Kuinka nopeasti prednisolon auttaa?

pahenemisvaihe

Eli määrättiin prednisolonia, on niin hankala tämä yskä ettei tule mistään mitään. Pef-arvot sinänsä ei mitenkään poikkeuksellisen matalat vaikkakin pahenemisvaihe meneillään, mutta yskä aivan järkyttävä!

Olen kyllä käynyt päivystyksessä hengittämässä spirasta, astmalääkkeet nenäsuihke antihistamiinit menee maksimiannostuksilla ja olen ottanut vähän ekstraakin...

Kiitos kaikille vastauksista!

7

26640

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astma +yskä

Varaudu että lääkitys alkaa puremaaan pikkuhiljaa,,itselläni meni 2 viikkoa...kunnes helpotti..söin 30mg predisolonia alkuun ja stten 20mg..

• AstmaAllergia

Hmmm.. millä annostuksella aloitettiin?

Itse, kun joudun prednisolonin aloittamaan niin annostus on 40mg iltasin vielä joskus lisänä 20mg (Vaikka pitäisi ottaa aamusta, mutta näin toimittiin sairaalassakin kohdallani ja tämä on toiminut paremmin, kuin hyvin!!!)

pitäisi alkaa vaikuttaa aikapian...

Mitkäs astmalääkkeet sulla on ja annostukset?

paranemisia! :)

• pahenemisvaihe

Aloitettiin prednisolon annoksella 20mg.

Tällä hetkellä käytössä seretide aamuin illoin, avaavaa aina ennen seretideä ja flixotideä, avaavaa menee noin 6 annosta päivässä ja floxotideä otan aina avaavan jälkeen. Sen lisäksi käytössä heinix, kortisoninenäsuihke, nenäkannu ja antibioottikuuri.

Kovin hitaasti olo paranee, vaikka puhaltelen pep-pulloon muutaman kerran päivässä ja räkää irtoaa käsittämättömiä määriä.

• AstmaAllergia

No annostus kuulostaa ihan hyvältä , koska
      peffit eivät ole vaarallisen alhaalla!

Astmalääkkeetkin tuntuvat olevan huipussaan ja hyvä, kun
      käytössä myös kortisoni nenäsuihke allergialääke! :)

Tiedän tuon tunteen, kun kestää paraneminen ja yskittää!

Oletko muuten hunajavettä testaillut?
      Se on tehokas yskänlääke! :)

Minä en nykysin yski kovin herkästi, koska joudun syömään kipulääkettä, joka on myös kuin "astmaatikon yskänhelpottaja"!
      Huomattu hyväksi myös tuon kannalta, mutta maksa ei vaan
      tykkää, jos tätä vuositolkulla vetelee!

**Kovasti tsemppiä paranemiseen!
      Ota iisisti.. äläkä rasita itseäsi!**

Nyt on kauhea katupöly / koivu aloittaa ym..
      Mä vihaan.. niin vihaan tätä aikaa!
      Sekin pahentaa tilannetta entisestään..

Sada, sada sade ja puhdista ilmaa.. Ja riittävästI! ;)

• Anonyymi

Itselleni määrättiin prednisolonia . Aamuisin 5 kertaa 5 pilleriä eli yhteensä 25 mg viitenä aamuna. Tulin tosi sairaaksi ja sekaiseksi jätin viidennen pillerikuurin väliin ja sairastan nyt mieliala häiriöistä ja päänsärystä

• Anonyymi

Paino alkaa nousta.
      Keskivartalo lihavuus.
      Uni häiriintyy.

• Anonyymi

Ei onneksi pahemmin lyhyellä kuurilla, omiin pahoihin astmasta johtuviin yskiin auttoi nopeasti, viikko, max pari. Nyt Montelukast mennyt muiden astmalääkkeiden rinnalla jo kymmenen vuotta, ja Prednisolonia olen tarvinnut enää vain ruoka-aineallergiaoireisiin, myös ristiallergiaoireisiin, mutta riittää kolme tablettia kerralla, jos anafylaktinen reaktio meinaa tulla (siihen muutakin). Aiemmin meni viikko tai kaksi vahvaa kortisonia ilman Montelukastia pahoihin keuhkoja raastaviin yskiin, nyt enää vain tarvittaessa.

Kuten yllä sanottiin, Prednisolon nostaa pitkäaikaiskäytössä isolla annoksella painoa kyllä helposti, unikin voi mennä, mutta voi mennä uni muistakin allergialääkkeistä, ja tuskin astmaan enää nykypäivänä jätetään pitkäaikaisesti edes isoa annosta kortisonia (Prednisonia tai -solonia), muut hoitavat lääkkeet pitkäaikaishoitona ensin, tuo vain ensiapuna pahimpaan hätään. Mm. reumassa ehkä eri tavalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1652
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1478
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      891
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      849
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      791
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      776
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      728
    8. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      718
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      710
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      680
    Aihe