Hei
Olen n. 30 v nainen.Jätimme ehkäisyn pois elokuussa 11, kuukautiskiertoni on pitkä (n. 60 vrk) ja vanhastaan luulen, että ne ovat jäämässä pikkuhiljaa kokonaan pois. Näin oli ainakin vuosia sitten (ei raskaus yritystä tuolloin) ja tuolloin minut on tutkittu ultralla ja normaaliksi todettu.
Olen ylipainoinen, mutta en mitenkään (ainakaan omasta mielestäni) merkittävästi ja liikuntaa olen lisännyt viimeisen puolenvuoden aikana ihan oikeastikin.
Nyt lääkäri otti parit verikokeet ja papan, kaikki normaalia. Terolut kuuri pitäisi aloittaa tällä viikolla, raskaustesti vain ensin varmuuden vuoksi. Ajatuksena on katsoa alkaako vuoto lainkaan, eli kk:n päähän soittoaika ja sitten jatkot.
Kuinka normaalia tälläinen kierto/ pois jääminen on? Ja voiko tosiaan pelkkä terolut kuuri paikata tilanteen, eli voisinko tulla raskaaksi?
Pitkä/epäsäännöllinen kierto/kuukautisten pois jääminen
2
109
Vastaukset
Hei,
Kiitos kysymyksestä. Tavallisin syy pitkän kuukautiskierron taustalla on, että munasolu ei irtoa eli ovulaatiota ei tapahdu. Totesiko lääkärisi, että ovulaatio kuitenkin sinulla tapahtuu?
Terolut on lääke, joka saa aikaan kohdun limakalvon irtoamisen ja kuukautisvuodon, mutta ei ovulaatiota. Terolut kuurin jälkeen kuukautiskierto voi joskus palautua normaaliksi, mutta varsinaisesti Terolut lääkitys ei korjaa syytä pitkän kuukautiskierron takana.
Eteneminen yksi askel kerrallaan on ihan järkevää.
Ystävällisin terveisin
Anne-Maria / Väestöliitto- Ziki
Hei.
Näin arvelinkin. Ovulaatiosta lääkäri ei puhunut yhtään mitään.
Ei kai se auta kuin ottaa se Terolut kuuri ja "tikuttaa" jos kierto lähtee normalisoitumaan. Eikö sillä tavalla saa tietää ovuloinko? Nyt en ole viitsinyt kokeilla noita ovulaatio testejä, koska kierto on ollut niin sekaisin, että saisin kuluttaa kymmenmäärin testejä.
En tiedä mitä lääkäri ajatteli tehdä jos kuutautiskierto normalisoituu. Kuinka kauan sen jälkeen kannattaisi odottaa lisätutkimuksia ajtatellen jos en tule raskaaksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418