Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miksi asua salossa?

Utelias kai

Miksi juuri sinä asut Salossa? Itse en keksi yhtään hyvää syytä joten kertokaa te.

55

2843

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • utu7

      Salo on mukavankokoinen maalaiskaupunki jossa on paljon tilaa, lyhyet välimatkat ajassa ja runsaasti kauppoja tämänkokoiseksi kaupungiksi. Lentokentälle on lyhyt ja hyvin toimiva matka, mikä on mukavaa jos tykkää matkustella tai joutuu työn puolesta sitä tekemään. Myös Helsinki ja Turku ovat ihan nurkan takana ja Salosta pääsee merellekin helposti jos pitää veneilystä. Yöelämää täällä ei juuri ole mutta ei maaseudulla yleensäkään sitä kaipaa.

    • utländeri

      En asukkaan. Kiva tula välillä "kotiin" käymään mutta pitempi aikaa alkaa kyllä aika tavalla ahdistamaan...

    • SiwanMaire

      ollikkalassa ei oo tilaa ainakaan. Kokeile keskustaa tai taajamaa.

    • säälittävä kylä!

      ei oo tilaa? siellä salossa on tyhjiä vuokra-asuntoja joka suunnassa kun siellä paska-kylässä ei ole töitä!
      jos olet miespuolinen salosta et naista löydä!
      salosta et myöskään kavereita saa!
      salosta tulee jatkuvasti vain kurjempi paikka kun niille säälittäville ei löydy enää työpaikkaa. nokia kun pistää luukkunsa pian lopullisesti kiinni.
      enkä nyt sanoisi että helsinki ihan nurkan takana on!

    • Et sillee

      Töitä ei ole juuri missään Suomessa. Vähenee koko ajan.
      Salo on yhtä hyvä ( minun mielestä parempi) kuin moni muu kaupunki. Asunut olen kuudessa eri kaupungissa joten pystyn vertailemaan.
      Täällä on tilaa liikkua. Yöelämää en kaipaa. Päinvastoin juuri se miellyttää kun ei tarvitse valvoa yömökän takia. Joskus kyllä, mutta harvoin.
      On se kyllä outoa, kun asutaan näin pienessä maassa ja muka olisi kovin paljon eroja ihmisissä eri paikkakunnilla. Samanlaisia hyviä ja pahansuopia, kateellisia on joka puolella. Työttömyyttä on koko maassa on Nokiaa tai ei.

    • Kuninkaantie

      Esimerkiksi siksi, että Salossa omistusasunnot ja vuokra-asunnot ovat puoli ilmaisia.

      http://www.verkkotietokeskus.fi/index.php/asuntomarkkinat/4-asuinhuoneistojen-vuokrataso?layout=default

      Etenkin Helsingin vuokrahinnat ovat jo sellaisella kipukynnyksellä, että suurituloisimmilla on niihin enää varaa. He myös muuttavat epävakaassa taloustilanteessa mieluimmin vuokralle, koska asuntojen lainakorkojen tulevaisuudesta ei ole tietoa.

      Suuressa maailmassa on tapana puhua työmatkan kohdalla ajasta, ei kilometreistä tai maileista. Veikkaan, että moni fiksu huomaa Salon edullisuuden Helsinkiin verrattuna ja valitsee järjellisen hintatason asunnon, niin jää niitä pelimerkkejä sitten muuhunkin.

      Vain yksi tunti Saloon. Tervetuloa.

    • salolaiset on idioot

      Esimerkiksi siksi, että Salossa omistusasunnot ja vuokra-asunnot ovat puoli ilmaisia.

      pitää paikkansa! kohta ne tosiaan on ilmaisia, odottele vähän aikaa vielä!

      • todellakin

        Ilmeisesti Kuninkaantiellä on nimestään huolimatta kartalta hukassa Lohja ja jopa Nummi-Pusula ja kellokin jättää, sillä tunnissa ehtii laita Espooseen tai Vantaalle, Helsinkiin menee 1.5 - 2.0h.


      • Kuninkaantie
        todellakin kirjoitti:

        Ilmeisesti Kuninkaantiellä on nimestään huolimatta kartalta hukassa Lohja ja jopa Nummi-Pusula ja kellokin jättää, sillä tunnissa ehtii laita Espooseen tai Vantaalle, Helsinkiin menee 1.5 - 2.0h.

        Todellakin. Ne stadilaisten käyttämät ökynopeudet upeilla premiumautoillaan tuolla motarilla kiidättävät stadinkundinkin kevyesti hesasta saloon n. tunnissa.
        Teeppä pirruuttasi testi. Lähde hesan keskustasta omalla kotterollasi ja aja koko matka nopeusrajoituksia noudattaen.
        Huomaat hyvin pian olevasi siellä tien tukkona, kun hesalaiset ei idiootit kaahaavat vasenta kaistaa ja pöljimmät vastaantulijoiden kaistalla päin rekkaa ja sitä ennen on vaimot ja lapset pistelty leipäveitsellä kylmäksi.
        Eli se siitä salolaisidiotismista.


      • ajotaidoton salolain
        Kuninkaantie kirjoitti:

        Todellakin. Ne stadilaisten käyttämät ökynopeudet upeilla premiumautoillaan tuolla motarilla kiidättävät stadinkundinkin kevyesti hesasta saloon n. tunnissa.
        Teeppä pirruuttasi testi. Lähde hesan keskustasta omalla kotterollasi ja aja koko matka nopeusrajoituksia noudattaen.
        Huomaat hyvin pian olevasi siellä tien tukkona, kun hesalaiset ei idiootit kaahaavat vasenta kaistaa ja pöljimmät vastaantulijoiden kaistalla päin rekkaa ja sitä ennen on vaimot ja lapset pistelty leipäveitsellä kylmäksi.
        Eli se siitä salolaisidiotismista.

        Te salolaiset ette osaa siellä keskustassa autoa ajaa. Päin punaisia ajetaan jatkuvasti tietä ei anneta suojatiellä. perseessä ajetaan kiinni. älä sä vitun salolainen yritä selittää mistään ajamisesta. iduootteja kun olette kaikki liikenteessä.


      • todellakin
        Kuninkaantie kirjoitti:

        Todellakin. Ne stadilaisten käyttämät ökynopeudet upeilla premiumautoillaan tuolla motarilla kiidättävät stadinkundinkin kevyesti hesasta saloon n. tunnissa.
        Teeppä pirruuttasi testi. Lähde hesan keskustasta omalla kotterollasi ja aja koko matka nopeusrajoituksia noudattaen.
        Huomaat hyvin pian olevasi siellä tien tukkona, kun hesalaiset ei idiootit kaahaavat vasenta kaistaa ja pöljimmät vastaantulijoiden kaistalla päin rekkaa ja sitä ennen on vaimot ja lapset pistelty leipäveitsellä kylmäksi.
        Eli se siitä salolaisidiotismista.

        Yöllä, kesällä 140km/h onnistunee. Kehällä alkaa työaikoina ruuhka, jolloin sieltä yksistään menee tolkuttomasti aikaa keskustaan piikkiaikoina. Paikalliset aloittavat työmatkansa ruuhkasta, Salosta menee tunti että pääsee edes ruuhkaan asti. Kokemusta on.


      • Kuninkaantie
        ajotaidoton salolain kirjoitti:

        Te salolaiset ette osaa siellä keskustassa autoa ajaa. Päin punaisia ajetaan jatkuvasti tietä ei anneta suojatiellä. perseessä ajetaan kiinni. älä sä vitun salolainen yritä selittää mistään ajamisesta. iduootteja kun olette kaikki liikenteessä.

        Oikeassa olet. Toista se on stadinkundien ja giltsien ajotaidottomuus. Vaikka on kaikenmaailman aabeeässät yms. elektrooniset hilavitkuttimet, niin ritsa lähtee lapasesta, jos on vähänkin räntää raitilla.
        Älä muuten virittele mopoautoas. Tulee iskälles iso lasku, kun kuiteskin käryät.

        http://yle.fi/uutiset/lahdenvaylalla_valtava_ketjukolari/3229066


      • 5se6
        Kuninkaantie kirjoitti:

        Oikeassa olet. Toista se on stadinkundien ja giltsien ajotaidottomuus. Vaikka on kaikenmaailman aabeeässät yms. elektrooniset hilavitkuttimet, niin ritsa lähtee lapasesta, jos on vähänkin räntää raitilla.
        Älä muuten virittele mopoautoas. Tulee iskälles iso lasku, kun kuiteskin käryät.

        http://yle.fi/uutiset/lahdenvaylalla_valtava_ketjukolari/3229066

        Miksei salokainen käytä vilkkua?

        Mitä se kellekään kuuluu minne mää oon menos.


      • Sta Dilainen
        todellakin kirjoitti:

        Yöllä, kesällä 140km/h onnistunee. Kehällä alkaa työaikoina ruuhka, jolloin sieltä yksistään menee tolkuttomasti aikaa keskustaan piikkiaikoina. Paikalliset aloittavat työmatkansa ruuhkasta, Salosta menee tunti että pääsee edes ruuhkaan asti. Kokemusta on.

        Jos tunnin kaahaamisen jälkeen pääsee nauttimaan stadin ruuhkista, niin woi helevata. Sehän on likimain jo onni, ellei peräti autuus?
        Elikkä. Tervetuloa Saloon kaikki fiksut "muunpaikkakuntalaiset". Ps. Älä stadilaisena filmaa ja käytä vilkkua. Voit nimittäin leimautua "fiksuksi", vaikka et sitä ole.
        Toinen Pee Ässä. Olen jo neljännen polven stadilainen ja tiedän ehdottomasti, mistä puhun.


      • Voe rähmä
        Sta Dilainen kirjoitti:

        Jos tunnin kaahaamisen jälkeen pääsee nauttimaan stadin ruuhkista, niin woi helevata. Sehän on likimain jo onni, ellei peräti autuus?
        Elikkä. Tervetuloa Saloon kaikki fiksut "muunpaikkakuntalaiset". Ps. Älä stadilaisena filmaa ja käytä vilkkua. Voit nimittäin leimautua "fiksuksi", vaikka et sitä ole.
        Toinen Pee Ässä. Olen jo neljännen polven stadilainen ja tiedän ehdottomasti, mistä puhun.

        Luultavammin olet savon-salolainen ja puhut selän takana niin kieroja ettei tostakaan jutusta ymmärtänyt yhtään mitään.


    • ex-salolainen.

      Ihan mukava paikka mitä palveluihin tulee, mutta muuten ihmiset ovat vähän liian salolaisia. En ole missään törmännyt niin pahoihin juoruaviin pappoihin mitä Salossa. Yleensähän ne martat ompeluseuroissaan juoruavat, mutta tätä alaa taitaa Salossa parhaiten miespuoliset martat. Tunkevat nokkansa joka helvetin asiaan ja uimahallin pukkareissakin pidetään huoli ei-heitä koskevista asioista, kuten siitä, että onko jollain kouluryhmällä nyt joku valvoja mukana kun "niin kovaa mekkalaa pidetään". Kahviloissa sitten istuskellaan, puhutaan päivän polttavista aiheista ja samalla arvostellaan ihmisiä, jotka kulkevat ikkunan ohi.

      • Anonyymi

        Totta


    • mamsku

      Ihana pikkumaalaiskylä ulkopaikkakuntalaisena olen pysytellyt tämän sisäpiirileikin ulkopuolella keskittynyt omaan elämään perheen ja uusien ystävien kanssa.

    • Entinen Salolainen

      Salo on sisäänpäin kääntynyt pieni kylä, jossa ulkopuolelta tulleille kyräillään ja jossa on todella vaikeaa myydä asuntoja. Kaupungissa ei ole töitä edes hoitoalalla ja koulut kouluttavat koko ajan lisää ihmisiä joille ei töitä riitä. Salossa asutut vuodet olivat elämäni masentavimmat ja turhimmat. Yhtään mitään ei jääty kaipaamaan.

      • entinen salolainen 2

        Puhut puolestani!
        sama juttu itellä oli, olen todella onnellinen kun ei tarvitse siellä enää asua.
        olen myös vahingon iloinen kun heidän rakas nokia laittaa pian luukun kiinni! ihan oikein salolaisille!!


    • muutan pois

      Salosta on hyvää vauhtia tulossa Karkkila.

      • Anonyymi

        Älä mustamaalaa Karkkilaa.
        Salo on ihan omaa luokkaansa negatiivisessa mielessä.


    • Uudellemaalle..

      En minäkään keksinyt joten muutin pois.

      • ei enää takaisin

        En minäkään. Muualla asuminen halvempaa. Nykyiset vuorat niin korkeat että heikompaa hirvittää. Tulevassa asunnossa ei naapureita 40 neliöö isompi ja 200€ halvemp kuin salossa.


      • lottovoittaja.
        ei enää takaisin kirjoitti:

        En minäkään. Muualla asuminen halvempaa. Nykyiset vuorat niin korkeat että heikompaa hirvittää. Tulevassa asunnossa ei naapureita 40 neliöö isompi ja 200€ halvemp kuin salossa.

        Salolaisten ym. paikkakuntien onneksi jokainen saa valita asuinpaikkansa toiveidensa mukaan.
        Turhaa kitistä ja kiukutella, kun aina voi muuttaa tulevaisuuttaan. Historiaa on vaikea enää muuttaa.

        Ja eiköhän tyytyväisyys ole itsestäkin kiinni, tuntuu että joku ihminen ei viihdy missään, ja aina on jossain jotain vikaa. Miksiköhän ?


      • exNoksu
        lottovoittaja. kirjoitti:

        Salolaisten ym. paikkakuntien onneksi jokainen saa valita asuinpaikkansa toiveidensa mukaan.
        Turhaa kitistä ja kiukutella, kun aina voi muuttaa tulevaisuuttaan. Historiaa on vaikea enää muuttaa.

        Ja eiköhän tyytyväisyys ole itsestäkin kiinni, tuntuu että joku ihminen ei viihdy missään, ja aina on jossain jotain vikaa. Miksiköhän ?

        Kai se tyytyväisyys on työpaikastakin ja sen myötä rahasta kiinni, joko sitä on tai ei.
        Itse päädyin muuttamaan pk-seudulle kun sieltä löytyy töitä. Kaikki kohisee asumisen kalleudesta pk-seudulla, mutta samalla unohtavat että esim. Espoossa veroprosentti on liki kaksi yksikköä edullisempaa, sillä kustantaa yhden kuukauden asumisen.

        Kaikki muu paitsi työpaikka on missä tahansa järjestettävissä. Kyllä se Salossakin onnistuu, kunhan vain saadaan 2000 uutta työpaikkaa, tai odotetaan 2030-luvulle kun valtaosa nykyisetä työvoimasta on eläkkeellä. Itse en tosin jäännyt sitä odottelemaan : ))


      • ihan oikein salolais
        exNoksu kirjoitti:

        Kai se tyytyväisyys on työpaikastakin ja sen myötä rahasta kiinni, joko sitä on tai ei.
        Itse päädyin muuttamaan pk-seudulle kun sieltä löytyy töitä. Kaikki kohisee asumisen kalleudesta pk-seudulla, mutta samalla unohtavat että esim. Espoossa veroprosentti on liki kaksi yksikköä edullisempaa, sillä kustantaa yhden kuukauden asumisen.

        Kaikki muu paitsi työpaikka on missä tahansa järjestettävissä. Kyllä se Salossakin onnistuu, kunhan vain saadaan 2000 uutta työpaikkaa, tai odotetaan 2030-luvulle kun valtaosa nykyisetä työvoimasta on eläkkeellä. Itse en tosin jäännyt sitä odottelemaan : ))

        juu eikä kannata! eikä sinne tuppukylään tule töitä enää koskaan.


      • Kuninkaantie
        exNoksu kirjoitti:

        Kai se tyytyväisyys on työpaikastakin ja sen myötä rahasta kiinni, joko sitä on tai ei.
        Itse päädyin muuttamaan pk-seudulle kun sieltä löytyy töitä. Kaikki kohisee asumisen kalleudesta pk-seudulla, mutta samalla unohtavat että esim. Espoossa veroprosentti on liki kaksi yksikköä edullisempaa, sillä kustantaa yhden kuukauden asumisen.

        Kaikki muu paitsi työpaikka on missä tahansa järjestettävissä. Kyllä se Salossakin onnistuu, kunhan vain saadaan 2000 uutta työpaikkaa, tai odotetaan 2030-luvulle kun valtaosa nykyisetä työvoimasta on eläkkeellä. Itse en tosin jäännyt sitä odottelemaan : ))

        Ihan hyvä, kun sait työtä hesasta. Helsingin työ- ja elinkeinotoimistossa oli maaliskuun lopussa yhteensä 23189 työtöntä. Eihän se ole paljon noin suuressa stadissa, mutta jokainen työtön tässä talouden tilassa on liikaa.
        Veikkaan, että Nokiallakin noustaan vielä suosta taistelemaan ykkösasemasta ja työtilaisuudet Salossakin paranevat aikanaan.
        Muutokset ovat olleet senverran suuria, että ihan yhden yön yli nukuttua ei voi odottaa vielä muutosta parempaan.
        Kun seuraavan kerran päivität kännykkäsi, niin vedä kuitenkin senverran kotiin päin, että merkki on Nokia.


      • Anonyymi
        ihan oikein salolais kirjoitti:

        juu eikä kannata! eikä sinne tuppukylään tule töitä enää koskaan.

        Ei ole tullu ei....


      • Anonyymi
        lottovoittaja. kirjoitti:

        Salolaisten ym. paikkakuntien onneksi jokainen saa valita asuinpaikkansa toiveidensa mukaan.
        Turhaa kitistä ja kiukutella, kun aina voi muuttaa tulevaisuuttaan. Historiaa on vaikea enää muuttaa.

        Ja eiköhän tyytyväisyys ole itsestäkin kiinni, tuntuu että joku ihminen ei viihdy missään, ja aina on jossain jotain vikaa. Miksiköhän ?

        Ei saa valita, älä valehtele olosuhteiden pakosta...


      • Anonyymi
        Kuninkaantie kirjoitti:

        Ihan hyvä, kun sait työtä hesasta. Helsingin työ- ja elinkeinotoimistossa oli maaliskuun lopussa yhteensä 23189 työtöntä. Eihän se ole paljon noin suuressa stadissa, mutta jokainen työtön tässä talouden tilassa on liikaa.
        Veikkaan, että Nokiallakin noustaan vielä suosta taistelemaan ykkösasemasta ja työtilaisuudet Salossakin paranevat aikanaan.
        Muutokset ovat olleet senverran suuria, että ihan yhden yön yli nukuttua ei voi odottaa vielä muutosta parempaan.
        Kun seuraavan kerran päivität kännykkäsi, niin vedä kuitenkin senverran kotiin päin, että merkki on Nokia.

        Joko suosta noustiin ja onko työtilanne parempi?


    • nuuurse

      Itsekin asuin Salossa hieman yli vuoden, ja ei kyllä pahemmin ole ikävä. Pieni ja hiljainen paikka, jossa bussit eivät kulje tarpeeksi usein... huh..

      • Onnen-poika salosta.

        Olen seurannut kirjoittelua ja asuinpaikan moittimista.
        Tuntuu että ihmiset ovat niin turhautuneita, että purkavat pahaaoloaan asuinpaikkaan ja kanssaihmisiin.
        Kannattaisi mennä asumaan Kreikkaan, Romaniaan tms.

        Ollaanko kerrankin vaikka päivä tyytyväsiä, vai jatketaanko pahanmielen lietsomista.


      • Anonyymi

        Hei nyt kun olette muuttaneet pois niin bussit kulkee..


    • ei enää ikinä saloon

      Onneksi minäkin muutin pois. ikävä ei ole tullut yhtään! Ainoastaan muutamia vanhoja työkavereita kylläkin :) Mutta nekin OLIVAT MUUALTA KUIN SALOSTA. ja vaikka asuin salossa 4 vuotta en sieltä kavereita saanut kun en kapakassa käy mutta olen muuten sosiaalinen ihminen!

      Olin muutamia kuukausia työttömänä ja 3kk aikana ei tullut YHTÄKÄÄN PAIKKAA TARJOLLE johon olisin voinut hakea. Elikkä pois koko kuppakylästä!
      Vaikka maksan nyt enemmän vuokraa mutta saan parempaa palkkaa! Eli tasoissa ollaan.
      Luulin aikoinaan että lahti on paikka jossa kavereita ei saa, mutt salo ON MONINKERROIN PAHEMPI! ja kaiken lisäks jos kuljet linkulla, niin niitä ei usein kulje ja sunnuntaisin ei ollenkaan. Viihdyin siellä kyllä muutaman vuoden mutta loppuaikoina olin räjähtää :D nyt asun paikassa josssa naapurit moikkaavat, juttelevat... ja töistäkäkään ei tule olemaan pulaa.

    • Paremmasta paikasta

      Muutamaa vuotta sitten tuli harha askeleena, mainonnan uhrina, muutettua Saloon ja kadun sitä todella vaikka inhottavalta paikkakunnalta tännekin muutettiin!! Nyt on vaikea muuttaa pois kun lapset ovat paikkaan tykästyneet ja juurtuneet... Salo on suurimmalta osin inhottava sisäänpäin kääntynyt paikka jossa ei kyylääjiltä ja olan takana supisijoilta hetken rauhaa saa!!! Töitä ei ole ja näistä juntturoista en edes kavereita halua....ELÄMÄ ni on muualla mutta lapset pitävät täällä!!!!

      • 116

        Sulla on viisaat lapset.
        Salon oikeat "alkuasukkaat" tarkoitan n.1960 ja ennen täällä syntyneet ovat todella mukavaa sakkia.
        -60 luvun loppupuolella tänne tuli helvetinmoinen kansan vaellus kun Hyvonin tehtaat tarjosivat suurelle joukolle töitä. Akkaa lappasi Pänttövuoren tunnelin täydeltä, siitä alkoi Salolaisten alamäki.
        Nyt tänne lappaa sakkia ympäri maailman, on joka näköistä kamelikuskia, merirosvoa sun muuta huollettavaa, ole siinä sitten mukavalla päällä.


      • Maailmanlapsi.
        116 kirjoitti:

        Sulla on viisaat lapset.
        Salon oikeat "alkuasukkaat" tarkoitan n.1960 ja ennen täällä syntyneet ovat todella mukavaa sakkia.
        -60 luvun loppupuolella tänne tuli helvetinmoinen kansan vaellus kun Hyvonin tehtaat tarjosivat suurelle joukolle töitä. Akkaa lappasi Pänttövuoren tunnelin täydeltä, siitä alkoi Salolaisten alamäki.
        Nyt tänne lappaa sakkia ympäri maailman, on joka näköistä kamelikuskia, merirosvoa sun muuta huollettavaa, ole siinä sitten mukavalla päällä.

        Minä olen asunut salossa yli 40 vuotta ja käyn vieläkin töissä ja maksan veroni. Olen myös niitä tänne "junantuomia", ja puolisoni on "varsinainen-suomalainen" joten kaipa minä voisin jo itseäni sanoa salolaiseksi, vaikka sillä ei ole minulle mitään merkitystä mistä kukakin on kotoisin. Eiköhän me kaikki olla maailmanlapsia !

        Mukavaa täällä on ollut asua ja työpaikallani on työkavereita ollut salosta, muualta suomesta tulleita ja nyt ulkomaalaisia paljon. Niin jokaisesta täällä työpaikalla olleista ja tänne muuttaneista ihmisestä olen oppinut jotain. Ja yleensä kaikista jotain hyvää. Minun mielestä tänne suomeen pitäsi haalia joka puolelta maailmaa ihmisiä, ettei oltaisi niin ahdasmielisiä.


      • Kuninkaantie
        Maailmanlapsi. kirjoitti:

        Minä olen asunut salossa yli 40 vuotta ja käyn vieläkin töissä ja maksan veroni. Olen myös niitä tänne "junantuomia", ja puolisoni on "varsinainen-suomalainen" joten kaipa minä voisin jo itseäni sanoa salolaiseksi, vaikka sillä ei ole minulle mitään merkitystä mistä kukakin on kotoisin. Eiköhän me kaikki olla maailmanlapsia !

        Mukavaa täällä on ollut asua ja työpaikallani on työkavereita ollut salosta, muualta suomesta tulleita ja nyt ulkomaalaisia paljon. Niin jokaisesta täällä työpaikalla olleista ja tänne muuttaneista ihmisestä olen oppinut jotain. Ja yleensä kaikista jotain hyvää. Minun mielestä tänne suomeen pitäsi haalia joka puolelta maailmaa ihmisiä, ettei oltaisi niin ahdasmielisiä.

        2011-2012 vuodenvaihteessa maassamme oli 167 954 ulkomaalaistaustaista, eli 3,1 % koko väestöstä. Siinä on meille "haaliutunut" jo mittakaavassamme melkoisen kokoisen kaupungin väkuluvun verran.
        Olet kyllä oikeassa, että mitä useammin kantaväestöläinen törmää näihin muualta tulleisiin, niin sitä suvaitsemaisemmaksi hän tulee. Vai tuleeko? Meitä tallaa täällä rakkaalla telluksellamme jo 7 miljardia jalkaparia ja siinä joukossa me suomalaiset olemme häviävän pieni kummajaiskansa.
        Olemme kautta tunnetun historiamme lähteneet muualle leveämmän leivän perään. Niin tekevät monet meillekin muuttavat.
        Nykyisessä työllisyyden tilassa noiden "muiden" työllistyminen tosin ei ole helppoa, kun omiemmekin työllisyys on jatkuvasti katkolla. Ei riittänyt Nokian kännykkäväen "ulkoistaminen". Nyt Nokian Renkaatkin potkii osan renkaantekijöistään kadulle ja itäiseen naapuriimme sijoitettu rengastehdas tulee laajentamaan tuotantoaan. No. Eipä tarvitse Tamaran ja Igorin lähteä tänne kortistoon notkumaan. Hyvä niin.


      • Anonyymi
        Kuninkaantie kirjoitti:

        2011-2012 vuodenvaihteessa maassamme oli 167 954 ulkomaalaistaustaista, eli 3,1 % koko väestöstä. Siinä on meille "haaliutunut" jo mittakaavassamme melkoisen kokoisen kaupungin väkuluvun verran.
        Olet kyllä oikeassa, että mitä useammin kantaväestöläinen törmää näihin muualta tulleisiin, niin sitä suvaitsemaisemmaksi hän tulee. Vai tuleeko? Meitä tallaa täällä rakkaalla telluksellamme jo 7 miljardia jalkaparia ja siinä joukossa me suomalaiset olemme häviävän pieni kummajaiskansa.
        Olemme kautta tunnetun historiamme lähteneet muualle leveämmän leivän perään. Niin tekevät monet meillekin muuttavat.
        Nykyisessä työllisyyden tilassa noiden "muiden" työllistyminen tosin ei ole helppoa, kun omiemmekin työllisyys on jatkuvasti katkolla. Ei riittänyt Nokian kännykkäväen "ulkoistaminen". Nyt Nokian Renkaatkin potkii osan renkaantekijöistään kadulle ja itäiseen naapuriimme sijoitettu rengastehdas tulee laajentamaan tuotantoaan. No. Eipä tarvitse Tamaran ja Igorin lähteä tänne kortistoon notkumaan. Hyvä niin.

        Huhuh mikä kirjoitus.


      • Anonyymi

        Ja mainokset jatkuu vaan ja uhreja tulee lisää....
        Joko pääsit pois muuttamaan?
        Muuten olen samaa mieltä ja mikään ei ole muuttunut kymmenessä vuodessa.


    • muualta tullut

      Tulipas oikeanlainenkin kirjoitus.
      Kyllähän se yleensäkin on niin, ku on sananlaskussakin sanottu,
      siis "niin makaat, kuin petaatkin".
      Kyllä ihmisessä on itsessäkin vikaa,
      jos kaikki on aina vain niin huonoa.
      Se malka voikin löytyä sieltä omasta silmästä.

      En ole minäkään salolainen siis alkujaan,
      mutta ei tämä Salo nyt ole muita pikku kaupunkejamme kummempi.
      Kivaa ja lämmintä kesää vain kaikille ja hymyä suupieleen.

    • Anonyymi

      Miksi Salon kehitys ohjelmassa 2019-2020 käytetään maahanmuuton ihmismäärä vuodelta 2011 eli 10 vuoden takaisia tietoja. Ei varmasti ole jakautuma eri maista tulleista 2019 oikein eli suoraan vääristelyä.

    • Anonyymi

      Asun vain töiden takia Salossa. Muutan heti pois, kun tilaisuus tulee.

      • Anonyymi

        Älä tilaisuutta jää odottelemaan muuten huomaat ollees 30 vuotta ja odottelet tilaisuutta edelleen ja sitä ei tule...


    • Anonyymi

      Salo - kusipäiden kaupunki.

      • Anonyymi

        Narsismi on kasvatusmetodina paskamainen teko. Lopputulos tiivistyy tässä kaupungissa. Sen huomaa kun itse et ole kasvatusmetodin uhri mutta joudut työelämässä toimimaan moisten seurassa.
        Haluaisin myöskin saada tilaisuuden muuttaa pois paremman elämän toivossa mutta luultavasti kuolen täällä narsistilassa vanhuuteen tai narsismin yliannostukseen.


      • Anonyymi

        Niinpä kannattas käydä kusella ennen yhdyntää eikä sen aikana


    • Anonyymi

      Asun siksi, että kehtaa käydä Turussa maksullisessa seksissä (kerran kuukaudessa) pelkäämättä, että tulee joku tuttu vastaan. Salo isoin kaupunki tässä Turun lähistöllä, niin siksi valitsin tämän. Laskettelurinnekkin tien toisella puolella ja kesäisin tennistä tuossa Juuson valmennettavana.

      • Anonyymi

        Narsismi minä minä minä minun tarpeet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsismi minä minä minä minun tarpeet

        Kysyttiin, että miksi asut Salossa, niin enkai minä nyt kenenkään muun takia asu, kuin itseni takia.


    • Anonyymi

      Töissä on nähty ja koettu salolaisten vittumaisuus ja töykeys.

      • Anonyymi

        Ja mikään ei muutu, vaikka kymmenen vuotta on kulunut kommentista...salolaisten vittumaisuus, töykeys, tyhmyys ja lain rikkominen töissä jatkuu......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mikään ei muutu, vaikka kymmenen vuotta on kulunut kommentista...salolaisten vittumaisuus, töykeys, tyhmyys ja lain rikkominen töissä jatkuu......

        Onhan SSalossa sentään kulttuuria esim. ihana veturitalli jossa sutjakat ja kauniit naiset asettelevat ja arvostelevat hienoa taidetta.
        Vielä kun saataisiin kaupungin kustantama orkesteri niin ei täältä tarvitsisi koskaan poistua.
        Toria unohtamatta ja sen kuuluisia kahviloita jossa on mukava pistäytyä kun töiltä kerkeää.

        Harvan sairaalan ympäristössä on niin hyvät ilmaiset parkkipaikat kun Salossa.
        Täällä on joskus päässyt myös liikkumaan hyvillä mopoauto takseilla.


    • Anonyymi

      Asun salossa vain töiden takia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1410
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1317
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe