Hei!
Olen pitkään harrastanut sienestystä, tähän mennessä ainoastaan omaan käyttöön ja kavereille lahjoitettavaksi, mutta niitä kertyy aina iha pirusti yli omien tarpeiden, ja välillä en viitsi edes lähteä metsälle kun on jo selkeästi yli omien ja kavereiden tarpeiden. Kuitenkin, viihdyn metsässä enkä haluaisi lopettaa sienestystä vain koska olen pulassa minne ne laitan :P
Eli siis, jos joku on markkinoinut sieniä esim ravintoloille niin miten olette siinä käytännössä onnistuneet? Toinen mitä mietin oli mennä torille myymään. Onko joku ollut? Jos, niin miten on onnistunut? Kenties myös herkkukaupat tms, mutta ravintolat tuntuisivat hyviltä paikoilta, monet kuitenkin tarjoavat "metsäsieni keittoa" tai muuta vastaavaa. Myös monesti syksyllä ja talven korvalla on lounas paikoissa "sienikeitto" päivän keittona, eli jostain he sienensä kuitenkin hommaavat, mikseivät sitten vaikka minulta :P
Miten markkinoida metsäsieniä (ravintolat yms?)
2
548
Vastaukset
- sienestäjä myöskin
Ravintolat taitanevat nykyisen EU:n tiukan silmän alla vaatia sienestyskortin(vai mikä lupa se nyt olikaan, mulla sitä ei ole)ett saa myydä, en ole varma. Mutta soittele ravintoloita läpi ja kysele ostavatko. Ittellä se "onni" että olen rav. kokki ja myyn työpaikalleni sieniä, etenkin kantarellejä ostaisivat niin paljon kuin löytäisin. Suppiksia ostavat syksyisin n.30-40kg. Myyn siinä sivussa työkavereille. Ja onhan niitä muitakin paikkoja minne myydä, maaseudulla ainakin kiertelee syksyisin ostajia kuorma-autolla. Ilmoittelevat aikatauluista puhelin/sähkötolpissa. Ja kannattaa torimyyjiltä kysellä, uskoisin ett neuvovat ostopaikat.
T:huomenna kattelee oisko korvasienet jo nousseet - sienestäjä myöskin
Tarkoitin tietty kuorma-autolla rekkaa, umpinaisella lavalla, yleesä pienen puoleinen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561408
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu591311Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1611301Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle641165Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1041121Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä58937Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu245913- 54897
Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä56893KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin81862