Eli määrättiin prednisolonia, on niin hankala tämä yskä ettei tule mistään mitään. Pef-arvot sinänsä ei mitenkään poikkeuksellisen matalat vaikkakin pahenemisvaihe meneillään, mutta yskä aivan järkyttävä!
Olen kyllä käynyt päivystyksessä hengittämässä spirasta, astmalääkkeet nenäsuihke antihistamiinit menee maksimiannostuksilla ja olen ottanut vähän ekstraakin...
Kiitos kaikille vastauksista!
Kuinka nopeasti prednisolon auttaa?
4
26157
Vastaukset
- astma +yskä
Varaudu että lääkitys alkaa puremaaan pikkuhiljaa,,itselläni meni 2 viikkoa...kunnes helpotti..söin 30mg predisolonia alkuun ja stten 20mg..
- AstmaAllergia
Hmmm.. millä annostuksella aloitettiin?
Itse, kun joudun prednisolonin aloittamaan niin annostus on 40mg iltasin vielä joskus lisänä 20mg (Vaikka pitäisi ottaa aamusta, mutta näin toimittiin sairaalassakin kohdallani ja tämä on toiminut paremmin, kuin hyvin!!!)
pitäisi alkaa vaikuttaa aikapian...
Mitkäs astmalääkkeet sulla on ja annostukset?
paranemisia! :)- pahenemisvaihe
Aloitettiin prednisolon annoksella 20mg.
Tällä hetkellä käytössä seretide aamuin illoin, avaavaa aina ennen seretideä ja flixotideä, avaavaa menee noin 6 annosta päivässä ja floxotideä otan aina avaavan jälkeen. Sen lisäksi käytössä heinix, kortisoninenäsuihke, nenäkannu ja antibioottikuuri.
Kovin hitaasti olo paranee, vaikka puhaltelen pep-pulloon muutaman kerran päivässä ja räkää irtoaa käsittämättömiä määriä.
- AstmaAllergia
No annostus kuulostaa ihan hyvältä , koska
peffit eivät ole vaarallisen alhaalla!
Astmalääkkeetkin tuntuvat olevan huipussaan ja hyvä, kun
käytössä myös kortisoni nenäsuihke allergialääke! :)
Tiedän tuon tunteen, kun kestää paraneminen ja yskittää!
Oletko muuten hunajavettä testaillut?
Se on tehokas yskänlääke! :)
Minä en nykysin yski kovin herkästi, koska joudun syömään kipulääkettä, joka on myös kuin "astmaatikon yskänhelpottaja"!
Huomattu hyväksi myös tuon kannalta, mutta maksa ei vaan
tykkää, jos tätä vuositolkulla vetelee!
**Kovasti tsemppiä paranemiseen!
Ota iisisti.. äläkä rasita itseäsi!**
Nyt on kauhea katupöly / koivu aloittaa ym..
Mä vihaan.. niin vihaan tätä aikaa!
Sekin pahentaa tilannetta entisestään..
Sada, sada sade ja puhdista ilmaa.. Ja riittävästI! ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202343Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2381746Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3071277- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53925- 39844
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53825J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35747Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273683Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh35671