Berlingo e-hdi92 BMP6

Siticca

Onko kellään kokemuksia?,varsinkin tosta robottivaihteistosta

14

6120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hitaat vaihdot

      Sama loota on toy otan robotti loota, yhdessä duunailleet. Toimiihan se.

    • C5

      Kyllä tuo robotti hakkaa manuaalin 10-0. Ei toki vaihda yhtä pehmeästi ja nopeasti kuin perinteinen automaatti, mutta muutamassa päivässä oppii sen tavat. itsellä oli C4.ssä tuo vaihteisto ja käytin usein manuaalina eli ratin takana olevia läpysköitä jolloin pystyy itse määrittelemään vaihteen ja ennakoimaan. Myös auto-asennossa kannattaa ennen ohitukseen lähtöä manuaalisesti vaihtaa pienemmälle.

    • Tyytyväinen

      Kyseisen auton juuri ostaneena voin suositella. Robottivaihteistoon täytyy toki hieman totutella, kun vaihtaminen kestää hieman tavallista kauemmin. Tietenkin voi käyttää manuaalivaihtoehtoa ja ratin takana olevia vaihteita. Berlingossa "rattivaihteet" ei pyöri ratin mukana, mikä on plussaa verrattuna esim. Toyotan multimodeen. Robottia voi automaatin päällä ollessakin avittaa vaihtamisessa manuaalisesti, mikäli tilanteita tulee.

      Start&Stop-järjestelmä on ihan hyvä, paitsi välillä ärsyttää, kun moottori sammuu esim. sekunniksi pienen pysähdyksen takia. Systeemin saa kyllä pois päältä napista. Ei oikein osaa sanoa paljonko se säästää polttoainetta, mutta tällä hetkellä yhdistetty näyttäis menevän aika lailla tasan 5l/100km. Berlingo on melko korkea auto ja kulutus nousee melko paljon nopeuden kasvaessa ja moottorin ollessa kuitenkin melko pieni. Mutta tommosta vähän alle satasta ku päästelee, ni noihin kulutuksiin kyllä päässee. Vääntöä ja tehoa löytyy tarpeeksi, jos ei tarvi kamikaze-ohituksia tehdä tai radalle lähteä.

      Itse olen kokonaisuutena todella tyytyväinen auton valintaan. Tilaa on ja turvaistuin mahtuu kuskinkin taakse (oma pituus on 195cm). Ajettavuus on mielestäni hyvä ja tulee ajeltua rauhallisemmin kuin aikaisemmalla Corollan farmarilla, eli löpöä talteen ja turvallisempaa matkaa. Pystympi istuma-asento on todella mukava. En taida pois tila-autoista enää siirtyä.

      Vähän epäilyttää Citroenin toimintavarmuus, kun autossa on lisäksi kaikki uudet hilavitkuttimet Start&Stop, BMP6 etc. Mutta kai niitä vikoja on kaikissa autoissa. Tämä auto sopi meidän perheelle.

    • hv c5

      Tekniikka on vanhaa ja epäluotettavaa.Nykyaiset autot on siirtyneet seuraavan polven vaihteistoihin.

      • Virheostos

        Duunikaveri sanoi uudehkon Tojon lootan olevan hidas ja ärsyttävä käyttää. Ei huomannut sitä ostaessa, kun oli autokuume päällä. Se on mainitsemasi "uuden polven vaihteisto". En ymmärrä miksi osti Tojon, kun mukavampiakin autoja olisi ollut tarjolla.


    • Berligo

      Meille on tulossa tammikuun alussa neljäs Berlingo, viisihenkinen perhe mahtuu hyvin ja liukuovet ovat kätevät. Itse olen 189cm ja vaimokin 180cm tytöt mahtuvat kunnolleen takapenkille, taas kerran käytiin katsomassa monia farmari autoja ja taas päädyttiin "mummoankan autoon" tämä uusi tulokas on mallia e-hdi92 BMP6, vähän mietitytti sitä tilatessa se vaihdelaatikko... mutta juttelin monen Citikkamiehen kanssa jolla kyseinen vaihdelaatikko, kuulemma vähä totuttelua vaatii mutta on hyvä kompromissi manuaalin, automaatin ja polttoaineen säästön kanssa.

      • Lingoo

        Joko sait auton alle ?
        Miltä on BMP vaihteisto tuntunut ?
        Olen itsekkin katsellut kun Veholla kanpanja päällä samasta autosta.
        Hinta on vähän alle 20ke.


    • lingou

      Missä nämä otsikon autot kootaan Espanjassa, Portugalissa vai Ranskassa ?

    • BMP6 toimii....

      Jos se on sama kuin aiemman sukupolven C nepassa niin ei voi kuin suositella. Nelosen kanssa toimii aivan mainiosti. Nyt olis Perslinko edition malli "tarjouksessa" Veholla...täytyyp käydä kokeilee minkälainen se on tilaihmeen kanssa.

    • paalattu nyt

      Mulla oli , mutta hajosi 1500km ajettuna paalaus kuntoon.

      • uutta ostamassa

        Menikö takuuseen?


      • ,.:ss..oo
        uutta ostamassa kirjoitti:

        Menikö takuuseen?

        Trolli juttuja ei saa takuuseen?


    • Anonyymi

      Köyhän miehen automaatti. Ajettavuus suoraan saatanasta! Suosittelen säästämään pari tonnia lisää ja ostamaan kunnon automaattilaatikolla olevan auton, jos vaihteen vaihtamisen sujuvuutta ja ajomukavuuta autoltaan vaatii.

      • Anonyymi

        Eli siis susi paska palautus tehtaalle niin saa rahat takaisin!🤑🤑🤑


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1090
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      63
      930
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      363
      688
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe