Onko kellään määrätty e-pillereitä iho-ongelmiin ILMAN sisätutkimusta? Olen kuullut, että pillerit auttaisivat aknen ja finnien kanssa, ja mulla on nyt tosi pitkään ollut huono iho ja menkkojen aikaan oireet pahenevat ja niiden lopputtua taas vähenevät. Ajattelin, jos kävisin pyytään pillerireseptin..mutta en halua levitellä haarojani millekään lääkärille kun en levittele niitä muillekaan. Jos pillereitä ei hae ehkäisytarkoitukseen vaan iho-ongelmiin, niin tehdäänkö sisätutkimus silti?
E-pillerit iho-ongelmiin?
huono naamapäivä
8841
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 8
Vanhimmat
Kyllä se ois hyvä tehdä.. ite sen tein mutta alotin pillerit ennen ku kuulin testin tuloksen :D eikä se loppujen lopuks oo niin paha, nopeesti se on ohi :)
Minulle määrättiin e-pillerit iho-ongelmiin, en tosin ole vielä ehtinyt aloittaa, seuraavaa vuotoa odottelen... Minulle ei edes puhuttu mistään tutkimuksista :) toisaalta olisihan se oikeastaan vaan hyvä jos tutkittaisiin..
Mulle on, juuri tänään. Ihotautilääkäri määräsi Yasmin e-pillereitä ihan vaan aknen hoitoon eikä ehkäsymielessä, ja ei siinä mulle ainakaan mitään tutkimusta tehty.
Eli en usko että sun täytyy levitellä haarojas kellekään :)
Muistakaa että noilla e pillereillä on ikäviä sivuvaikutuksia... ite lopetin ne just ku muuten suht siisti iho alko kukkimaan, olin ihan eri ihminen ( suutuin ja itkin tosi herkästi) limakalvot kuivuivat( emätin) eikä yhtään panettanut eikä seksi tuntunut missään! Ja mielialat heittelivät. Tietenkin merkin vaihto olisi saattanut auttaa mutta en jaksa edes miettiä sellaista enään tuon rääkin jälkeen...
Olen kans miettinyt noita sivuvaikutuksia. Olen aina ajatellut etten ikinä voisi käyttää e-pillereitä koska en halua sotkea kroppani luonnollista hormonitoimintaa, mutta en näe enää muuta vaihtoehtoa tälle iho-ongelmalleni kun kaikki kotikonstit on kokeiltu. Ärsyttää kun joillakin tuntemillani naisilla on täydellinen vauvanpyllymäinen iho, vaikka tupakoivatkin ja käyttävät alkoholia. Join pari viikkoa sitten yhden ainoan siiderin, jonka jälkeen iho-ongelmani pamahtivat kymmenkertaiseksi viikon ajan. En kehdannut liikkua missään.
Alkoholi, lisäaineet ja etenkin väriaineet, sokeri, pähkinät, vehnäjauhot..kaikki nuo pienimmissäkin määrin tekevät valtavaa tuhoa iholleni. -.-
Eiköhän kaikki tiedä noista sivuvaikutuksista... Ja se on muutenkin yksilöllistä miten niihin reagoi. Esim. sulla iho alko kukkimaan, toisilla e-pillerit poistaa sen kukkimisen.
P.S. Vastasin siis tolle dfghjklöä'-nimimerkille.
Minulla ALKOI tosipahat iho-ongelmat, kun lopetin YAZ pillerit, aikaisemmin ihoni oli kuin vauvan pylly. Harmittaa tosi paljon. Nyt selkä, rinnat, haarojenvälit ja naama kukkii/tulee nypyille, vaikka olen aina hoitanut kosvojani hyvin.
Kiroon sen päivän, kun aloitin niiden syönnin, vaikka tosin silloin ei vauva olisi ollu vielä tervetullut elämääni. :D Kumpi parempi