Mustalainen, somali vai Suomi-juoppo?

Ketä ei ainakaan

Kuka näistä on kaikkein ei-toivotuin vuokralainen? Entä venäläinen, arabi, virolainen tai mielenterveysongelmainen, pään takia eläkkeellä? Kenties pitkäaikaistyötön vie voiton?

12

1171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seppo Nuoli

      Kaikilla on sama valuutta, mutta sen oppinut että vuokravakuus on ihan pakko olla ennen avaimien luovuttamista. Jos vuokralainen muuttaa yhden repun kanssa on selkee epäilys "pelaajasta" jonka kanssa saa sitten taistella vuokrista ja aikaa palaa. Virolainen mies oli tuossa ennen muuttoa todella esimerkillinen ja vuokrat maksettiin kuten piti. Suomalainen nuori ei ymmärrä, että asumistuki ja sossurahat on rahaa vuokraan ja alkaa melkein heti vuokrien laiminlyönti. Ulkomaaliselle melkein mieluiten tekisin sopimuksen.

    • muistellen vuokra...

      hei, mikä se oli se firma joka välittivuokralaisia ja antoi takuun rahan saannista?
      -takuuvuokra?
      -vuoktatakuu
      Vai mikä

    • hagert

      ota romanian manne! Koht 1000 nimee samas osoittees ja pääsevät nauttimaan meidän sossun palveluista! Luulis noista aina jonkun muistavan vuokrankin maksaa?

    • kellevuokraat??

      Oispa aina takuu rahan saannista.........
      Luottotiedottomilta tulee ottaa
      3kk vuokravakuus ja 3kk vuokraennakkoa.

      Vuokraa sellaiselle jolla on asunto ( vaihtaa ) , kysy suosituksia ed. vuokranant., on työpaikka, operoi omalla rahalla ja maksaa 2-3 kk vakuuden käteen tai tilille tai pankin vuokravakuustilinä.
      Anna kuitti käteismaksusta eli kuittaa saaduksi vuokrasoppariin.

      Älä riskeeraa omaisuuttasi
      Myy asunto jos et saa hyviä hakijoita!

      • Näin on

        Ei 3 kk vuokratakuuta kukaan maksa !


      • ei yksityiselle
        Näin on kirjoitti:

        Ei 3 kk vuokratakuuta kukaan maksa !

        Kyllä vaan! Maksimi on 3 kuukauden vuokra. Pari kertaa olen maksanut. Näissä tapauksissa oli kuitenkin niin, että piti olla erillinen takuuvuokratili. Enkä voinut sitä muuton jälkeen nostaa ennenkuin sain vuokranantajalta todistuksen, että voin nostaa. Tässä oli hyvä puoli, että korot tulivat minun tililleni. Monessa muussa tapauksessa, esim. VVO:lla maksetaan Vvo:n tilille, eikä se vuokralaiselle kasva korkoa. Yksityisellä olen asunut vain kerran eikä ollut mukava kokemus. Sen jälkeen olen aina hakenut muilta vuokranantajilta asuntoa. VVO, Arava (Arenna nykyisin) vakuutusyhtiöiden asunnot ja nyt viimeksi Suomen Vuokrakodit.


    • Mjoh

      No ei ainakaan somalia, ellet halua olohuoneeseesi perunaviljelmiä

      • ei enää riskinottoa

        meillä sikäli huono kokemus somaliperheestä, että vuokran omavastuusta joutui joka kuukausi muistuttamaan, sitten lähtivät asunnosta ilmoittamatta ja omavastuuta maksamatta. 1.5 kuukauden päästä ilmoittivat että voisivat palauttaa avaimen. Hyvä, ettei talosta ehditty katkaista sähköä, sillä sähkösopimuksen toki muistivat lopettaa tehdä uuteen asuntoon asumistukihakemuksen, joten vuokranantajalle tuli samoihin aikoihin kelasta kirje asumistuen takaisinmaksusta.
        Siitäkin olisimme huomanneet, että vuokralaiset ovat lähteneet.
        Asuntoon piti tilata siivous. enää r


      • Mannet is rules
        ei enää riskinottoa kirjoitti:

        meillä sikäli huono kokemus somaliperheestä, että vuokran omavastuusta joutui joka kuukausi muistuttamaan, sitten lähtivät asunnosta ilmoittamatta ja omavastuuta maksamatta. 1.5 kuukauden päästä ilmoittivat että voisivat palauttaa avaimen. Hyvä, ettei talosta ehditty katkaista sähköä, sillä sähkösopimuksen toki muistivat lopettaa tehdä uuteen asuntoon asumistukihakemuksen, joten vuokranantajalle tuli samoihin aikoihin kelasta kirje asumistuen takaisinmaksusta.
        Siitäkin olisimme huomanneet, että vuokralaiset ovat lähteneet.
        Asuntoon piti tilata siivous. enää r

        Mustalaiset ihan parhaita vuokralaisia ehdottomasti heitä...


      • njg76
        Mannet is rules kirjoitti:

        Mustalaiset ihan parhaita vuokralaisia ehdottomasti heitä...

        ja höpö höpö. Nyt vitsin murjaisit .


    • virheet.

      Älä ainakaan vuokraa vihreille pössyttelevät koko asunnon pilalle.

    • hjuyury

      1. Paras on työtön,1. eläkeläinen,2.sossu pummi,( koska sossu maksaa vuokran suoraan vuokranantajalle3. mielenterveysongelmainen.

      Jos et halua kirppuja, luteita yms miettisin noita muita tarkasti.
      Vakuutuksen ei korvaa nimittäin tuollaisia elukka vahinkoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1512
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1319
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1162
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1129
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      932
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      785
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      710
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      646
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      627
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    Aihe