RUKiin valitaan tutujen tuttuja..

Korruptio voimat

parhhainmistosta ei hajuakaan..
Pelkää hyvävelitoimintaa..

5

509

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on on

Sitähän se on.

• DI/KTM/OTK/LTL

Ja sinun käy kateeksi.
      Olet ammatillisesti tosi alhaisella tasolla jos koet jotakin menettäneesi!

Akateemiselle ihmisellle sillä ei enää minkäänlaista arvoa
      Nyt on vuosi 2012 ei 1952

• nähdäkseni

Pääesikunnan rillipäät petaavat nyt jälkikasvulleen upseerisukunsa jatkumoa, vaikka tiedossa ovat nuo klasejaan hinkkavien riskit alaisilleen ja palvelustovereilleen. Siinävaiheessa kun näkyvyyttä on saatu, on toiminnanaika mennyt jo ohi ja aivotoiminta kelaa vielä huurtumista edeltävää tilannetta. RUK: karsinnassa ensimmäinen ehto olisi virheetön kuulo ja näkökyky ilman apulaitteita.

• redmetal

Kävin oman sotaväkeni 2010 ja oon reservin upseeri. Suvussani ei ole ainoatakaan kapiaista eikä ennen minua edes reservin upseeria, sekä äidin että isän suku pienviljelijä/ tehdastyöläissukua ja osa poliittiselta kantilta armeijavastaisia vasemmistolaisia. Ei näyttänyt vaikuttavan mitenkään RUK:hon pääsyyn.

Kyllä ainakin jalkaväen reserviupseerikurssilla oli pyritty etsimään sopivinta ainesta, moni ihan tavallisista perheistä, yh perheistä, opettajan jälkikasvuun, ei ammattiupseereita suvussa, tolkkuja ja terveitä kavereita. Yhdellä RUK:n joukkueessamme oli kyllä isä ammattiupseeri ja arvoltaa kapteeni. Mutta on kyllä väärin sanoa, että olisi pelkkää hyvävelitoimintaa. Vaikka kyllä moni tolkku ja sopiva kaveri jäi Aliupseerikouluunkin.

• Tsemppiä kaikille

Kuten siirtymässä yläasteelta lukioihin, tämäkin kiteytyy opettajiin.

Olen samaa mieltä kanssasi. Ilman eri syytä eivät RUK:uun pääsyn tulokset vääristy, eikä sosiaalinen asema tai koulutus suoraan määrää kohtaloa.

Omassa joukko-osastossani 90-luvun alkupuolella tällainen eri syy oli kaverisuhde varusjohtajien kanssa.

Kantahenkilö piti viikkokokeet, jolloin niiden tulokset olivat absoluuttisesti samat kaikille. Sen sijaan käytännön kokeista varusjohtajien kaveri veti virheistä huolimatta täydet pojot, ja ohitti siten pätevämmät kanssakilpailijat.

Kohtalo ei ole täysin omissa käsissä eikä kaikkiin pesteihin ole mahdollista päästä, se on hyvä muistaa.

Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2045
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      327
      1250
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      90
      1107
    4. 113
      938
    5. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      918
    6. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      63
      875
    7. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      849
    8. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      21
      785
    9. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      58
      769
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      711
    Aihe