On ollut hyvä havaita,että tavalliset Lieksalaiset ovat mukan olleet erilaisissa tapahtumissa vapun aikaan ja myöhenmin.
Koleasta säästä huolimatta vapun tapahtumat eri puolilla vetivät väkeä ulos liikkumaan mutta myöskin katselemaan ympäristöä ja siivoamaan asuinalueitaan ja katuja puhdistetaan.
On myöskin ollut jopa huutokauppa ainut huomio on se, että polkupyöriä oli niin paljon myynnissä, että minäkin ostin pari lasten pyörää mutta kovin harvassa oli ne ostajat joilla on lapsia joten minäkin ostin ne lasten lapsille. eli työssäkäyvien on vaikea päästä huutamaan.
Lieksassa on meneillää uuden kaupan tuleminen toivottavasti Lieksalaiset alkavat ostamaan omalta paikkakunnalta tuotteita ja ainakin yrittäjänaisten tapahtuma on vetänyt puoleensa.
Karpalon sali täyttyi kuulijoista vappuaattona jossa esiintyi myös Pielisen laulu jonka toimintaa on ollut Lieksassa jo 60 vuotta Kuoro lähtee ainoana pohjois-Karjalan kuorona esiintymään Kuopioon kesäkuussa laulujuhlille.
Myöskin heinäkuussa Sortavalan laulujuhlille josta laulujuhlaperinne on aikanaan alkanut..
Mutta kansallisena veteraanipäivänä saimme kuulla mahtavaa musisointia kirkossa puhallinorkesterin saattaessa seppelevartiot matkaan ja saimme kuulla uuden pastorin puheen joka oli hyvin mieleenpainuva.Sotaveteraanien kuorot ja perinnelaulajat sitten matkaavat Haminaan elokuussa.
Mutta myöskin karaokelaulajat kisasivat eilen kaatrassa jossa oli yleisöä myöskin runsaasti.olin yleisön joukossa ja en osallistuntu kisaan vaan tein havainnointia hyvistä laulajista mutta annoin myös jotakin palautetta mikä hyvää ja missä parantamisen varaa. joillakin on rytmi hieman hakusessa, joten siihen kannattaa kiinnittää huomiota kun kokoonnutte.harjoittelemaan.Joskus leveä ääntäminen on luontaista mutta silloin sointu jää vajaaksi.
Oli myöskin Jaanan konsertti joka oli taidokas live esitys jossa varsinkin laulu mistä tunnet sä ystävän oli taidokas ja omintakeinen ajatuksia herättävä tulkinta ja kiitos Sinin kuvien.
Itse lähden oppimaan lisää Markku Korpinen
Lieksalaiset on joukolla mukana
67
368
Vastaukset
- aina kiireinen
Paljon asiaa, mutta kyllä keskitän ostokseni edelleen muualle. Palvelu on, miten sen sanoisi, no. . . Kaupan kassalla jonossa alkaa sapettaa kun asiakas ja myyjä alkaa keskustelemaan piirakoiden teosta ja jono pysähtyy siihen paikkaan. siinä samalla jo pielisestä vedetään siikaa ja muikkuja ja jono edelleen seisoo.Siinä kun kellon kanssa kilpaa yrittää mennä niin epäonnistuu pahasti. Ruokakaupassa on täällä pakosta käytävä, mutta muut ostokseni teen muuta kautta. Ei töki postin palvelu.Toivottavasti tulevan uuden liikekeskuksen myötä palvelu nopeampaa.
Olet siinä suhteessa oikeassa,että jonoja on kauppojen kassoilla mutta niin se on muuallakin kaikki eivät ole kovin nopeita toimimaan.
On kuitenkin niin, että tarkoitin sitä seikkaa, että olisiko sitten nyt niin, että Lieksalaisten palvelut pareanevat ja Lieksalaisten ei tarvitse kuluttaa kallista polttoainetta jonkun retongin vuoksi, joka on samanlainen kuin Lieksassa muistan aikanaan omakohtaisen kokemuksen kun jotakin tuotetta kärrättiin jopa keskiseltä ja lähikaupassa se tuote oli vielä halvempi=( viroksi huono)
Mutta on kuitenkin niin, että toivottavasti saamme sopivat vaatteet jatkossa myös ja lähipalvelut pelaavat ja saamme myöskin lähiruokaa kaupasta ja koulussa ja vanhuspalvelussa perunatkin muuna kuin kumina.
On aivn selvää jos asioit tiettynä aikana kaupassa kellosi kanssa niin käytä pienenpiä liikkeita juuri siinä kotisi lähellä tai tilaa tavarat Lieksalaisesta liikkeestä kotiin kannettuna.
Mitä tulee sitten postiin niin ainakaan kovin pitkiä jonoja ei ole käyttämässäni palvelupisteessä mutta en ollut havaintoni mukaan tyytyväinen uuteen paikkaan sinne joudutaan hälyttämään useasti henkilökuntaa. palvelemaan asiakkaita siinä sitten jonotat netin kautta tulevia ostoksiasi muualta joten se siitä.
Mutta mitä marinaa ja marmatusta nyt tulee siten Alkon siirto City markettiin ? tuottamaan.- numero uuno
Niin, ainahan sitä on kiva kitistä ja natista. Milloin mistäkin ja naapurin asiat tiedän paremmin kuin omat. Jos en tiedä niin keksin. Hahha ! Ei tosiaan. Lieksassa on mukava asua. On komeat maisemat ja joskus muualta muuttaneena tänne, oudoksuttaa, että pitäisi kaikki tuntea. Siis olen tuntevinaan. Kaikennäköisiä uusia tuulia puhaltaa ja tempauksia tehdään. Mitäs markku jos aletaan kehittämään enemmän vanhuksille ja vaikeasti vammaisille tempauksia ?
- eiksjuu
numero uuno kirjoitti:
Niin, ainahan sitä on kiva kitistä ja natista. Milloin mistäkin ja naapurin asiat tiedän paremmin kuin omat. Jos en tiedä niin keksin. Hahha ! Ei tosiaan. Lieksassa on mukava asua. On komeat maisemat ja joskus muualta muuttaneena tänne, oudoksuttaa, että pitäisi kaikki tuntea. Siis olen tuntevinaan. Kaikennäköisiä uusia tuulia puhaltaa ja tempauksia tehdään. Mitäs markku jos aletaan kehittämään enemmän vanhuksille ja vaikeasti vammaisille tempauksia ?
Pitäs minun mielestä pitää älämölöä siitä että uuden liikuntahallin rakennussuunnittelussa otettas huomioon myös vanheneva väestö ja liikuntarajoitteiset. Kyllä se liikkumiskyky ihmisen hengissä pitää. Omat vuorot senioreille ja sopivia laitteita.
- Tulossa on
eiksjuu kirjoitti:
Pitäs minun mielestä pitää älämölöä siitä että uuden liikuntahallin rakennussuunnittelussa otettas huomioon myös vanheneva väestö ja liikuntarajoitteiset. Kyllä se liikkumiskyky ihmisen hengissä pitää. Omat vuorot senioreille ja sopivia laitteita.
Mainitsemasi asiat olivat jo hankesuunnitelmassa.
Kuten totesin niin Karpalossa olimme juuri ja olin siellä edellisviikolla ja näin ,että pyörätuolista päästään ylös kummasti kun jalkaa alkaa vipottaa.
Mutta olen juuri tiedustellut KH kautta miten tuetaan ikääntyvien ja vammaisten osallistumista ja miten eri lautakunnat voivat siinä olla mukana.Juuri laitoin uuden kirjelman asiasta.
Nyt tulee ensiviikolla torstaina kulttuurikeskukseen tapahtuma ja aijon siihen osallistua, Muuten olen aikanaan ollut perustamassa tukipistettä perustavassa kokouksessa.
Kirjelmöintiä on ollut mutta viranhaltijat eivät arvosta kulttuurisektorilla eikä lautakunnan jäsenet työtäni mitä olen tehnyt, vaan jopa esittelyssä todetaan" työlläni ei ole ollut mitään painoarvoa" kuitenkin oman arvoni tunnen ihmisenä ihmisten joukossa ja osaan kyllä minäkin taaplata koska olen aikanaan sitäkin työtä tehnyt todellisuudessa, joten se siitä mikä on taidetta
Toimin ja olen toiminut erilaisissa vammaisyhdistyksissä ja tällä hetkellä sihteerinä Lieksan seudun invalidi yhdistyksessä, joten tiedän että toteuttajia tarvitaan. Mutta ainakin jokavuotinen tapahtuma on ollut urheilukentällä mutta on kuitenkin niin,että olin jopa sopinut, että eräs ryhmä tulisi mukaan tapahtumaan niin mitenkä kävikään joka taholla asia oli unohtunut joten miten sitten hommat pelaa kuka tuollaisen nöyryytksen jälkeen alkaa toimimaan jos palkattu henkilöstö jättää asiat noin noteeraamatta ja myös tilattu taksi
Mutta katsotaan miten yhteydet pelaa nyt sitten parafestivaalien osalta elokuussa Markku- numero uuno
Se on sellainen homma, että ikävä kyllä samat henkilöt pyörittävät tätä systeemiä ja just niinkuin itse halutaan. Aina uusien idoiden edessä ollaan naamat kippurassa. olen peräänkuuluttanut monta kertaa erilaisia tempauksia, joissa avustajia mukana automaattisesti, eikä tuhannen kerjäämisen takana ja kuitenkin lopputulos on aina ei oota, katsotaan.
- numero uuno
Son nääs sillä lailla etten osallistu muuhun kuin näpittelyn sm-kisoihin
- tsekpoint mk
Tässä ketjussa on kunnostautunut tämä sanataituri markku korpinen, laulaja, valtuutettu mikä lienee. Mutta kohtuullista yhteiskuntadraamaa suoltaa. Ei kun hyvää jatkoa mk.
Kiitos vaan mutta nyt herättelen sitten näin aamutuumaan vammaisneuvostoa käsittelemään asioita mitä on tässä esille tullut.
Vammaisneuvosten ei pidä olla mikään kahvikuppiseurue jossa kaikki puhuu yhtäaikaa ja sieltä puuttuu sinne valitut kaupungin edustajat eli näen asian niin, että tuollainen edustus on näennäisdemokratiaa ja siten "muka" asia tulee hoidettua kun lain kirjain tulee vai näin täytettyä se on aivan sama homma potilasasiamiehen kohdalla jota on vaikea saada kiinni.
Mutta nyt on sitten ensiviikolla taas jokin tilaisuus jossa oikein jonkun järjestön edustaja tulee paikalle puhumaan vammaisten oikeuksista koitan lykätä itseni sinne saa nähdä mikä on anti tilaisuudesta, onko samanlaista kuin aikanaan tukipisteellä puheenjohtajan toimesta joten ja ainoastaan tietyt ihmiset saivat lausua mielipiteensä Markku- se oikea numero uuno
On hienoa,joka uskaltaa ja jaksaa, kuten sinä. Toivotaan, että asioihin tulisi muutosta. Olen kyllästynyt vaatimaan oikeuksia, jotka pitäisi tulla automaattisesti, mutta vielä minäkin nousen, kävelen, puhun . . .
Kyllä sitä voidaan ajatella hienoja kuten eilen piispan vihkimyksessä piispa heitti ajatuksen mitä on sitten sanat ja teot jos satuitte kuulemaan. Onko helpompi heittää tuo makaronipaketti ihmiselle mutta ei ole kuitenkaan kuuntelutaitoa mitä ihmisen mielessä on.
Olen hyvin tietoinen siitä että mitkä ovat ihmisen oikeudet esimerkiksi hyvään hoitoon ja kohteluun sen olen tuntenut rupissani ja tunnen.
Kävi aikanaan niin että tuolla pkks oli petissä yritin sanoa lääkärille jotakin niin tuo korkea herra ei kuunnellut niin kakaisin heille puhun metsän puille seuraavaksi ne kuuntelee, eli kyllä monesti on niin ,että todella hyvän olon helpotuksen saa jopa katselemalla luontokappaleita kuin noita opineita sanonko millä on sarvet kuvainnollisesti.
Koska tunnen omassa sielussani sen asian, että joillakin ei ole kuntoa taitoa eikä kykyä niin tarvitaan joku äänekäs herättelemään ajatuksia siitä mitä on jopa tuolla aikanaan lainsäädäntöön kirjoitettu ja on vain yksi Herra jota kunnioitan muuten olemme ihmisiä ja lähimmäisiä toisillemme.Markku- se oikea numero uuno
On sinulla paljon kokemusta ja tietämystä joka hell...vetin asiasta.
Laskelmieni mukaan olet jo yli 126 vuotta vanha noiden saavutustesi perusteella.Todellakin kokemusta on jopa siinä määrin,että kaikin tavoin on jopa yritetty tappaa joku pyssyllä ja sitten lääkkeillä ihan sairaalassa ja saatiin sydän pysähtymään joten tuossa valossa on kuules kokemusta miten voidaan toheloida Markku
- Ei vaalityötä täällä
Tuasko s korpinen yrittää tehä sitä kunnallisvaalikamppanjaansa täällä palstoilla. Helevata kun läpinäkyvää.
- numero uuno
Minä henkilökohtaisesti kunnioitan tuollaista ihmislajia kuin markkukorpinen. Uskaltaa sanoa asiansa ja suoraan. Ei selän takana. Voihan olla,että miehellä ikää jo toistasataa vuotta, mutta haitanneeko tuo. Pääasia, että viestit menee perille vaikkakin joskus joku naama norsun v.....a, mutta sitä makeammin miettii.
Isäni ei ollut mikään lasinpuhaltaja vaan maanviljelijä ja kiviporari ja laturi mutta sain siltä sitten joitakin vaatteita kun läksi yläilmoihin ei kuitenkaan siten kuin Jaakko Teppo kertoo housuistaan, että ne on isoisän peruja ja se lähti vikkelästi yläilmoihin kun oli panostajana ja työkaveri oli tuonut sitten suruviestin niin mummo oli tuumannut voi voi mikähän oli sieluntila pääseekö taivaaseen niin työkaveri oli tuumannut sinne suuntaan se lähti
Joten näin kivimiehen poika Markku
- kellari vani
Joulupukki ja MK ovat saman ikäsii ja samanlaisii satusetijä kumpikin. Ainoo ero tuloo syntymävuosisadasta. Joulu-ukko on syntynyt 800-luvulla. Ja muutes taitaavat yhtä paljon kirjoitella suoli kaksneljään.
Ja mitä tulee tuohon vaalityöviestiin, niin kaikki vaalikampanjat on onnistuneet Mk:lla täällä. Eikö ookkin. Paavohan on pressana ja eduskuntavaalithan voitti kepu. Mänhän oikkein.
Sillä kyselen kun ei oo sähköjä ollunna perunakellarissa muutamaan vuoteen ja nyt yhteyvet aukeni taas. - numero uuno
Hianoo, et sullakin yhteydet aukes !
Muuten huomasin ja tiesin jopa että sittalammella on juoksutapahtuma tänä iltana ja näky jälleen olevan kansaa liikkeellä ja ainakin sää jopa salli juoksutapahtumaa.
Millaisia tuloksia sitten on saatu? Markku- kellari vani
Vai ( S ) sittalammen ympärijuoksun tuloksii kyselet. Joo, se on sama voittaja kun Genesaretinjärven ympärijuoksussa 1980. Voittoonhan pinko silloin Hidas Nasaretilainen, mutta se hylättiin kun oikaisi.
Kova sälli juoksemaan ja oli vettä tai ei.
- numero uuno
Kyllä ne työpaikalla huomenaamuna kertoo akat. Ei tarvii ostaa lehteä. Siitä mukavaa kun tämä tieto kulkee, halusit sitä tai et.
Oletko sitten jotenkin tossunalla tai Reinon alla? halusit tai et?
- numero uuno
En sitten kummankaan tossun. Olisinko yhteiskunnan vallan alla:)
Numero uuno oletko ulkopuolella yhteiskunnan? Oletko todella sitten oikeustoimeen "kelvoton" eli holhouksen alainen ihminen, joka valitettavasti ei saa luottokorttia tai voi siten edustaa esim kuntalaisia tuon kuntalain mukaan.
Toiseksi se asia ei vie sinulta ihmisarvoa sen haluan sanoa. markku- numero uuno
haha ! Nythä sie sälli vitsin murjasit !
numero uuno kirjoitti:
haha ! Nythä sie sälli vitsin murjasit !
Kuulehan numero uuno.
Vaikka olisin sälli niin en enää mikään kisälli elämässä enkä myöskään elämän taidoissa sen verran on omakohtaista kokemusta juuri noista asioista mistä sanoin.
Ensinnäkin minulle tarjottiin huom tarjottiin pankista pankkikorttia visa ominaisuudella, tein hakemuksen mutta kuinka kävikään oliko sitten jollakin minua kohtaan jotakin hampaankolossa joka asiaa hoiti? kuitenkin Luottokunnasta tuli kysely miksi olen eläkkeellä ja minun pitää lähettää lääkärintodistus asiasta soitin luottokuntaan niin sieltä koppavasti todettiin, että tehän voitte olla holhouksessa siihen sitten totesin kuitenkin osallistun jopa päätöksentekoon, menin pankinjohtajan juttusille mites tämä asia oikein on olen asiani hoitanut hetkenpäästä minulle soitettiin ja pyydettiin anteeksi luttokunasta ja luottokortti tuli, eli en ole kaikkeen sopeutuvainen ja alistuja mutta kovin harvoin kyllä visaa vingutan mutta matkoilla se on tarpeen.
Mutta todella on niin että kaiki ei saa edes pankkikorttia jos on maksuhäiriöitä ja myöskin elinkeinon harjoittaminen on joskus mahdottomuus varsinkin verorastien vuoksi ravintola- alalla tietääkseni.
Mutta ihminen on ihminen kuitenkin joten ei mikään vitsi vaan kokemuksen rintaäänellä todeten. Markku Korpinen- voi tavatavatonta
markkukorpinen kirjoitti:
Kuulehan numero uuno.
Vaikka olisin sälli niin en enää mikään kisälli elämässä enkä myöskään elämän taidoissa sen verran on omakohtaista kokemusta juuri noista asioista mistä sanoin.
Ensinnäkin minulle tarjottiin huom tarjottiin pankista pankkikorttia visa ominaisuudella, tein hakemuksen mutta kuinka kävikään oliko sitten jollakin minua kohtaan jotakin hampaankolossa joka asiaa hoiti? kuitenkin Luottokunnasta tuli kysely miksi olen eläkkeellä ja minun pitää lähettää lääkärintodistus asiasta soitin luottokuntaan niin sieltä koppavasti todettiin, että tehän voitte olla holhouksessa siihen sitten totesin kuitenkin osallistun jopa päätöksentekoon, menin pankinjohtajan juttusille mites tämä asia oikein on olen asiani hoitanut hetkenpäästä minulle soitettiin ja pyydettiin anteeksi luttokunasta ja luottokortti tuli, eli en ole kaikkeen sopeutuvainen ja alistuja mutta kovin harvoin kyllä visaa vingutan mutta matkoilla se on tarpeen.
Mutta todella on niin että kaiki ei saa edes pankkikorttia jos on maksuhäiriöitä ja myöskin elinkeinon harjoittaminen on joskus mahdottomuus varsinkin verorastien vuoksi ravintola- alalla tietääkseni.
Mutta ihminen on ihminen kuitenkin joten ei mikään vitsi vaan kokemuksen rintaäänellä todeten. Markku KorpinenEipä oo ihme ,että oli sekaannusta, kun hampaankolo asiaa hoiti. Kuten kirjoitat jutussasi
- numero uuno
Anteeksi, mutta tekeekö visa sinusta ihmisen Markku ?
Numero uuno.Ei sinun tarvitse minulta pyytää anteeksi koska olet kyselijä
Ei tuo visakortti ole ihmisuuden mitta mitenkään mutta kuten kirjoitin en hyväksy epäoikeudenmukaisuutta ja joskus olen todennut kuten naapurin poika pohjanmaalla "keles myyn vaikka viimeesen lehemän jotta kattotaha asia loppuhu"
Mutta todella kun oli monta vaihetta elämässä ja ihmisarvoa poljettu monelta taholta niin kun osaa huolehtia itsestään ja muista ja luottaa siihen voimaan mistä saamme tukea omaan tilaan, niin kyllä se kasvukipu ihmisenä helpottaa on vaan niin, että se vanha aatami ja käärme on myös itsessä mutta pienistä asioista en enää murehdi koska on aina mahdollisuus selviytyä mutta saneerausta on tehtävä omassa elämässä,ja tapojaan muutettava vaikka josksu joku sanokin että paheiden määrä on vakio ja laitto muutaman naisen kierrätykseen joten sillai
- numero uuno
Niinhän se on. Omia vikoja on paljon, myös minussa rutkasti, Niitä vaan siirtelee ja vähättelee kunnes tulee ns pää vetävän käteen. On pakko mennä itseensä ja mietittävä mikä on oikein ja mikä väärin. Siitä huolimatta olemme samansieluisia. Ne epäkohdat . . . pieni esimerkki siitä, että laitospaikka vammaiselle maksaa yhteiskunnalle yli 600e /vrk mutta omaishoitaja saa alle tuon summan kuukaudessa. En tarkoita, että summat pitäisi nousta pilviin omaishoitajalle mutta joku roti sentään. Vanhuksia säilötään laitoksiin ja kun mummo hiukkaa että vessahätä olisi niin annetaanpa hiukan lääkettä. Kyllä se Hilma kohta hiljenee. . .
Aikanaa se yksi mummo hiljeni ja tänään vein kukat haudalle, oli kuitenkin juuri niin, että kun Lieksa ei pystynyt ottamaan saattohoitoa tarvitsevaa vaan siinä koeteltiin myös läheisten kuntoa ja rahapussia kun kukaan ei neuvonut miten voisi ruokailla omaisena ja miten voisi parkkeerata auton halvemmalla( siihen on mahdollisuus pitkäaikaispotilaan omaisella) minä olin päivät joensuussa ja yöllä ajoin joka päivä kuukauden ajan sinne eli niin minulle kuin kaupungille Siinäkin tilanteessa hieman herättelin päättäjiä sitten oli mahdollisuus sentään pari kuukautta Lieksassa mutta Kela hyppyytti monta kertaa jonkun taklaisinmaksun vuoksi ja vaikea oli saada asiaa hoidettua kerralla ihmisen eläessä joten tuntumaa on pyrioratiasta ja kun sitten noita kevyempiä tapauksia tuli kuten joku leikkaus mutta henkilö ei voinut mennä kotiinsa niin tuollainen asia järjesty eli jotka eivät välttämättä tarvinneet sairaalahoitoa vaan kevyempää muotoa ja näin Lieksa säästää onko vielä kämppä olemassa?
Omaishoitajan asema on todella heikko ja sitä on myös nyt niilla perheilla joilla on alle kouluikäisiä lapsia mutta yli kolmevuotiaita ja jos itse hoitaa lapsensa et mitään tukea enää saa se tuli nyt vasta juuri,eli näin tuetaan perheiden elämää Markku- Kaikenlasta
otappa tuosta sepustuksesta taas selvä?????? Voi hitto sentään.
- vaiha kasetti
Kaikenlasta kirjoitti:
Tuon markkukorpisen kirjotukset on kyllä sitä omakehuu täynnä. On harvinaisen omamyyppi
Kaikenlasta kirjoitti:
ei sinun tarvitse vaivautuakkaan lukemaan koska se oli tarkoitettu Uunolle
- kuhan mää vaa
ei sinun tarvitse vaivautuakkaan lukemaan koska se oli tarkoitettu Uunolle
Olipa miten oli, mutta vaiha kasettii tai mee kehuun ittees faceen.
kuhan mää vaa kirjoitti:
Olipa miten oli, mutta vaiha kasettii tai mee kehuun ittees faceen.
Kyllä siinä on kehuminen kaukana jos käsinyt välillä vilua ja näläkää, elämänkokemusta on siten, mutta vanha levylaulaja olen.
Katos kun työpaikalla välillä lauloin lastulevylle, kimpilevylle vaherille ja kovalevylle ja pellille ja arvokkain levy oli kuparilevy mutta sitten pakatessa tuotteita lauloin jopa pinkopahville ain laulain työtäs tee heko heko Markku- Toinen yäk.
Kyllä siinä on kehuminen kaukana jos käsinyt välillä vilua ja näläkää, elämänkokemusta on siten, mutta vanha levylaulaja olen.
Katos kun työpaikalla välillä lauloin lastulevylle, kimpilevylle vaherille ja kovalevylle ja pellille ja arvokkain levy oli kuparilevy mutta sitten pakatessa tuotteita lauloin jopa pinkopahville ain laulain työtäs tee heko heko MarkkuElämänkokemukseen ei kyllä sattumoisin kuulu ihtesä kehuminen joka ikisessä kaarteessa.
Tuollainen ihtesä kehuminen on joskus 70-luvulla kuulunut jollekkin kyläpoliitikolle, joka ei sitten muuta oo osannukkaan tehdä.
vaan tossa aiemmin tulikin oikia ohje. Nuo sattuu kuuluumaan sinne witteriin. Ällöttää tollainen omakehu. Yäk.
- numero uuno
Näin on näreet. Omaishoitaja tekee työtä 24h/vrk. On tukipistettä ja vaikka sun mitä tapahtumaa, mutta kun ei pääse niihin kun olet kotona kiinni ja edelleen se avustaja puuttuu. Se on haettavissa honkalampisäätiöstä, mutta jos jo huomenna olisikin kiva tapahtuma. Ei useista pyynnöistä huolimatta kehitetä "rinkiä" joista saisi hälytettyä ihmistä apuun. Tämä yhteiskunta on tehty terveille, eikä avuntarvitsijoille. Helsingin kaupundin apulaisjohtaja muutama vuosi sitten murjaisi, että vammaiset ja vanhukset tarvitsevat vain 3 vaippaa päivä. Jos kuluu vaikkapa viisi niin ehdotti ns reseptiä. Siinä jos Hilmamummo rykäsee vaipanvaihdon jälkeen paskat aamusella ja seuraava vaihto oletetusti n klo 14 niin johan alko lyyli kirjottaa. Edes ajatuksena ei naurata.
- numero uuno
Siis nimeni ei turhaan ole numero uuno, tarkoitin kaupungin enkä kaupundin.
numero uuno kirjoitti:
Siis nimeni ei turhaan ole numero uuno, tarkoitin kaupungin enkä kaupundin.
selväähän sitten on,että Helsingin herra ei tunnista karhua ja vanhusta erikseen se luulee, että vanhuksella tai sairaalla on pihkatappi takapuolessa.
Mutta jos on ns virallisesti omaishoitajana niin pitäisi olla muistaakseni tuo vähäinen vapaan mahdollisuus 3pv kk omaishoitajalla
Muuten sitten korvaukset ovat myöskin porrastetut ja kun niitä papereita täytetään avun tarvitsijan kuntoisuudesta niin niissä olkaa tarkkana se vaikuttaa myös siihen maksun suuruuteen tai parenminkin pienuuteen työstänne Markku
- sinkomies
Ja sinkomies on sinkomies. Sanoo sinkomies. Eeekö ookkin.
- numero uuno
Juu. oikein muistit että 3 vapaapäivää kuuluu kk:ssa. Se on vaan eri asia onko sellaista tahoa ja ennen kaikkea, uskaltaako laittaa laitokseen siksi aikaa. Tuppaavat antamaan lääkettä ettei asiakkaalla olisi omaa tahtoa. Jos asiakas ei osaa ilmaista suusanallisella puheella asiaansa, eikä kommunikaatio pelaa kuin elein ja ilmein niin hukassa ollaan. Laitoksessa vaihtuu henkilökunta tietyin välein, eikä he ota sydämen asiakseen tutkia mukana tulevaa paperia, jossa kerrotaan tarpeet, osaamiset ja kommunikointikyky. Tuntuu ikävältä kirjoittaakin tällaista, mutta se on tosi. Auta armias kun joku erehtyy sanomaan tämän ääneen, ollaan niin vaivautuneita, että eihän me tuota tunneta, eihän ? Siitä huolimatta, vaikka yhteiskunnan asiat ovat miten ovat pitäisi olla tyytyväinen, että meillä on näinkin asiat. Iloa ja huumoria sekaan. Kyllä se siitä etiäpäin.
Minulla on vielä sentään muistia jäljellä ja siksi on hyvä sitä erilaisilla tehtävillä harjoittaa ja yksi muoto on kuorolaulu esimerkiksi ja myöskin monen henkilön kuntoutuksen kannalta olisi hyvä juuri musiikkiterapia jos puhekyky on mennyt niin musiikin avulla saadaan sanoja jopa sen tiedän ja viisaammat terapeutit myös.
Olet todella asialla mutta kyllä ainakin minun koulutuksessa piti huomioida ihmisen tarpeet eleet ja äänet jopa itkusta mitä se merkitsee ja varmaan moni lasten parissa työskentelevä tietää millaisia tarpeita lapsella on nälkä vai muu
Mielestäni tuo sana on ikävää kirjoittaa se voinee pitää paikkaansa myös monen muun omaishoitajan kohdalla ja on hyvä että se tulee ulos, Tiedän jopa sen, että monesti omaishoitaja on aikaisemmin haudassa kuin hoidettava, tällaista on tapahtunut ihan läheisille ihmisille.
Mielestäni ei ole mitenkään aiheellista sanoa tarpeitaan ja jokaisella on oikeus hyvään hoitoon ja kohteluun se on lainsäädännössä todettu ja sitävarten on myös mahdollista tehdä muistutus ja jopa kantelu viranomaisille ja sillä tavalla saadaan asiat hoidettua, On totta sekin että ei pienistä murheista kannata elämöidä terveisin Markku
- Läpi näkyy
Samaisia ketjuja pyöri kirkkovaalien aikaan olikos niitä seitsemän. No ohan tuossa ennen kuntavaaleja aikaa väsätä näitä.
- hyppää pois
http://www.youtube.com/watch?v=aO72mM1tlag
Ja jänis istu maassa torkkuen, torkkuen Oli vaaleja tai ei niin olen aktiivinen henkilö ja toimin omalla nimelläni.Mutta on myös niitä jotka eivät osaa ja hallitse muuta kuin mennä ihmisen nahan alle raksyttämään, eli tietoista loukkaamista mutta se on sitä heikkoutta ja sekin on ymmärretävää.
Mutta tänään on jälleen yksi koulutustilaisuus, jossa on ihan lakimies paikalla ja hilaan itseni sinne
On sitten myös Äitienpäivä tulossa ja muutenkin koitan saada puutarhaa kukoistamaan hieman on koliaa jotta pitää olla melekee rasat käres koko aijan jottei käret palellu ja muutenki tualla puutarhassa tonkiessa tahtoo käret tuhuraantua vaikka toisaalta sanoovat tieatoviisahat notta, paree on maata tonkia niin pysyy tervehempänä, se muuten on taivaha tosi, sen on sanonu moni joka on joutunu kersansa hoitamaha navetas johonaki karsinas pahanojen päällä.jotta sellaasta rätinkiä nyt sitte Markku- minä ketju
Milloinkahan KePun paikallisjärjestö tekee omat kotisivunsa, johon nämä ehokkaat voisi asettua mainostamaan itteään.
Tai tämä paikallisaktiivi. Kiitos taas noista ruusuista josta kukka puuttu mutta tuoksua oli!
Voin myös kysyä sinulta milloin jätät henkilökohtaisuuksiin menemisen?
Tietääkseni Keskustalaiset eivät ole vielä nimenneet ehdokkaita ja en myöskään kovin tunne muista puolueista jatkopestiä haluavia.
Kuitenkin on niin että olisi paikallaan keskustella ajankohtaisista asioista miten esim tässä ketjussa aloitteessani totesin tuosta miten Lieksalaiset ovat joukolla mukana ja se on minusta hyvä asia, kovin suuri joukko ei ole minua sylkemässä silmille kuten jopa tuolla sosiaalivirastossa tapahtuu lehtitiedon mukaan, Mutta miten sitten työttömien tilanne hoidetaan ja millaisia toimia ollaan sitten Ely keskukselta ja työvoimaviranomaisilta sekä kaupungilta odotettavissa kun erilaisia uhkakuvia on jälleen ilmassa, mutta on myös positiivisuutta joka koskee kaupan alaa suurliikkeet kilpailevat kovasti mutta miten neuvottelut ovat menneet Inarin raja- aseman avaamisen kohdalla Markku- maikka pienellä
Olipa miten oli, niin lieksalaiset kirjoitetaan aina pienellä. Silloin, kun sana sijoittuu lauseen keskelle.
- numero uuno
Ei kai se niin Suuri Synti oLe jos kirjaimet, pilkut ja pisteet siellä täällä. Pääasia, että asia ymmärretty.
- mie hokasin tuon
Just oikein. Kunhan ymmärtää asian johon viitataan.
Justihi nii mutta kun on noita PIKKUSIALUUSIA jota vaivaa hirviästi justihi se kun pitää pilkkua nussia jo on aharasta meikelääselle heh heh
Mutta todella josksu joku totesi, vaikka pötkyhy kirijootan niin siinä on ainaki elämisen maku, ja kansanedustajana oli aikoonansa Eino Poutiainen joka tunsi melekoosesti kansan mielipiteet ja siinä tietoviisahat hävisi miäs eduskunnassa sanoo jotta rankanperunoitten maahantuonti on kielletty niin nauruaha siitä tuli mutta puhuipa asiaa, todella Ranskasta tuotiin perunoita silloin ja omat viljelijät oli kusessa omien perunoiden kanssa,On myöskin niin, että kun noihin keskuskeittiöihin ostetaan tuotteita niin pitää olla melekoonen tuottaja, että pärjää kilipaalus kun nuo suuret liikkeet tekevät tarjouksia niin siinä saa vijlelijä vetää henkeä mitä ny herran tähäre pöytähä laitetaha ja senkin tierän jotta jokku kattoo vahavaa oksaa ja jokku rekkaa jonka kans pärskäyttää vastakkain katos ku nyt ei eletä sitä aikaa jotta valtio maksaa pani halla tai ukko näin sitä aina punanäppiset laukoo ennen vapupuheissa Markku- tai sit ei
Justihi nii mutta kun on noita PIKKUSIALUUSIA jota vaivaa hirviästi justihi se kun pitää pilkkua nussia jo on aharasta meikelääselle heh heh
Mutta todella josksu joku totesi, vaikka pötkyhy kirijootan niin siinä on ainaki elämisen maku, ja kansanedustajana oli aikoonansa Eino Poutiainen joka tunsi melekoosesti kansan mielipiteet ja siinä tietoviisahat hävisi miäs eduskunnassa sanoo jotta rankanperunoitten maahantuonti on kielletty niin nauruaha siitä tuli mutta puhuipa asiaa, todella Ranskasta tuotiin perunoita silloin ja omat viljelijät oli kusessa omien perunoiden kanssa,On myöskin niin, että kun noihin keskuskeittiöihin ostetaan tuotteita niin pitää olla melekoonen tuottaja, että pärjää kilipaalus kun nuo suuret liikkeet tekevät tarjouksia niin siinä saa vijlelijä vetää henkeä mitä ny herran tähäre pöytähä laitetaha ja senkin tierän jotta jokku kattoo vahavaa oksaa ja jokku rekkaa jonka kans pärskäyttää vastakkain katos ku nyt ei eletä sitä aikaa jotta valtio maksaa pani halla tai ukko näin sitä aina punanäppiset laukoo ennen vapupuheissa MarkkuEtpä tainnut tajuta. Luehan noita tekstejäsi pikkasen tarkemmin niin tajuut ittekkin ja ymmärrät.
tai sit ei kirjoitti:
Etpä tainnut tajuta. Luehan noita tekstejäsi pikkasen tarkemmin niin tajuut ittekkin ja ymmärrät.
Voi pikkuusta
- minkki mari
Voi pikkuusta
Voi Lieksalaista sinkomiestä.
- numero uuno
Emmää ny tiärä tosta viljelyksestä sun muusta, mutta ostan mielellää suaraan tuattajilta. ainakin tiärän, että mitä syön. Ettei käy kuin aikoinaan naapurimaassa. Lahtasivat pari ihmistä ja perustivat kebab baarin, että juu.
Voi kristus minkälaasta vai mihinkä minäkin joudun vai vartaaseen, Lipponen kun totesi aikanaan muistaakseni jotta nahkurin orsilla tavataan.
Mutta aikanaan tuo kelan johtajana tuumasi kun joutu ahtaalle mun kanssa jotta sulle pitääs laittaa mylynkivi kaulaan ja pudottaa jokeen, Ekä taida olla edes matti kukkarossa nykyään toimiiko sähköt . sähköistä puheenollen minkälaisia lasuja tulee?
Mulle tuli lasku 4200 kw ja kuitenkin kulutus oli 671 kw joten lainataammeko me kuluttajat siten PKs ilmaiseksi rahojamme , että voivat jakaa paremmin osinkoa?
Mitä tähän asiaaan sanoo Lieksan kaupungin edustaja tuolla yhtiössä hallinnossa
Markku
- numero uuno
Nythän alkoi etäluenta, mutta eipä ole tullut tarkistettua laskuja sen paremmin kun summat ainakin sinnepäin. Sokeasti olen luottanut, että homma toimii. Se näkyy vertailussa, että PK on kaikista kallein, joten kannattaisi varmaan kilpailuttaa. Muutenkin hinnoissa lieksalisä. Esim lieksassa lattiavalaisin 98e. Joensuussa samanen 55e. Keskitänkin ostokset yhteen nippuun ja ajan joensuuhun tai tilaan netistä.
Oletko tietoinen mistä kerroin,että Lieksalla on juuri tuon sähköyhtiön osakkeita mutta yksityinen ihminen maksaa sitten kuitenkin kalliinpaa sähköä jos noin asiaa vertaat.
Minä ajattelen niin että kuitenkin olisi hyvä hieman antaa toisillekkin Lieksalaisille leipää, eli työllistää paikallisia toimijoita jos suinkin on mahdollista saada ne palvelut paikallisesti Markku- numero uuno
Enpä tienny tuota asiaa osakkeista, mutta mielellään minä maksaisin lieksan myyjille leipää. Käytän pienten palveluiden tarjoajaa, mutta isommat ostokset, jos vain mahdollista, ostan muualta. Se raha ratkaisee paljon. Kun olen pienen pientä palkkaa saava ihminen, on laskettava aikalailla tarkkaan menemiset ja kuten mainitsin "lieksalisää" ei ole mukava maksaa. Täällä ei paljoa kilpailua.
Muistanetko sellaisen asian,että Lieksalla oli Lieksan sähkö?
Aikanaan oli sitten jopa kovasti halu myydä kaupungin omaisuutta kuten myös noita osakkeita varmaan viisaat tietävät ja taisi olla jopa lehdessä hiljattain kuinka paljon Pohjois-Karjalan sähkö makso osinkoja ja paljonko se oli Lieksan kaupungin osalta se asian tuominen esiin oli tarkoitukseni, miten sitten noita tuloja ohjataan mielestäni vuosittain eri tarpeisiin kuntalaisille mielestäni suuri osuus siitä menee joidenkin konsulttien tarpeisiin ja samat asiat on olleet kymmeniä vuosia esillä ja sen valmiinpaa ei ole tullut, on aina hyvä mennä konsulttien selän taa asioissa ja esityksissä Markku
- tri tri
Katohan uuuuuunoooooooo tuosta. hähähäääääähhäää
http://www.youtube.com/watch?v=MaeiB0pkWk8- numero uuno
Voi kiitos sinulle tri tri, olet varmaan huipputyyppi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345778Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4972612JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t101889Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳291538En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.171149Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http7994Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv4947- 62902
Nainen, tunnetko saman kuin minä
Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv43893- 13849