Yönaikaiset lihaskrampit

pullasorsuliini

Minulla on ollut monesti yön aikana todella kovia lihaskramppeja toisessa pohkeessa/reidessä. Krampit ovat kivuliaita, lyhytkestoisia ja ne menevät aina itsestään ohi. Kenelläkään ollut samanlaisia oireita? Epäilen syyksi tavallista suonenvetoa, joten mietin voisiko esim. magnesiumista olla jotakin apua..

4

195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noukrampmore

Joo. Mulla oli kanssa vivuliaita kramppeja vasemmassa pohjeessa. Pari päivä kesti kipuja vielä sen jälkeen. Syön nyt magnesiumia yhden tabletin päivässä ja ei ole enää ollut. Karmppi tuli monesti kun erehtyi venyttelemään jalkoja sängyssä. Nyt en kyllä uskalla sitä tehdä, vaikka syönkin magnesiumia.
      Oli niin tuskallinen kipu.

• mmmmmmmnn

natriumin eli suolan puute ja nestehukka aiheuttavat lihaskramppeja/suonenvetoja...

• marjutt

olertko koittanut iholle suihkutettavaa magnesiumöljyä? jos ei auta pillerit niin suihke voi auttaa.

• uffameg

Kokemusta on, ikävä kyllä!

Mulla oli vaan niin kauheet krampit että jouduin nousemaan ylös ja kävelemään ympäriinsä monta kertaa yössä. Se oli ainoa mikä auttoi hetkeksi.
      Nytkin niitä on silloin tällöin, mutta paljon lievempinä onneksi.
      Mulla on kokemus, että ne tuli juuri tuosta elektrolyyttitasapainon heittelystä. tälläkin hetkellä on hyponatremia, välillä kalium oli tosi huono ja natrium korkea!

Olis paras ottaa verikokeet, siitä se selviää. Tuo voi olla tosi vaarallinen tila, itse olin sairaalassa kaliumtipassa ja sain nesteitä kun olin pahimmillani.
      Vaikuttaa sydämen toimintaan. En sano pelotellakseni, tää sairaus on vakava.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pitkään kestänyt ihastuminen

Oot niin kaunis🩷 Vaikutat tosi itsevarmalta, iloiselta ja puheliaalta. Voisi sanoa, että näen sinut jopa tietynlaisen
      Ikävä
      124
      1700
    2. Torniolainen Tiiliä lukemaan

Torniosta kotoisin oleva Matti Heis. Kala ui nyt syvissä vesissä. Kolme vuotta tiilien lukua.
      Tornio ja Haaparanta
      3
      1456
    3. Charlie Kirk murha

Erikoista. Valtamedian neutraalilta vaikuttava juttu tästä murhasta, jossa ei esiinny lainkaan sanoja "äärioikeisto" tai
      Maailman menoa
      241
      1428
    4. Venäjän lennokkileikit ja provokaatiot tulee jatkumaan.

Yrittää härnätä Natoa vastaiskuun,koska sillä olisi halua ratkaista nopeasti sota käyttämällä taktista ydinasetta Ukrain
      NATO
      251
      1269
    5. Kumpa kaikkeen vois palata

Askelia taaksepäin. Siihen hetkeen kun olit aitiopaikalla mielestäsi. Kaiken oli kuitenkin tarkoitus mennä näin
      Ikävä
      13
      1096
    6. Sen uskon että et

Sä oikeasti kovin helpolla muihin rakastu ja ehkä se on molemminpuolista
      Ikävä
      51
      812
    7. Mies nähdäänkö?

Missä voitais tavata? En jaksa enää odottaa.🙄🌞🤎
      Ikävä
      56
      751
    8. Yrittäjien ahdinko

Onko seuraava paikallinen yritys kaatumassa? Ensimmäinen protesti ja merkittäviä maksuviiveitä. Terveet firmat ei protes
      Oulainen
      16
      707
    9. Huvittaa tää

Välillä mä olen aivan varma, et säkin mies oot muhun ihastunut. Välillä mä mietin, et mitäköhän mä oikein kuvittelin. 😅
      Ikävä
      39
      663
    10. Koska me sitten tavattaisiin?

Kerrothan, koska me sitten tavattaisiin? Vai meneekö liian vaikeaksi?
      Ikävä
      44
      658
    Aihe