Voisiko aknella ja kilppareilla olla jotain yhteistä? Iho ei meinaa millään rauhoittua.. :(
Minulla on siis struuma, mutta verikokeet ovat pysyneet kohtalaisen hyvinä.
Kilpparit ja akne
7
202
Vastaukset
- niiskuliini86
Olen itse miettinyt ihan samaa! Ennen ihoni on ollut todella hyvä, mutta nyt puoli vuotta se on kukkinut ihan koko ajan. Myös samaan aikaan alkoi struuma kasvaa. Ei rauhoitu vaikka mitä kokeilee :/
- hikkamiina
Ihanaa, että on kohtalotovereita. Ois kiva, ku joku tietäis. Mulla lekuri vasta kesäkuun alussa, ku otetaan uudestaan verikokeet. Lääkäri meinas, että pitää varmaan kohta kahtoa noi lisämunuaishommatki. En tiiä, että mitä se sit meinaa sillä.
Tää näppyily käy jo hermoille. Minäkään kun en enään mikään nuori likka ole. :(
- hikkamiina
Luin, että hoitamaton kilpirauhassairaus voi aiheuttaa hormoniperäistä aknea !!
- rupileuka
no mites tämä kun minulla on outoja näppyjä leukaperissäni? siis siinä kohdin mistä alaleuan luut alkavat korvien kohdilla? Näyttävät mustapäille mutta mitään niistä ei oikein tule kun yrittää puristella, ärtyvät vaan isommiksi möykyiksi :((
Muutama kk taaksepäin rinnukseni olkapäät ja yläselkäni olivat myös täynnä pikku näppyjä sekä seassa vähän isompaa finnityyppistä? Ihoni tuntuu muuten kuivalle ja ohuelle ja suihkun yhteydessä harjaan selkääni ja jäljestä sitten on rasvattava itsensä.
Tämä on jonkun verran auttanut minulla paitsi nämä leuan näpyt on ja pysyy, yök !
Aamuisin yleensä ovat mielestäni pienempiä mutta iltaa kohdinko suurenevat? (luulotauti?) Älytöntä...
Kaikenlaisia oireita löytyy mutta ei minulla veriarvojen mukaan ole kilpparissa vikaa, tiedä häntää sitten... - Hmmpf
rupileuka: Jos näpyt ovat ainoa oireesi, niin ne varmastikin johtuvat jostain muusta. Se että vajaatoiminta todellakin voi aiheuttaa aknea tai muita näppyjä, ei tarkoita että se olisi aina aiheuttaja. Vai onko muita oireita ollut? Jos on, niin olisin kiinnostuinut noista arvoistasi. Lääkäreiden mukaan "kunnossa" voi tarkoittaa ihan uskomattomiakin arvoja välillä.
- rupileuka
kilppariarvoni ovat THS 2.13 ja T4-V 15 ja onhan noita muitakin oireita, ei pelkästään nuo näpyt :(
- Hmmpf
rupileuka kirjoitti:
kilppariarvoni ovat THS 2.13 ja T4-V 15 ja onhan noita muitakin oireita, ei pelkästään nuo näpyt :(
Samanlaisilla arvoilla olen itse saanut koelääkityksen, joka auttoi, ja sillä tiellä yhä ollaan. Suosittelen hakeutumaan jollekkin lääkärille joka suostuu koelääkityksen antamaan ja ymmärtää jostain jotain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli642618Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.272514Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151694- 1021407
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1271396- 981337
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241173Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141083Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest59985