Ostin salkoruusun siemeniä ja mietin et voiko siemenet istuttaa pienehköön ruukkuun ja esikasvattaa sisällä, josta siirtäisin isoon ruukkuun parvekkeelle?Mitä erityistä tulee huomioida salkoruusun kasvatuksessa ja istuttamisessa?
salkoruusu parvekkeelle
4
656
Vastaukset
- kasvattaja
Muista että salkoruusu on kaksivuotinen, ekana vuonna se kasvattaa ruusukkeen, toisena kasvaa ja kukkii.
Kun nyt laitat siemenet multaan ja ne kasvaa, sinun pitää säilyttää ne ensi talven jossain viileässä, varmemmin säilyy talven, jos saat ne ulos multaan kasvamaan.- rosa
Kasvaako salkoruuusu vielä seuraavana kesänä jos sen jättää ulos ja suojaa? eikö palellu,ja miten sen voi suojata talvella? vai kaivanko ylös syksyllä ja laitan kellariin?
- 20 + 18
No sitä kannattaa miettiä, että onko salkoruusu liian iso parvekkeelle. Mittaa parvekkeen katon korkeus, vertaa salkoruusun korkeuteen, joka voi olla helposti paljonkin yli kaksi metriä. Toki varmaan kuka vain sun tuttavasi ottaa kukan mielellään, jos et itse pidäkään siitä, joten ainahan kannattaa kokeilla. :)
- marja-liisa...
Kylvän salkoruusut jo helmikuun lopussa, ja ovat kukkineet jo samana kesänä komeasti. Ja onhan se aika korkea kasvi ruukkuihin, että itse en yrittäisi. Mutta kokeilla aina voi, siinä sitä parhaiten oppii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_252628Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1162516Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup262224Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.581973Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua301783Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu3201323- 601073
- 2591039
- 551003
- 146933