Onko kukaan teistä saanut sen paranemaan, ja miten?
Olen hoitanut sitä kylmällä, felden-salvalla, arcoxia 120mg:llä ja kortisonipiikeillä, 3 kpl alkutalvesta. Mikään ei tunnu auttavan. Joudun työssäni kävelemään paljon.
Haluaisiko joku kohtalotoveri ystävällisesti kertoa, onko vielä jotain konsteja - voiko tulehduksen saada pysyvästi pois?
Kroonisesti tulehtunut akillesjänne
4
872
Vastaukset
- Epätohtori
No ootko sinä tutkituttanu koipesi, että onko toisessa tai oireilevassa nilkassa/jalkaterässä huonompi liikkuvuus vaikka? Lonkkien paikallaan oleminen on hyvä myös tarkistuttaa lantion virheasennoista puhumattakaan. Onko ollut ennen tai nykyään muita oireita muualla kehossa, lähinnä keskivartalossa ja alaraajoissa?
- Nilkuttaja
Tuhlasin 300 e turhiin röntgen- ja ultraäänikuviin, jotka kertoivat vain että siellä se tulehdus on (ja pysyy).
Muu liikkuvuus ja kankeus on tavanomaista, selässä majailee se perusiskias mikä muillakin viisikymppisillä, ts. olen täysin terve. En tiedä miten kauan terve jalka vielä kestää sairaan jalan tukemista = nilkutusta.
Kiitos, otanpa nuo asiat puheeksi lääkärin kanssa.- Mettäkalamies
Tervehdys
Mulla oli ja sama kierre muutama vuosi sitten kun lenkkeilin. Akillesjänne ja sen kyljessä limapussi tulehtuivat ja vaivasivat jatkuvasti. Felden ja kortisoni auttoivat, mutta lopullisesti eroon pääsin vasta kun vähensin rasitusta ja hoidin kylmäpussilla - esim pakasteesta herne-maissi-paprika - joka ilta pari kertaa 15 min kun kattelin telkkaria. Enka pitänyt mitään kangasta välissä, vaikka sitä aina korostetaan ettei tule paleltumisvammoja. Lisäksi venyttelin jännettä monta kertaan päivässä. Pitkiä rauhallisia venytyksiä niin että jalkapohja on oven karmia vasten pystyssä ja painat polvea eteen. Tämä venyttää nimenomaan akillesjännettä. Mutta venytä myös polvi suorassa pohjetta, sillä pohkeen kireys vaikuttaa myös a-jänteeseen. Eli molemmilla tavoilla: polvi koukussa ja suorana! Lisäksi teetätin itselleni pohjalliset, jotka korjasivat vähän jalkaterän asentoa. Laitettiin tukea holvikaaren alle. Käyppä jalkafysiossa! - Epätohtori
Suosittelen käymään laillistetulla kiropraktikolla (tunnin käynti maksaa 50-60e normaalisti) joka ymmärtää ainakin laittaa lantion paikoilleen ja voi tutkia myös jalkaterän sekä nilkan nivelet ettei siellä ole lukkiutumia. Sitä kautta voit aloitta itsesi parantamisen. Lääkäriin on aivan turha laittaa rahaa. Jos menet sanomaan niille että lantio on vinossa niin ne nauraa sulle ja sanoo että se on normaalia tai että ei sillä ole vaikutusta.
T: entinen selkäpotilas jolle apua ei todellakaan löytynyt lääkäristä. Raha niille kyllä kelpasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351