paljonko pankkitilillä

pp

Näin kun nimettömänä voi kertoa, paljonko pidätte rahaa tavallisella pankkitilillä?

237

23064

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • petey

      Mulla pankkitilillä 230 euroa. Säästötilillä 4500 euroa. Joka kuukausi sinne 250 euroa. Rahastoissa 7300 euroa, sinne kuukaudessa 125 euroa. Maksan kahta asuntolainaa.

      • 280 ooo €

        "Rahastoissa 7300 euroa, sinne kuukaudessa 125 euroa. Maksan kahta asuntolainaa".

        joopa joo, mitäs jos rahastoissa menee nopeasti huonosti ja et saa niitä myytyä, muista, aina pitää olla ostaja jotta voi rahaksi muuttaa !

        olen tavannut useampia velanmaksajia ja säästäjiä joilla on sittenkin käynyt niin että sijoutukset eivät olekaan tuottaneet, eli sittenkin olis kannattanut pitää vain 2 %n tilillä ja maksaa 1 % asunto-velkakorkoa ja olla aina valmiina maksamaan velka.

        ja kun aina säästtät lisää, et todellisuudesaa tiedä oletko voitolla vai tappiolla, jos sinulla ei ole sijoittamiisesi oiken exsel-ohjelmaa, niitäkin on.

        -jo minulla tileillä nyt aivan liikaa, mutta olen odotellut taas pari lähes vuotta lempi-osakkeitteni romahdusta ja sitten nopeaa nousua, niin on jo kahdesti käynyt 2000 luvulla,
        rahat peräisin markka-ajalta veikkausvoitosta, eläkeeni on 1400 käteen, ei paljoa lisää kerry, pitää olla tarkkana.


      • kiol908

        Huonosti olette asianne hoitaneet kun kahta asuntolainaa joudutte makselemaan:))


      • kiou8765
        280 ooo € kirjoitti:

        "Rahastoissa 7300 euroa, sinne kuukaudessa 125 euroa. Maksan kahta asuntolainaa".

        joopa joo, mitäs jos rahastoissa menee nopeasti huonosti ja et saa niitä myytyä, muista, aina pitää olla ostaja jotta voi rahaksi muuttaa !

        olen tavannut useampia velanmaksajia ja säästäjiä joilla on sittenkin käynyt niin että sijoutukset eivät olekaan tuottaneet, eli sittenkin olis kannattanut pitää vain 2 %n tilillä ja maksaa 1 % asunto-velkakorkoa ja olla aina valmiina maksamaan velka.

        ja kun aina säästtät lisää, et todellisuudesaa tiedä oletko voitolla vai tappiolla, jos sinulla ei ole sijoittamiisesi oiken exsel-ohjelmaa, niitäkin on.

        -jo minulla tileillä nyt aivan liikaa, mutta olen odotellut taas pari lähes vuotta lempi-osakkeitteni romahdusta ja sitten nopeaa nousua, niin on jo kahdesti käynyt 2000 luvulla,
        rahat peräisin markka-ajalta veikkausvoitosta, eläkeeni on 1400 käteen, ei paljoa lisää kerry, pitää olla tarkkana.

        Huonostippaolet asiasi hoitanut .. Rahasto sijoittamisella ei tee yhtikäs mitäään enäään nykyaikana .


      • Iloinen vanhapiika
        kiou8765 kirjoitti:

        Huonostippaolet asiasi hoitanut .. Rahasto sijoittamisella ei tee yhtikäs mitäään enäään nykyaikana .

        "Rahasto sijoittamisella ei tee yhtikäs mitäään enäään nykyaikana . "

        Äläs nyt höpäjä. Itse asiassa tällä hetkellä saattais hyvinkin olla hyvä aika sjoittaa rahastoihin. Epävarmoina aikoina mieluummin sekarahastoihin.
        Ei ole olemassa varmaa tapaa säilyttää rahaa ja omaisuutta, no paitsi ehkä oravannahat.. Pitää vain jakaa omaisuus useampaan sijoituskohteeseen jolloin kun yksi laskee niin toinen toivottavasti nousee, tai ainakin niin ettei kaikki laske yhtäaikaa.

        Sijoitusomaisuuden arvo on jatkuvassa liikkeessä. Sellaista sijoittajaa ei ole olemassakaan joka ei välillä olisi ottanut takkiinsa mutta siihen on oltava varaa. Ja välilä kannataa tappiolla jopa myydä koska ne tappiot pystyy hyödyntämään.

        Ja kannattaa myös muistaa ettei mitään ole voittanut eikä liioin hävinnyt ennen kuin on realisoinut ne rahastot tai osakkeet tai mitä se omaisuusnyt sitten lieneekään.


      • petey
        kiol908 kirjoitti:

        Huonosti olette asianne hoitaneet kun kahta asuntolainaa joudutte makselemaan:))

        Omasta mielestäni olen hoitanut asiani hyvin. Se toinen asuntolaina loppuu ensi kuussa. Miten sulla ?


      • petey1

        Täytyy päivittää, kun tuli vastaan oma viesti.
        Tilillä 43€. Huomenna tulee lisää.
        Säästötilillä 4269 €. Tyhjeni välillä, kun maksoin toisen asuntolainan loppuun.
        Rahastoissa näkyy olevan tänään 12029 €.
        Toinen asuntolaina siis maksettu ja toista jäljellä tänään 44000 €.


      • petey1

        Päivitän tilanteen. Tilillä 751 €, säästötilillä 11100 €, rahastoissa 24466,21 € ja maksan yhtä asuntolainaa, jota jäljellä 197 950 €. Päivittäkääpä muutkin.


      • uteliaitaootte

        Käyttötilillä 1000e säästiksellä no enpä kerro.


      • Salmes
        kiou8765 kirjoitti:

        Huonostippaolet asiasi hoitanut .. Rahasto sijoittamisella ei tee yhtikäs mitäään enäään nykyaikana .

        Joo, näin on. Minulla meni 100 e pakkaselle.


      • Anonyymi

        Näillä veroprosenteilla valtio vie lähes kaiken


    • Mies, 32

      Käyttötilillä on viisikymppiä joka riittää taksimatkaan kotiin jos luottokortti menee jumiiin. Kotona on muutama satku että saa ruokaa jos kortti katoaa. Palkka menee säästötilille. Päivittäiset ostokset menee luottokortille joka maksetaan kokonaisuudessaan palkkapäivänä. Palkkapäivänä menee myöskin asuntolaina maksuun.

      Joka toinen kuukausi siirrän laskujen jälkeen jäljelle jäävät rahat korkeakorkoiselle säästötilille, ja joka toinen kuukausi ostan sopivaa osaketta. Lainaa ei lyhennetä tällä hetkellä ylimääräistä. Jos korot lähtee nousemaan liikaa, niin tyhjennän salkkuni ja maksan pois asuntolainaa. Tällä hetkellä on 90k lainaa ja 40k säästöjä sekä osakkeita.

    • 21

      Noin 5 000 € tällä hetkellä, mietin parhaillaan pitäisikö siirtää osa jonnekkin eri tilille tai muuta, mutta en keksi mitä tekisin niin olkoon toistaiseksi siellä.

    • Vermo Rules

      Paljonkohan pitåisi tilillä pitää rahaa, elämä pyörii varmoissa urissa, yritän tyhjentää tilin aina muutaman kuukauden välein sijoituksiin. Silloin muutaman kerran vuodessa tili on tyhjillään 2-3 viikkoa.

      Pitäiskö tilille jättää 2000-3000€ noiksi 2-3 viikoksi? Tai paljonko pitäisi jättää?

      Tietenkin taivas voi pudota tai putkiremontti yllättää, en näe syytä miksi tilillä pitäisi pitää rahaa kokoajan ?

      Tietenkin laskut on maksettu päältä.

      Aluksi tilin tyhjentäminen tuntui jotenkin ikävältä, taskussa rahaa muutama satanen ja visakortti lompsassa. Oikeastaan tyhjä tili ei tunnu kummoiselta nykyisin.

    • Valkkianturi

      Tällä hetkellä näkyy olevan noin 9300 euroa. Minulla on reilunkokoinen osakesalkku ja se tarvitsee voiteluainetta. Ostotilaisuuksia varten on hyvä pitää jonkin verran käteistä heti käytettävissä. Ei alle viidentuhannen, se on kuin olisi kädet sidottuina. Paljon yli kymmenentuhannen en kuitenkaan päästä summaa nousemaan vaan hankin salkkuun jotain lisää.

      Samallahan tuo tili toimii vararahastona, ettei tarvitse isommankaan yllättävän menon takia lähteä myymään sijoituksia tai hakemaan velkaa.

    • minulla on

      op sijoitustili n,70500 euroa, op käyttötili n.65000 euroa sp.sijitustili n,32000 euroa. ja tuntuu ettei mikään ainakaan tuota,

      • Vuosia Tuottoa

        Tileillä rahan makuuttaminen on täysin kannattamatonta, annat pankille muutaman prosentin pääomasta joka vuosi. Pankki tekee tuolla rahalla viellä tuon lisäksi tulosta useita prosentteja vuodessa.

        Siksi noiden veijareiden tileillä ei ole rahaa. Pääoman pitää liikkua ja tehdä työtä omistjansa puolesta, ei pankin hyväksi. Tietenkin pääoma vierailee pankissa ajoittain kun muissa instrumenteissä on laskua.


      • öööööääää
        Vuosia Tuottoa kirjoitti:

        Tileillä rahan makuuttaminen on täysin kannattamatonta, annat pankille muutaman prosentin pääomasta joka vuosi. Pankki tekee tuolla rahalla viellä tuon lisäksi tulosta useita prosentteja vuodessa.

        Siksi noiden veijareiden tileillä ei ole rahaa. Pääoman pitää liikkua ja tehdä työtä omistjansa puolesta, ei pankin hyväksi. Tietenkin pääoma vierailee pankissa ajoittain kun muissa instrumenteissä on laskua.

        50 euroa.Ensi viikolla tulee tili.Loppuviikon syön kaurapuuroa.Ei kannata makuuttaa tilillä.Mihin säästäisin.Syön hyvin ja juon.


      • rehvastelija........
        Vuosia Tuottoa kirjoitti:

        Tileillä rahan makuuttaminen on täysin kannattamatonta, annat pankille muutaman prosentin pääomasta joka vuosi. Pankki tekee tuolla rahalla viellä tuon lisäksi tulosta useita prosentteja vuodessa.

        Siksi noiden veijareiden tileillä ei ole rahaa. Pääoman pitää liikkua ja tehdä työtä omistjansa puolesta, ei pankin hyväksi. Tietenkin pääoma vierailee pankissa ajoittain kun muissa instrumenteissä on laskua.

        "Tileillä rahan makuuttaminen on täysin kannattamatonta,"

        monelle se vain on ainoa vaihtoehto, yhtä kannattamatonta on NYT makuutta osakkeissa, se pitkä osakesäästäminen on tyhmintä, mutta se perustuu vain asiaan että säästäjät eivät ole perillä oikeasta tuotostaan.

        samoin rahastoissa ei kannata tavoitella 2-3 % lisätuottoa, kun aina joskus käy huonosti ja silloin menevät 10-vuoden voitot kerralla,
        toki on pankit ovat opettaneet että pitää olla "riskinsietokykyinen",
        unohtaa tappiot ja nauttia voitosta.

        minusta ei kannata kuin pitää pankissa ja aina kun täysin varmat osakkeet ovat pohjassa ostaa niitä,
        nyt on 2000 luvulla ollut 3 kertaa niin minun varmoillani, ostin 7.20, myin 13,80 e hintaan enkä toisella kertaa pitänyt kuin 8 kk.

        voitolla ostettiin koko perheelle uusi autokalusto, 35000 luokan autoja, 6 kpl.

        1964-2002 oli rahat osakehuoneistossa, helsingin 25-40 neliöisissä, niissäkin on varma tuotto,
        mutta hidasta kuitenkin ja pitää miettiä myyntiajankohta.

        Mutta asuntojen hinnat ovat nousseet joka vuosikymmenellä, kun osakkeet eivät olekaan nousseet ja tulevat aina ”sahaamaan ja sahaavat aina alaspäin”,
        kun asuntojen hinnat "sahaavat ylöspäin".


      • reis-ka
        rehvastelija........ kirjoitti:

        "Tileillä rahan makuuttaminen on täysin kannattamatonta,"

        monelle se vain on ainoa vaihtoehto, yhtä kannattamatonta on NYT makuutta osakkeissa, se pitkä osakesäästäminen on tyhmintä, mutta se perustuu vain asiaan että säästäjät eivät ole perillä oikeasta tuotostaan.

        samoin rahastoissa ei kannata tavoitella 2-3 % lisätuottoa, kun aina joskus käy huonosti ja silloin menevät 10-vuoden voitot kerralla,
        toki on pankit ovat opettaneet että pitää olla "riskinsietokykyinen",
        unohtaa tappiot ja nauttia voitosta.

        minusta ei kannata kuin pitää pankissa ja aina kun täysin varmat osakkeet ovat pohjassa ostaa niitä,
        nyt on 2000 luvulla ollut 3 kertaa niin minun varmoillani, ostin 7.20, myin 13,80 e hintaan enkä toisella kertaa pitänyt kuin 8 kk.

        voitolla ostettiin koko perheelle uusi autokalusto, 35000 luokan autoja, 6 kpl.

        1964-2002 oli rahat osakehuoneistossa, helsingin 25-40 neliöisissä, niissäkin on varma tuotto,
        mutta hidasta kuitenkin ja pitää miettiä myyntiajankohta.

        Mutta asuntojen hinnat ovat nousseet joka vuosikymmenellä, kun osakkeet eivät olekaan nousseet ja tulevat aina ”sahaamaan ja sahaavat aina alaspäin”,
        kun asuntojen hinnat "sahaavat ylöspäin".

        Kerroppa, että mitä firmoja nämä sinun "varmat" osakkeet ovat?
        Toi sun autojuttus on ihan täyttä tuubaa.Laske nyt itekkin kuinka paljon olisi pitänyt olla osakkeita, että verojen jälkeen ostat voitto-osuudella ton hintaluokan autoja 6kpl.
        Taidat olla persaukinen paskanjauhaja.


      • eki42
        reis-ka kirjoitti:

        Kerroppa, että mitä firmoja nämä sinun "varmat" osakkeet ovat?
        Toi sun autojuttus on ihan täyttä tuubaa.Laske nyt itekkin kuinka paljon olisi pitänyt olla osakkeita, että verojen jälkeen ostat voitto-osuudella ton hintaluokan autoja 6kpl.
        Taidat olla persaukinen paskanjauhaja.

        Ei tarvi ku 31 819 osaketta.


      • Köyhä ja onneton
        öööööääää kirjoitti:

        50 euroa.Ensi viikolla tulee tili.Loppuviikon syön kaurapuuroa.Ei kannata makuuttaa tilillä.Mihin säästäisin.Syön hyvin ja juon.

        Ei 50 € tarvi syödä kaurapuuroa.Sillähän elää herroiksi viikon. Ite elän 2 viikkoa normaalisti ja sit toiset 2 viikkoa kituuttelen. Kuukauden käyttörahoiksi jää joka kuukausi noin 350 € silti voin sanoa että elän lähes herroiksi 2 viikkoa.Kaikki on niin suhteellista.Jos saisin 2000 euroa kuussa käteen niin en yhtään tiedä mitä kaikkea sillä osaisin tehdä.Olen oppisopimusopiskelija ja saan ihan paskaa palkkaa.Ammatinvalintakysymyksiä...


      • lolo2015
        rehvastelija........ kirjoitti:

        "Tileillä rahan makuuttaminen on täysin kannattamatonta,"

        monelle se vain on ainoa vaihtoehto, yhtä kannattamatonta on NYT makuutta osakkeissa, se pitkä osakesäästäminen on tyhmintä, mutta se perustuu vain asiaan että säästäjät eivät ole perillä oikeasta tuotostaan.

        samoin rahastoissa ei kannata tavoitella 2-3 % lisätuottoa, kun aina joskus käy huonosti ja silloin menevät 10-vuoden voitot kerralla,
        toki on pankit ovat opettaneet että pitää olla "riskinsietokykyinen",
        unohtaa tappiot ja nauttia voitosta.

        minusta ei kannata kuin pitää pankissa ja aina kun täysin varmat osakkeet ovat pohjassa ostaa niitä,
        nyt on 2000 luvulla ollut 3 kertaa niin minun varmoillani, ostin 7.20, myin 13,80 e hintaan enkä toisella kertaa pitänyt kuin 8 kk.

        voitolla ostettiin koko perheelle uusi autokalusto, 35000 luokan autoja, 6 kpl.

        1964-2002 oli rahat osakehuoneistossa, helsingin 25-40 neliöisissä, niissäkin on varma tuotto,
        mutta hidasta kuitenkin ja pitää miettiä myyntiajankohta.

        Mutta asuntojen hinnat ovat nousseet joka vuosikymmenellä, kun osakkeet eivät olekaan nousseet ja tulevat aina ”sahaamaan ja sahaavat aina alaspäin”,
        kun asuntojen hinnat "sahaavat ylöspäin".

        Täysin samaa mieltä kanssasi . Ihmiset jotka pitävät tilillään rahojaan ovat niuhottajia. kitsastelijoita..Rahat täytyy sijoittaa ei pitää käyttötilillä. Minulla onnellinen asema kaikki asunnot on maksettu pois. Lainaa pankissa vaan sen verran että saa verohelpotuksen :::::::::::::::::::::::::::::::::))DDD


      • Varma on varmaa
        eki42 kirjoitti:

        Ei tarvi ku 31 819 osaketta.

        Unohtuiko verot ... 6,6€/osake voittoa 32000 osaketta 211200€ ja siintä vero 63360€ jää 147840€..
        Tuohon jos laittaa kulut sekä luultavasti pankista ottama lainan kulut niin puhutaan korkeintaa 4 kpl tuon hintaisista autoista.

        Onhan näitä suurisuita meidänkin lähi räkälä täynnä.
        Silloin tällöin kun käy joutuu aina miettimään mitä on suomi heissä menettänyt kyllä he osaavat asiat hoitaa.


      • köyhälle ja onnettom
        Köyhä ja onneton kirjoitti:

        Ei 50 € tarvi syödä kaurapuuroa.Sillähän elää herroiksi viikon. Ite elän 2 viikkoa normaalisti ja sit toiset 2 viikkoa kituuttelen. Kuukauden käyttörahoiksi jää joka kuukausi noin 350 € silti voin sanoa että elän lähes herroiksi 2 viikkoa.Kaikki on niin suhteellista.Jos saisin 2000 euroa kuussa käteen niin en yhtään tiedä mitä kaikkea sillä osaisin tehdä.Olen oppisopimusopiskelija ja saan ihan paskaa palkkaa.Ammatinvalintakysymyksiä...

        joo kyllä 50 saa muutakin kun kaurapuuroa mutta olut maksaa.


    • Juuri tarkistin

      Piti oikein tarkistaa kun en muistanut. Eli käyttötilillä (johon yhdistetty pankkikortti, ja josta menee kaikki laskut) 1 578,49 EUR tällä hetkellä. Palkka tulee 15. päivä.

      Säästötilillä 1 (ei nostorajoituksia) on 24 000 euroa. Tuonne tilille siirtelen tonnin pari silloin tällöin kun käyttötilillä on ylimääräistä, ja sitten siirtelen takaisin käyttötilille kun on loma edessä ja tiedän että tulee tuhlattua enemmän. Raha on myös sitä varten jos tulee joku iso yllättävä meno.

      Säästötilillä 2 on 52 000 euroa. Tämä on asuntosäästötili josta otetaan rahat heti kun löytyy sopiva asunto (on ollut pitkään hakusessa!). Siirrän tilille säännöllisesti joka kuukausi 1000 euroa enkä ole koskaan ottanut sieltä rahaa pois.

      Tiedän että häviän rahaa pitämällä rahaa pankissa; ei se 1,5 % korko riitä kattamaan inflaatiota, mutta haluan pitää rahat helposti saatavilla.

      • Juuri tarkistin

        Selasin tätä ketjua ja tajusin että tämä vastaushan on minulta! Hupaisaa törmätä tällaisiin, olin jo unohtanut koko asian.

        Päivitänpä nyt tilanteen ja ehkä taas kahden vuoden kuluttua törmään tähän..

        Käyttötilillä siis tällä hetkellä 4971 euroa. Palkka tulee edelleen 15. päivä.

        Säästötilillä 1 on 12 000 euroa. Tili edelleen tarkoitettu vararahastoksi ja säästämiseen lomia ja suurempia hankintoja varten.

        Mutta suurin ero on siinä että säästötilillä 2 on nyt 0 euroa.

        Sen sijaan minulla on asunto, josta olen maksanut toistaiseksi 107 854 euroa. Lainaa on jäljellä noin 135 00 euroa.

        Eli minulla oli toukokuussa 2012 rahaa/varallisuutta yhteensä 77 578 euroa ja nyt maaliskuussa 2014 sitä on 124 825 euroa.

        Olen siis kasvattanut varallisuuttani hieman alle kahdessa vuodessa noin 47 000 euroa.

        Pakko olla tuohon säästämisasteeseen tyytyväinen! Katsotaan sitten mikä on tilanne parin vuoden kuluttua, tavoite on että siinä vaiheessa on lainaa jäljellä enää noin 90 000.


      • Juuri-tarkistin

        Niinhän siinä kävi että parin vuoden kuluttua oli joku jälleen nostanut tämän ketjun ylös ja löysin nämä omat vastaukseni.

        Joten tilannepäivitys.

        Käyttötilillä 5 194 euroa.
        Säästötilillä 15 000 euroa. Tili edelleen tarkoitettu vararahastoksi ja säästämiseen lomia ja suurempia hankintoja varten.

        Asunnosta olen maksanut tällä hetkellä 175 000 euroa eli lainaa on jäljellä alle 70 000 euroa. Yllä olevan viestin mukaan pidin kaksi vuotta sitten tavoitteena että lainaa olisi jäljellä noin 90 000 joten olen erittäin hyvin aikataulussa. Olen sitten viime päivityksen saanut palkankorotuksen joka tuo lisää yli 500 euroa kuussa (nettona) ja tuo "ylimääräinen" on mennyt lähes kokonaan lainanlyhennyksiin.

        Katsotaan taas tilanne parin vuoden kuluttua. Tavoite on että siinä vaiheessa lainaa olisi jäljellä enää noin 15 000 euroa.


    • 7 oikein tänää :)

      Tavallisella oli tänään reilut 12K€.En ole kovinkaan innokas siirtelemään elikkä sinne kertyy vaan..Syksyllä sain sen omalla alarajalleni laitettua eli tonne 5000€ pintaan se on pakko olla käyttötilillä minimissään vaikka tiedän omat tuloni , mut ahdistaa jos ei ole tilillä katettta..
      Palkkaa tuli nytkin kuukaudessa n. 6K€ käteen toki normaalit tilit on puolet tuosta.
      Mul väkisin kertyy säästöön tai olen aika tarkka isoissa ostoissa enkä osta siksi sitä kertyy..
      Itse maksan vaan talon lainan, auton ja osan ruoasta sekä toki omat menoni eukko maksaa muut laskut ja jutut.
      elikkä en sijoita yms. laitan vaan määräaikaisiin tileihin rahaa,,, Muutamia tilejä on joita aina vaan jatkan..
      Haaveeni päästä pois oravan pyörästä vapaa herraksi.. Tosin ei se taida ihan helposti 39-v:ltä onnistua.

      • kaikkimaksetaan

        Siis täh??? Oravan pyörästä pääset heti jäätyäsi Kelan asiakkaaksi.


    • 74765

      Käyttötili:17600 e Määräaikainen:566800 e Mulla menestyvä yritys,joka tekee vientikauppaa.Lisäksi lähestulkoon velaton koti ja auto.

      • 136K JA ANNAN OLLA TOISTAISEKSI. MYIN OSAKKEET PERITYT POIS 3V SITTEN JA RAHAT OVAT PÄÄASIASSA NIITÄ. OSTAN METSÄÄ KUN SOPIVA KOHDE LÖYTYY. ASUNTO JA MÖKKI ON JA NIISTÄ N50K VELKAA


    • 33+55

      korkoextra 38900e normi tilillä 23000 ja 19000 ja jollain korkotilillä 7000 ja prismassa 1500e

      • Vermo Rules

        Kuun vaihteen jälkeen tili nollilla ja lyhyttä lainaa noin 15'000€. ......

        Tuon lainan ajattelin maksaa sitten noin 3000€ kuussa pois.

        Joten seuraavan kerran rahaa tilillä jouluna.

        Tässä taas taktisia sijoitus mahdollisuuksia hyödynnettävä. Tämä taas muuttaa loppuelämää noin 3% tavoitetta lähemmäksi.


      • Vermo Rules.
        Vermo Rules kirjoitti:

        Kuun vaihteen jälkeen tili nollilla ja lyhyttä lainaa noin 15'000€. ......

        Tuon lainan ajattelin maksaa sitten noin 3000€ kuussa pois.

        Joten seuraavan kerran rahaa tilillä jouluna.

        Tässä taas taktisia sijoitus mahdollisuuksia hyödynnettävä. Tämä taas muuttaa loppuelämää noin 3% tavoitetta lähemmäksi.

        Huomenna paluu arkeen.
        Pitänee alkaa kysellä tuota lainaa.
        Taitaa matka viedä pariin pankkiin ihan mienkiinnosta. Ja kulujen selvittämiseksi.

        Toisesta ainakin uskon saavani tämmöisen lainan aivan omalla sanalla.

        Toisesta ei tiedä että saanko ollenkaan.

        Mutta uskon ko. lainan tulevan joltakin kaverilta / kumppanilta. Olen valmis maksamaan samat kulut kuin pankille,.

        Takuina lainoille on kavereiden kanssa usein vaan oma sana, ja kaverin oma ymmärrys rahan käyttökohteesta.

        En ajatellut täällä alkaa sijoituslainaa kyselemään.

        Tämä on tavallisesti tilillä makaava määrä, mutta ei juuri nyt kun sijoituksia on matkalla ulos oikein allout tilanteella. Useimmiten saamme kimpassa lyhyitä rahoituksia järjesteltyä.


      • Vermo Rules.
        Vermo Rules. kirjoitti:

        Huomenna paluu arkeen.
        Pitänee alkaa kysellä tuota lainaa.
        Taitaa matka viedä pariin pankkiin ihan mienkiinnosta. Ja kulujen selvittämiseksi.

        Toisesta ainakin uskon saavani tämmöisen lainan aivan omalla sanalla.

        Toisesta ei tiedä että saanko ollenkaan.

        Mutta uskon ko. lainan tulevan joltakin kaverilta / kumppanilta. Olen valmis maksamaan samat kulut kuin pankille,.

        Takuina lainoille on kavereiden kanssa usein vaan oma sana, ja kaverin oma ymmärrys rahan käyttökohteesta.

        En ajatellut täällä alkaa sijoituslainaa kyselemään.

        Tämä on tavallisesti tilillä makaava määrä, mutta ei juuri nyt kun sijoituksia on matkalla ulos oikein allout tilanteella. Useimmiten saamme kimpassa lyhyitä rahoituksia järjesteltyä.

        Tietenkin taktiset menikin sivu suun, olisi pitänyt olla nopeampi.

        Joten tilillä onkin sitten aivan liikaa rahaa, nyt pitäisi taas löytää oikea sijoitus kohde niille.

        Joten aina ei voi tuudittua varmuuteen että sijoittajana olisi tilanteen herra, sivulta voi joku tulla ja ottaa.

        Tuo lisärahoitus olisi järjestynyt kumppanilta, pelkällä sanalla @ 15'000€.

        Mutta reisille meni niin sanotusti.


    • Rennie Burana

      Käyttötilillä 3200 e, säästötilillä näkyi olevan 76000 e, osakkeissa 14000 e. Eläke n. 3000 e/kk, ei velkoja.

    • luuseri

      Millä työllä tuollaisia säästöjä saa Rennie?

    • i32923djidewi

      Käyttötilillä 1.21e, säästötilillä 0e, seteleinä 60e, pieninä kolikoina 80-100e. Seuraava työttömyyskorvaus tulee kuun lopussa

    • Rahan käytöstä

      Turhaa on säästää pankkitilille, ei käärinliinoissa ole taskuja. Pidä sen verran että selviydyt elämän peruskysymyksistä. Jaa mieluummin lapsille koulutukseen ym. Osakkeet ym. ovat sioituskohteita, joihin ei voi koskaan luottaa liikoja. !

    • 1611

      Tili miinuksella, lompakossa 40 e, rahaa tulee ti. Sellasta se on. Kiva kun joillakin näyttää menevän hyvin. :D

      • ei isompia hätiä

        Tilillä 2,45€ kukkarossa 4,55€, pyörä lenkillä löytyi 2,40€ edestä tyhjiä pulloja. Kauraryynipaketissa vielä kolmen puuron tarpeet ja näkkileipäpaketissa neljä palasta. Eläke 124,32€ tulee jo 20.07 sitten on taas millä mällätä.


    • Senverran ettei koirat pissi kintuille;)

    • shyguy2

      20e lompakossa, tilillä jotain 1900, forex tilillä 12k (lue säästössä) ja lyhennän omaa asuntoa

    • pienieläkeläinen

      Käyttelytilillä noin 1000 euroa, määräaikaistalletuksessa 35.000 euroa ja sijoitustilillä 500 euroa, sen alotin vasta. Pienestäkin eläkkeestä voi säästää kun suunnittelee menonsa.

    • hhhhhhhhi

      Tilillä on noin 1700, vielä tällä hetkellä kotiäiti. Syksyllä takaisin töihin, jolloin tilille alkaa taas kertyä enemmän ja voi tehdä ylimääräisiä lainanlyhennyksiäkin.

    • pelimies69Hki

      Käyttötillillä korko n 0% 70000 en halua määräajaksi sitoa, ja osakkeet putoaa

      kuin kivet viimeinen esimerkki nokia että voi olla että menisi nollille, niin

      olen työtön.

    • Hygienia on tärkeä

      Minulla on 15000 kpl Kansallis-Osake-Pankin osakkeita. Myisin heti jos joku maksaisi jotakin. Ostin ne silloin kun se maalaisjuntin näköinen johtaja vetosi suomalaisuuden pelastamiseen. Vai tapetoisiko huussin seinät. Sitten vielä ostaisin Euro-kuvioista WC-paperia, niin johan olisi nautinto oleskella ja kaupan päälle vielä pyyhkisi hyvin. Kun joku vielä keksisi painaa näitten finanssiasiantuntijoiden kuvia samaiselle paperille, niin sitten olisi jo pyyhkiessä orgasmi käden ulottuvilla

    • Maatilan emäntä

      Omalla tilillä: 36.227e - säästötilillä 62.292e ja velkoja ei enää ole. Lottovoittoakaan en suuremmin toivo, kun näillä elellään ja terveyttä piisaa niin se kelpaa mulle.

    • Nimetön++++

      3,07€.

    • poor sob

      Käyttötilillä n. 5600e ja säästötilillä n. 14.000e. Sijoituksia ei ole enkä tällaisessa epäennustettavassa tuuliviirimaailmassa mihinkään pörssipeleihin rupeakaan.

    • Näin meillä =)

      Mulla on jotain 40e tilillä...lompsassa 60e onnex elarit tulee tiistaina et saa maksettua ees pikkusen tän kuun vuokraa =) mut nou hätä...aina on selvitty =)

    • :)

      1 800 € omalla käyttötilillä, 5 000 € jonkinlaisella sijoitustilillä. käyttötilirahani olen kaikki itse tienannut työnteolla, vanhemmat ei pahemmin auttele, sijoitustili tällä hetkellä isäni hallinnassa. Olen 16 v lukiolainen

    • opiskelija \o

      86€, seuraavan kerran rahaa syyskuussa:)

      • KIINTEÄ OMAISUUS(MAA JA METSÄ) NYT ERITTÄIN HYVÄ SIJOITUS. OSAKKEITA EI VIELÄKÄÄN KANNATA OSTAA,KOSKA EURO ON YHÄ KRIISISSÄ. EHKÄ MYÖHEMMIN. METSÄMAAN HINTA TOKI NOUSSUT KUN SIJOITTAJAT SIIRTÄNEET ISOJAKIN SUMMIA MAAOMAISUUTEEN. VARMA TUOTTO JA OSTAJAN MAHDOLLISTA ASIANTUNTEMUKSELLA TEHDÄ HYVIÄKIN VOITTOJA.


      • Tyypillinen maajussi
        SadoM33 kirjoitti:

        KIINTEÄ OMAISUUS(MAA JA METSÄ) NYT ERITTÄIN HYVÄ SIJOITUS. OSAKKEITA EI VIELÄKÄÄN KANNATA OSTAA,KOSKA EURO ON YHÄ KRIISISSÄ. EHKÄ MYÖHEMMIN. METSÄMAAN HINTA TOKI NOUSSUT KUN SIJOITTAJAT SIIRTÄNEET ISOJAKIN SUMMIA MAAOMAISUUTEEN. VARMA TUOTTO JA OSTAJAN MAHDOLLISTA ASIANTUNTEMUKSELLA TEHDÄ HYVIÄKIN VOITTOJA.

        Älähän viljele vääriä tietoja noista maitten tuotoista.

        Joku voi vielä uskoa niihin


    • Kyllä kelpaa

      Ylläri meno tuli. tilillä 0.38€ lompakossa 1€ seuraavat tulot 1.8. Mikäli nälkä ei oo vieny. Mut kateus on turhaa. Toisilla tuuria ja paremmat kortit. ei raha tuu ilmaiseksi kellekkään, mut ei myöskään väkisin yrtittämällä.

    • aalto liike

      käyttötilillä n.80e,1.säästötilillä 1800e ja 2.säästötilillä n.800e.Ja kysymys silleen tyhmä että helposti näyttää että "tollahan on rahaa" paitsi että todellisuus ei aina ole sitä.Esim.itselläni menee tuosta 1800e--> 1500e auton korjaamiseen ja 800e on tämän kuun pankkilainoja varten.Eli todellisuudessa tilillä ole muutamaa saturaista enempää.

      • huh huh..

        1500€ auton korjaukseen...tuon takia en ikinä osta kallista autoa, sillä vituttaisi maksella tuollaisia korjauskuluja kovalla vaivalla hankituista säästöistä. Parin satasen autoilla olen ajellut vuosikaudet ja aina auton hajotessa olen hommannut uuden saman hintaisen. Rikkinäisestä autostakin saa sen 80-100 euroa, kun myy romuttamolle. Meni vähän ohi aiheen, mutta oli pakko kommentoida.


      • autoiluko kallista?
        huh huh.. kirjoitti:

        1500€ auton korjaukseen...tuon takia en ikinä osta kallista autoa, sillä vituttaisi maksella tuollaisia korjauskuluja kovalla vaivalla hankituista säästöistä. Parin satasen autoilla olen ajellut vuosikaudet ja aina auton hajotessa olen hommannut uuden saman hintaisen. Rikkinäisestä autostakin saa sen 80-100 euroa, kun myy romuttamolle. Meni vähän ohi aiheen, mutta oli pakko kommentoida.

        Joillakin merkeillä voi isompi perushuolto maksaa jo 1500€, köyhemmän kannattaa valita merkki tarkkaan huolto laskuja ajatellen..


      • aalto liike
        autoiluko kallista? kirjoitti:

        Joillakin merkeillä voi isompi perushuolto maksaa jo 1500€, köyhemmän kannattaa valita merkki tarkkaan huolto laskuja ajatellen..

        Kyllä,itse ajan bmw 320dA (e90) ja tuo 1500e menee huoltoon mikä tehdään kerran auton elinkaaren aikana(hiukkassuodatin).


      • Anonyymi
        autoiluko kallista? kirjoitti:

        Joillakin merkeillä voi isompi perushuolto maksaa jo 1500€, köyhemmän kannattaa valita merkki tarkkaan huolto laskuja ajatellen..

        huollot on ilmaisia, riippumatta auton hinnasta kun on huolenpitosopimus.


    • pimistä

      mulla kotona rahat,
      palkkaa tulee kuussa 3500e

      pimeänä

      • 10+15

        hyvä,eipähän pääse Kreikkalaiset rahoihisi osallisiksi


    • TEKSE__

      OMPAS täällä rikkaita ihmisiä, mun käyttötilillä on n.1600e, palkka tulee 10pv taas.
      Ja säästötilillä 7e :D

      • jatilitmiinuksella

        Samaa ajattelin, taitaa olla suun auontaa suurimalla osalla.


    • -pihtari-

      mulla on käyttötilillä 900€, säästötilillä 3500€ ja kotona käteisenä 1100€.

    • Laiskanlutjake

      Tililläni on tällä hetkellä vaatimattomasti 0,88 centtiä, eikä hajuakaan mistä sinne saapuisi täydennystä ;(

    • pekka puupää

      palkka minun ja vaimon yhteensä noin 6000 puhtaana mutta rahaa ei ole yhtään ei tilillä eikä säästössä kuin reilu 10 tonni,kaikki menee asunnon maksuun lasten harrastuksiin sekä matkailuun,mutta onnellisia ollaan

    • kaikki tilillä

      Tilillä n. 250.000 ja palkka tulee joka kuukausi. En ole sijoittanut, koska rahan ei tarvitse lisääntyä, tämä riittää eikä haittaa vaikka inflaatio vähän verottaa. Hyvä että se on milloin tahansa käytettävissä eikä tarvitse pelätä sijoitusten arvon rajua romahtamista. Osakkeitakaan ei voisi vaihtaa rahaksi silloin kun rahaa tarvitsee, jos osakkeiden arvo ei satu olemaan hyvä.

    • manit bois

      Pöljät, vai nimettömänä, jätit juuri osoitteesi ja varallisuustietosi koko maailman tiedoksi!!! Älä ihmettele, jos tili tyhjenee!

    • yksi vastaus

      Pankkitilillä kuukauden rahantarve käteisenä. Suorissa osakesijoituksissa 200000 euroa. Kaksi sijoitusasuntoa arvoltaan 200000e. Omassa käytössä 1990-luvun perustalo ja autona 2010-vuotinen c-sarjan mersu. Ansiotulot vuodessa 100000 euroa ja pääomatulot 30 tuhatta vuodessa.

    • 1212121

      Kertokaapa mistä saatte moisia summia? Jokaisella näyttää lähes poikkeuksetta olevan >50.000€ tilillään. Epäilemättä tuollaisia summia ei ainakaan työnteolla saa Suomessa...

      Itseltäni löytyy 1100€ - siinäpä ne sitten onkin.

      • Duunari ei rikastu..

        kahden hengen kk tulot 4k€ brutto, 150k€ velkaa ja neljällä tilillä yhteensä n.90€...............


    • Opiskelijanainen_

      Noin 30e tilillä, käteisenä 2 euroa, laskuja maksamatta 50e edestä (netti opintolainan lyhennys). Olen opiskelija.

    • Naaras 100

      Säästötilillä josta menee yhtiövastike ja lainanlyhennys on tällä hetkellä 6003.60 € ja käyttötilillä 321.20€ .Lompakossa muutama kymmen senttinen.Aika hyvin huonopalkkaisesta naisvaltaisesta työstä säästetty..

    • ravelleri

      Vajaa 7000€.
      Syyskuussa sit taas matkailee vähintään 6kk

    • kuuno pelli

      120000t euroa

    • Jeppio

      Pankkitilille tulee työttömyyskorvaukset ja sossun korvaukset, tonni kuussa, ja saldo on siis kk ajan 0-1000€.
      Mutta pimeää kauppaa teen liikevaihdolla 3000-9000€/kk, josta jää puhtaana 1000-5000€/kk.
      Nämä hoidetaan aina käteisellä ja eivät tilillä näy.

    • Kukkakaaliko

      11,32 euroa

    • Partan€n

      Vähän reilut 3,4 miljoonaa euroa. Ajattelin jakaa pois suurimman osan. Raha aiheuttaa vaan tuskaa. Keksis vaan kenelle antais....

      • scd,lffml2

        Vaihda ne 3,4 miljoona käteiseksi ja käy tiputtamassa rahat naapurin postilaatikkoon .


    • k.pennonen

      penni

    • Siellä on nyt 20 euroa ja pitää pärjätä sillä viikko.

    • aika näyttää

      niin siis kiitos jyrki kataisen ja kokoomuksen niin minun pankkitililläni ei ole yhtään mitään:) eli ne rahat ovat menneet sinne kreikkaan hispaanoille no jospa se jyke boy minulle antais pieni korkoista lainaa?

    • Iloinen vanhapiika

      Käteistä n. 20 000 €, korkeakorkoisilla tileillä 10 000 € 20 000 €, rahastot ja osakkeet n. 14 000 € ja "sijoitusvakuutus" n. 53 000 € (paras tuotto tällä hetkellä, noin 6 %) Oma velaton asunto.

      Ei perillisiä joten eipä tarvitse edes kenellekään säästää perinnöksi.
      Elämä on mukavaa!!

      • nimenomaan..

        Mitäs muuta nyt teet kun säästät? :D Harrastushan se on tuottojen seuraaminenkin.
        Itse en todellakaan säästä oikeasti. Perillisiä on mutta silti saan käyttää rahani itse. Matkustelen yms. itsensä hemmottelua.


      • Iloinen vanhapiika
        nimenomaan.. kirjoitti:

        Mitäs muuta nyt teet kun säästät? :D Harrastushan se on tuottojen seuraaminenkin.
        Itse en todellakaan säästä oikeasti. Perillisiä on mutta silti saan käyttää rahani itse. Matkustelen yms. itsensä hemmottelua.

        En säästä lainkaan. Nuorempana elin aina hyvin mutta siitä huolimatta järkevästi ja taloudellisesti, en koskaan yli varojeni. Olen aina tehnyt tosi paljon töitä, en niinkään rahan takia vaan koska se on ollut minusta hauskaa. Periaatteessa aina tienannut enemmän kuin on ollut tarve kuluttaa. Aloin myös sijoittaa 80-lvun alussa joka oli hyvää aikaa sijoittajille.
        Nykyinen omaisuuteni on puolet itse ansaittua ja toinen puoli perittyä enkä todellakaan säästä enää lainkaan, päin vastoin. Tarkoitus olisi että hautauskulut jäisi tililleni, loput yritän parhaani mukaan panna haisemaan.. Taitaa tosin asuntokin jäädä.. vaan mistä sen tietää, saahan sitä vastaan hypoteekkilainan ettei sitäkään tarvitse jälkeensä jättää jos oikein vauhtiin pääsen. ;)

        Nykyään todella pääasiallisesti vain hemmotelen itseäni, syön hyvin, juon hyvin, matkustelen, kokkaan ystävilleni ja vaikka mitä. Minulla on suuri ystäväpiiri joten elämä on tosi mukavaa. En tee enää normaalia kokopäivätyötä mutta töitä teen edelleen eikä ne rahat ja omaisuus nykyääkään oikein ehdi edes kuluttamalla huveta.


      • nimenomaan..
        Iloinen vanhapiika kirjoitti:

        En säästä lainkaan. Nuorempana elin aina hyvin mutta siitä huolimatta järkevästi ja taloudellisesti, en koskaan yli varojeni. Olen aina tehnyt tosi paljon töitä, en niinkään rahan takia vaan koska se on ollut minusta hauskaa. Periaatteessa aina tienannut enemmän kuin on ollut tarve kuluttaa. Aloin myös sijoittaa 80-lvun alussa joka oli hyvää aikaa sijoittajille.
        Nykyinen omaisuuteni on puolet itse ansaittua ja toinen puoli perittyä enkä todellakaan säästä enää lainkaan, päin vastoin. Tarkoitus olisi että hautauskulut jäisi tililleni, loput yritän parhaani mukaan panna haisemaan.. Taitaa tosin asuntokin jäädä.. vaan mistä sen tietää, saahan sitä vastaan hypoteekkilainan ettei sitäkään tarvitse jälkeensä jättää jos oikein vauhtiin pääsen. ;)

        Nykyään todella pääasiallisesti vain hemmotelen itseäni, syön hyvin, juon hyvin, matkustelen, kokkaan ystävilleni ja vaikka mitä. Minulla on suuri ystäväpiiri joten elämä on tosi mukavaa. En tee enää normaalia kokopäivätyötä mutta töitä teen edelleen eikä ne rahat ja omaisuus nykyääkään oikein ehdi edes kuluttamalla huveta.

        Niin eihän se ole säästämistä jos tileillä on rahaa. Oikeasti. Jos korkoja ja muita kertyy niin se tapahtuu ilman säästämistä.
        Kannattaisi tehdä testamentti ettei jäljelle jäänyt omaisuus mene sinne minne ei itse halua. Elämä on arvaamatonta eikä koskaan tiedä mitä huominen tuo tullessaan.


      • Iloinen vanhapiika
        nimenomaan.. kirjoitti:

        Niin eihän se ole säästämistä jos tileillä on rahaa. Oikeasti. Jos korkoja ja muita kertyy niin se tapahtuu ilman säästämistä.
        Kannattaisi tehdä testamentti ettei jäljelle jäänyt omaisuus mene sinne minne ei itse halua. Elämä on arvaamatonta eikä koskaan tiedä mitä huominen tuo tullessaan.

        Ei hätää, ei ne jäljelle jääneet varat sentään valtiolle mene. Se homma on kyllä hoidettu! Ketään oikeata tarvitsijaa ei kuitenkaan ole joten teen parhaani ettei paljoa jää .. Riskihän on myös olemassa että jos joudun laitokseen ja pitkäaikaishoitoon niin sosiaaliviranomaiset panevat minut maksamaan täyden hinnan sellaisesta jonka muu saavat lähes ilmaiseksi.
        Hirveetä säätämistä tämä elämä ;)


    • VW Passanat

      30-35. Aina kun menee yli 35:n, niin extralyhennän asuntolainaa vitosella.

    • lainaa ei ole

      Noin 419000. mul on vaan yks tili

    • Roicos

      Minä aloitin aivan tyhjästä,ja nyt on miljoona velkaa=)

    • rupikonnalol

      250€ >3000 säästötilillä. Käsiksi en kyllä pääse niihin ja eikä tarvitse.

      • Make0364

        Lompakossa 75€. Toisella käyttötiliiä n 21000€ ja toisella n 17000€.
        Sitten vuoden määräaikaistilillä 25000€ sekä 2:n vuoden määräaikaisella n 31000€.


    • Rahaton...

      Sen verran että selviää justjust lapsilisäpäivään :D eli n. 200e...

    • kolmas pyörä

      käyttötilillä 2,1e, säästötilillä 0e ja lompakossa noin 3e. seuraavat tulot lapsilisä 152e 26.7.
      lottovoittoa odotellessa

    • huoh..

      Tilillä 968,40€, säästötilillä 3100,28, joka kuukausi säästöön 150 palkkapäivänä sen verran mitä edellisestä tilistä oli jäljellä. Palkkapäivään vielä kuusi päivää.

      Asuntolainaa 124780

      Auto on sentään uudehko ja oma, siitä saanee nopeasti tonnin poikineen, jos äkillinen rahantarve tulee.

    • robin73

      Käyttötilillä tällä hetkellä 950 euroa, tavoitetilillä reilut 14.000 euroa. Velaton asunto ja velaton auto. Ei kannate tosin makuuttaa rahoja tilillä, mutta on hyvä olla jonkin verran rahaa sivussa yllättäviä, isompia menoja varten.

    • lompakossa loput

      59 euroa. Tulevana perjantaina tilipäivä. Tämä siis tavallinen pankkitili niinkuin alunperin kysyttiinkin.

    • a3ws4edrftgy

      taitaa olla 2e..korvauksia odotellessa.

    • Al Coholic

      Parisataatuhatta on käyttötilillä, säästötilillä puolisen milliä ja osakkeissa vajaa milli. Velaton 300 neliön talo ja kaksi autoa; bemarin katumasturi ja isompi Alfa kauppakassina. Kyllä Suomessa perusduunarikin pärjää, kun on vaan tarkka...Heh-heh-heh-hee...

    • Eläkettä odotellessa

      Tilillä 120.80€, muita säästöjä ei ole. Asuntolainaa korjauslainaa 195 000€. Perjantaina seuraava palkkapäivä, josta lyhennetään lainaa ja ostetaan jääkaappi täyteen makkaraa ja piimää.

    • lallatilaa

      Just nyt on 57e, mutta voi olla klo15.00 jo vaikkapa tonneja enemmän, jos... veikkauksen kenorivit ovat mukavat. Siispä jännitän vielä seuraavat 2 tuntia.

      Kokeilkaa tekin Veikkauksen "onnensivuja" !

    • päpäpäp

      Tasan 1 SNT !

    • ulumulu

      2,38e.

    • awkglöorsllövgös

      vois samalla mainita tulotkin?!

    • rokantero

      Suosittelen ottamaan rahat pois tileiltä.Todellinen inflaatio on tällä hetkellä n. 10% eli lähes senverran rahojesi arvosta katoaa vuodessa.

      Toisekseen valtioiden lisäksi pankkijärjestelmä on käytännössä konkurssissa.Kaukana ei ole se hetki kun systeemi joudutaan resetoimaan ja silloin pankit sulkeutuvat,luultavasti aika pitkäksi aikaa.Kun ne aukeavat tuskin sieltä juuri mitään saa ulos ja lopunkin arvo on pudonnut huomattavasti.

    • nimetön.

      250€, ku just tuli sossusta tili. Panamalaisella tilillä muutama miljardi egeä.

    • toimeen tullaan?

      tilillä n.1000 euroa.Tilipäivään 3 viikkoa.Just selviän-toivottavasti.En säästä koska se ei kannata.

      • Nyssykkä.

        Tilillä näytti olleen noin14'000 tänään.
        Kesälomakin loppui tänään.
        Tuo on säästynyt tässä tammikuun jälkeen silloin maksoin viimeiset isot laskut pois.

        Elämä näyttää hymyilevän taas kerran.


      • Edes bruttokaan...
        Nyssykkä. kirjoitti:

        Tilillä näytti olleen noin14'000 tänään.
        Kesälomakin loppui tänään.
        Tuo on säästynyt tässä tammikuun jälkeen silloin maksoin viimeiset isot laskut pois.

        Elämä näyttää hymyilevän taas kerran.

        Väitätkös säästäneesi 2800€ kuussa?
        Ihan tosta vaan?

        Millaisilla tuloilla tommosia voi säästöön jäädä ?


      • Nyssykkä 2.
        Edes bruttokaan... kirjoitti:

        Väitätkös säästäneesi 2800€ kuussa?
        Ihan tosta vaan?

        Millaisilla tuloilla tommosia voi säästöön jäädä ?

        Helpostihan tommosen kuukaudessa säästää.
        Ehkä pitää vaimoa pyytää vähän katsomaan mihin kotirouvana kaiket viikot rahaa tuhlaa.

        Ei ole mitenkään outoa isompi tuloselle.


    • rakkaus rautaan

      Karkeasti käyttötilillä 28000€, josta reilu 20K€ tipahti juuri määräaikaiselta käyttötilille ja määräaikaisella 20000€

      Tarjottiin uutta määräaikaista korko tarjous alle 1% vuosi..

      Joten ostan vkl. aikana pari harrasteautoa.Menee samantien reilu 20K€.
      Mitä sillä rahalla. Mielummin rautaa talliin.

    • +10'000€

      Tilillä rahaa pikkasen yli 10'000€, odottelen loppukuuta ja tulevia liksoja, jonka jälkeen ajattelin ostaa sijoituspapereita tuolla 10'000€ taas.

      Tilille ajattelin jätää kuun menot muutaman satasen marginaalin.

      Tietenkin muotisanana viljelty putkiremontti voi yllättää ja rahat loppuisivat lyhytaikaisesti.

      Tätä duunarin arkea.

    • Naapurin Köyhä Poika

      Tavallisella käyttötilillä lepääpi nyt vähän alle 35 000e oottelemas et "inflaatio" söis niitä. eipä ole tarve niitä mihinkään nyt sijoittaa / tuhlata kerätään vähän lisää joka päivä...

    • Ulkosuomalainen...

      Käyttötili 14000€, säästötilit 50000€, valuuttatili 21000€ Norjan kruunu. Palkkatili 310000RMB, rahastoja 60000€ ja osakkeia 320000€. Ei velkaa. Ikää 40v. Ei perintöjä ym. Töitä tekemällä säästetty. Ensin piti maksaa opintovelat jne. Tämä on mahdollista kun muuttaa pois Suomesta.

    • aina rahat loppu

      Tili tulee tänään n.2000 maksan lainat ja laskut jää 500 ruokaan ja muuhun.Muuta ei ole pankissa.Velkaa 60000.Miten ihmeessä saatte säästettyä rahaa.Mulla menee kaikki kädestä suuhun.Viimeinen viikko aina ennen tiliä kaurapuurolla.Kertokaapa ohjeita miten saatte säästetyksi?perintöjä?

      • Naapurin Köyhä Poika

        no ei sitä kovinkaan paljoo jää säästöön mut tonni-kaks ehkä kuukaudessa keskimäärin kun toi palkkakaan ei oo kovin hääppönen noin . 4000kk/netto. suhteelisen pienet menot niin kyl sitä saattaapi jotain jäädä sivuun ja vuokralaiset kerryttää mulle samalla tuota omaisuutta koko ajan... lisää
        no mulla on täs vielä elämään ehkä ees kun ikään on 30v niin saattaa hyväl tuurilla on pari euroa säästös eläkepäiviä aatellen ja sit vähän vois reallisoida omaisuutta


      • KKHS

        Meillä säästetään siirtämällä säästöön tarvittava summa samantien pois käyttötileiltä, niin ei tule vahingossakaan käytettyä. Koko perheen tulot on vähän reilut 2000€ ja minimisäästö on 400€/kk. Jotta loppurahalla pärjää, tuleevaan jättää turhia kuluja pois. Se on kumma miten paljon niitä turhia kuluja sitten loppujenlopuksi löytää. Parina viimeisenä kuukautena on saatu yli 500€ säästöön, kun on alettu vielä niitä pieniäkin menoja pienentämään. Tätänykyä jää käyttövaratkin yleensä kuun lopussa hyvin plussalle.

        Ei tätä aina ole harrastettu. itseasiassa alotettiin vasta kesällä pikkuhiljaa, kun toukokuussa huomattiin että roskaruokaan meni (poikkeuksellisesti) 200€, ja rahasta oli olevinaan tiukkaa. Aiemmin puolehdittiin että vuoden lopussa on varastossa enemmän rahaa kuin vuoden alussa, mutta erot olivat satasta tai kahta vuodessa, joten ei sillä paljon varallisuutta kasvateltu.

        Eli yksinkertainen neuvo on ottaa rahat säästöön ennenkuin antaa itselleen mahdollisuuden käyttää niitä. Sitten priorisoidaan se mitä oikeasti tarvitaan ja mitä oikeasti halutaan. Ei se säästäminen ole mitään salatiedettä, pelkkää kulutuksen vähentämistä. Ja jos tilanne on se että rahat menee jo laskuihin, niin kannattaa niitä laskujaan syynätä tarveharkinnan kanssa. Suurimmasta osasta kun voi hankkiutua eroon


    • Jo vuosia suunnitell

      Tilillä kait 5500€ palkkaa sinne odottelen ehkä ennen joulua, sitten pitäs olla rahaa joulunviettoon ja kun jotain jää joulun jälkeiseen elämään, ostan jotain sijoituspapereita.

      Ei tilillä pidä rahaa olla kuin se muutama tonni.... ei aina sitäkään.

      Visakortti on käytännölinen tasaamaan kulutusta, Voi optimoida monta sijoitusta vuodessa muutaman tonnin suuremmiksi, koska sen epäselvän rahantarpeen voi sitten hoitaa kortilla, jos sellaista ilmenee. Taas kortilla olevan velan maksuun tulee joka kuukausi riittävästi rahaa, päivää ennen kuin kortti suoraveloitetaan tililtä..

      Pikkasen kun on suunitelmalisuutta, kortti vapauttaa useita tonneja sijoittamiseen, ja muutamalla tonnilla tekee jo vuositasolla jotakin sijoitusmielessä.

    • taloudenlinkit1
    • Jesper9

      28-vuotias helsinkiläinen. Asuntosäästötilillä 16 000 euroa. Olen säästänyt vuoden.

    • biljoona

      Hei haloo!!!! ihan oikeesti porukka uskoo näitä kaikkia juttuja????? hehheheh...ai niin ja mulla on miljardi säästötilillä. No,kyllä kai te sen nyt uskotte????...hehheheh

    • Rahaa on

      Voi ei jäbä vetäs kateudesta itkupotkuraivarit kun ite oot amis eikä sulla oo mitään tilillä! VOI EI JÄIT KIINNI BUSTED! :DDDDD


      Iteltä löytyy ASP-tililtä 30 000e, käyttötililtä 10 000e ja toki sijoituksia eri rahastoissa noin 200 000e:n arvosta.

    • Köyhän kirous..

      1800€ näytti olevan tänään tilillä.
      Ennen joulua tilillä tulee viellä piipahtamaan 18000€.
      Mutta joulunjälkeen ei taida olla mitään siellä.

    • 1188

      Tommosista muka tulevista rahoista kannata mitään puhua.
      Lesoilee vaan että olisi fyffee.

      • tiukkaa on

        2 euroa.Kahteen viikkoon en ole pankkikorttia käyttänyt.2 sankoa vein mummulle puolukoita ja sain 50.Se pelasti nälältä.


    • Sahamies_keskiS

      Liksapäivä viikonpäässä, ja tilillä on viellä 1400€, eikä viellä ainakaan ole ilmestynyt mitään pakollista maksettavaa. Joten on ollut harvinaisen vähäkuluinen kuu.
      Uskon vakaasti kun vaimo huomaa ylijäämän, jotain "tärkeää" hankittavaa ilmaantuu.
      Jos ei muutakuin tenaville uusia ja hienoja koulukamoja, ettei kiusata resupettereinä.

      • hyvin pyyhkii

        tilillä 20 euroa ja osakesalkussa 1000 Tiimarin osaketta.


    • 2266

      noin 1000€ tilillä.
      Maanantaina tulee liksaa noin 3000€.

      Empähän tiedä mitä sillä tehdä.

      Mutta joka kuukausi sen saa menemään, melkein turhuuteen.

    • Kreivi

      Käyttötilillä n300000 e, säästötilillä näkyi olevan 7600000 e, osakkeissa 14000000 e. Palkka n 150000e/kk,

      • 16+19

        No jestas. Tuosta vähän sponssirahaa mulle pientä palvelusta vastaan.


      • Kreivi

        "Käyttötilillä n300000 e, säästötilillä näkyi olevan 7600000 e, osakkeissa 14000000 e. Palkka n 150000e/kk,"

        Jäi pari nollaa luvuista epähuomiossa pois. No, eihän se nyt niin tärkeätä ole, kun tuossa ei ole kuin alle 1 % omaisuudestani.


    • diktaattori

      oho ompa köyhää väkeä
      rahoja en ole laskenut mutta kultaa 16 konttia, 3 linnaa 50 asuntoa 30 autoa 50 panssarivaunua 8 lentokonetta 60 hävittäjää, laivasto, haaremi..... no tässä nyt osa omaisuudestani =)

    • 2 vk tiliin

      -500

    • Ihmiskunnalle

      https://bittiraha.fi/ =(Bitcoinin osto sivusto)
      https://vircurex.com/welcome/index?alt=frc&base=btc&locale=en&referral_id=186-28988 =(Eri Crypto Valuuttoja.
      http://freico.in/ = Freicoin, Tämänhetkinen hinta 13senttiä per kappale ja sijoittajia on alkanut tulemaan lisää.

      Kannatan pieniin cryptovaluuttoihin sijoittamista, arvon nousu voi nousta 1000-100000%

      Esim: https://www.bitstamp.net/ Bitcoin hinta on 4 vuodessa noussut huimia määriä ja perästä alkaa tulemaan jo muitakin kuten Litecoin($ 47.23) Ja Namecoin ($ 14.53)
      Ps: Kannatan Freicoin sijoittamista. Pienillä summilla voi nostaa paljon Freicoinin päivän % nousua eli tienesti voi olla lähempänä kun arvaatkaan. FRC/BTC
      Vircurex.com

    • Tarpeellinen määrä

      Eipä kerrota rahamääriä mutta käyttelytilillä ei kannata pitää kuin noin kuukauden kulut kerrallaan, ehkä hieman yli yllätyskulujen varalta. Tosin nykyään on helppoa tehdä siirrot itse netissä jos enemmän tarvitsee. Ylimääräiset eurot kannattaa siirtää aina korkotileille. Määräaikaistalletuksissakin on nykyään huonot korot. Parasta olisi ostaa osakkeita ja metsää. Metsä kasvaa aina.

      • Ent.mehtänhoitaja

        Kukaan ei tänä päivänä tarvitse lahoja puitasi ja lisäksi metsän omistaminen aiheuttaa automaattisesti kuluja riippumatta siitä hoidatko metsääsi vai et.

        Rahan omistaminen on ongelmallista.


      • KÖYHÄ NAAPURISI
        Ent.mehtänhoitaja kirjoitti:

        Kukaan ei tänä päivänä tarvitse lahoja puitasi ja lisäksi metsän omistaminen aiheuttaa automaattisesti kuluja riippumatta siitä hoidatko metsääsi vai et.

        Rahan omistaminen on ongelmallista.

        kun kaikki tilit ynnää yhteen niin näyttäis olen käteistä teillä noin 56 000e "18 500e joka on menossa 31.12.2013 viimeiseen asuntolainan erän lyhennykseen" sit siätä vois ootaa uuden vuoden kunniak pullon KALJAA omassa uudehkossa VELATTOMASSA omakoti talossa.. OU JEe


    • Nyt näin

      Kun ainoan tilin ynnää näyttää siellä olevan 200€.

      Visalla mennään joulun yli, tammikuussa loppupuolella on sitten taas rahaa tonneja tilillä, visa nollataan sitten.

      Pxskajuttu, mutta kyllä selviää.

    • tyty4

      Ei nyt kaikkee kannata uskoa mitä täällä puhutaan....osa valehtelee ja paljon.

    • 6+2

      185 e ja tilipäivään vielä aikaa.

    • Nyt näin.

      Visa näytti kuljettavan hyvin joulun yli.
      Joulu maksoi yhdelle hengelle käytännössä 1100€
      Matkat - ruuat - lahjat.
      Onneksi on kortti, ja olen aina maksanut ajoissa.

      Kerran A-kortilla kerran loppui luotto ruottissa, uhkasi jäädä maksamatta 4x viikon hotelliveloitukset. Hoidin ne sitten omalla kortilla, A-kortti firma sai kuulla sitten "rajattomasta" luotostaan. Valitettavasti on käytänössä pakko käyttää A-korttia matkustamiseen.

    • opiskelija127

      työssäkäyvänä opiskelijana:

      käyttötilillä 1600€
      säästötilillä: 2500€
      rahastossa kiinni: 2300€

      perseruvella teen kyllä hommia tämän eteen ja näin sivutoimisena olen todella tyytyväinen =) vieläkö kehitys ois joka kuukauden lopussa positiviista niin aah kun ois mattavaa!

    • 1415

      Hei opiskelija127.

      Kannattaa pitää kohtuus säästäväisyydessäkin, opinnot ovat oikeasti raskaat ja yletön säästäminen niiden aikana on ehkä tarpeetonta.

      Jos opinnoistaan selviää nolla velalla, säästää sen saman mitä kituuttaa opintojen aikana muutamassa kuukaudessa.

      En siis kehota tuhlaamaan - vaan katsomaan realiteetteja.

    • 222222

      säästän 50 euroa kuussa rahastoihin,Siellä nyt 600 euroa.Tilillä 80 euroa.Lainaa 51 000 asunnosta ja 15000 autosta.Tilipäivään 2 viikkoa.Auto pitäis tankata vielä ennen tilipäivää eli kaurapuuroa syödää taas pari viikkoa.

    • TomHill
      • YRITTÄJÄ JÄBÄ 33

        Työtön yrittäjä nyt menee aika kehnosti tilillä ei oo kuin enään 59 302,08€ mut äkkiä nekin loppuu jos täs ei kohta töitä tuu no nyt naatitaan ja naidaan kun nyt on aikaa


    • 419419

      Ehkä tilillä on 150€, alkuviikosta siellä taas sitten on senverran ettei tarvitse huolehtia kuukauteen.

    • Töissä olen.

      Taas taidat olla lesoomassa fatan rahoilla, häpeäisit edes vähän.

    • eläkeläinen

      Minulla ja vaimolla on n 100 000 tileillän ja samanverran osakkeissa ja rahstoissa.
      Kiinteistöissä ja asunto osakkeissa 600000 muuta tavaraa 50000.
      parhaiten tuottvat osinkotulot ja vuokratulot pankista ei saa juuri mitään.

      • YKSIN HUOLTAJA MIES

        olen kolmekymppinen duuri julli tilil näyttäis olen rahaa 23 808,05e lapsilisiä on kertyny toiselle tileille vähän alle 8000e


    • jope1

      Otin itteä niskasta kiinni viime kesänä jonka jälkeen säästöön on jääny 7000€ ja asuntolainan pääoma lyhentyny saman verran.Aiemmin ei jääny mitään koska rehellisesti tuhlasin kaiken.

    • 0%vuodessa

      Jaa, että niskasta kiinni.

      Minäkin olen ottanut itseäni niskasta kiinni, nyt ennen palkkapäivää, on tilillä 150€ ja kortti on miinuksella 300€.

      Tämä on seurausta tarkasta taloudenpidosta, ei tulkita pankkia 0% Korolla. 2013 korkoja ei tullut edes 1€ joten tilillä oleva raha ei ole vaihtoehto.

    • pankkisalaisuus

      Tuskin kukaan vastaan rehellisesti kuinka paljon on varoja veroparatiisien tileillä.
      Kysymyksesi taisi koskea kotimaisten pankkien tilejä?

      • amatööri

        Tuskin ne täällä muutenkaan kirjoittelee, joilla on rahaa jossain epämääräisessä tai joilla on rahaa oikeasti paljon.

        Tuolla ylempänä joku kertoi rahastoista ja asuntolainoistaan.....

        Kannattais ehkä miettiä joskus sitäkin mikä on oman rahallisen nettovarallisuuden arvo. Jos vaikka on satanen velkaa ja rahasto arvo on vaikka 5, niin eiks nettovarallisuus ole miinuksella silloin 95 pinnaa?

        Ja mitä tulee rahastojen lunastamiseen. Kyllä niitä pystyy lunastamaan helposti. Siinä on vaan aina se lunastuspalkki....


    • esimerkki11

      olen 32v. saanut säästöön lähemmäst 40tonnia. (pelkällä työllä)
      Saan 1600 euroa kuussa käteen. Vuokraan menee osa, laskuihin osa ja tilille jää kuukaudeksi noin 400 euroa. Joskus saan jopa 800 euroa säästöön palkasta. Minulla on määräaikaistili ja sijoitustili. En tarvitse rahaa muuhun kuin ruokaan,(juomaan) ja vaatteisiin. Harrastukset eivät maksa mitään. kaksi kertaa vuodessa ulkomailla. Työmatka poljen pyörällä.. Tunnen oloni turvatuksi säästöjen ansiota vaikka ehkä niitä ei kovin paljon ole jos sattuisi jotain vakavaa. Ja liika materiaali yököttää vaikka ulkoisesti näytänkin "trendikkäältä". Mummoni opetti että turha käydä töissä jos ei saa rahaa säästöön ja hän avasi pienenä minulle ensimmäisen säästötilin johon kävin tyhjentämässä possusta kolikot :D Ihmettelen joskus miten niin moni kusee raha-asiansa ja ottaa pikavippejä tms. Mulla ei kävis mielessäkään moinen.

    • -50 mies

      Pankissa taitaa olla 1500€ loman loppuessa tavoitteena 0€, ei taida onnistua, tulee kerran lisää pankkiin ennen loman loppua.

      Tietenkin korteille jää käyttövaraa riittävästi.

      En odota että putkiremontti yllättää tai taivas putoaa, miksi pitäisi käteistärahaa pitää pankissa? Mielummin pidän eurot tyynyn alla.

      Elämä on vakaissa uomissa.
      Ennen 2011 vuotta en olisi ikinä uskonut ettei minulla olisi sitä 3kk nettopalkan vertaa pankissa.

      Olen pikkaisen vajaa 50v mies.

      • taskumatti

        Kaksi kulta dollaria lokerossa ,36000€ säästössä ,Omat asunnot uusi auto,ne on minun omaisuutta asunto 2012 valmistunut.Kaikki tämä kovalla työllä ja säästämällä
        saatu .Eli koko ikä on mennyt siinämielessä hukkaan ei ole rikkaaksi tullut.
        Mutta terveys on parempaa omaisuutta kun pankin korot.Paskaako tuota keräileekään.Ko hta ei ole kellään euroja ,nimittäin alkaa sota joka voipi viedä
        kaikki jopa hengen.Madonluvut on jo luettu.


      • pullonkorkki
        taskumatti kirjoitti:

        Kaksi kulta dollaria lokerossa ,36000€ säästössä ,Omat asunnot uusi auto,ne on minun omaisuutta asunto 2012 valmistunut.Kaikki tämä kovalla työllä ja säästämällä
        saatu .Eli koko ikä on mennyt siinämielessä hukkaan ei ole rikkaaksi tullut.
        Mutta terveys on parempaa omaisuutta kun pankin korot.Paskaako tuota keräileekään.Ko hta ei ole kellään euroja ,nimittäin alkaa sota joka voipi viedä
        kaikki jopa hengen.Madonluvut on jo luettu.

        Mukavasti on 70 euroo sästössä. Asuntokin on jo vanha. Mihinkäs noita sijoittais ettei hukkaantuis?


    • Marjatta43948938

      Lakisääteinen talletussuoja on Suomessa 100 000 euroa per asiakas per pankki. Sen enempää ei kannata pitää yhdessä pankissa. Asunnon myynnistä saadut rahat ovat poikkeus tähän sääntöön muutaman kuukauden ajaksi (tarkista aikaraja itse, nyt en muista, mikä se tarkalleen on).

      Jos on enemmän kuin talletussuojan verran, niin käyttäkää useampaa pankkia. Useamman pankin käyttö on suositeltavaa siksikin, että varmistatte rahojen saannin, jos yksi pankki ajautuu jostakin syystä sellaiseen tilanteeseen, että se ei voi antaa teille käteistä ulos, tai rajoittaa käteisnostojen rahasummia per päivä jollekin naurettavan alhaiselle tasolle. Ei tämä tilanne Suomessakaan mikään mahdoton ole!

      Vähintään kaksi pankkia on minimi, parempi kolme, ja siten, että pankeissa on suurin piirtein yhtä suuri osuus rahavaroista. Esim. kolmeen pankkiin jokaiseen 1/3, tällöin on noin 33 % yhdessä pankissa, eikä niiden rahojen menettäminen tai jumiin jääminen muutaman kuukauden ajaksi ole mikään täysin tyrmäävä katastrofi.

      Huom: Osuuspankit ovat "yksi pankki" ja samoin myös Säästöpankit, vaikka niillä onkin eri yhtiöt.

      Suunnittelen myös rahatalletusteni hajauttamista Suomen ulkopuolelle, koska katson poliittisen riskin olevan liian suuri silloin, jos kaikki talletukset ovat yhdessä valtiossa. Euroopan Valuuttaunionin ulkopuolelle olisi hyvä avata tili vähintään yhteen maahan. Tästä seuraa tietysti raportointivelvollisuus verottajaa kohti ainakin korkotuottojen osalta. Lisääntynyt työmäärä on pääasiallisesti se hinta, joka hajautuksella saatavasta lisäturvallisuudesta joudutaan maksamaan. Tässä kohtaa pidän myös hyvänä sääntönä vähintään kolme valtioita, joista yhteen maksimissaan 1/3 talletuksista. En ole toteuttanut tätä vielä, mutta tutkin asiaa, ja käyn verotoimistossa selvittämässä, mitä kaikkea raportointivelvollisuutta tällaisen toteuttamisesta seuraa.

      Itse en halua pitää pankkitileillä kovinkaan paljoa, koska niistä saa huonot tuotot. Laitan sijoitussalkkuun pörssiosakkeisiin suurimman osan. Varmistan kuitenkin, että pärjään käteisvaroillani muutaman kuukauden ajan, jos hätä tulee. Satunnaisia luottokortin luoton käyttöjä hyväksyn, jos vaihtoehtona sille olisi pörssiosakkeiden myynti.

      • ei ihan

        Paikallisosuuspankit ovat oma pankkinsa ja osuuspankki (ilman sanaa paikallis) oma pankkinsa ja näillä kahdella on täysin erilaiset verkkopankit, logot ja kaikki muukin. Eli olet vain puolittain oikeassa. Itse olen siirtänyt rahaa osuuspankin ja paikallisosuuspankin välillä ja rahan siirtoon menee pari päivää.

        Paikallisosuuspankit ovat aikanaan varsinaisesta osuuspankista irtautunut ryhmä, katso vaikka historiaa.


      • tarkennus
        ei ihan kirjoitti:

        Paikallisosuuspankit ovat oma pankkinsa ja osuuspankki (ilman sanaa paikallis) oma pankkinsa ja näillä kahdella on täysin erilaiset verkkopankit, logot ja kaikki muukin. Eli olet vain puolittain oikeassa. Itse olen siirtänyt rahaa osuuspankin ja paikallisosuuspankin välillä ja rahan siirtoon menee pari päivää.

        Paikallisosuuspankit ovat aikanaan varsinaisesta osuuspankista irtautunut ryhmä, katso vaikka historiaa.

        Esimerkiksi Turun osuuspankki kuuluu osuuspankki-ryhmään ja Liedon osuuspankki paikallisosuuspankit-ryhmään. Ja paikallisosuuspankkien sivu on poppankit.fi ja osuuspankin op.fi.


      • korjaus
        tarkennus kirjoitti:

        Esimerkiksi Turun osuuspankki kuuluu osuuspankki-ryhmään ja Liedon osuuspankki paikallisosuuspankit-ryhmään. Ja paikallisosuuspankkien sivu on poppankit.fi ja osuuspankin op.fi.

        Tarkoitan, poppankki.fi.


      • rohkea.kolhuja.kokenut

        """""Lakisääteinen talletussuoja on Suomessa 100 000 euroa per asiakas per pankki. Sen enempää ei kannata pitää yhdessä pankissa""""

        joo 100 000 e on se minkä saa pankin maksukyvyttömyyden lisäksi jos on talletuksia ja pankki menee nurin.

        Esim Sofia pankki kun meni nurin, silloin oli pankilla varaa maksaa summat NOIN 250 000 e asti ja sittten tuli se 100 000 e talletussuoja joten NOIN 350 000 e talletukset maksettiin.
        tiedän tuon sen takia kun saimme tuolta kaikki talletuksemme 2 kertaa noin 285 000 e.

        Olemme saaneet jo kolmesta kaatuneesta pankista varojamme, Islantilaisestakin tuli tilille aivan heti, noin 4-5 päivän aikana, vaikka uutisissa kerottiin että maksamiset alkavat, meidän oli jo silloin olleet suomen tilillä yli viikon.


    • Näin mulla

      Käyttötilillä 3850 Säästötileillä 39000 ja rahastoissa 9600. Ei paljoo, mut velattomana pärjäilee.. Omaisuus asunto säästöt pyörinee siinä 170 K:n paikkeilla.

    • TyhmääOis

      Jos mulla ois satoja tonneja, niin en tekis enää ikinä mitään töitä. Vtuako niitä siellä pankissa lojuttaa kun voi olla henki pois jo huomenna. Käärinliinoissa ei ole taskuja.

      • pualet.puolison.nimissä

        "Jos mulla ois satoja tonneja, niin en tekis enää ikinä mitään töitä"

        noin minäkin ajattelin -70 luvulla nelikymppisenä, kun uusia vuokra-yksiöitä ostin. Laskin kun sain 2 miljoonaa markkaa kokoon eläiskö niillä, nyt tiedän ei eläis. Maailma muuttuu niin hirveesti, ei koroilla, ei rahoilla elä, ne pitää saada tuottamaan.

        Vaikka lapsilla ja heidän lapsillaan on töitä ja menee kivasti, olen kuitenkin huoletunut heidän hyvinvoinnistaan, kun mailma menee niin hurjasti huonompaan suuntaan.

        on pankissa 3-5000 e, Norwegiassa tai rahastoissa 1000-600 000. Myyn ja ostan lähes kaikki rahastot uusiksi tai entisiksi 2-5 kertaa vuodessa.


      • ewfwefwe

        Kaikkihan riippuu elintasosta mitä tavoittelee. Monille riittää elämiseen helposti tonni kuussa ja saa siitä vielä säästettyäkin, toisilla on vaikeuksia elää kymppitonnilla kuussakin. Itse tunnen hyvätuloisia, joilla on talousvaikeuksia ja myös pienituloisia, joilla ei ole mitään ongelmia taloutensa kanssa ja saanut jopa säästettyä rahaa paljon. Jos ei kiinnosta mökit, veneet, autot tai iso talo yhtään eikä pahemmin halua matkustaakaan, voi tulla toimeen hyvinkin vähällä.

        Jos taas on sinkku ja lapseton, ei tuo jälkipolvien vointi pahemmin kiinnosti. Itsekin olen 42-vuotias, eikä minulla ole lapsia, joten miksi piittaisin pätkääkään siitä mitä jätän perinnöksi? Itse asiassa voisin testamentata koko omaisuuteni hyväntekeväisyyteen tai jopa valtiolle.


      • tavallinenelämä
        ewfwefwe kirjoitti:

        Kaikkihan riippuu elintasosta mitä tavoittelee. Monille riittää elämiseen helposti tonni kuussa ja saa siitä vielä säästettyäkin, toisilla on vaikeuksia elää kymppitonnilla kuussakin. Itse tunnen hyvätuloisia, joilla on talousvaikeuksia ja myös pienituloisia, joilla ei ole mitään ongelmia taloutensa kanssa ja saanut jopa säästettyä rahaa paljon. Jos ei kiinnosta mökit, veneet, autot tai iso talo yhtään eikä pahemmin halua matkustaakaan, voi tulla toimeen hyvinkin vähällä.

        Jos taas on sinkku ja lapseton, ei tuo jälkipolvien vointi pahemmin kiinnosti. Itsekin olen 42-vuotias, eikä minulla ole lapsia, joten miksi piittaisin pätkääkään siitä mitä jätän perinnöksi? Itse asiassa voisin testamentata koko omaisuuteni hyväntekeväisyyteen tai jopa valtiolle.

        Saman nähnyt ja hämmästellyt. Olen autellut taloutensa sössineitä koko nuoruuteni. Jossain vaiheessa väsyin kantamaan vastuuta muitten asioista.
        Hyvä kun on talousosaamisesta tehty ohjelmia , kuten Kukkaron herraksi .
        Itse olen tarkka ja saanut vähistäkin tuloista aina säästöön. Nyt on velaton talo ja velaton pieni yritys . Omat velattomat autot puolisolla ja itsellä . Ei kesämökkiä riesana. Hiukan on tullut matkan varrella perintöäkin.
        Sijoittamista olen joutunut itse opettelemaan. Joku toinen olisi varmaan osannut paremmin. Siitäkin voisi olla ohjelmia tavalliselle ihmiselle . Muutama tuttava , joka on havahtunut keski-iässä vasta varallisuuden hoidon tarpeellisuuteen pienienkin tulovirtojen kanssa hokee " miksei raha ole oppiaineena kouluissa.
        No voisi siellä olla monta muutakin elämän hallintaan liittyvää ainetta .
        Itselläni ei ole koskaan ollut tuttavapiirissä ihmisiä joiden kanssa olisi nuorena voinut puhua talouden hoitamisesta. Eikä oikein vieläkään.
        Ihan hyvä , että netissä on keskustelua .
        Lapsettomuus laittaa miettimään säästöjen käyttöä . Hyväntekeväisyys, oma vanhuudenturva , työpaikkojen luominen jollain uudella pienellä yritystoiminnalla, sijoittamisen tehostaminen. Näitä ja omaa tulevaisuutta ja terveyttä tulee miettineeksi tälläinen viisikymppinen vaimoihminen.


    • Raappareiska

      Yhtiön tilillä on toista milliä ihan käteisenä. Varmaa olis järkevä sijoittaa johonkin, muttakun ei ehdi. Pitää pyörittää firmaa joka teke tulosta muutaman satkun vuodessa.
      Syksyllä ostan ehkä yhen koneen. Maksaa vajaan millin. Ihan suoraan kassasta. Ei tarvii kysellä pankista lainaa tai rahoitusta.

    • tässäminullekin

      Kyllä joillakin menee lujaa. Tässä minullakin. Sain satasen säästöön ja pankki otti päältä palvelumaksuja, mutta antoi jotakin takaisin. Nyt sitten joka kuukausi satanen säästötilille, niin on jotain itselle.

    • ajan.yli.2400kg.autolla

      toisilla menee hurjemmin, autosta, koosta, merkistä ja sen iästä yleensä näkee kellä menee oikeasti hyvin.

      Kaikki joilla menee hyvin, ostaa yli 100 000 e uusia autoja, aivan tutrvallisuuden takia.

      Muistutan taas, liikenteessä on tuhat kertaa suurempi riski vammautua vakavasti kuin saada suuri lottovoitto. Silti moni enemmän uskoo rikastuvansa Lottoamallla.

      • dbdfbdfb

        Tuo on tyypillinen myytti, joihin kuitenkin moni uskoo. Suuri osa menestyvistä ja rikkaista kulkee täysin normaaleilla autoilla. Itse asiassa, suuri osa noista kalliita autoja ostavista ovat korviaan myöden veloissa ja miljonäärejä ei erota missään asiassa muusta kansasta. Miljonäärit usein pukeutuvat normaalisti, ajavat keskivertoautoilla ja muutenkin pikemminkin näyttävät ulospäin köyhiltä kuin rikkailta. Pitää muistaa, että juuri säästämällä ja sijoittamalla monet näistä ovat tulleet rikkaiksi ja kun vaatimattomaan elämäntapaan on tottunut, ei edes rikkaana huvita kuluttaa rahojaan. Eikä rikkaita yleensä kiinnosta pätkän vertaa esittää varakkuuttaan muille.

        Ja tuosta halvan ja kalliin auton turvallisuudesta... Se, että auto maksaa moninkertaisesti, ei tarkoita olevan yhtään turvallisempi kuin halvempi auto. Hinnan ja turvallisuuden välillä ei oikeasti ole mitään yhteyttä. Kalliimmat autot ovat kalliimpia monen asian takia, mutta turvavarusteet ovat perusautoissa ja "premium"-autoissa täsmälleen samat.


    • Ostan15000

      Nyt tilillä 6500€, ennen enskuun loppua tilillä on yli 15000€. Sitten ostan lappuja ja tilillä on käytännössä 0€.

      Entäs sitten, onko sillä mitään merkitystä?

      • Ostan10000

        Ostan15000 kirjoitti hyvin.

        Itselläni tilanne nyt:

        Nyt tilillä 8000€, ennen enskuun loppua tilillä on yli 15000€. Sitten ostan lappuja ja tilillä on käytännössä 5000€.
        Tuolle tilille jäävälle rahalle on ihan suunniteltu käyttö, en jätä lojumaan....

        Entäs sitten, onko sillä mitään merkitystä?

        Kun talous on vakiintunut voi terveesti suunnitella talouttaan.

        Se että tili on käytännössä tyhjäajoittain kuvastaa mielestäni tervettä talouden suunnittelua.

        Vakiintuneessa taloustilanteessa ei käytännössä tule merkitsevän kokoisia yllätys menoja.

        Vuodenvaihteen 10´000€ lomailunkin olen taloussuunnitellut... Olenko ilonpilaaja?


    • suunnittelensäästäärahaa

      Tilillä on 0,00 euroa, mutta koska veloista suurin osa on maksettu, niin ensi kuussa suu nittelen 50-100,00 euron säästöä.

    • seviheltäenmenee

      Käyttötilillä rahaa palkan verran. Eli kuun alussa noin 3700€ ja kuu lopussa 200€-1000€. Säästötilillä noin 10000€ ja mun rahastojen arvo on tällä hetkellä noin 40000€. Lainaa on 0 €. Näillä pärjää jotenkin elämässä.

    • Pankkitili

      Noin. 26700€

    • paskavaan

      noin 7000, korkea korkoisella noin 6000 ja rahastoissa noin 2000. Auurinosa omaisuudesta ja velasta on omassa asunnossa jossa tällähetkellä asun.

    • säästelijä-

      käyttötilillä 15000€, kakkostilillä 8000€, tavoitetilillä 80000€, rahastoissa 14000€ (nämä vaihdan osakkeisiin ensi vuonna) ja osakkeissa 190000€

      • AnnaMunKaikkiKestää

        Ei kukaan jolla on melkein 200k€ osakkeissa, pitäisi 80k€ tavoitetilillä, ei ole mitään järkeä.

        Tavoitetili, käytännössä annat pääomasi pankille, todella naurettavalla "tuotolla". jos voi kantaa sijoitusriskiä 200k€ osakkeista, 80k€ ei lisää totaalista riskiä mihinkään....

        Ennen kuin kirjoittelee humpuukkia talousasioista, kannattaa opiskella taloutta riittävästi että edes osaa kirjoittaa järkevistä valinnoista.


      • yukyukuyk
        AnnaMunKaikkiKestää kirjoitti:

        Ei kukaan jolla on melkein 200k€ osakkeissa, pitäisi 80k€ tavoitetilillä, ei ole mitään järkeä.

        Tavoitetili, käytännössä annat pääomasi pankille, todella naurettavalla "tuotolla". jos voi kantaa sijoitusriskiä 200k€ osakkeista, 80k€ ei lisää totaalista riskiä mihinkään....

        Ennen kuin kirjoittelee humpuukkia talousasioista, kannattaa opiskella taloutta riittävästi että edes osaa kirjoittaa järkevistä valinnoista.

        Paitsi tietenkin, jos on tarkoitus käyttää ne johonkin, kuten autoon, asuntoon (joko sijoitusasuntoon tai omaan asuntoon), mökkiin, veneeseen jne. Välttämättä aina ei haluta myydä osakkeita, jotta voi ostaa jotain...

        Lisäksi sijoituksiinkin tarvitaan käteistä. Jos esimerkiksi haluaa sijoittaa johonkin 10000 euroa, pitää sen verran olla myös käteistä. Osakkeilla ei voi ostaa mitään.

        Tietenkin nykyisillä koroilla voisi ottaa lainaakin ja pitää osakkeet, mutta kaikki eivät halua ottaa lainaa.


      • yukyukuyk
        yukyukuyk kirjoitti:

        Paitsi tietenkin, jos on tarkoitus käyttää ne johonkin, kuten autoon, asuntoon (joko sijoitusasuntoon tai omaan asuntoon), mökkiin, veneeseen jne. Välttämättä aina ei haluta myydä osakkeita, jotta voi ostaa jotain...

        Lisäksi sijoituksiinkin tarvitaan käteistä. Jos esimerkiksi haluaa sijoittaa johonkin 10000 euroa, pitää sen verran olla myös käteistä. Osakkeilla ei voi ostaa mitään.

        Tietenkin nykyisillä koroilla voisi ottaa lainaakin ja pitää osakkeet, mutta kaikki eivät halua ottaa lainaa.

        Lisänä äskeiseen... Säästäväthän monet asuntoa varten ASP-tilille ja samaan aikaan sijoittavat osakkeisiin. Osakkeista ei siis ole tarkoitus luopua edes silloin, kun ostetaan asunto, kun taas tilillä olevat rahat menevät asuntoon.


      • AnnaMunKaikkiKestää
        yukyukuyk kirjoitti:

        Lisänä äskeiseen... Säästäväthän monet asuntoa varten ASP-tilille ja samaan aikaan sijoittavat osakkeisiin. Osakkeista ei siis ole tarkoitus luopua edes silloin, kun ostetaan asunto, kun taas tilillä olevat rahat menevät asuntoon.

        Vuosia ASP-ia säästäneet ovat menettäneet terveeseen sijoittamiseen nähden paljon.

        Rahaan tulee suhtautua hyvin kylmästi, tunteilematta, todennäköisyydet ovat hyvintärkeitä tekijöitä harkitessa mitä tehdä.

        Kukaan ei voi perustella käytännössä nollatuottoista tavoitetiliä, johon on säästetty pitkänajan 80k€ kuluessa. jos on kokemusta ja kantaa jo 200k€ osakesijoittamisen riskiä.

        Se että lyhyttä rahaa pitää tilillä tai vaikka tavoitetilillä ei ole mitenkään huono/hyvä asia, pitäähän rahaa jossakin säilyttää.....

        Mutta jos henkilöllä on ainoastaan se tavoitetili ja ei kokemusta sijoittamisesta, en olisi voimakkaasti sitä tilannetta vastaan hyökkäämässä....

        10k€ on aivan eriasia kuin 80k€ tilillä, se 10´000€ on käteisvaranto, ja osaa siitä saattaakin tarvita......

        80k€ tavoitetilillä juoruaa siitä että se on kertynyt vuosien aikana, jos sitä olisi käytetty sijoittamisen rahoittamiseen, viimeaikaiset mullistukset olisi tyhjentänyt sen viimeiseen senttiin (0.01€).

        Itselläni menee kaikki ylimääräinen kertyvä pääoma sijoittamiseen, kun tilille kertyy muutaman kerran vuodessa 10-20k€ ostan sillä lappuja.

        Miten perustella suuri käteisvaranto?
        En tiedä, aikuisen vakiintuneen henkilön talous on hyvin helposti ennustettava, lomat maksaa vuodessa sen 10´000€, jouluun jotakin hiluja, aikuinen suunnittelee autojen - asuntojen hankkimista pitkällä tähtäimellä. Tiedät että auto alkaa olla 3 vuotias, se pitää vaihtaa, siihen sitten 10-30k€ väliraha, sekin tulee pitää aluksi sijoittamisessa, ajankohdan lähestyessä hidastetaan sijoittamista tai kotiutetaan sijoituksia sopivalla hetkellä, että pääoma kerkeää kotiutua ennen tarvetta.

        Asunnon remontithan eivät tule maksuun ihan yllättäen, putki-katto-ikkuna-julkisivu remontithan ovat vuosien suunnittelun tulos, ja maksamisen keinosta harkinta-aikaakin on runsaasti.

        Tällä hetkellähän kaikki kannattaa maksaa velalla - miksi pelätä velkaa, pitää vain olla vastaava pääoma olemassa jolla velan voi maksaa kokonaisuudessaan pois, jos tilanne muuttuu ratkaisevasti. Miksi antaa käytännössä ilmaista tuottoa pois??


      • gegrgeg
        AnnaMunKaikkiKestää kirjoitti:

        Vuosia ASP-ia säästäneet ovat menettäneet terveeseen sijoittamiseen nähden paljon.

        Rahaan tulee suhtautua hyvin kylmästi, tunteilematta, todennäköisyydet ovat hyvintärkeitä tekijöitä harkitessa mitä tehdä.

        Kukaan ei voi perustella käytännössä nollatuottoista tavoitetiliä, johon on säästetty pitkänajan 80k€ kuluessa. jos on kokemusta ja kantaa jo 200k€ osakesijoittamisen riskiä.

        Se että lyhyttä rahaa pitää tilillä tai vaikka tavoitetilillä ei ole mitenkään huono/hyvä asia, pitäähän rahaa jossakin säilyttää.....

        Mutta jos henkilöllä on ainoastaan se tavoitetili ja ei kokemusta sijoittamisesta, en olisi voimakkaasti sitä tilannetta vastaan hyökkäämässä....

        10k€ on aivan eriasia kuin 80k€ tilillä, se 10´000€ on käteisvaranto, ja osaa siitä saattaakin tarvita......

        80k€ tavoitetilillä juoruaa siitä että se on kertynyt vuosien aikana, jos sitä olisi käytetty sijoittamisen rahoittamiseen, viimeaikaiset mullistukset olisi tyhjentänyt sen viimeiseen senttiin (0.01€).

        Itselläni menee kaikki ylimääräinen kertyvä pääoma sijoittamiseen, kun tilille kertyy muutaman kerran vuodessa 10-20k€ ostan sillä lappuja.

        Miten perustella suuri käteisvaranto?
        En tiedä, aikuisen vakiintuneen henkilön talous on hyvin helposti ennustettava, lomat maksaa vuodessa sen 10´000€, jouluun jotakin hiluja, aikuinen suunnittelee autojen - asuntojen hankkimista pitkällä tähtäimellä. Tiedät että auto alkaa olla 3 vuotias, se pitää vaihtaa, siihen sitten 10-30k€ väliraha, sekin tulee pitää aluksi sijoittamisessa, ajankohdan lähestyessä hidastetaan sijoittamista tai kotiutetaan sijoituksia sopivalla hetkellä, että pääoma kerkeää kotiutua ennen tarvetta.

        Asunnon remontithan eivät tule maksuun ihan yllättäen, putki-katto-ikkuna-julkisivu remontithan ovat vuosien suunnittelun tulos, ja maksamisen keinosta harkinta-aikaakin on runsaasti.

        Tällä hetkellähän kaikki kannattaa maksaa velalla - miksi pelätä velkaa, pitää vain olla vastaava pääoma olemassa jolla velan voi maksaa kokonaisuudessaan pois, jos tilanne muuttuu ratkaisevasti. Miksi antaa käytännössä ilmaista tuottoa pois??

        Jos on aikeissa ostaa jotain suurempaa pian, ei kannata sitä rahaa laittaa osakkeisiin. Nimittäin lyhyellä tähtäimellä osakkeiden ja jopa indeksien arvo voi laskea kymmeniä prosentteja. Ja tuollaisesta romahduksesta toipumiseen menee vuosia. Jopa maailmanlaajuinen indeksi on joskus romahtanut 30-40% vuodessa. Tässä mennään juuri mainitsemaasi todennäköisyyteen, mitä lyhyemmällä tähtäimellä on osakemarkkinoilla, sitä suurempi todennäköisyys on tehdä tappiota (kyllä, jopa ammattilaiset ovat aika ajoin väliaikaisesti tappiolla). Siksi ostokseen tarvittavia rahoja ei kannata pitää osakkeissa, jos tavoiteostos on alle muutaman vuoden päässä (mitä voi pitää minimaalisen lyhyenä aikana). Pitkällä (siis yli 10 vuotta) tähtäimellä osakkeet ovat toki oikea kohde. Ei ole kovin järkevää ottaa rahaa osakkeista juuri pahimmassa osakekuopassa (kun osakekurssit ovat pohjalla, pitää osakkeita ostaa, ei myydä), eli jos tuota ajattelemaasi tapaa käyttää, pitää osakkeissa rahansa pitävän olla valmis siirtämään ostostaan muutaman vuoden eteenpäin.

        Ja tuosta kulutuksesta taas... Itse en ole ollut 3 vuoteen ulkomaanmatkoilla, enkä suunnittele lomia etukäteen. Voin tehdä monta ulkomaan lomaa vuoden aikana ja sitten pitää monta vuotta taukoa mielialan mukaan. Enkä taatusti käyttäisi kuin korkeintaan pari tonnin vuodessa lomiin, en näe 10 tonnin käytössä mitään järkeä. Ja auto on minusta tarkoitettu paljon pidempikestoiseen käyttöön, nykyinen autonikin on 11 vuotta vanha, eikä minulla silti ole vielä aiettakaan vaihtaa autoa. Tuolla kulutuksella moni ei saisi euroakaan säästöön.

        Ja tuosta velasta taas... Velka myös lisää riskiä, jos sillä ostaa jotain, joka menettää arvoaan. Kyllä, monet sijoittajat myös epäonnistuvat sijoituksissaan. Jopa ammattilaiset epäonnistuvat silloin tällöin. Se, että raha velan maksuun on, ei paljon auta, jos tekee tappiota.


    • jklio

      Se hajautus on tärkeä sijoittamisessa a aina pitää olla ne käteisvarat, silloin on elämässä tältä osin tasapaino, joka yleensä antaa tasapainon myös muuhun elämässä.
      Pitää osata alkaa säästämään ajoissa, eikä aina olla kaupoissa tai muuten tuhlaamssa.

    • KÖYHÄDUUNARINPOIKA

      kolmella käyttö tilillä yhteensä oli äsken 60 384,04 euroa ja lisää tulee koko ajan en tykkää sijoittaa rahojani mihinkään. ne pitää olla HETI käytettävissä jos sattuu tulemaan jotain mieleen

    • J0NI56

      Minun rikkauteni on Kristuksessa. Hän on antanut minulle pelastusvarmuuden, jota ei voi rahalla ostaa. Hän sovitti syntivelkani golgatan keskimmäisellä ristillä.

    • moneytalks11

      Päivittäin tulee satoja miljoonia tahmaisena käteen.

    • Enolelellitty

      14v ja säästötilillä on 16000€ käyttötilillä on 20€

    • Sijoittaja_Keski-Suomi

      47 000 ja risat on päivän saldo

      • AnnaMunKaikkiKestää

        Miksi ihmeessä sijoittajalla on käteisenärahana 47'000€ tilillä?

        Ilman sijoitustoimintaa on 47'000€ tilillä on kohtuullista, mutta jos oikeasti sijoittaa, on hölmöyttä pitää sitä rahana.


      • Vajaa_miljonääri

        Minkäs teet, kun yhtiöt maksavat osinkonsa keväällä ja niillä pitää pärjätä seuraava vuosi. Muita tuloja ei ole. Siksi minullakin on tällä hetkellä noin 30000 käyttötilillä, jotta ei tarvitse hätäpäissään lähteä myymään osakkeita ja sopivan tilaisuuden sattuessa on hiukan ostomahdollisuuksiakin. Parin satasen lisätuoton takia en rupea sitomaan rahojani, kun menetys voi olla paljon suurempi.


      • AnnaMunKaikkiKestää
        Vajaa_miljonääri kirjoitti:

        Minkäs teet, kun yhtiöt maksavat osinkonsa keväällä ja niillä pitää pärjätä seuraava vuosi. Muita tuloja ei ole. Siksi minullakin on tällä hetkellä noin 30000 käyttötilillä, jotta ei tarvitse hätäpäissään lähteä myymään osakkeita ja sopivan tilaisuuden sattuessa on hiukan ostomahdollisuuksiakin. Parin satasen lisätuoton takia en rupea sitomaan rahojani, kun menetys voi olla paljon suurempi.

        OK.

        Kaikki raha joka on tilillä 'korvamerkittynä' johonkin reaaliseen käyttöön on tietenkin ihan hyvä olla vaan tilillä. Esimerkiksi "toimeentulo seuraaviin osinkoihin asti"

        Mutta jos sijoittaja vaan pitää tilillä rahaa lojumassa on se pahaksi.

        Tutkimusten mukaan yleensä sijoittamattomuus on pitkässä horisontissa pahasta.

        Joten - rahan lojuttaminen tilillä on pahasta.

        Itsekkin olen ostamassa "viimeisillä sentelläni " rahastoa, kunhan kuin vaihteen liksa pompsahtaa tilille. Yleensä yhdenpäivän kurssivaihtelu pesee pankkien lupaukset vuosituotosta. Kyseinen rahasto on tuottanut heikohkosti viimevuosina, tähän näkee ihan reaaliseensyyn analytiikasta, kyseiset osakkeet ovat tuottavat todella huonosti ympärimailmaa. En tiedä onko valinta oikea, sen tietää muutaman vuoden kuluttua kunhan ekasta ostosta tulee 10 vuotta kuluneeksi. Hötkyilemällä ei saa aikaiseksi kuin maksettuja veroja ja korkeata riskiä pääomalleen.

        Olen mukana suorissa - ja rahastoissa.

        Oikein valittuna rahasto ei ole mitenkään huonovalinta, pitää oikeasti olla selvillä millaista rahastoa on ostamassa, ja millaisilla kulurakenteilla.


    • uihpuhui

      90 000 eur.

      Sijoittaja olisin köyhempi jos olisin rahoja laittanut rahoja osakkeisiin tai rahastoihin niiden huonon tuoton ja riskin takia.

      On käynyt sellaisia "vanhinkoja" että olen ostanut auton 3000eur ja ostaja on sen väkisin vienyt käsistäni 4500eur eurolla.

      • AnnaMunKaikkiKestää

        Joo, vahinkoja käy, mutta niillä ei voi elää

        Ihan kirjan mukaan sijoittaen, se tuottaa ja riski on järkevä.
        Tietenkin horisontin pitää olla riittävän kaukana, ja tulee noudattaa tunnettuja sijoittamisen fundamenttaaleja.

        Normijärki riittää - mutta sitä pitää totella, eikä tehdä miltä tuntuu.


    • viivanalla

      Siinä 2500 käyttötilillä, 46800 säästötili ja indeksirahastossa 1900. Indeksirahastoihin ajattelin kartuttaa kuukausittain lisää, sillä suoraa osakerallia vierastan, muuten mennään näillä, kun on jo eläkeukko. Vanhan autonkotteron ajattelin vaihtaa talven jälkeen muutaman vuoden ajettuun, jonka voi cässillä kuitata.

    • teemu235

      60400 käyttötilillä. Ei velkaa

    • AnnaMunKaikkiKestää

      Mitä oikeasti on väliä, onko tilillä ylimääräistä rahaa?

      Tärkeintä on se että raha on suunnitelmallisesti käytössä.

      Pahatilanne on se että raha makaa passiivisesti jossakin tuottamatta omistajalleen keski pörssin tuottoa.

      • ergergerger

        Useimmat haluavat pitää edes hieman ylimääräistä rahaa, koska taatusti jokaiselle tulee joskus sellaisia tilanteita, että johonkin pitää käyttää muutama tonni HETI. Esimerkiksi vesivahinko voi aiheuttaa useiden tonnien kulun ja todellisuudessa usein vakuutus ei maksa siitä euroakaan (kuvitelma siitä, että vakuutus korvaa aina on myytti). Ja joskus voi auton huoltokin olla tonnien luokkaa.

        Ja tietenkin on myös sellaisia sijoittajia, jotka etsivät sopivia ostotilaisuuksia. Jos kaikki rahat ovat osakkeissa, eikä mitään ole käteisenä, ostotilaisuus menee ohi. Sillä sijoittamisessa ei aina voi odottaa tuntiakaan ostotilaisuutta. Jos joku tarjoaa jotain nyt, rahan pitää siirtyä heti, ei muutaman päivän päästä. Joskus tuo pitää päättää ja maksaa yhden puhelinsoiton aikana. Ja yrittäjille tämä on tuttua, jos haluaa ostaa jotain se pitää usein päättää ja maksaa heti. Jos kertoo harkitsevansa asiaa, on tilaisuus jo mennyt ohi, koska myyjä ei odota. Enkä edes tarkoita pieniä ostoja, vaan jopa kymppitonnien investoinnit voi joutua päättämään ja maksamaan nopeasti. Ei yrittäjä voi todellakaan pitää kaikkia rahojaan sijoituksissa.


    • UusiNäkemys

      91€ tilillä, 25 päivää liksaan.

      En anna sen ahdistaa, onko se jotenkin paha juttu?

      Kortilla ajattelin vetää...

    • vapaaelämään

      Raha on vasta omaa sitten kun se on hallinnassa ja omistuksessa tilillä tai käteisenä.

      • NytHetiKaikkiMulle

        Eikö parasta rahaa ole sellainen raha joka on toisen omaa ja minä saan nauttia siitä?

        Joten laina on ottajan etu.


    • Rahantakiii79

      Käyttötilillä rahaa noin 1000-5000€, säästötilillä n. 9000€ ja rahastoissa noin 40000€. Hengissä pysyn joten kuten.

    • UusiNäkemys

      Joo, taas raharalli käynnissä.
      Rahaa ei oo tarpeeksi laskujen maksuun, antaa laskujen odottaa liksapäivää, sitten sitä taas on. Ehkä pitäisi paremmin suunnitella rahankäyttöä.

      Raha on outo hyödyke - kun sitä ei tarvitse, silloin ei haittaava vaikka sitä ei olekkaan, mutta kun sitä tarvitsee on sitä pakko olla.

    • pilukalishanskahalpa

      Mulla on miljardi siittiötä kourassa joka päivä,

      Mukavaa olla "rikas" mutta kaupassa näillä ei saa mitään, olo on kuin ennenmuinoin ryssällä anttilassa ja taskut täynnä ruplia.

    • derttyyy

      kyllä skeidan puhujia riittää

    • työtön5

      käyttötilillä 220e, taloustilillä 2e, BN talletustilillä 160ke, osakkeissa 848ke, asuntolaina 46ke, sijoituslaina 165ke

      Näillä mennään

    • voirel02

      Hei ystävät Olen niin onnellinen, että sain lopulta lainan todellisen lainanantajan Tom Bradleyn kanssa olen niin siunattu, että sain vihdoin etsimään sitä, lähetä hänelle sähköpostia myös, jos tarvitset lainaa: ([email protected])

    • v.2018

      330000 euroa Norwegianissa. Pullojen keräys tuottoja. Sitten olisi noin 8 miljoonan euron edestä Bitcoineja. Tongin öisin pulloja roskiksista ja pukeudun risaisiin vaatteisiin. Ihmiset ovat monesti tarjonneet vitosta käteen ja olen ottanut nöyrin mielin vastaan.

    • pankkiout

      Tilillä 100 euroa.2 viikkoa tiliin.Joudun käyttämää luotollista muutaman satasen että pärjään seuraavaan tiliin.Lainaa jäljellä 15000 sijoitusasuntoon.Asunto ja kesämökki maksettu samoin pikku metsäpalsta.Luotan enemmän kiinteään kun pankkiin.Elämä sinänsä on pakkosäästämistä ja kituuttamista.Mutta tämä on elämäntapa.

    • Tarkkuutta

      Käyttötilillä n.22000€ säästö tilillä n.14000€ sukan varressa n.2500€.
      Säännöllinen eläke n.2300kk.
      Hyvin pärjää.

    • alletonni

      Käyttelytili 7366€.
      Varatili 23000€.
      Osakkeet ja rahastot 230000€.
      Tallelokerossa jalometalleina noin 15000€.
      Varatililtä tein äskettäin 2000kpl Nordean hankinnan.
      Onko varojen jakaumassa mitään tolkkua? En varauksettomasti luota pankkineuvojan ohjeisiin mutta en väitä isekään ymmärtäväni noita asioita.

      Nainen. Ikää 71v. Sairaseläkkeellä nyt 19 vuotta. Nettoeläke 984,21€/kk.

      • Anonyymi

        Sulla on aika paljon varallisuutta, kun vertaa netto eläkkeeseen.

        Itselläni ei ole noin paljon varallisuutta, pelkkä kerrostaloasunto pääkaupungissa (velaton, mutta arvoa en tiedä). Mutta, sen sijaan nettoeläkkeeni on yli 2000 euroa, joten toimeentulon kanssa ei mitään hätää.


    • Anonyymi

      N. 25000€ yhteensä pankkitileillä. Sijoitusvarallisuus sitten erikseen.

    • Anonyymi

      Osakkeissa 17ke, pankkitileillä 47 ke, velaton asunto jonka arvo jotain 120ke

      Eihän se ole paljon yli 40-v ihmiselle (olen sinkku), mutta en oo koskaan paljonkaan rahasta välittänyt, enkä ole ollut mitenkään säästeliäs

    • Anonyymi

      Säästötilillä 5342000.
      Käyttötilillä 650000

      • Anonyymi

        Tilillä rahojen seisottamisesta tulee rajusti takkiin ………. ainakin virtuaalisesti.


    • Anonyymi

      on aivan liikaa, otin kaikki rahaksi joulukuun lopun ja tammikuun puolenvälin aikana. Syy, olin niin vakavasti sairas, että pelkäsin yleistä arvonlaskua ja silloin lapset olisi perinyt omaisuuden , kuolinpäivä HEIKOLLA arvolla ja olisivat joutuneet sitten maksamaa sen heikon arvon myötä joskus korkean veron.

      Nyt harmittaa kun en heti joitain satkuja laittanut rahastoihin ja tällä hetkellä en enää laita, uskon rahastojen arvon enää laskevan.

      kaikki pankkitilillä korko noin 0,4 %

      • Anonyymi

        Miksi yhä näitä 8vuotta vanhoja juttuja kaivetaan arkistojen kätköistä ja vielä vastataankin niihin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1


    • Anonyymi

      Kyllä sitä järjellä pitkälle pääsee näissä säästämis asioissa. Itelläki on samoja vaatteita ollu jo monet vuodet miksi ostaa uutta kun vanhat menee voihan sitä nyt välillä kaappia päivittää.
      Ja nuo viinat vie paljon rahaa eipä sitä nyt tarvi juomattakaa olla vaan on tarkka niissäki niin hyvä tulee .
      Joo olen 23v ja hyvin menee ja ja tuohtaki löytyy tosi hyvin.....

    • Anonyymi

      Tavallisella pankkitilillä en pidä yli 500€ euroa. Ulkomaalaisille säästötileillä on sitten useita tonneja...

    • Anonyymi

      Ei tavallisella pankkitilillä kannata pitää kun muutama tonni. Eri asia pitää säästötileillä esim. Svea Ekonomi, Norweigian Bank jne... joista saa vielä suht hyvää korkoa..

      • Anonyymi

        Svea ei enää hyväksy uusia asiakkuuksia, Norskin tarjoama paras tällä hetkellä.


    • Anonyymi

      Käyttötilillä kk-tulot, ajankohdasta riippuen yleensä jotain väliltä 200 - 3000 euroa. Nyt kun palkka on juuri tullut ja kaikki laskut eivät ole vielä menneet, on tuolla paremmalla puoliskolla.
      ”Säästö”tilillä on ennakoimattomiin menoihin ja sijoittamista varten n. 10 000 euroa, mutta mietin vähentämistä 5000 kun korkojakaan ei enää tule.
      Rahastoissa ja osakkeissa vähän vaille 20 000 euroa. Asuntolainaa tosin on jäljellä vielä lähemmäs 100 000 euroa, eli jos korkotaso nousee niin nopeasti liikenevä omaisuus pitänee siirtää lainanmaksuun.
      Säästösuhde voisi olla huomattavasti kovempikin, mutta en juurikaan mieti esim ruokaostosten hintoja, ja saatan ostaa lyhyelläkin harkinnalla kalliin tuotteen jos se tuntuu omalta. Sain muutamia vuosia sitten ylennyksen ja samalla aiempaa paremman palkan, suurin osa säästöistä onkin kertynyt työuraaan nähden melko lyhyeltä ajalta.

    • Anonyymi

      Omistukset 1.7miljoonaa euroa. Velkaa 300 000e pankkitilillä 1400e

    • Anonyymi

      omistukset 450 te
      velkaa 0 e
      tilillä 100 te
      sijoitukset 35 te

    • Anonyymi

      Käyttötilillä 44 tuhatta euroa

    • Anonyymi

      Pankkitilillä ei paljoa paskaakaan. Sijoitus/kaupankäynti tilillä yli 400k jolla teen voittoa noin 10% per kk. Asuntoa tai muuta en omista.

    • Anonyymi

      Tilillä 265 000e.Odotan sopivaa sijoituskohdetta.

    • Anonyymi

      Noin 40000€. Tarkoittaa tällä hetkellä 12%:n osuutta tilit pörssi varallisuudesta.
      Kuukausittaiset kulumme ovat korkeintaan 1500€ joten jotain tarttis tehdä mutta mitä?

    • Anonyymi

      Op rahastoissa noin 40 000
      S-Pankki rahastoissa noin 110 000
      Pankkitileillä OP/S-pankki noin 25 000

      • Anonyymi

        yhdet nollat liikaa ilmoitit.. oikea määrä 4000 ..1100..2500 tai olisko silti sinulla 400..110 ja 250 oikea määrä.älä liiottele


    • Anonyymi

      Pankkitilillä 11 874€ suljetulla ns..säästötilillä 14 238 e osakkeita 85 000 e edestä

    • Anonyymi

      No pankkitilillä on tällä hetkellä n. 25000 euroa.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      88
      3728
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      588
      3531
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3432
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      52
      2187
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2151
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      320
      1936
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1905
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      159
      1657
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1361
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1332
    Aihe