Ruune riippuvaisuus

joutavoinen

näytästäisi olevan vallalla. Ne aloitukset missä ruune mainitaan kasvavat hetkessä käsittämättömästi. Onhan tämä vapaa palsta johon aiheet voisi vapaasti ja demokraattisesti syntyä ilman ohjailua.

Ymmärrän hyvin jos ruune ajattelee, että hän on välttämätön palstalla, mutta onko palstalaisten tuettava tätä ilmiötä iäti. Nyt juuri huomasin mitkä kirjaimet ovat läppärissäni käytetyimmän näköiset, siitähän joku figsu voi päätellä minun tason kirjoittajana, kun beetä ja seetä ei näytä käytetyn ollenkaan.
Toivottavasti aloitukseni ei näytä ilkeältä sillä se ei ole tarkoitukseni, vaan tarkoitukseni oli lätistä tyhjää.

85

225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä joutavoinen,sanasi ovat kuin sulaa vahaa aivokapasiteetilleni.
      Olen joutunut hameväen epäsuosioon,kun olen ilmaissut näkökantojani entisestä sefusta.
      Nyt voin huokaista helpotuksesta,että riippuvuudesta on kysymys.
      Ripustaudumme vain ja ainoastaan Ruuneperin vietäviksi..
      Olis hyvä pointti jos meille määrättäis tietty palstatila kuukaudessa ja sen ylittettyä tiputtais,kuin kanat orrelta.
      Luin eilen arkistoa ja kyllä vain palstanvaaltaaja oli hän ja ainoastaan hän.

Täydet kymmenen pistettä aloituksesta ama

• jakolasku

Eipä ole riippuvaisuudesta kohdallani kysymys, elämä on aika pientä jos tällaisella palstalla joutuu oikein johonkin ripustautumaan.

Kovasuisena tätsylinä ei tällä palstalla minua viedä mihinkään, livenä vie koirat ulos ja muutkin asiat.

• he

MYÖS SINULLE JA RUUNELLE. HETA

• Palstalainen..

Aivan päin vastoin mainuttua henkilöä ei täne kukaan ole kaipaillut. Manitun henkilön avaamat ketjutkin on pyritty poistamaan palstalta, Toistaisdeksi se on onistunut, Etu sivu on puhdas.

• Näinhän se on.
      Minä kirjoittelen harvoin toisten aloituksiin, kun en löydä oikein mitään sanottavaa.
      Joskus olen saanut huvittavan käsityksen etten ole oikein suosittu niihin puuttumaankaan.
      Ruuneperillä on kuitenkin usein sellaisia kirjoituksia joihin olen sanoja silloin tällöin löytänytkin, siksi olen niihin mielipiteitäni sekoitellut.
      En ainakaan sen takia että häntä pitäisi jonakin palstan "vetäjänä " jäljitellä.
      Mutta kieltämättä hän on paljon asioista perillä ja sujuva on kirjoituksensakin.
      Kerran hän tosin luullakseni ihmetellen kysyi miksi juuri hänen kommentteihinsa otan kiinni.
      Tarkoitustaan en tajunnut, mutta jonkunlaisen oman kuvitelman siitä loin.
      Sekin että häntä usein vedetään aiheeksi näihin palstan kirjoituksiin, antaa vääränlaisen kuvan siitä että häntä pitäisi pitää jonakin "ihmeoliona".

Ja se on kyllä täysin huonointa pilaa kun hän saa niin usein moitteita kun vain johonkin ketjuun osallistuu.

Tämäkin oli sellaista tyhjää jaarittelua, mitäpä muuta

• No mie kerron mitä ajattelen siitä asiasta josta sie aloituksenkkii teit, katsoha se on silviisii et toiset tekkee mitä vaa, kuha saavat vaa olla palstalla suuna ja päänä.

Kai se kasvattaa itsetuntoo ku ain on äänessä niiko pieni porsas.

Niitä on muitakii et tekkee vaik mitä, et aina vaa sais olla äänes, tekkee vaik tikusta asiaa kuha vaa huomataa, ja ylleensä ne ketjut pakkaa olemaan aina riidan kyllästyttämät, ja tuntuu siltä että palstalaiset ovat yks ja toine sellasii et tykkäävät aina ärhännellä vastauksissaa.

Sen näkkee ketjusta jos se vennuu niin se on varmast riitane ketju, ja sit se paisuu et aloituksesta ei ole tietookaa, et siin pysyttäs.

Tuntuu siltä et hyö tykkää et ketju ei ole mikkää jos haastetaa vaa asiaa, vaa sit ku saap oikei lytätä muita, niin sit yhtyy kaikki mukkaa kuha yks ensi alottaa.

Näi tälviisii mie vastaan siulle!

• En koe, enkä ole kokenut itseäni tärkeäksi. Haukkujen kohteena olen kyllä tällainen.

Yritän avata viestejä asia-aiheista ja joskus onnistun aihevalinnassa. Vastaajien määrä on usein riittävä, ei juuri koskaan suuri.

• joutavoinen

Joskus ehkä voisit olla kohteliaasti hiljaa aiheessa mitä et ole ymmärtänyt. Olethan omasta mielestäsi niin ymmärtävä, ettei kohdallasi ole epäilystäkään ettetkö olisi jotakin ymmärtänyt. Kuitenkin sanot mielipiteen jolla asia sitten on mielestäsi loppuun käsitelty, vaikka et selvästikään ole ymmärtänyt ja olet niin olevinaan asemassa jossa voit sanoa jotakin aloitusta kelvottomaksi, vaikkakaan et selvästikään ole sellaisessa asemassa. Oletko ymmärtänyt?. Tosikkomaisuutta on liikaa ja leikin sietämistä liian vähän. Aloitukseni oli siitä pähkäilyä mistä nuo riippuvuudet ovat riippuvia.

• joutavoinen kirjoitti:

Joskus ehkä voisit olla kohteliaasti hiljaa aiheessa mitä et ole ymmärtänyt. Olethan omasta mielestäsi niin ymmärtävä, ettei kohdallasi ole epäilystäkään ettetkö olisi jotakin ymmärtänyt. Kuitenkin sanot mielipiteen jolla asia sitten on mielestäsi loppuun käsitelty, vaikka et selvästikään ole ymmärtänyt ja olet niin olevinaan asemassa jossa voit sanoa jotakin aloitusta kelvottomaksi, vaikkakaan et selvästikään ole sellaisessa asemassa. Oletko ymmärtänyt?. Tosikkomaisuutta on liikaa ja leikin sietämistä liian vähän. Aloitukseni oli siitä pähkäilyä mistä nuo riippuvuudet ovat riippuvia.

Sinä siis päätät ja määrittelet minunkin ymmärryksestäni.

Jos kiistaa on, se voitaisiin ratkaista asiaviestien yhteysissä. Todeksi tai vääräksi osoittaminen voi tapahtua paremmin kuin tällaisella juupas-eipäs-väittelyllä.

• joutavoinen
        Ruuneperi kirjoitti:

Sinä siis päätät ja määrittelet minunkin ymmärryksestäni.

Jos kiistaa on, se voitaisiin ratkaista asiaviestien yhteysissä. Todeksi tai vääräksi osoittaminen voi tapahtua paremmin kuin tällaisella juupas-eipäs-väittelyllä.

Eipä nyt viedä epämääräisiin ketjuihin näitä asioita. Paljon olet käyttänyt sanaa "ymmärtämättömät" toisista kirjoittajista. Mihin minä kirjoitan, sen päätän itse.

• 3+55

Jos Ruuneperi pysyisi pois täältä niin ehkä jotkut entisistä hyvistä kirjoittajista saattaisi palata.

• palstoilla paniikki
        3+55 kirjoitti:

Jos Ruuneperi pysyisi pois täältä niin ehkä jotkut entisistä hyvistä kirjoittajista saattaisi palata.

3 55 sinulle ja muillekin joille ruune on punainen vaate.

Moni täällä kirjoittaa "satunnaisella nikillä" arvostellen ja ajaen muita pois palstalta.
        En vastaa rekkaamattomien aloituksiin!
        En ole rekattuna pois ruunen vuoksi, vaikka olen mennyt rekatun nikkini kanssa, koska täällä ei kukaan ole mitään, kaikki vain """minä"""", ja juuri minä (kuten joutavoinen) tiedän mitä pitää tehdä ja kuka saa kirjoittaa, kenelle muut saavat vastata, kenen tieto on oikeaa, jne. loputtomasti oman oikeuden perustelua.
        Sellaiseen kirjoitteluun ei ole syytä ottaa kantaa, mutta nytpä satun olemaan sillä tuulella etten voi ohittaa kun eteen sattui.
        monica on aina ja kaikessa oikeassa, tai, ainakin omasta mielestään. Hän ottaa kantaa asiaan kuin asiaan ja hänen kirjoituksestaan saa aina käsityksen etteivät muut ole mitään, eikä liian vaisuna esiinny, kuin riitaa haastavana olen kokenut moisen naisnikin, anteeksi vain, mutta sellainen on mielikuva jo vuosien ajalta.

Ruunella on samat oikeudet kuin teillä nikittömillä moittijoillakin. Tulkaa esiin tunnistettavina, se olis reilumpaa.

Ruunen eläviä kirjoituksia, suurta tietomäärää ja mielenkiintoa moniin asioihin ei kukaan voi moittia.
        Oikein odottaa koska voi rekatun ruunen tekstejä lukea, vaikka kyllä hänkin sieltä pimeästä niitä nikkejä on vuosien varrella nikkejä käyttänyt (ei rekattuna).

Jollain tavalla, kuin taistelukenttä jossa ei pian ole muita kuin aseenkantajia, kaikki muut ovat joko "kuolleet" (meneet pois) kaatuneet, tai haavoittuneet, (palaavat aika ajoin katsomaan sotatilannetta) tai heitä joille kaikki on samantekevää kunhan joku on aina hampaissa.

Hyvää ruokahalua. Olen ihan vapaata riistaa!!

• ruuneruuneruune

Epäileilempä joutavoisenkin olevan eräs ruunenikeistä. Se että hän vastaa noin, vahvistaa tämän

• Hölö hölö!

Joutavoinen on oma itsensä, alkaa olla jo tautista tuo luulottelu! On se nyt kumma että Ruuneperi nähdään jos missäkin nimimerkissä!

Eipä ole aikaakaan kun niin Kukkahame, Päivi Oree Aleksandrovits jörgyi ja nimettömätkin pantiin minun piikkiini.

Kummallista epäluuloa toisia kohtaan. Joutavoinen on taatusti oma yksilönsä ja ihan eri luonteinen jo kirjoitustyylissään!

• korjaamon omistaja

tex on ollut täällä niin vähän aikaa ettei tiedä kaikista ruunen ilkeyksistä

• r r r

Vastaan tähän ruunen joutavonen nikillä kirjoittamaan ketjuun Texsanellille. Enhän minä sinua epäile katalaksi moninikkiaddiktiksi vaan erästä "muuta".

Kato nytkin, ruune kiukuttelee itse puskista avaamissaan ketjuissa, kuinka hän ei saa tarpeeksi viestejä heiveröisen itsetuntonsa kannamiseksi.

• r r r kirjoitti:

Vastaan tähän ruunen joutavonen nikillä kirjoittamaan ketjuun Texsanellille. Enhän minä sinua epäile katalaksi moninikkiaddiktiksi vaan erästä "muuta".

Kato nytkin, ruune kiukuttelee itse puskista avaamissaan ketjuissa, kuinka hän ei saa tarpeeksi viestejä heiveröisen itsetuntonsa kannamiseksi.

No en sitä pidä ihmeenä. Kuka tahansa voisi sydämistyä siitä lätkimisestä mitä viime aikoina on hänenkin osakseen tullut.

Enhän minä alkuaikojen jutuista olekaan selvillä, mutta minusta menneet on menneitä, eikä minun aikanani ole Ruuneperin puolelta nähdäkseni ole ollut ilman syytä harmistumisia.

Toki hän on kerta toisensa jälkeen vedonnut palstarauhaan, enhän voi sitä pahana pitää?

Itse en päästä yhtään epäluuloa itämään päänuppiini, en arvuuttele kuka mitäkin sanoo nikittömänä, se on hänen asiansa.

Jos jokin moite on menee perille, mietin sitä ja korjaan tapani, muuten en anna minkään muuttaa omaa maailmankuvaani:D heippa,..

• *Kukkahame*

Koska moinen kauhea rikos että minun kirjoituksiani sinun piikkiin.

Taitaa tuo minun nikki olla monelle punainen vaate.

• hanuri

On taas jutut niin suolesta että!

• puskajussi,,,

Mitenkä on, onko joutavoisella omat suosikit joille vastaa, vai onko aihe syynä jos johonki viestiin vastaat,
      vai täydellinen oikein kirjoitus tärkein kriteeri vastataksesi viiestiin,
      itsellä on kiinostava aihe ykkös sijalla,
      en tunne teistä ketään, joten ei ole suosikkiakaan, vain asia tai mielipide antaa aihetta vastata viesteihin.

• puskapaula

Samma här. En riipu enkä roiku kenessäkään. Arvostan omiksi tarpeiksi itseäni, joten turvaa en tarvitse virtuaalissa.
        Jos joku tarvii, niin OK.
        Elämä on karikkoineen muualla.
        En tunne minäkään, joten jollain lailla mielenkiintoista, kuin tarkkailla akvaariota.

• joutavoinen

Onhan minullakin suosikit joiden kirjoituksia mielellään luen ja vielä aiheen kiinnostavuus, se on tärkeä siinä mielessä, että oppia sieltä saan. Opettajaksi en kykene, kirjoitan kuitenkin huvikseni: eihän se kai ole kielletty.

• puskan alta

En roiku minäkään vaan joku kyllä oli maininnut se oli HE he heeee!

Ihan sama olen mukana jos on mielenkiintoinen avaus tai vastauskin, voin kirjoitella mielipiteeni.

Joku känninen voi tietysti luulla mitä lystää, olen oman tieni kulkija.

• elliki nukkumaan

eikä houraa enään seksistä.

On vanhuksia jotka käyttä estrokeeniä, tiedän että hormoonit aiheuttaa seksuaalisia haluja vanhuksessaki,
      kai heitä on jotka masturpoi vielä vanhanaki,
      omakohtaisesti seksi elämä on loppunu parikymmentä vuottaa sitten, vain harvoin vielä alle seitenkymppisenä saatoi olla haikuja haluista, onneksi ne on kadonneet melkein tyysti,
      ei enään jaksa masturpodakkaan, seki on niin työlästä vanhana, on hyvä olla vain uinuva vanha ihminen.
      en tiedä jos rakastuisi kuinka hurjaksi seksielämä muodostuisi, mutta ku ei oo kettää ei oo halujakkaa, näin on hyvä.

• Roikkuu ja riippuu

Vai pitäisikö otsikon olla että RuuneN riippuvaisuus?
      Kysyn vaan ihan kiltisti. Siis kysyn, en väitä.

• äAh

Ruunesta riippuvaisuus/Ruunen riippuvuus/Ruuneen riippuvaisuus. Äh!

• Ähpuhh..

Ruunesta riippuu vaiko roikkuu?

• kyrsii kyrsii

ruunella on taas maaninen vaihe päällänsä. ilmeisesti tiekkari ja näkyminen 70 palstalla on sen ainut huvi elämässä.
      sen lisäksi se haluaa sabotoida kaikkien niiden kirjoituksia, jotka näkevät ruunen jo palstariesana.

tuollaanen narsistinen piirre, olla aina vaan näkyvillä kyrsii minua pahasti. ryhmä ruunelaiset ovat kai mukana tässä ruune vs. muut kirjoittajat kisassa.

ei riitä, että kirjoittais vain rekatullaan, ei tietenkään ruunelle. lisäksi reino', aleksandrovits, hilema nyt ensin näkyy sen sivunikkejä.

• Huihaihyh

Täydellinen palsta kirjavine tyyppeineen. Kyseinen herra edustaa yhtä sorttia eli perin ykstotista lajia. Sivuutan hänet nykyään, viuh viuh. En näe häntä.

• Hyvä Rune!

Rune kuuluu sisäpiiriin, ja siksi häntä
      on tuettava vastaamalla. Harvapa on
      tuon statuksen ansainnut.

• Aika hyvä oivallus! Noin olen kokenut minäkin. Paljon aloituksia tehneenä, ja kauan mukana olleena, ON hänellä määrätty asema.

Emmekä voi kieltää hänen aina yrittäneen palstan parasta.
        Luulottelut, kuka on nikkien takana, pitääkin jättää, ne, jos mitkä aiheuttavat vain turhia epäluuloja uusissakin kirjoittajissa.

Jos ei nikillään voi kirjoittaa, sitten ilmentää itseään nikittömästi, sen kummempaa se ei ole. Kaikki järjettömiin menevät luulot karsiutuu itsestään kuitenkin:D

Turhat palstalaisten sabotoimiset on ne paheksuttavat asiat, muuten kivalla palstalla!
        Joutavoisen motiivia en ymmärrä tässä aloituksessa, sekava on joskus ajatusmaailmansa!

• joutavoinen
        texsanell kirjoitti:

Aika hyvä oivallus! Noin olen kokenut minäkin. Paljon aloituksia tehneenä, ja kauan mukana olleena, ON hänellä määrätty asema.

Luulottelut, kuka on nikkien takana, pitääkin jättää, ne, jos mitkä aiheuttavat vain turhia epäluuloja uusissakin kirjoittajissa.

Jos ei nikillään voi kirjoittaa, sitten ilmentää itseään nikittömästi, sen kummempaa se ei ole. Kaikki järjettömiin menevät luulot karsiutuu itsestään kuitenkin:D

Turhat palstalaisten sabotoimiset on ne paheksuttavat asiat, muuten kivalla palstalla!
        Joutavoisen motiivia en ymmärrä tässä aloituksessa, sekava on joskus ajatusmaailmansa!

Kieltämättä on asema hällä ja myös joillakin toisilla sama vika. Jos hän luulee olevansa oikeutettu sanomaan millaisia kirjoitusten pitää olla niin silloin ollaan hakoteillä. Ainakin minulla on sellainen oikeustaju, ettei yksi voi itseään sellaiseen asemaan nostaa. Etkä sinäkään oikeastaan voi minua sekavaksi sanoa, jos et ymmärrä kirjoitettua syy on itsessäsi. Tuota futista seurasin ja tämän kirjoitin, jos lie sekavaa nii olkoon.

• mummo sopassa

Kuinka niin,ansainnut?Olen lähes samanajan ollut palstakirjoittelijana kuin Ruuneperi,mutta en minä mitään ole ansainnut.
        Ruuneperi on niin korkealle jalustalle itsensä ylentänyt ettei hän vastaile juurikaan toisten aloituksiin,minusta se on tyhmyyttä,ei opintuomaa viisautta

• niinkö on jout.
        joutavoinen kirjoitti:

Kieltämättä on asema hällä ja myös joillakin toisilla sama vika. Jos hän luulee olevansa oikeutettu sanomaan millaisia kirjoitusten pitää olla niin silloin ollaan hakoteillä. Ainakin minulla on sellainen oikeustaju, ettei yksi voi itseään sellaiseen asemaan nostaa. Etkä sinäkään oikeastaan voi minua sekavaksi sanoa, jos et ymmärrä kirjoitettua syy on itsessäsi. Tuota futista seurasin ja tämän kirjoitin, jos lie sekavaa nii olkoon.

kyllä täälä on monet muutki päsmäröineet mistä ja miten ei sais kirjottaa ja tehty suosikki listoja ja jätetty vastaamati ihan urakalla niille joista ei ite tykkää.
        Pelaa se oikeustaju monella muullakin.

• *Kukkahame*
        mummo sopassa kirjoitti:

Kuinka niin,ansainnut?Olen lähes samanajan ollut palstakirjoittelijana kuin Ruuneperi,mutta en minä mitään ole ansainnut.
        Ruuneperi on niin korkealle jalustalle itsensä ylentänyt ettei hän vastaile juurikaan toisten aloituksiin,minusta se on tyhmyyttä,ei opintuomaa viisautta

Juurikin näin onhan hän ollut sefuna josta useinkin meitä muistuttaa, meistä itse kukin on elänyt ja ollut vastuullisissakin tehtävissä, ei niistäkään kerrota yleensä, no poikkeukset poukkoilee.
        Halu olla esillä on toisilla kovasti tärkeää, toisilla suorastaan törkeää.
        En tiedä Ruunen elämästä mitään enkä ole utelias edes tietämään, täällä kuitenkin olsi aivan hyvä olla 'samalla viivalla' ei parempi eikä sen pahempi.
        Onko se jotenkin katkeruutta että pitää määräillä ja vauhkota tällaisessakin "yhteisyssä".
        Palstat ovat vain ikäryhmiin jaettu.

• seuraan minäkin
        *Kukkahame* kirjoitti:

Juurikin näin onhan hän ollut sefuna josta useinkin meitä muistuttaa, meistä itse kukin on elänyt ja ollut vastuullisissakin tehtävissä, ei niistäkään kerrota yleensä, no poikkeukset poukkoilee.
        Halu olla esillä on toisilla kovasti tärkeää, toisilla suorastaan törkeää.
        En tiedä Ruunen elämästä mitään enkä ole utelias edes tietämään, täällä kuitenkin olsi aivan hyvä olla 'samalla viivalla' ei parempi eikä sen pahempi.
        Onko se jotenkin katkeruutta että pitää määräillä ja vauhkota tällaisessakin "yhteisyssä".
        Palstat ovat vain ikäryhmiin jaettu.

paljon sinäkin kukkahame olet esillä ja joka asiaan kantaa otat ja kertonut aika paljonkin esim. miten olet varakkuutta kerännyt. Samoin tuo texs on kertonut ummet ja lammet kaikesta , esim miten oli viimeinen mies kuuluisa taiteilija ja jätti varallisuutta eikä ole suskaan paljon pahempi tiedetään miehen ammatit ja monet muut jutut. Heidän juttunsa sulle passaavat. oliskos vähän kaksnaamasta. Onko se niin että omat suosikit saa kertoa, muilta se on leuhkimista ?????

• mummo sopassa
        seuraan minäkin kirjoitti:

paljon sinäkin kukkahame olet esillä ja joka asiaan kantaa otat ja kertonut aika paljonkin esim. miten olet varakkuutta kerännyt. Samoin tuo texs on kertonut ummet ja lammet kaikesta , esim miten oli viimeinen mies kuuluisa taiteilija ja jätti varallisuutta eikä ole suskaan paljon pahempi tiedetään miehen ammatit ja monet muut jutut. Heidän juttunsa sulle passaavat. oliskos vähän kaksnaamasta. Onko se niin että omat suosikit saa kertoa, muilta se on leuhkimista ?????

Leuhkat eväät musiikikappale olis nyt paikallaan,kaiketi Mikko Alataloa jos muisti ei petä

• juuri noin

kaksinaamaisuus kukoistaa, itselle ja kavereille sallitaan , muut koetetaan savustaa ulos.
        Pieneksi on elämä kutistunut, kun yleisen palstan reviireistä pitää tapella ja itsensä nolata samalla.

• *Kukkahame*

Kateus ja kierous sinulla pinnassa jepulis ...jne.
        Sinun tekemisillä oletkin aivan pa. onneksi, kannattaako jauhaa aina samaa.

Olen kyllä tehnyt hommia aivan omiksi tarpeiksi, ilman että mitään rikollisista siihen liitetään, tuntuu kuin tuo mies tietäisi elämästä enempää kuin olen kertonut.
        Kerron vieläkin.... oli omat2 ja vieraita 4 lasta, yritys ja koti joka ei ollut helpompia, tuolla porukalla, mutta kiitollinen olen että kaikki jaksoin.

Vaikka sinä kirjoittaisit nuo kaikki yhteen vastaukseen tunnetaan 'käsialasi'.

• siinäpähän kuvittele
        *Kukkahame* kirjoitti:

Kateus ja kierous sinulla pinnassa jepulis ...jne.
        Sinun tekemisillä oletkin aivan pa. onneksi, kannattaako jauhaa aina samaa.

Olen kyllä tehnyt hommia aivan omiksi tarpeiksi, ilman että mitään rikollisista siihen liitetään, tuntuu kuin tuo mies tietäisi elämästä enempää kuin olen kertonut.
        Kerron vieläkin.... oli omat2 ja vieraita 4 lasta, yritys ja koti joka ei ollut helpompia, tuolla porukalla, mutta kiitollinen olen että kaikki jaksoin.

Vaikka sinä kirjoittaisit nuo kaikki yhteen vastaukseen tunnetaan 'käsialasi'.

t että on joku yleinen syntipukki nimeltä jepulis.Minä en se ainakaan ole, tuskin ainakaan kaikki nuo edellä olevatkaan., ja niissä on ihan aiheellisia huomioita .
        Et ole minunkaan mielestä sopiva henkilö sanomaan, että joillakin (vai tarkoitatko nyt itseäsi ja niitä joita suvaitset) halu olla esillä on tärkeää, suorastaan törkeää.

• sytytystulppa
        mummo sopassa kirjoitti:

Leuhkat eväät musiikikappale olis nyt paikallaan,kaiketi Mikko Alataloa jos muisti ei petä

No olihan hauska kommentti:D Kyllä tästä vielä hyvä tulee !!!!

sattumia vaan soppaan,,...

• minäkin seuraan
        juuri noin kirjoitti:

kaksinaamaisuus kukoistaa, itselle ja kavereille sallitaan , muut koetetaan savustaa ulos.
        Pieneksi on elämä kutistunut, kun yleisen palstan reviireistä pitää tapella ja itsensä nolata samalla.

seuraan minäkin...sinulle

Miksi et huomaa rikkaa silmässäsi, olen kyllä seurannut touhujasi täällä erään nikin perässä, armotonta rivoa kieltä ja henkilön halveksimista, onko se mielestäsi keskustelua?

Puutu todellisiin ongelmiin ja jätä aikuinen mies paskan jauhanta, pahempi olet kuin kukaan, katso minkä otsikon alla tulit taas mollaamaan.

• *Kukkahame*
        siinäpähän kuvittele kirjoitti:

t että on joku yleinen syntipukki nimeltä jepulis.Minä en se ainakaan ole, tuskin ainakaan kaikki nuo edellä olevatkaan., ja niissä on ihan aiheellisia huomioita .
        Et ole minunkaan mielestä sopiva henkilö sanomaan, että joillakin (vai tarkoitatko nyt itseäsi ja niitä joita suvaitset) halu olla esillä on tärkeää, suorastaan törkeää.

Just paljastit itsesi ;DDD

Nyt saatte pitää ketjunne en enää avaa tätä.

• SuuriPieni
        texsanell kirjoitti:

Aika hyvä oivallus! Noin olen kokenut minäkin. Paljon aloituksia tehneenä, ja kauan mukana olleena, ON hänellä määrätty asema.

Älä nyt viitsi. Itseriittoisuus on kyseisen ihmisen inhottavin piirre. Ei kurjaakaan kurjempi lapsuus tai oma vajavaisuus asiaa muuksi muuta.

No joo, ymmärrettäisikö niin, että Ylemmyyskompleksi on oireyhtymänsä takana?

• --------------------
        texsanell kirjoitti:

Mikä on asema, mistä puhut texsanell? Täällä on monia kauan olleita, jotka ovat
        lopettaneet kirjoittamisen erään henkilön ilkeilyn, nimittelyn ja vähättelyn takia. Sinä texsanell olet niin uusi täällä ettet tunne historiaa.Nimettömänä säästyy loukkauksilta.

• veera75
        mummo sopassa kirjoitti:

porukka on nostanut,ei hän.

• Mikäs asemissa on vikana:D nehän syntyvät yhteisöissä ihan itsestään!
      Sitä vastaan ei kannata protestoida, jollei sitten halua haastaa, mikä lienee toinen luonnonlaki. Kullekin ymmärtääkseni seuloutuu juuri hänelle luontainen asema.
      Luin täässä palautteesi ja korjaan omaa sanontaani *ajatusmaailma* siitähän en paljoakaan tiedä!

*Ulosanti* lie oikeampi sana :D vuan jospa se männöökin tuon Savonmuan murteen piikkiin :D morjens!

Mikäs asemissa on vikana:D nehän syntyvät yhteisöissä ihan itsestään!
      Sitä vastaan ei kannata protestoida, jollei sitten halua haastaa, mikä lienee toinen luonnonlaki. Kullekin ymmärtääkseni seuloutuu juuri hänelle luontainen asema.
      Luin täässä palautteesi ja korjaan omaa virhellistä sanontaani *ajatusmaailma* siitähän en paljoakaan tiedä!

*Ulosanti* lie oikeampi sana :D vuan jospa se männöökin tuon Savonmuan murteen piikkiin :D

Tämä tulee nyt tuplana, no---ehkä se tulee vielä paremmin selväksi!

• joutavoinen

Palvonta lie oikea sana, sinunkin kirjoituksista huomattu. En puutu sen enempi asiaan kun tiedän ruunen tykkäävän tälläisestä riitelystä hänen asemastaan. Puolileikillään tehty aloitus minulta ei ollut muuta kuin ihmettelyä kuinka joku voi mennä toisten aloituksia asiattomiksi, tietämättömiksi ja ymmärtämättömien töherryksiksi väittämään.

• Älähän nyt Savonmaan mies liioittele, minähän en palvo ketään yksityistä henkilöä,-- elämää korkeintaan.

Leikihän nyt sitten, mutta kestä se kanssa suuttumatta:D terve

• joutavoinen

Nää hesalaiset on tämmösiä, kaikki on "savolaisia" jotka ei osaa slangia. En suutu, iloittelen vain välillä kun ei aina ole näppäimet mukana.

• joutavoinen kirjoitti:

Nää hesalaiset on tämmösiä, kaikki on "savolaisia" jotka ei osaa slangia. En suutu, iloittelen vain välillä kun ei aina ole näppäimet mukana.

Oothan jännä tyypplö. Huomasithan uuden sanan jonka loin,
        taas sait lempinimen! Pist nyt uus sulka olkihattuus':D

Ollakseni rehellinen, en ikina ole pitänyt slangeista, katupoikien örvellyksiä ne ovat korvissani:D eivätkä nuo ole onnistuneet tehdä mitään vaikutusta minuun,--- senkin sutki, huomaaks' että iloittelen oikein olan takaa:D nyt minäkin.

• Säälittää

En niinkään näkisi Ruunen kohdalla palvontaa, Enemmänkin syvää sääliä, onhan hän useampaan kertaan kertonut sairailoisesta lapsudestaan, rujosta ulkonäöstään, joka on sitten jättänyt hänet perheettömäksi. Vielä nyt vanhemmiten tulleesta osittaisesta kuroudestaan. joka haitaa ihmisten kanssa käymistä oikeassa elämässä. Onhan ikävää jos patterit on kuulolaitteesta loppu kun naapuri yrittäisi seurustalla,
      Suokaamme hänelle pikku pomottelut anteeksi, kun hänellä ei juurikaan ole oiketa elämää eikä mahdollisuutta muualla päteä.

• Ei nyt noinaan. On kummallista, että joku lähtee kuvailemaan elämääni.

On toki totta, että olen kärsinyt polion (lapsihalvauksen), joka teki minusta leikkauksista huolimatta kyttyräselkäisen. Ei vammaisuus sellaisenaan estä menestystä elämässä ja olenhan entinen yliopiston virkamieskin.

Jonkinasteista ymmärrystäkin olen joskus osoittanutl Tallella on mm.todistus "kyvyistä opiskella Teknillisessä korkeakoulussa."

Tie supistetusta kansakoulusta Teknilliseen korkeakouluun on käsittääkseni ainutlaatuinen koko maailmassa. Edellinen ei tarkoita, etteikö muilla olisi paljon surempia suorituksia opiskelussa ja elämässäkin. Enempään eivät ole voimani riittäneeet!

Pahinta on ollut se katkos, joka syntyi aikaväillä lapsuuden ja nuoruuden välille. Enhän voinut osallistua muiden tavoin.

Yksinäinen olen tavallaan vaikka olen osallistuvakin. Osallistun invalidiyhdistyksen toimintaan vieläkin; matkustelen, tanssiin ja pelaan sein korttia. Naisystäviäkin on ihan kelpo määrä, enemmän kuin uskotte.

Olen ollut kokoikäisessä uskossa omaan kelvottomuuteeni ja täällä palstallahan se on myös todistettu.

En kiitä Joukahaista enkä muitakaan - sattuneesta syystä.

• -oio-
        Ruuneperi kirjoitti:

Ei nyt noinaan. On kummallista, että joku lähtee kuvailemaan elämääni.

On toki totta, että olen kärsinyt polion (lapsihalvauksen), joka teki minusta leikkauksista huolimatta kyttyräselkäisen. Ei vammaisuus sellaisenaan estä menestystä elämässä ja olenhan entinen yliopiston virkamieskin.

Jonkinasteista ymmärrystäkin olen joskus osoittanutl Tallella on mm.todistus "kyvyistä opiskella Teknillisessä korkeakoulussa."

Tie supistetusta kansakoulusta Teknilliseen korkeakouluun on käsittääkseni ainutlaatuinen koko maailmassa. Edellinen ei tarkoita, etteikö muilla olisi paljon surempia suorituksia opiskelussa ja elämässäkin. Enempään eivät ole voimani riittäneeet!

Pahinta on ollut se katkos, joka syntyi aikaväillä lapsuuden ja nuoruuden välille. Enhän voinut osallistua muiden tavoin.

Yksinäinen olen tavallaan vaikka olen osallistuvakin. Osallistun invalidiyhdistyksen toimintaan vieläkin; matkustelen, tanssiin ja pelaan sein korttia. Naisystäviäkin on ihan kelpo määrä, enemmän kuin uskotte.

Olen ollut kokoikäisessä uskossa omaan kelvottomuuteeni ja täällä palstallahan se on myös todistettu.

Näinpä vedit taas säälipisteet kotiin. Ei osaasi kukaan kadehdi,

• Satu*
        Ruuneperi kirjoitti:

Minusta meidän ei tarvitse millään tavalla itseämme puolustella, koska olemme ihmisiä kukin ominen vahvuuksinemme ja heikkouksinemme,
        tuomme ne täällä ''vaihtopöydälle'' ja odotamme itsestäänselvästi olevamme hyväksyttyjä, sillä kukaanhan meistä ihmisistä ei ole täydellinen! - Eikä tarvitsekaan olla!

Jokaisella on omat vammansakin varmaan, joko ulospäinkin näkyvät tai sitten näkymättömät.

Ja Luoja varjelkoon meitä sellaiselta, joka itseään täydellisenä pitää!

Ikävää, että tuli sade tänään, ja valmiit ulkopelisuunnitelmat peruuntuivat sen vuoksi.
        Nyt täytyy vain kuunnella sateen ropinaa ikkunoihin.

:)

• Höökskuulanko?
        Ruuneperi kirjoitti:

Ammattikorkeakoulussako????? Ehkäpä muistelet tarkemmin, sillä ensimmäiset amm.korkeakoulut aloittivat v. 1996 - vai aloititko opinnot silloin, kun me sua nuoremmat ja elääkkeelle menimme?
        Ohessa selvennystä sinulle:

Ammattikorkeakoulukokeilu alkaa

Opetusministeriö aloitti ammattikorkeakoulukokeilun elokuussa 1991, jolloin opistoasteen oppilaitosten yhteistyönä käynnistettiin ensimmäiset väliaikainen ammattikorkeakoulu -nimiset ammattikorkeakoulut. Ensimmäiset vakinaisella valtioneuvoston toimiluvalla toimineet ammattikorkeakoulut aloittivat toimintansa elokuussa 1996 arviointiprosessin jälkeen. Syksyllä 2003 koulut saivat yliopistoja vastaavan sisäisen itsehallinnon siihenastisen opetusministeriön suorassa alaisuudessa toimimisen sijaan. Ammattikorkeakoulut toimivat nykyään monenlaisin hallintomuodoin. Osa on yksityisiä osakeyhtiön tai säätiön ylläpitämiä, osa on kuntien ja kuntayhtymien omistamia osakeyhtiöitä, osa on suoraan kuntien tai kuntayhtymien ylläpitämiä. Ammattikorkeakoulutusta ja sen tavoitteiden toteutumista valvoo kuitenkin edelleen opetusministeriö.lähde?

• näppäilijätär

Onhan se hyvä, että täällä on noin oppineita henkilöitä kanssamme kestailemassa.
      Tietysti hieman arkaillen oppimattomana tänne minäkin hiivin ja uskallanpa lukaistakin aina jonkin kaunosieluisen kirjoituksen, mutta jotta uskaltaisin enemmälti mukaan tulla, vaatii jo suurta rohkeutta.

Nyt sieppasin itseäni niskasta kiinni ja näppäilin, kun en malttanut olla näppäilemättä.

Hip hei!

• Minä en ole mikään suuri oppinut. Kun minua on pidetty tietämättömänä, ymmärtämättömänä ym. otan oikeudekseni vastata.

Vastaan tai jätän vastaamatta, aina tarpeen mukaan. Jos asia on ilman minuakin käsitelty, on oma kommenttini turha.

• mistä lähtien

korkeakoulutus on vähättelyn ja pilkan aiheeksi muodostunut tällä palstalla?
      Harva siitä numeroa tekee, mutta ei sitä salatakaan tarvitse.
      Kateus ilmenee siinä, että jos itseltä jotain puuttuu, sitä ei saisi muillakaan olla.

• Uku--lele

Jos minulla on jotain, miksi sitä sinulle antaisin.

Viimeisin tutkinto

• yx kammen veivaaja

Ainutlaatuinenhan sinä tietty! Tuosta maailmanlaajuisesta, voihan nenä mitä soopaa,...muistanet insinörinä ensimmäisten autojen ajajat Amerikassa? Ilman mitään ajokortteja ne pojat vaan saivat autonsa kotiin ajettua:D
      Miten sitten korttinsa pelaa kukin, pääasia lie ettei kovin törmäile toisiin.

Aivokapasiteettiään, kun ei kannatakaan tuhlata samoihin ympyröihin kovin pitkään,...seura tekee kaltaisekseen jne,..

Ihan vakavasti puhuen, onhan paljon asioita jotka muille on tutumpia, kuin perheettömälle poikamiehelle, joten niitä *kärhämiä*
      saattaa syntyä väkisinkin, joista aina luetellaan, lisäpisteitä ei luetteloinnista, eikä luennoimisestakaan saa näissä ympyröissä oon huomannut :D

Oikeastaan pahus vieköön, osaat olla tosi ärsyttävä :D ens'kättelyssä, vaik'ei kätelty ikinä ollakaan!

• Ruune kertoi

kyllä texin tavanneesa, vaa ei oikei sytyttänyt. Fiuli on samaa ikäluokkaa kui tex ja kirjoittajana parempi.

• totuus kunniaan!

Ikäluokitus ei pidä paikkaansa. Ei myöskään tapaaminen!

• pari vuottako

tekee ettei edes samaa ikäluokkaa, kaikki on 70-90 samaa sukupolvea.
        Puhelin soitoista on tex kertonut ainakin.

• tosiko on ?

lulisin sen texin olevan vielä ajokunnossa, Ruunehan lienee Ruuna eikä ruunalla roiku kun lerppu,

• Samanikäiset

fiuli tex kirjoittaa rakastumisketjussa samaa asiaa,
        mut kyl fiuli on symppis.

• fiulille plussat

hän ei puhu persikoista.
      Isäntä raapiii pers-sikkaaa.
      En kyllä enää ikinä osta persikoita, en ees peltipurkissa, alko etomaan.

• Kuinkahan alas moraalissa ja panettelussa tässäkin ketjussa vielä mennään? Mitkään persikkajutut eivät ole minun , -- etonut on minuakin jo kauan!

• kuka niin

muka väitti että persikka sinun, tuossa sanottiin että ei se fiiulin ollut.

• ihmetellä pittää

Onpa röyhkeätä juttua tuolla rakastumisentoivomisketjussa
      on kyllä aivan kuin jonkun mustalaisen kirjoittamaa

• mustalaisethan

hyvinkin pidäyytyviä puhumaan sukupuoliasioista, nyt loukkasit heitä.

• amanda 76v

Aika inhoittavaa touhua,telkkaristako mallia otatte,kun siellä aina tapellaan.
      Oneksi pehmeämpi muoto virtuaallinen rähinä. Kerran lie kenestä hauskaa ,
      niin siitä vaan. Paras aloittaja ruune on mitäs te muuten kirjottaisitte,jos punainen
      lanka teitä ja minua alkais vetämään.Löylyä lisää vaan. kiitos kaikille.

• regina 71 v

Samaa mieltä olen Amandan kanssa. Ruune saa liikkeelle aina paljon hyviä kirjottajia eikä mollaa ihmisiä, asioista kyllä sanoo kipakastikkin jos on tarpeen.
      Kypsä laajasti sivistynyt mies, herkkyyttäkin löytyy.

• susmorsian ek.

Herkkyydest en tiiä enkä niskaakaan nähny, mikä aina se miehen tunnusmerkki. Etu- tai takapuoli ...no jaa...menettelee kyl.
      Joku jossain ketjussa ehotti, että monsieur ja minä sopisimme hyvin yhteen, aina oikeassa kaikista asioista, siinä mieles kyl.
      Pitäs kyllä se niskapuoli nähä.

Jukuripään oon nähnyt kyllä.

• joutavoinen

"Palstoillapaniikki" kirjoitti aiheesta ruune riippuvuus tuolla ylepänä. Kirjoituksestaan huomaa kuinka pahana aihe oikeastaan on ja kuinka oikeassa aloittaja olikaan.
      joutavoinen ei ole aloittajana mikään, eikä oman itsensä takia aloitustaan edes tehnyt, vaan yleisen palstahygienian takia.

Aiheiden kiinnostavuuden soisin tulevan laajemman osallistujapohjan kautta, uudet kirjoittajat olisi tervetulleita. Ihan vaan olisi hupasempaa lukea vaihtelevaista aloituskirjoa täällä. Ruune on minunkin kunnioittama kirjoittaja enkä ole häntä pois työntämässä, sekö oli aiheen antama käsitys lukijalla.

Rohkeuttahan tänne kirjoittelu vaatii, rohkeus sinänsä on hyvä piirre kirjoittajassa. Rohkaisua ottamatta rohkeutta uusille kirjoittajille toivoo joutavoinenkin

• yx vanha kirjottaja

eipä tee mieli enää tehdä aloituksia, kun tietää ketkä ehkä vastaa ja ketkä ei vastaa ikinä. Mieti nyt joutavoinenkin, kenelle et ikinä vastaa ja kenelle aina. Kyllä näitä mielitiettyjä on monellakin. Uusia mukavampia kirjottajia voi aina toivoa, mutta vanhat hyljeksityt kaikkoo koekeintaan joskus näin puskasta huokailemaan, miksi en kelpaa. Kai meitä tylsiä ja arkisiakin tarvitaan edes vastapainoksi, ollaan me oikeessakin elämässä ihan tarpeen ja siedettäviä, jopa mukavia. En ole ainakaan tahallani ketään loukannut enkä juuri kantaa ottanut edes politiikkaan. Mutta en ossa olla räväkkä enkä hauska. Niitähän tänne kaipaillaan.
      Uudet on ihan tervetulleita mutta vanhatkin voisivat enemmän olla esillä, nimiä en nyt mainitse, se tuo vaan riitaa.

• susm.

No mie riensin äkkipikaa muistaissain, kun just söin valkosipuli-inkivääri leipääni, että monsieur R on joskus maininnut ei sietävänsä valkosipuli- tuoksuista feminiiniä, siis ei käy. Sellaset heiveröisemmät ehki paremminkin, sievät ja järkevät.
      Eiväthän insinöörin ja huithapeli-susin logistinen eroavaisuuskaan synkkaa
      .

Herranen aika, oonkos kiinnostunut monsieurin persoonasta, kun kesken leipäpalan
      riensin kirjoittamaan.

mut mielitietyllein Joutavoiselle- Joukahaiselle suukit, kun oot nii höpsö!!!
      Saanko tuoksua valkosipulilta....vaiko Chanelilta.

• joutavoinen

Menin hammaslääkäriin ja valitin epähuomiossa syöneeni valkosipulia, - ei se mitään, söit varmaan hyvän pihvin. Saat sus mielihyvin tuoksua valkosipulilta, vielä parempi jos minäkin söin kanssasi hyvän pihvin.
        Nyt vastaan vaikka joskus en vastaa jonkin syvällisen asian takia, syvällisesti vastatessa ongelmana pitkä vastaus, pituus syvyysasteesta riippuen, mutta yleensä liian lyhyt vastaus ymmärrettävyyden kannalta ajateltuna. Suuellen sinua sus'.

• joutavoinen

Selvennys.
        "Rohkaisua ottamatta rohkeasti" nyt vasta huomaan tuon runollisen ilmauksen sisältävän kannanoton. Sellainen kannanotto ei ollut tarkoitus, noin syvällisemmin, vaan passasi siihen riimiin vaikka kyseessä ei runo edes ollut. En ole ollenkaan tiukkis rohkaisunotosta kun itsekin olen nerokkaimmat juttuni pikkurohkaisussa kirjoittanut, vaikkakin ne on ehkä monella jäänyt huomaamati. Nykyisin nerouteni ei muutenkaan oikein toimi joten pyrin unohtamaan sen piirteeni, syystä että "valhetta valhetta valhetta vain"

• joutavoinen kirjoitti:

Selvennys.
        "Rohkaisua ottamatta rohkeasti" nyt vasta huomaan tuon runollisen ilmauksen sisältävän kannanoton. Sellainen kannanotto ei ollut tarkoitus, noin syvällisemmin, vaan passasi siihen riimiin vaikka kyseessä ei runo edes ollut. En ole ollenkaan tiukkis rohkaisunotosta kun itsekin olen nerokkaimmat juttuni pikkurohkaisussa kirjoittanut, vaikkakin ne on ehkä monella jäänyt huomaamati. Nykyisin nerouteni ei muutenkaan oikein toimi joten pyrin unohtamaan sen piirteeni, syystä että "valhetta valhetta valhetta vain"

miehän julkasemani ilusnaine olen...teretulemast oikeesti pussaamaan

• tervalotja
      • lotjakuinlotja

tervalotja, näitähän tällä, joka ketjussa.
        Ellei olesanootavaa, jättäisit linkittämättä.
        Musiikkiketjut erikseen ja jokainen kai tietää mitä juutuupista löytyy, hakusasnalla minunkin videot, mutta en ikinä laittaisi tänne linkkiä.

• joutavoinen

Vastaan nyt sinulle ja samalla kaikille joille en ikikänä vastaa. Olipas muuten hyvä linkki "tervalotjalta" siellähän oli monenlaista mukvaa.

• kypärä
        lotjakuinlotja kirjoitti:

tervalotja, näitähän tällä, joka ketjussa.
        Ellei olesanootavaa, jättäisit linkittämättä.
        Musiikkiketjut erikseen ja jokainen kai tietää mitä juutuupista löytyy, hakusasnalla minunkin videot, mutta en ikinä laittaisi tänne linkkiä.

Eihän se sulle ollutkaan,
        ei pelkäiskään,...eikä pelkästään,...hyvää tuulta kun jatkuu vaan
        eikä lopu ainaskaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      208
      2485
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      40
      1634
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      141
      1286
    4. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      293
      1086
    5. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      314
      1036
    6. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      56
      1012
    7. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      22
      975
    8. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      926
    9. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      19
      814
    10. Aina ku nään sun kuvan

Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭
      Ikävä
      58
      783
    Aihe