöttämään laskuja joissa useampaa eri ALV:a? Soneran päätteellä tämä ei kuulemma onnistu...


    • 19

      Maksupääte ymmärtää vain asiakkaalta veloitettavan bruttosumman, ei se tee alv-erittelyjä. Alvien erittelemiseksi tarvitaan kassakone tai pc-pohjainen kassajärjestelmä. Näihin voi integroida maksupäätteen. Kassajärjestelmien myyjät osaavat parhaiten auttaa.
      Kustannuksia maksupäätteeteen käytöstä kertyy kuukausittain yllättävän paljon: Luottokunta perii provisiot, pankki perii palvelumaksut, korttimaksuja välittävä operaattori perii palvelusta kuukausimaksun ja sen lisäksi vielä vuotuisen ohjelmiston ylläpitomaksun, toinen operaattori perii maksupäätteen käytön mahdollistavan laajakaistaliittymän kuukausimaksun.
      Ehkä kokonaisedullisinta on ottaa Luottokunnan tarjoama paketti, jossa kuukausimaksuun sisältyy kaikki mahdollinen, myös maksupääte.

    • klkjlklk

      Hanki maksupääte suoraan Luottokunnan kautta, niin ei tarvitse maksaa pankille ja maksupääteoperaattoreille ylimääräisiä kuluja.

      • mallitka

        Yksi mahdollisuus on unohtaa koko Luottokunta ja tehdä pankin kanssa myös kauppiassopimus. Tällöin ei tarvita Luottokuntaa mihinkään. Kannattaa vertailla provisiota eri pankkien ja Luottokunnan välillä.


    • Verifone=Kallis

      >> Maksupääte ymmärtää vain asiakkaalta veloitettavan bruttosumman, ei se tee alv-erittelyjä.>>

      Tietyllä lailla maksupääte osaa kuitenkin tuon alv:nkin eritellä. Mutta vain tosiaan yhden alv-prosentin kutakin yhtä maksupäätekuittia kohden. Tässä on Verifonen VX670 maksupäätteen ohjetta:

      "" 5.1 KÄTEISKUITTI
      Käteiskuittia käytetään silloin, kun asiakas maksaa käteisellä
      ja halutaan kirjoittaa kuitti maksupäätteellä. Käteisostot näkyvät
      myös lähetyseräraportissa.

      Käteiskuitti aktivoidaan Asetukset-valikosta (sivu 20).

      Käteiskuitin teko:
      1. Paina MENU F1.
      2. Valitse KÄTEISKUITTI.
      3. Valitse MAKSU.
      4. SUMMA: Näppäile eurosumma sentteineen ja paina Enter.
      5. ALV %: Näppäile ALV ja paina Enter.
      ••Maksupääte tulostaa kuitit. ""

      Olen nähnyt tuollaisia parturini käytämänä, ja alv tosiaan tulostuu kuitille eriteltynä.

      En kuitenkaan missään tapauksessa ostaisi maksupäätettä Pointilta. Tai siis ylipäätään noita Verifonen laitteita vaikka Sonerankaan myymälän kautta ostettuna. Tukipalvelut silloinkin menevät aina Pointin kautta, ja Point on todella, todella huono ja kallis asiakaspalvelija.

      Asiakaspalvelun puhelimessa pelkkä jonottaminenkin maksaa luokkaa 2 €/min. Ja odotusta voi helpolla tulla 10-15 minuuttia, ennen kuin pääsee edes juttusille.

      Point mainostaa Verifone -laitteitaan TV-mainonnalla aggressiivisesti. Tiukalla budjetilla olevan PK-kauppiaan ei silti kannata tuohon merkkiin 2..3-vuotisella sopimuksella mennä.

      • mallitka

        Muutama korjaus edelliseen.

        Jos hankit Soneran kautta Verifonen päätteen, käytät silloin Soneran omia tukipalveluja. Silloin et maksa Pointille mitään puhelinmaksuja. Vaikka puhelu yhdistettäisiin Pointille, hinnat menevät Soneran mukaan.

        Jonottaminen ei maksa Pointille mitään.


    • Minuuttihinnat

      >> Jos hankit Soneran kautta Verifonen päätteen, käytät silloin Soneran omia tukipalveluja. Silloin et maksa Pointille mitään puhelinmaksuja. >>

      Tietämäni mukaan Soneran palveluksessa ei ole yhtään Point-maksupäätteisiin perehtynyttä puhelinneuvojaa, joten viime kädessä ne kauppiaan tarvitsemat puhelinneuvonnat ym. tulevat aina kuitenkin Pointilta.

      > Vaikka puhelu yhdistettäisiin Pointille, hinnat menevät Soneran mukaan

      Täällä Soneralla ei näyttäisi olevan mitään minuuttiveloituksen hintatietoa, paljonko minuutti maksaa kun kauppias soittaa kyseiseen Soneran tukipalvelun numeroon.
      http://www.sonera.fi/yrityksille/tuotteet ja palvelut/liiketoiminta ja tukipalvelut/maksaminen ja laskuttaminen/maksupaate

      > Jonottaminen ei maksa Pointille mitään.

      Viime vuonna se jonottaimenkin vielä maksoi, ja täällä oli useampiakin kärttyisiä Pointin puhelinpalveluun minuuttiveloituksella jonottaneita.
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9901250

      Mutta nyt tilanne näyttää tosiaan muuttuneen. Palvelun hinta on 1,31€/minuutti, mutta jonotusajalta Pointin palvelupuhelimeen ei enää peritä minuuttiveloitusta.
      Point asiakaspalvelu on avoinna arkisin kello 8.00 - 19.00.
      http://www.point.fi/fi/Finland/Asiakastuki-ja-huolto/Asiakaspalvelu/

      Samassa yhteydessä voi mainita että Luottokunnan asiakaspalveluun soittamisesta ei peritä lainkaan veloitusta, puhelun hinta on normaalin puhelinmaksun hinta.
      Luottokunta asiakaspalvelu on avoinna arkisin kello 8.00 - 21.00
      http://www.luottokunta.fi/fi/asiakaspalvelu/puhelinasiakaspalvelu/kauppiaspalvelut
      _ _
      Itse en ole Luottokunnalla töissä enkä ole koskaan ollut, siinä mielessä en niitä mainosta. Molempien yllä mainittujen firmojen palveluja olen vuosien varrella käyttänyt, ja jälkimmäisen käyttäjäksi olen aikoja sitten siirtynyt, ja siellä pysynyt.

      Mutta ainahan tilanteet voi muuttua. Luottokunnassakin uutistietojen mukaan ilmeisesti omistajat vaihtuvat. Sitä ei tiedä miten tämä(kin) vaikuttaa asioihin jatkossa.

      • risto7

        Aika hauska sanonta "Poinin Asiakspalvelu" ei semmosta ole olemassakaan ,
        on vain Pointin Rahastusautomaatti paina 1 jne !!!
        Neuvoisin pysymään erossa Pointista !

        Yrittäjä Turusta !


    • aasi2

      Jonottanut pointin "asiakaspalveluun" useana päivänä - nyt menossa yli 20 min.jonotus - loppua ei näy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

    • Jaakkima-poika
      • iZettle-kusettaa

        Taidat itse olla iZettlen miehiä? Koska juuri iZettle näyttää tämän vertailun mukaan halvimmalta.

        Minä ihmettelen tuota iZettlen spämmimarkkinointia oikeen helve-tisti. Olen kurkkua myöten täynnä iZettlen spämmipostia, jota tunkee joka kuukausi lootaani vaikka mitä estoja koettaa laittaa. Siksi olen aikoja sitten päättänyt että en tilaa iZettleltä ikinä mitään.

        Toinen tekninen este on se, että iZettle ei pyöri Windowsissa lainkaan. Kassaohjelmat Suomessa pyörivät Windows pohjalla noin 95%:sti kaikkiaan.
        Mutta iZettlen käyttäjän täytyisikin hankkia Linux/Android tietokone rinnalle tai Android kännykkä. Aivan perseestä teknisessä mielessä on tänä iZettlen platformivalikoima. Kun ei sille yleisimmälle platformille, eli Windowsille, muka saada tuota vaan toteutettua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävä sinua

      Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3643
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

      Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2479
    3. Otavassa tapahtuu!

      Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2333
    4. Tulemmeko hyvin

      Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2097
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    6. Rakas, kerro mulle

      Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1569
    7. Horoskooppikysely

      Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1412
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

      johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      129
      1329
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

      Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      275
      1310
    10. Kesäseuraa

      Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1285
    Aihe