Uusi navigaattori

Runsauden pula

Nykyinen ei oikein enään pelitä. Uusi hankintaan mutta mikä niistä , Tomppa, Garmin vai mikä ? Kertokaapa pls. kokemuksianne . Itse olen vähän miettinyt Tomppaa joka kertoo ääneen katujen nimet.

8

320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....................

      Jokos Tomppa osaa kerota ne suomeksi? Mulla tietokoneäänet eivät puhu suomea, mutta kokeilin englanniksi ja oli kiva kuunnella brittimurteellisia katujen ja kylttien nimiä.

      • kerota?

        Mikähän Tomppa sulla on? Minun Tomppaääneni puhuu hyvää suomea. Puhunut alusta asti, noin 5v.


      • ....................
        kerota? kirjoitti:

        Mikähän Tomppa sulla on? Minun Tomppaääneni puhuu hyvää suomea. Puhunut alusta asti, noin 5v.

        TT 930.

        Tompassa on kahdenlaiset äänet. Ne jotka opastavat reittiä pitkin ja käskevät "pysymään vasemmalla" ja ne tietokoneäänet (ei suomeksi) jossa syntetisaattori _tulkitsee tekstiä_, kuten kylttejä kadunnimiä jne.


      • öööööööööööööööööööö
        kerota? kirjoitti:

        Mikähän Tomppa sulla on? Minun Tomppaääneni puhuu hyvää suomea. Puhunut alusta asti, noin 5v.

        ihanko totta? Kadun nimet suomeksi? Mikä malli sulla on, niin voin ostaa samanlaisen.


    • eksy-EN

      Myös Garminilla on malleja, jotka kertovat kadunnimet suomeksi.

    • älä tee vaikeaa siit

      Määrittele tarpeesi ja mene kauppaa ostaan siihen sopiva laite, kaikki tunnetut merkit ovat hyviä. Ei noin halvan ostoksen kanssa kannata kauheasti vaivaa nähdä.

    • ainakin

      kiinasta saa tilaamalla hyviä ja edullisia naveja 5 ja 7 tuuman näytöllä,euroopan ja venäjän kartoilla .hinta n 70 euroa alvi

    • Tom Tom = huono

      Ei Tomppaa.

      Perustelut:
      - 750:n reititys bugittaa, välillä tuntee osoitteet, muttei löydä reittiä (tapahtuu yleensä maaseudun pikkuteillä) vaikka kohteeseen on ihan ajokelpoiset tiet ja Google Maps löytää reitin ongelmitta.

      Sekin ihme on nähty, että laite osasi opastaa kohteeseen, muttei pois sieltä! Ei siis löytänyt reittiä yhtään minnekään ennen kuin olin ajellut kilometrin verran takaisinpäin. Toki ymmärrettävää, kun olin niinkin syrjäisessä paikassa kuin Viikissä (Helsingissä).

      Tämä reititysongelma liittynee tieluokituksiin. Kun käytän asetusta "vältä päällystämättömiä teitä" niin *yleensä* laite vain varoittaa, että joudun ajamaan soratietä pitkin, mutta joskus tulee tämä reittiä ei löydy. Mikä on sit tosi kiva, kun kohdistin pomppaa kartalla lähtöpisteeseen, joten en voi edes tökätä kohteeksi lähintä risteystä tms.

      - 750: reititys bugittaa, kun käytössä on tuo "vältä päällystämättömiä teitä", niin rakkine pyrkii ajattamaan maatalojen pihojen ja peltojen läpi, jopa paikkoihin, missä ei enää normi hlöautolla pärjää, vaikka tarjolla olisi hyväkuntoinen soratiekin, joka olisi myös suorempi reitti kuin pihojen kautta kiertely. Mutta onhan tuo loogista - pellon poikki kulkeva traktorinura ei ole soratie, jollaisia piti välttää ;-D

      - ei ole vielä tullut vastaan puhelinta, jonka kanssa Handsfree toimisi luotettavasti

      - TT 750 Nokian E6 ja joku samantyylinen edeltävä malli toimii välillä OK, välillä jää takomaan "yhteys laitteen kanssa muodostettu, yhteys katkesi, yhteys muodostettu...", välillä näyttää toimivan, muttei toimi oikeasti, esim. Tomppa ilmoittaa saapuvasta puhelusta, mutta vastaaminen ei onnistu

      - Nokian 5530 toimii yhden puhelun verran pariliitoksen muodostamisen jälkeen, sitten yhteys hukkuu

      - matkapuhelinongelmiin on turha odottaa korjausta, Tomppa ei tarjoa tukea marginaalivalmistajien, kuten Nokian, puhelimille

      - oppiva reititys on suurta kusetusta. PK seudulla on 750 kanssa tullut 2 vuotta pyörittyä ja olen välillä käyttänyt laitetta tutuillakin reiteillä siinä toivossa, että se oppisi antamaan vähän realistisempia ajoaika-arvioita. Turha toivo. Edelleenkään ei ruuhkista ole mitään havaintoa eli härveli luulee, että Helsingin keskustassa liikutaan 40 km/h keskinopeudella, kellonajasta riippumatta. Sanomattakin on selvää, että myös reititys on sitä itseään eli pahimpiin sumppuihin vaan...

      Näihin sitten päälle täysin hyödytön TMC ja kartat, joista uupuu 1-2 vuotta sitten valmistuneita teitä & risteysjärjestelyitä. Viimeeksimainittu taitaa tosin vaivata kaikkia merkkejä.

      Eikä uudemmat näytä sen huolettomammilta
      http://www.iltalehti.fi/autot/2012050315528450_au.shtml

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4688
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4203
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2785
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      209
      1817
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1357
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1233
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1212
    Aihe