Näin alkuun: olen aloittelija Javan parissa. Minulla on tekeillä nettikauppa ja minun pitäisi saada Java scriptini, joka hakee ostoskorin tuotteet ja lomakkeen tiedot ja joka tulostaa ne mailiin, toistamaan äät ja ööt yms. Googlella löysin koodipätkän:
OutputStreamWriter out =
new OutputStreamWriter(System.out,"Cp850");
Toimiiko tämä yksistään? Jos kyllä, mihin kohti koodia se pitäisi copypastettaa? Jos ei, miten saan Javan tajuamaan noiden skandien päälle?
Java ja skandinaaviset kirjaimet
CAR0LINE
2
221
Vastaukset 2
- ohottelija
Nettikaupan tekeminen ei ole aloittelijoiden hommaa.
Oraclelta löytyy esimerkki tällaisesta:
http://docs.oracle.com/javaee/5/tutorial/doc/bnbod.html
Java ja tietokannat pitää hallita kohtalaisesti, että voi tehdä kaupan.
Siis jos tekee sellaisen perinteisen kaupan, jossa käytetään ostoskoreja.
Sitten pitää olla apache tai IIS, tomcat tai glassfish, joku tietokanta esim. postgres ja ssl... - a
Ja vähän vaikuttas siltä että menee javat ja javascriptit sekaisin. Kaksi täysin erikieltä. Tuo yllä antamasi esimerkki on siis Javaa ja todennäköisesti haluat java scriptiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Herkkyydestä
Toisessa ketjussa toivottiin keskustelua herkkyydestä. Aloitan omalla näkemykselläni. Mielestäni herkät ihmiset ovat l267858- 67665
Arvaako kukaan?
"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni42635Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta
Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et34548- 51487
Olen kiinnostunut sinusta, en seksistä
Vihjailuja toiseen suuntaan on tullut niin paljon, että asia on korjattava. En näe sinua esineenä, vaan hienona persoona30450En pyytele enää koskaan anteeksi mitään sinulta
Olet ollut kohtuuttoman kylmä ja tyly tilanteeseen nähden.45437- 30434
- 38426
- 45417