en pääse töihin koska en ole ulospäinsuuntaunut

synkkä tulevaisuus

olen hakenut 130 työpaikkaa ja päässyt 15 työhaastetteluun mutta kukaan ei ota töihin kyllä elämä on yhtä HELVETTIÄ.Onko muilla ujoilla sama ongelma minne olette onnistuneet pääsemään töihin?

4

532

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heaven&hell

      Työnsaanti riippuu monesta muusta asiasta kuin ujoudesta, esimerkiksi alasta jolle hakee ja alan vaatimuksista, alan työttömyystilanteesta, työnkuvasta, ammattitaidosta, hakijoiden kokonaismäärästä, yhteistyökyvystä, jne.

      Jos ujous estäisi töihinpääsyn niin olisiko Suomessa monikaan työllistetty...

      En tietenkään perusujona yrittäisikään hakeutua sellaiselle alalle, jossa erityisesti vaaditaan ulospäinsuuntautuneisuutta, teennäistä käyttäytymistä ja voimakkaasti sosiaalista aktiivisuutta tai jopa sosiaalista hyökkäävyyttä ja kilpailuhenkeä. Mutta ujona olen kyllä päässyt sosiaaliselle alalle töihin, koska osoitin alalle tarvittavia ominaisuuksia työhaastattelussa, enkä ole luonnostani ulospäinsuuntautunut. Positiivisella asenteella pärjää pitkälle.

      Kannattaa tuoda itsestään parhaat puolet esiin ja olla silti rehellinen oma itsensä. Muilla kyvyillä voi paikata ujoutta, kuten katsoa silmiin jutellessa, hymyillä, istua ryhdikkäästi, kätellä napakasti, esittää kysymyksiä ja olla kiinnostunut vastauksista, nyökyttää kun toinen puhuu merkiksi kuuntelutaidosta ja muistaa se silmiin katsominen, olla avoin kertomaan itsestään kysyttäessä, muistaa hyvät käytöstavat ja voi vaikka sanoa että vähän jännittää tämä haastattelu niin se voi rentouttaa kun jännityksen paljastaa ja tuo esiin siinä tilanteessa. Ja muistaa, että se mitä ajattelet ja miten suhtaudut itseesi, paistaa sinusta helposti läpi, joten kannattaa harjoittaa myönteistä ajattelua.

    • fgdsfdgsds

      no meillä töissä on ainakin ihan ihmisiä laidasta laitaan... on pari tyyppiä, jotka eivät puhu käytännössä mitään. ehkä 10 sanaa liioittelematta työpäivän aikana. jos puhuu niin mumisee ihan hiljaa. ehkä helsingissä saa paremmin töitä ainakin?

    • Liian jo töihin myös

      Kannattaa vaikka alkuun tehdä työharjoittelu jaksoja sosiaalisilla aloilla, itselläni ainakin auttanut ujouteen.

    • vi.tuttaa sikana

      Kyllähän sitä menis harjoitteluun jos pääsis. Kun en ole kahteen vuoteen päässyt mihinkään 150 paikasta kun olen hakenut

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe