Hei
Olen n. 30 v nainen.Jätimme ehkäisyn pois elokuussa 11, kuukautiskiertoni on pitkä (n. 60 vrk) ja vanhastaan luulen, että ne ovat jäämässä pikkuhiljaa kokonaan pois. Näin oli ainakin vuosia sitten (ei raskaus yritystä tuolloin) ja tuolloin minut on tutkittu ultralla ja normaaliksi todettu.
Olen ylipainoinen, mutta en mitenkään (ainakaan omasta mielestäni) merkittävästi ja liikuntaa olen lisännyt viimeisen puolenvuoden aikana ihan oikeastikin.
Nyt lääkäri otti parit verikokeet ja papan, kaikki normaalia. Terolut kuuri pitäisi aloittaa tällä viikolla, raskaustesti vain ensin varmuuden vuoksi. Ajatuksena on katsoa alkaako vuoto lainkaan, eli kk:n päähän soittoaika ja sitten jatkot.
Kuinka normaalia tälläinen kierto/ pois jääminen on? Ja voiko tosiaan pelkkä terolut kuuri paikata tilanteen, eli voisinko tulla raskaaksi?
Pitkä/epäsäännöllinen kierto/kuukautisten pois jääminen
2
130
Vastaukset
Hei,
Kiitos kysymyksestä. Tavallisin syy pitkän kuukautiskierron taustalla on, että munasolu ei irtoa eli ovulaatiota ei tapahdu. Totesiko lääkärisi, että ovulaatio kuitenkin sinulla tapahtuu?
Terolut on lääke, joka saa aikaan kohdun limakalvon irtoamisen ja kuukautisvuodon, mutta ei ovulaatiota. Terolut kuurin jälkeen kuukautiskierto voi joskus palautua normaaliksi, mutta varsinaisesti Terolut lääkitys ei korjaa syytä pitkän kuukautiskierron takana.
Eteneminen yksi askel kerrallaan on ihan järkevää.
Ystävällisin terveisin
Anne-Maria / Väestöliitto- Ziki
Hei.
Näin arvelinkin. Ovulaatiosta lääkäri ei puhunut yhtään mitään.
Ei kai se auta kuin ottaa se Terolut kuuri ja "tikuttaa" jos kierto lähtee normalisoitumaan. Eikö sillä tavalla saa tietää ovuloinko? Nyt en ole viitsinyt kokeilla noita ovulaatio testejä, koska kierto on ollut niin sekaisin, että saisin kuluttaa kymmenmäärin testejä.
En tiedä mitä lääkäri ajatteli tehdä jos kuutautiskierto normalisoituu. Kuinka kauan sen jälkeen kannattaisi odottaa lisätutkimuksia ajtatellen jos en tule raskaaksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854568
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163493Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392093Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1061307