Auton ovissa ruostepilkkuja, mistä kannattaa kysellä poistoa?

_mm82_

Hei

Autossani (Renaut Megane 04) on jonkin verran pieniä ruostepilkkuja auton ovien alaosassa. Oletukseni on, että nämä ovat pintaruostetta.

Mitä näille voisi tehdä / on järkevää tehdä, sillä oletuksella, että korjauksen tekisi jokin liike / korjaamo? Itse en ala näitä korjaamaan, kun ei ole asiasta mitään kokemusta.

Minkälaisesta liikkeestä näiden poistoa kannattaa lähteä kyselemään? Pystyykö jokin autofixari / korjaamo poistamaan ne, vai vaatiiko tämä "järeämpiä" peltitöitä / maalausta? Missä hinnoissa liikutaan?

4

3935

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a

      Todennäköisemmin eivät ole vain pintaruostetta, pintaruoste esiintyy yleensä vain suojaamattomassa metallipinnassa, autossa esim tukivarsi, josta maali irronnut, tai pohja, jonka (ainoa suoja) pohjamaali on kulunut.

      Autofiksari osaa nuo piilottaa, mutta korjaaminen vaatii malausta, ja muutatyötä.

    • CRC-fiksari

      Jos ne pilkut on pintaruostetta(vaikkapa nastapölyä), niin kokeile irroittaa niitä CRC:llä.
      Tuossa edellä tulikin jo hyvä vastaus.

    • niitä vaan ne on

      otappas tärpättiä ja pyyhi ne pikitäplät pois.

      • Yleensä pikitäpliä

        Näytti konepellissä olevat pilkut selviltä ruostepilkuilta. Onnekseni en kuitenkaan hiontapuuhasteluun alkanut vaan kokeilin liuottimella ja sillä pilkut poistui. Liuotin teki kuitenkin maalipinnan mataksi, mutta siihenkin auttoi se hienoin maalipinnoille tarkoitettu "pinnan uudistaja" ja vahauksen jälkeen maalipinta oli samanlainen kuin muissakin kohdissa.

        Ainakin ranskalaisissa autoissa on korin alaosa koristelistaan saakka käsitelty jollain erityisen lujalla pohjustusaineella ja kiveniskemät tällä alueella eivät aiheuta ruostumisvaaraa, vaikka maali iskemisien seurauksena murtuisikin. Ja sama käsittely näyttäisi olevan myös konepellissä, koska muutamasta kiveniskemästä ei siinäkään ole merkkiä ruostumisen alkamisesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe