Ajoin 80 alueella nopeutta 136 ja kamera tietysti räpsähti.. miten tän jälkeen nyt kun kortti tosta menee niin soittaako poliisit ja pyytää tuomaan kortin vai lähettääkö kirjeen kotiin. ei ainakaan vielä ole soittanut aikaa tuosta 4 tuntia.
Ylinopeus
33
1119
Vastaukset
- Telkän Pönttö
Reilun viikon kuluttua saat kutsun poliisilaitiksella ja siellä joko tunnustat olevasi kuvassa tai et tunnusta. Kuva on kyllä niin selvä että sitä ei lukaan oikeasti voi väittää olevan joku muu. Asian voit tietysti kiistää mutta joudut jotenkin todistamaan kuvan ajajan henkilöllisyyden joksikin muuksi kuin sinuksi. Vaikeaa on juu. Ota vaan kiltisti kortti mukaan kyttikselle ja ajele julkisilla pari kolme kuukautta.
- 87k
Mikäli "kutsuttu" on esim 50v mies, ja kuvassa on parikymppinen tyttö, niin eikös silloin voi väittää ihan tyynenä "ehheehe, en minä tuossa ole" sitten poliisi kysyy tiedätkö kuka kuvassa on "ehhehehen, en tiedä, enkä halua selvittää sitä" ja näin asia on loppuun käsitelty, ja ketään ei rankaista tuosta ylinopeudesta
- kokemusta on
87k kirjoitti:
Mikäli "kutsuttu" on esim 50v mies, ja kuvassa on parikymppinen tyttö, niin eikös silloin voi väittää ihan tyynenä "ehheehe, en minä tuossa ole" sitten poliisi kysyy tiedätkö kuka kuvassa on "ehhehehen, en tiedä, enkä halua selvittää sitä" ja näin asia on loppuun käsitelty, ja ketään ei rankaista tuosta ylinopeudesta
Logiikallasi voisi sitten jokainen ajella kameroiden ohi ilman pelkoa sanktioista jos ajaisi kypärä päässä!! silloin olisi tunnistaminen jokseenkin vaikeaa! Ole ihan huoleti sillä mikäli kuljettajaa ei saada selvitettyä niin sakko maksatetaan auton omistajalla.
- 4+11
87k kirjoitti:
"ehhehehen, en tiedä, enkä halua selvittää sitä"
ja sitten kystään vaimolta, toivottavasti oli tytär eikä tyttöystävä. - epäilty vai todistaj
87k kirjoitti:
Jos olet epäilty, saat valehdella niin paljon kuin kehtaat, ilman sanktioita.
Jos poliisi sen sijaan toteaa, että sinua kuullaan nyt todistajana, ei epäiltynä, valehtelusta seuraa sanktio. - 87k
kokemusta on kirjoitti:
Logiikallasi voisi sitten jokainen ajella kameroiden ohi ilman pelkoa sanktioista jos ajaisi kypärä päässä!! silloin olisi tunnistaminen jokseenkin vaikeaa! Ole ihan huoleti sillä mikäli kuljettajaa ei saada selvitettyä niin sakko maksatetaan auton omistajalla.
Tosiaan jos ajat kypärä päässä, niin maksun periminen on lähestulkoon mahdotonta.
Ja ainoastaan viralliset pysäköintivirhemaksut ovat omistajan vastuulla, mutta esim juuri noi ylinopeussakot ovat aina kuljettajan vastuulla, luonnollisestikin.
Eli jos joku mun kaveri ajaisi autollani ylinopeutta kameraan, niin en varmana auttaisi poliisia selvittämään kuskia, vaan kertoisin että se on poliisien tehtävä, ja he joko saa ksukin selville tai ei saa.
Poliiseilla kuitenkin on PIENI MAHDOLLISUUS saada kuski selville, he voi esim katsoa juurikin kaikkien saman perheen jäsenten kuvat, ja vertailal niitä yms.
Mutta helpompi keino on olla ajamatta törkeää ylinopeutta, ja hidstaa aina kameran kohdalla - Ei vois kiinnostaa
epäilty vai todistaj kirjoitti:
Jos olet epäilty, saat valehdella niin paljon kuin kehtaat, ilman sanktioita.
Jos poliisi sen sijaan toteaa, että sinua kuullaan nyt todistajana, ei epäiltynä, valehtelusta seuraa sanktio.No mutta mikään velvollisuus ei ole kuitenkaan auttaa poliisia selvittämään kuljettajaa, poliisi joko selvittää kuljettajan itse tai sitten ei selvitä, ei ole mitään velvollisuutta auttaa poliisia tällaisessa tapauksessa
- Että silleen
87k kirjoitti:
Tosiaan jos ajat kypärä päässä, niin maksun periminen on lähestulkoon mahdotonta.
Ja ainoastaan viralliset pysäköintivirhemaksut ovat omistajan vastuulla, mutta esim juuri noi ylinopeussakot ovat aina kuljettajan vastuulla, luonnollisestikin.
Eli jos joku mun kaveri ajaisi autollani ylinopeutta kameraan, niin en varmana auttaisi poliisia selvittämään kuskia, vaan kertoisin että se on poliisien tehtävä, ja he joko saa ksukin selville tai ei saa.
Poliiseilla kuitenkin on PIENI MAHDOLLISUUS saada kuski selville, he voi esim katsoa juurikin kaikkien saman perheen jäsenten kuvat, ja vertailal niitä yms.
Mutta helpompi keino on olla ajamatta törkeää ylinopeutta, ja hidstaa aina kameran kohdallaNiin mikäli auton omistaja ei tunnusta itse ajaneensa ylinopeutta jää hänelle kuitenkin velvollisuus osoittaa jonkun muun sitä ajaneen tai sitten hän maksaa sakot itse!! Sakko ei siis jää kirjoittamatta kokonaan vaan viimeistään sen maksaa auton omistaja!!
- 87k
Että silleen kirjoitti:
Niin mikäli auton omistaja ei tunnusta itse ajaneensa ylinopeutta jää hänelle kuitenkin velvollisuus osoittaa jonkun muun sitä ajaneen tai sitten hän maksaa sakot itse!! Sakko ei siis jää kirjoittamatta kokonaan vaan viimeistään sen maksaa auton omistaja!!
Ei ei ei, ei se ole haltijan velvollisuus selvittää kuljettaa..
Tietenkin haltija VOI kertoa kuka autoa on ajanut, mutta pakko ei ole.
Ja jos poliisi EI PYSTY HOITAMAAN omia tehtäviään ja selvittämään kuljettajaa, niin silloinhan ei ole ketään ketä sakottaa, eihän? - Kokeile!
87k kirjoitti:
Ei ei ei, ei se ole haltijan velvollisuus selvittää kuljettaa..
Tietenkin haltija VOI kertoa kuka autoa on ajanut, mutta pakko ei ole.
Ja jos poliisi EI PYSTY HOITAMAAN omia tehtäviään ja selvittämään kuljettajaa, niin silloinhan ei ole ketään ketä sakottaa, eihän?Saatat yllättyä vielä joskus....
- jossu
kiitos eli lähettävät kotiin kutsun eikä mitää soittele ? juu kuulemma kuva niin selvä ettei siinä auta kiisteleminen
- linkki ohessa
http://poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/F2CF05828292B686C2256BC7002DDB73?opendocument
Tuolla kerrotaan nopeuskameroista, mutta ei siitä miten Poliisi tutkii sitä jos tytär ajaa isin autolla. Varmaan koko perhe kutsutaan laitokselle kuulusteluihin..- näin on
Yleensä se menee niin että auton haltija kutstuun kuulusteluun jossa hän joko tunnustaa tai kiistää ajaneensa.
Jos hän kiistää ajaneensa saattaa poliisi kysyä "haluatko auttaa meitä selvittämään kuljettajan" johon tietenkin vastaan "Ei, en halua"
Tämän jälkeen asia siirtyy tutkintaan, ja poliisi koittaa omin keinoin selvittää kuljettajan, tietenkin hän voi katsoa esim perheenjäsenten kuvat sopiiko ne yhteen.
Mutta jos olet esim lainannut autoa jollekin kaverille, niin silloinhan poliisilla on käytässännössä aivan mitätön mahdollisuus saada kuljettajaa selville.
Ja tuosta ei tule siis mitään "lisämaxuja" jos poliiisi joutuu selvittämään itse kuljettajan. - Siitä vaan
näin on kirjoitti:
Yleensä se menee niin että auton haltija kutstuun kuulusteluun jossa hän joko tunnustaa tai kiistää ajaneensa.
Jos hän kiistää ajaneensa saattaa poliisi kysyä "haluatko auttaa meitä selvittämään kuljettajan" johon tietenkin vastaan "Ei, en halua"
Tämän jälkeen asia siirtyy tutkintaan, ja poliisi koittaa omin keinoin selvittää kuljettajan, tietenkin hän voi katsoa esim perheenjäsenten kuvat sopiiko ne yhteen.
Mutta jos olet esim lainannut autoa jollekin kaverille, niin silloinhan poliisilla on käytässännössä aivan mitätön mahdollisuus saada kuljettajaa selville.
Ja tuosta ei tule siis mitään "lisämaxuja" jos poliiisi joutuu selvittämään itse kuljettajan.Lisämaxuista kortittomuus pitenee yksi poliisin työpäivä - > kuukausi lisää ilman korttia.
Poliisin harkintavalta.
Siitä vaan. - Ei huolta....
Siitä vaan kirjoitti:
Lisämaxuista kortittomuus pitenee yksi poliisin työpäivä - > kuukausi lisää ilman korttia.
Poliisin harkintavalta.
Siitä vaan.Jos on esim tulossa vaikkapa 300€ sakko, niin ei siitä todellakaan tule mitään "lisämaxua" jos poliisi joutuu itse selvittämään kuljettajan, ja ONNISTUU siinä, tosin jos kuski on joku perheeseen kuulumaton, niin on poliisilla aika mitättömät mahdollisuudet tunnistaa kuljettaja, ei niillä mitään automaattista kasvojentunnistusjärjestelmää todellakaan ole
- jossu
Siitä vaan kirjoitti:
Lisämaxuista kortittomuus pitenee yksi poliisin työpäivä - > kuukausi lisää ilman korttia.
Poliisin harkintavalta.
Siitä vaan.Mutta voihan sen viedä oikeuteen. Ai niin siellä on 8 kk:n jono, jonka kortti on pois.
Hitsi, olisi pitänyt ajaa rajoituksen mukaan. - ei hyvä
jossu kirjoitti:
Mutta voihan sen viedä oikeuteen. Ai niin siellä on 8 kk:n jono, jonka kortti on pois.
Hitsi, olisi pitänyt ajaa rajoituksen mukaan.Oikeastaan ajo-oikeuden saa takaisin oikeuden päätökseen asti, jos vain hakee sen, ja tekee valituksen,
Tosin polliisi voi antaa 6kk ajokieltoa ja oikeudessa jopa 5 vuotta - Lisämaxua
Ei huolta.... kirjoitti:
Jos on esim tulossa vaikkapa 300€ sakko, niin ei siitä todellakaan tule mitään "lisämaxua" jos poliisi joutuu itse selvittämään kuljettajan, ja ONNISTUU siinä, tosin jos kuski on joku perheeseen kuulumaton, niin on poliisilla aika mitättömät mahdollisuudet tunnistaa kuljettaja, ei niillä mitään automaattista kasvojentunnistusjärjestelmää todellakaan ole
Voisi muuten lakiin lisätä tuollaisen pykälän, että rikkeen tehneelle tulee sanotaan vaikkapa 500€ "lisämaxu" jos poliisi joutuu itse selvittämään kuljettajan (ja onnistuu siinä)
Siinä voisi sitten auton haltija miettiä että ottaako riskin, että poliisi ei saa selville kuljettajaa, ja kuljettaja säästää sakon seuraamukset, tai että poliisi saa selville kuljettajan, ja kuljettajalle tulee sakkko ja 500€ lisämaxu
Tällainen systeemi varmaan ainakin "pikkurikkeissä" saisi helpolla auton haltijan kertomaan sen oikean kuljettajan, ainakin jos se kuljettaja on jokin sukulainen tai samassa taloudessa asuva.
Eli jos joku mun kaveri ajaisi autollani ylinopeutta, ja poliisilta tulisi kutsu, niin varmaan joutuisin kysymään kaverilta "kerronko tietosi, tai otatko riskin"
Mutta TÄLLÄ HETKELLÄ ei tule mitään seuraamuksia kuljettajalle eikä haltijallekaan, vaikka ei kertoisikaan kuljettajaa, ja poliisi onnistuisi sen selvittämään - hyvä idea tosiaan
Ei huolta.... kirjoitti:
Jos on esim tulossa vaikkapa 300€ sakko, niin ei siitä todellakaan tule mitään "lisämaxua" jos poliisi joutuu itse selvittämään kuljettajan, ja ONNISTUU siinä, tosin jos kuski on joku perheeseen kuulumaton, niin on poliisilla aika mitättömät mahdollisuudet tunnistaa kuljettaja, ei niillä mitään automaattista kasvojentunnistusjärjestelmää todellakaan ole
On muuten kerrankin HYVÄ idea tuollainen "lisämaxu" tosin summan ei tulisi olla kiinteä, vaan esim tulevan sakon määrä 1,2 kertaisena, jolloin tulot, sakon määrä yms vaikuttaisi tuohon.
Tässä tulisi varmaan helpolla käräytettyä kaverit ja perheenjäsenet, koska JOS poliisi poliisi saisi selvitettyä kuskin tulisi se paljon kalliimmaksi.
Tulee vaan mieleen, että miksi sitten esim jokin vuokraamo enää jatkossa kertoisi asiakkaiden tietoja poliisille, koska tästä olisi turhaa työtä, ja kun olisi kertomatta, niin asiakas saattaisi saada hallaa tästä.
Entä tilanne, että ajat kaverin autolla ylinopeutta, kamera välähtää, se on sulle ok, mutta kaveri ei kerro sun tietoja poliisille.
Näin ollen saattaisit saada tuon lisämaxun, vaikka olisit maksanut sen sakon muutenkin, pitäisikö siis olla poliisilla joku palvelu johon voisi "ilmiantaa" itsensä, lisämaxun pelossa?
Mutta tällainen vaatisi niin isot lakimuutokset, että ei onnistu ihan lähivuosikymmeninä.
Ja se on vain yleinen "myytti" että jos ei kuljettaja selviä, niin haltija on vastuussa, ei todellakaan.
Nyt tilanne on tosiaan se, että jos haltija ei kerro kuskia, asia jää sikseen, kukaan ei maksa mitänä.
Mutta jos poliis pystyy itse selvittämään kuskin, nini tästä ei tule haltijalle eikä kuskille MITÄÄN seuraamuksia
- Silmälasit vaihtoon
Loistava suoritus. Kamerathan ovat sellaisia vain kolme metriä korkeita pylväitä, joiden huomaaminen ei ole kovin vaikeaa.
- onnex 99 80alueella
minulle tuli kutsu kuulusteluun ja kuvan katsomiseen reilun kuukauden päästä,ja sitten samalla keskusteltiin perusteellisesti mahdollisuus jättää maksamatta,kiistää ja kieltää sillon tietysti voi mutta se tietää käräjäreissua ja tulee varmasti monta kertaa kalliimmaksi .tuommoset "enminätiiäkukaolikuski" on turhia höpinöitä
- fwfwefwq
onnex 99 80alueella kirjoitti:
minulle tuli kutsu kuulusteluun ja kuvan katsomiseen reilun kuukauden päästä,ja sitten samalla keskusteltiin perusteellisesti mahdollisuus jättää maksamatta,kiistää ja kieltää sillon tietysti voi mutta se tietää käräjäreissua ja tulee varmasti monta kertaa kalliimmaksi .tuommoset "enminätiiäkukaolikuski" on turhia höpinöitä
Oikeastaan oikeusreissu ei tule maksamaan mitään, vaikka kiistäisi sakon, valtiolel tulee tuhansien kulut, mutta ei sulle.
Eli jos et itse ajanut auto, älä kerro kuljettajaa, siitä ei tule sulle mitään sanktioita, eikä kuljettajallekaan JOS poliisi onnistuisi sen itse selvittämään. tietenkään poliisit ei edes viitsi ruveta selvittelemään kuljettajaa sen enempää, korkeintaan katsoo sukulaisten kuvat läpi jos se ois joku heistä - Sinivalkoinen Suomi
fwfwefwq kirjoitti:
Oikeastaan oikeusreissu ei tule maksamaan mitään, vaikka kiistäisi sakon, valtiolel tulee tuhansien kulut, mutta ei sulle.
Eli jos et itse ajanut auto, älä kerro kuljettajaa, siitä ei tule sulle mitään sanktioita, eikä kuljettajallekaan JOS poliisi onnistuisi sen itse selvittämään. tietenkään poliisit ei edes viitsi ruveta selvittelemään kuljettajaa sen enempää, korkeintaan katsoo sukulaisten kuvat läpi jos se ois joku heistä" Eli jos et itse ajanut auto, älä kerro kuljettajaa, siitä ei tule sulle mitään sanktioita, eikä kuljettajallekaan JOS poliisi onnistuisi sen itse selvittämään. "
Mistä näitä epärehellisiä, valehtelijoita Suomessa oikein sikiää?
Hävetkää.
Jos olet autosi luovuttanut, kerro heti syyllinen.
Vai eikö sinulla ole omatuntoa enää? - 87k
Sinivalkoinen Suomi kirjoitti:
" Eli jos et itse ajanut auto, älä kerro kuljettajaa, siitä ei tule sulle mitään sanktioita, eikä kuljettajallekaan JOS poliisi onnistuisi sen itse selvittämään. "
Mistä näitä epärehellisiä, valehtelijoita Suomessa oikein sikiää?
Hävetkää.
Jos olet autosi luovuttanut, kerro heti syyllinen.
Vai eikö sinulla ole omatuntoa enää?MIKSI minun pitäisi auttaa poliisia ja tehdä ilmaiseksi POLIISILLE kuuluvuia töitä
Antaa poliisin itse selvittää kuljettaja, siitä hänelle maksetaan - kerro lisää!!
87k kirjoitti:
MIKSI minun pitäisi auttaa poliisia ja tehdä ilmaiseksi POLIISILLE kuuluvuia töitä
Antaa poliisin itse selvittää kuljettaja, siitä hänelle maksetaanJa jokainen poliisi joka selvittää jotain naamataulujen kuvia on poissa ratkomasta raiskauksia,huumerikoksia,pahoinpitelyjä,etsimästä pedofileja,vaimonhakkaajia jne...jne...
Nimimerkin 87k älykkyys kyllä loistaa kauas kuten joku palstalla jo aikaisemmin on kommentoinut. Kerro lisää nerokkaita ajatuksiasi....harvoin törmää kaltaiseesi neroon!! - 87k
kerro lisää!! kirjoitti:
Ja jokainen poliisi joka selvittää jotain naamataulujen kuvia on poissa ratkomasta raiskauksia,huumerikoksia,pahoinpitelyjä,etsimästä pedofileja,vaimonhakkaajia jne...jne...
Nimimerkin 87k älykkyys kyllä loistaa kauas kuten joku palstalla jo aikaisemmin on kommentoinut. Kerro lisää nerokkaita ajatuksiasi....harvoin törmää kaltaiseesi neroon!!Niin, mitä siitä sitten?
Miten kauan luulet että poliisi käyttää aikaa siihen että yrittää selvittää kuljettajaa?
Ja se on tosiaan ne TUTKINNAN poliisit jotka sitä kuskia selvittelee, eli se EI ole poissa liikenteenvalvonnasta tms. liikkuvan poliisin hommista.
Mutta edelleen, miksi tekisin ilmaiseksi poliisille kuuluvia töitä, mitä MINÄ hyötyisin siitä - 87k on palstan nero!
87k kirjoitti:
Niin, mitä siitä sitten?
Miten kauan luulet että poliisi käyttää aikaa siihen että yrittää selvittää kuljettajaa?
Ja se on tosiaan ne TUTKINNAN poliisit jotka sitä kuskia selvittelee, eli se EI ole poissa liikenteenvalvonnasta tms. liikkuvan poliisin hommista.
Mutta edelleen, miksi tekisin ilmaiseksi poliisille kuuluvia töitä, mitä MINÄ hyötyisin siitäEt varmaan ymmärrä sitäkään että jos jostain poliisin toiminnoista voitaisiin luopua tarpeettomana jäisi siitä poliiseja ylimääräisiksi jotka siten voitaisiin suunnata muuhun tarpeelliseen lainvalvontaan kuten yllä esitettiin. Joo älä ole murheellinen vaikket asiaa ja sen tuomia etuja ymmärrääkään moni pieni lapsikaan ei ymmärtäisi.
- 87k
87k on palstan nero! kirjoitti:
Et varmaan ymmärrä sitäkään että jos jostain poliisin toiminnoista voitaisiin luopua tarpeettomana jäisi siitä poliiseja ylimääräisiksi jotka siten voitaisiin suunnata muuhun tarpeelliseen lainvalvontaan kuten yllä esitettiin. Joo älä ole murheellinen vaikket asiaa ja sen tuomia etuja ymmärrääkään moni pieni lapsikaan ei ymmärtäisi.
No kerro nyt kauanko poliisi käyttää aikaa siihen että hän koittaa selvittää kuljettajaa haltijan kuulustelun jälkeen
Kerro nyt aika tunneissa.
Ainiin, naisiin kohdistuneista raiskauksista peräti 5% on oikeita tapauksia, sietääkin niitä tutkia - linkkiä odotellessa23
87k kirjoitti:
No kerro nyt kauanko poliisi käyttää aikaa siihen että hän koittaa selvittää kuljettajaa haltijan kuulustelun jälkeen
Kerro nyt aika tunneissa.
Ainiin, naisiin kohdistuneista raiskauksista peräti 5% on oikeita tapauksia, sietääkin niitä tutkiaKerropa lisää tuosta naisten raiskausprosenteista. Missä ja milloin moinen prosenttiluku on määritety ja kerrottu? Linkki moisen olisi kiva saada. Vai pisteletkö taas omiasi?
- 87k
linkkiä odotellessa23 kirjoitti:
Kerropa lisää tuosta naisten raiskausprosenteista. Missä ja milloin moinen prosenttiluku on määritety ja kerrottu? Linkki moisen olisi kiva saada. Vai pisteletkö taas omiasi?
Me homot nyt vaan olemme paljon viisaampia kuin te tavalliset tallerot.
- 87k
linkkiä odotellessa23 kirjoitti:
Kerropa lisää tuosta naisten raiskausprosenteista. Missä ja milloin moinen prosenttiluku on määritety ja kerrottu? Linkki moisen olisi kiva saada. Vai pisteletkö taas omiasi?
Ihan itse olen sen päätellyt
Eli 5% on semmonen että on oikeasti raiskattu, muu on jäkikatumusta, tai annettu ymmärtää väärin tms. tai jopa rahan ahneutta (Timpe Salosen tapaus)
Ja ei tästä mitään linkkiä ole, ihan itse olen sen luvun arvioinut - Älä väitä jos et tiedä!!
87k kirjoitti:
Ihan itse olen sen päätellyt
Eli 5% on semmonen että on oikeasti raiskattu, muu on jäkikatumusta, tai annettu ymmärtää väärin tms. tai jopa rahan ahneutta (Timpe Salosen tapaus)
Ja ei tästä mitään linkkiä ole, ihan itse olen sen luvun arvioinutÄlä kirjoita niitä päättelyitäsi tänne foorumille koska ne ovat järjestään täysin harhaisia ja vääriä. Olet osoittanut lukemattomissa kirjoituksissasi ettei sulla ole konkreettista tietoa juuri mistään. Älä siis yritä kertoilla aivopierujasi millään foorumilla edes raiskauksista jotka ovat jo itsessään synkkiä ja traagisia tapahtumia asianomaisille.
- 87k
Älä väitä jos et tiedä!! kirjoitti:
Älä kirjoita niitä päättelyitäsi tänne foorumille koska ne ovat järjestään täysin harhaisia ja vääriä. Olet osoittanut lukemattomissa kirjoituksissasi ettei sulla ole konkreettista tietoa juuri mistään. Älä siis yritä kertoilla aivopierujasi millään foorumilla edes raiskauksista jotka ovat jo itsessään synkkiä ja traagisia tapahtumia asianomaisille.
On tietenkin se kamallaa jos ei sexi maistukaan ja tulee vähän jälkikatumusta kun olikin liian kännissä jne.
Itsekin hässin joskus 20 vuotiaana 3 vuotta nuoremman pojan kanssa, ja molemmat oli tooooosi tukalassa humalassa, ja kyllä kadutti, ja rankasti, mutta ei voi mitään.
Jos olisin ollut nainen, olisin mennyt poliisiasemalle, korvausten ja helpon rahan puitteissa.
Ja tosiaan, kylllähän raiskauksista kuitenmiin noin 5% on ihan oikeita tapauksia.
Ja oletko tosiaan vieläkin sitä mieltä, että se on haltijan vastuulla selvittää kuski tai maxaa sakko itse?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802