Kuinka nopeasti prednisolon auttaa?

pahenemisvaihe

Eli määrättiin prednisolonia, on niin hankala tämä yskä ettei tule mistään mitään. Pef-arvot sinänsä ei mitenkään poikkeuksellisen matalat vaikkakin pahenemisvaihe meneillään, mutta yskä aivan järkyttävä!

Olen kyllä käynyt päivystyksessä hengittämässä spirasta, astmalääkkeet nenäsuihke antihistamiinit menee maksimiannostuksilla ja olen ottanut vähän ekstraakin...

Kiitos kaikille vastauksista!

4

25489

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astma +yskä

Varaudu että lääkitys alkaa puremaaan pikkuhiljaa,,itselläni meni 2 viikkoa...kunnes helpotti..söin 30mg predisolonia alkuun ja stten 20mg..

• AstmaAllergia

Hmmm.. millä annostuksella aloitettiin?

Itse, kun joudun prednisolonin aloittamaan niin annostus on 40mg iltasin vielä joskus lisänä 20mg (Vaikka pitäisi ottaa aamusta, mutta näin toimittiin sairaalassakin kohdallani ja tämä on toiminut paremmin, kuin hyvin!!!)

pitäisi alkaa vaikuttaa aikapian...

Mitkäs astmalääkkeet sulla on ja annostukset?

paranemisia! :)

• pahenemisvaihe

Aloitettiin prednisolon annoksella 20mg.

Tällä hetkellä käytössä seretide aamuin illoin, avaavaa aina ennen seretideä ja flixotideä, avaavaa menee noin 6 annosta päivässä ja floxotideä otan aina avaavan jälkeen. Sen lisäksi käytössä heinix, kortisoninenäsuihke, nenäkannu ja antibioottikuuri.

Kovin hitaasti olo paranee, vaikka puhaltelen pep-pulloon muutaman kerran päivässä ja räkää irtoaa käsittämättömiä määriä.

• AstmaAllergia

No annostus kuulostaa ihan hyvältä , koska
      peffit eivät ole vaarallisen alhaalla!

Astmalääkkeetkin tuntuvat olevan huipussaan ja hyvä, kun
      käytössä myös kortisoni nenäsuihke allergialääke! :)

Tiedän tuon tunteen, kun kestää paraneminen ja yskittää!

Oletko muuten hunajavettä testaillut?
      Se on tehokas yskänlääke! :)

Minä en nykysin yski kovin herkästi, koska joudun syömään kipulääkettä, joka on myös kuin "astmaatikon yskänhelpottaja"!
      Huomattu hyväksi myös tuon kannalta, mutta maksa ei vaan
      tykkää, jos tätä vuositolkulla vetelee!

**Kovasti tsemppiä paranemiseen!
      Ota iisisti.. äläkä rasita itseäsi!**

Nyt on kauhea katupöly / koivu aloittaa ym..
      Mä vihaan.. niin vihaan tätä aikaa!
      Sekin pahentaa tilannetta entisestään..

Sada, sada sade ja puhdista ilmaa.. Ja riittävästI! ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      85
      3210
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1813
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      87
      1673
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      140
      1513
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1448
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      162
      1403
    7. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      167
      1331
    8. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      88
      1292
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      99
      1242
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      85
      1229
    Aihe