Oletko sellainen luonteeltasi, että haluat antaa joka asiaan viimeisen kommentin.
Äitini joskus sanoi, että kannattaa sanoa viimeisen sanan hiljaa mielessään.
Olen täällä huomannut noissa riitaketjuissa, että eräillä on tapa aina vaan vastata, vaikka ei ole mitään sanottavaa. Toisenhan se on aina lopetettava, muuten se jatkuu loputtomasti.
Viimeinen sana
66
176
Vastaukset
- Lorena*
Ne kaikkitietävien tapauksien kanssa keskustelu on aina rasittavaa. Puhutaan päälle tai kirjoitetaan malliin, et iedä muuten mitään, asiahan on näin. Tosiasiassa joka jutulla voi olla monta eri tarkoitusta.
Puhuttaessa asioista toimii sama kaava kun esim tapaturmaan johtavia tekijöitä mietittäessä. Yksi virhe liike aiheuttaa jatkumon joka johtaa tapaturmaan. Samoin yksi "ns väärä sana väärässä paikassa" aiheuttaa pilkun viilaajalle oivan tilaisuuden sanan säilän käyttöön ilkikurisuuden sanoja höystäessä.
Kun vanhenee niin viisastuu, huomaa muutkin jotakin tietävät en yksin minä, on hyvä muistaa kerkeän kielen rinnalla. Vitsikkyys on muuten taitolajina vaikea. - piipiloo
Äitisi on ollut välkky sanoessaan näin. Se vaatii paljon ja voihan olla myös ettei keksi mitään sanottavaa.
Itselläni menee "jauhot suuhun"ja vasta jälkeenpäin tajuaa että voi miksen älynnyt sanoa niin ja niin.Väittelemään en pystyis,onko se hyvä vai paha,sanoa möläytän kyllä monestikkin suoraan jostain asiasta,tarkoittamatta silti mitään pahaa.
Ota ja valitse siitä sitten oikea ; )) Jatkan vain jos olen kiistattomasti oikeassa mutta toinen ei periaatteesta kehtaa tunnustaa olleensa väärässä vaikka asia on jo ajat sitten selväksi käynyt. En suostu väittämään mustaa valkeaksi vain pelastaakseni jonkun inttäjän kasvot, minusta jokaisen pitää osoittaa sen verran itsekritiikkiä että uskaltaa tunnustaa tosiasiat.
Eli useimmiten on viisainta jättää sanomatta se ensimmäinen sana, miettiä sitä hiljaa mielessään ja tarkistaa pitääkö se paikkansa ennen kuin aloittaa riidan.- demeter
Jäin oikein miettimään, mitä tuo viimeisen sanan sanominen tarkoittaa. Sitäkö, että todistaa toisen olevan väärässä ? Jos kyse on tosiasioista, se voi ollakin helppoa, kunhan lyö faktaa pöytään, mutta jos kyse on mielipiteistä tai asioiden tulkinnasta
vaikeaksi menee. Silloin taitaa tuo äitisi (aloittaja) ohje olla paikallaan.
Noissa riitaketjuissa taitaa osittain olla kyse siitä, että jotkut tahtovat ottaa mittaa toisistaan tai oma temperamentti on sellainen, että se vaatii käynnistyäkseen kunnon kähinän. Luonne-erot ovat vaikeita sovitettavia.Dementer@
Luen tämänkin aloituksen riitaketjuksi. Aivan kuin tiinankin aloitus tämäkin kritisoi palstakirjoittajia. Kritiikkiä muita kohtaan, ei siis minua. (aloittajat).- demeter
korpikirjailija kirjoitti:
Dementer@
Luen tämänkin aloituksen riitaketjuksi. Aivan kuin tiinankin aloitus tämäkin kritisoi palstakirjoittajia. Kritiikkiä muita kohtaan, ei siis minua. (aloittajat).Niin (korppis). Minulle tämä taas ei auennut riitaketjuna. Tässä sitä ollaan..))
Mikä on havaintoa, mikä kritiikkiä, mikä riidan haastamaista ? Kukin tulkitsee luontonsa ja ehkä myös oman tämänhetkisen mielentilansa mukaisesti. demeter kirjoitti:
Niin (korppis). Minulle tämä taas ei auennut riitaketjuna. Tässä sitä ollaan..))
Mikä on havaintoa, mikä kritiikkiä, mikä riidan haastamaista ? Kukin tulkitsee luontonsa ja ehkä myös oman tämänhetkisen mielentilansa mukaisesti."Olen täällä huomannut noissa riitaketjuissa, että eräillä on tapa aina vaan vastata, vaikka ei ole mitään sanottavaa".
Eräillä!- ..
"Olen täällä huomannut noissa riitaketjuissa, että eräillä on tapa aina vaan vastata, vaikka ei ole mitään sanottavaa".
Eräillä!Niinpä, eräillä.
Helppo on jaotella jyvät akanoista. - exhibilitionisti
"Olen täällä huomannut noissa riitaketjuissa, että eräillä on tapa aina vaan vastata, vaikka ei ole mitään sanottavaa".
Eräillä!Huomaa: Demeter! Ännä pois,lopultakin. Kun kerran olet kertonut ottavasi opiksi. Loppu ja piste.
- demeter
exhibilitionisti kirjoitti:
Huomaa: Demeter! Ännä pois,lopultakin. Kun kerran olet kertonut ottavasi opiksi. Loppu ja piste.
Minua ei ainakaan haittaa (exhibilitionisti). Olen itsekin tosi huono hahmottamaan vierasperäisiä nimiä, tuo nikkisikin tuotti valtavia vaikeuksia, meniköhän se vieläkään oikein ? . .))
- *
Säälin ihmisiä, joilla ei ole varaa antaa periksi.
- ;)
Pienenpieni ihminen vaatii viimeisen sanan.
Ihminen, jolla ei ole ihmisyyttä.
Riitaa haastava näyttää vain oman olemattomuutensa.
Usein täällä naurattaa, kuinka suosittua riita on.
Useinmiten kaksi rääväsuuta haastaa toisensa, ja varsinkin
itsensä naurettavaan suun pieksentään.- riistetty minuus
No, edelleen elämme maailmassa, jossa
sivistys ja barbaarisuus on kaiken aikaa samanaikaisesti läsnä,
myös ent. lintukoto-Suomessa.
Voidaan esittää hymistelyä ja kiiltokuvamaisen kauniita juttuja, mutta ne ovat vain
pieni osa joittenkin elämää,
ei sitä todellisuutta, missä suurin osa kansasta elää ahdingontunteineen, koska joutuu kokemaan myös paljon negatiivisia tunteita ja asioitakin.
Ja äitienpäivänä paistakoon päivä lämpöisesti ja kauniisti kaikille Suomen äideillle toivottelee siunaten yksi olematon äiti -- silti toivossa väkevä. - L;)
riistetty minuus kirjoitti:
No, edelleen elämme maailmassa, jossa
sivistys ja barbaarisuus on kaiken aikaa samanaikaisesti läsnä,
myös ent. lintukoto-Suomessa.
Voidaan esittää hymistelyä ja kiiltokuvamaisen kauniita juttuja, mutta ne ovat vain
pieni osa joittenkin elämää,
ei sitä todellisuutta, missä suurin osa kansasta elää ahdingontunteineen, koska joutuu kokemaan myös paljon negatiivisia tunteita ja asioitakin.
Ja äitienpäivänä paistakoon päivä lämpöisesti ja kauniisti kaikille Suomen äideillle toivottelee siunaten yksi olematon äiti -- silti toivossa väkevä.Joopasti, äitienpäivänä viemme kukat äitiemme haudoille.
Itse en ole äiti, ehkä onneksi.
Kiiltokuvia näin viimeksi kansakoulun kahdella alimmalla luokalla.
En ole Alfhild.
Viimeinen sana, siitä jos aletaaan kinaamaan niinse ei pääty koskaan. Enkä jaksa edes lukea noita viimeisen sanan ketjuja.
Usein mun viimeinen sana on että en enää jatka asian käsittelyä, koska sen turhaa.
En jaksa juupas eipäs kisailuja.- Viimeinen tahto
Juu-u, ainahan asialla on Se Salaperäinen Joku Muu ja Toiset Ihmiset. Keskustelupalstalla jokainen saa sanoa viimeisen tai ensimmäisen sanansa ihan kuinka huvittaa. Tietysti sääntöjen puitteissa. Ongelmia on vain niillä, joiden on aina saatava oma tahtonsa näkyviin ja joille ei saa sanoa,että on muitakin mielipiteitä. Heitä on minun lisäkseni melkoinen joukko täällä kommentoimassa - ettei nyt vaan olisi niin, että meistä kukaan ei siedä muita mielipiteitä kuin omansa, jos rehellisiä ollaan....mutta emmehän me ole.
Aloittajakin paljastaa,että edes mielessään on intettävä,että minä olen oikeassa, kumminkin. Jollei muka muuten, niin kun äitikin sanoi....Kyllä tässä iässä on jo aika kauas edetty siitä,kun äitimme ja isämme meitä kasvattivat. Omia aivojaan on lupa käyttää.
Minulla ei ole mitään hinkua saada viimeistä sanaa, ei edes mielessäni. Olen omaa mieltäni muut ovat välillä muuta mieltä. Se on juuri niin, ei enempää eikä vähempää. Mitä siitä väittelemään. Jokainen voi vapaasti ajatella omilla aivoillaan mitä ikinä haluaa, minun ei silti tarvitse ajatella samoin, mutta ei myöskään käännyttää ketään omiin ajatuksiini sopivaksi. Jos niin koetaan, ongelma on lukijoiden omien korvien välissä.
Vallankäyttö ja manipulointi edellyttävät,että manipuloitavilla on jotakin, mitä haluaisin hallita. Täällä viimeistä sanaa haluavilla on siis halu hallita kasvotonta ja nimetöntä joukkoa, haamulaumaa. Eihän sinä ole mitään mieltä. Kannattaisi hankkia muutakin toimintaa netissä pyöriskely. Nämä kommentit eivät ole ihmissuhde vaan sen kalpea varjo, jos sitäkään. Mutta, jos joku nyt haluaa inttää loputtomiin, miksi se sinua ärsyttää, eihän kaikkea tarvitse lukea. Vai onko vika siinä,että täällä pitää toimia niin kuin sinä määräät? Kun on saatava se viimeinen sana? Minusta on kummallista,että luet riitaketjuja - eikö muuta tekemistä ole?- nonna r
Voihan kaikesta aina keskustella, vaihtaa mielipiteitä, ei se ole riidan kylvöä.
Päinvastoin on hyvä tulla ulos koinmyrkkyjen keskeltä, tuoda ajatuksia esille, sillä sinun ajatuksesi antavat uusia näkemyksiä elämän ja maailman menosta, eikö niin ole hyvä?
- ~~~~~~
Puupäällä on hyvä hakata päätään seinään. Varsinkin, jos saa vastaansa toisen samanlaisen.
- tilannetta seuraava
Kiitos mielipiteensä ilmaisseille. Mukavaa, että on herättänyt keskustelua, eikä tästä tullut riitaketjua, ainakaan vielä.
Tämä äitini opetus oli sitä, että pystyy vaikenemaan, vaikka tietää itse olevansa oikeassa ja toisen väärässä.
En osallistunut keskusteluun, vaan tulin seuraamaan tilannetta vasta nyt.- Vakuuttelut huomattu
Uskotaan, uskotaan ;-)
Minä innostuin lukemaan tämän ketjun läpi neljään kertaan.
"Eihän sinä ole mitään mieltä. Kannattaisi hankkia muutakin toimintaa netissä pyöriskely"
Tuo kommentti kiinnosti, sehän on sama kuin tuhannen kerran luettu "hanki elämä".
Vaikeammin vain kirjoitettu.
Eli ei mitään uutta tai ihmeellistä.
Viimeisen sanan saamiseen vaaditaan paljon, koska yleistä "turpa tukkoon" sanaa ei ole, jokaisella ihmisellähän on oma mielikuvitusmaailmansa.
"Hanki elämä" on henkisesti vajavaisen viimeinen keino saada viimeinen sana, heillä on myös toinen fraasi: "Syö lääkkeesi"
Minä kammoksun pelkkää ajatustakin että saisin jonkun ihmisen turvan tukkoon.
Olisi inhottavaa huomata että olisin jonkun ihmisen yli-ihminen.
H.- Eufrosyne 10
Oppisimpa minäkin valehtelemaan noin hyvin ja vakavalla naamalla.
Eufrosyne 10 kirjoitti:
Oppisimpa minäkin valehtelemaan noin hyvin ja vakavalla naamalla.
"Eufrosyne 10"
Niinpä, neitoseni.
Yhden ihmisen ajatusmamaailma osuu harvoin toisen ihmisen ajatusmaailman lomaan.
Toiselle kun sanoo että tässä tämä, saa aikaan hiljaisuuden, toiselle kun sanoo, alkaa vilkas keskustelu.
Keskustelu, kylläkin, vaatii laajaa ajatusmaailmaa.
Kaikilla sitä ei ole, eikä se ole väärin, pitäisi aina muistaa kenelle kommentoi ja miten.
H.- kumartuenniiaan
hunksz kirjoitti:
"Eufrosyne 10"
Niinpä, neitoseni.
Yhden ihmisen ajatusmamaailma osuu harvoin toisen ihmisen ajatusmaailman lomaan.
Toiselle kun sanoo että tässä tämä, saa aikaan hiljaisuuden, toiselle kun sanoo, alkaa vilkas keskustelu.
Keskustelu, kylläkin, vaatii laajaa ajatusmaailmaa.
Kaikilla sitä ei ole, eikä se ole väärin, pitäisi aina muistaa kenelle kommentoi ja miten.
H.Kaikilla on laaja ajatusalue, kullakin omansa, eivätkä ne ehkä koskaan kohtaa toisiaan.
Vaatii taitoa ymmärtää toistaan, ja varsinkin itseymmärrys on useilla ihmisillä varsin vaillinainen.
Miksi kohteen muistaminen olisi tärkeää? Kai sanojensa takana oleminen on tärkeintä?
Ovatko jotkut toisia korkeammalla jalustalla, ja siten polvistumista vaativia?
Vaiko ihan lattialle heittäytymistä? kumartuenniiaan kirjoitti:
Kaikilla on laaja ajatusalue, kullakin omansa, eivätkä ne ehkä koskaan kohtaa toisiaan.
Vaatii taitoa ymmärtää toistaan, ja varsinkin itseymmärrys on useilla ihmisillä varsin vaillinainen.
Miksi kohteen muistaminen olisi tärkeää? Kai sanojensa takana oleminen on tärkeintä?
Ovatko jotkut toisia korkeammalla jalustalla, ja siten polvistumista vaativia?
Vaiko ihan lattialle heittäytymistä?"kumartuenniiaan"
Kuten laiska-lasse tuossa alempana, kopioitte te minun ajatuksiani tai siis myötäilette.
Hah! olisiko jo aika vaientua ja todeta että viimeinen sana on jossain muualla?
Mutta molemmilla teillä on hauskasti sievää ajattelua:
Onko joku jalustalla ja onko sitten joku oikeus....
Olette molemmat oikeassa, molemmat olette sanoissanne viimeisiä, vaan ette ainutlaatuisia.
Muistutan teille että jos ihmiselle kirjoittaa, pitää aina muistaa minkälaiselle ihmiselle kirjoittaa.
Minunkin eteeni saa langeta, pitäisikin, mutta en ole ainut aiheellinen.
H.- kumartuenniiaan
hunksz kirjoitti:
"kumartuenniiaan"
Kuten laiska-lasse tuossa alempana, kopioitte te minun ajatuksiani tai siis myötäilette.
Hah! olisiko jo aika vaientua ja todeta että viimeinen sana on jossain muualla?
Mutta molemmilla teillä on hauskasti sievää ajattelua:
Onko joku jalustalla ja onko sitten joku oikeus....
Olette molemmat oikeassa, molemmat olette sanoissanne viimeisiä, vaan ette ainutlaatuisia.
Muistutan teille että jos ihmiselle kirjoittaa, pitää aina muistaa minkälaiselle ihmiselle kirjoittaa.
Minunkin eteeni saa langeta, pitäisikin, mutta en ole ainut aiheellinen.
H.Jos tulen ekaa ja vikaa kertaa ketjuun, ja lukaisen sanakkeesi, joihin vastaan, niin mistä siis ja mitä kopioin???
Mikä kumma kiihko sinulla on syyttää aina ja kaikkia kopioinnista?
Yhtään muita kummempia laukaisuja en ole sinulta lukenut, ja ihan samoin voi suuri osa ihmiskuntaa ajatella kuin sinäkin.
Päivää ja näkemiin! - demeter
kumartuenniiaan kirjoitti:
Jos tulen ekaa ja vikaa kertaa ketjuun, ja lukaisen sanakkeesi, joihin vastaan, niin mistä siis ja mitä kopioin???
Mikä kumma kiihko sinulla on syyttää aina ja kaikkia kopioinnista?
Yhtään muita kummempia laukaisuja en ole sinulta lukenut, ja ihan samoin voi suuri osa ihmiskuntaa ajatella kuin sinäkin.
Päivää ja näkemiin!kumartuenniiaan @
Kun hunksi sanoo, että joku kopioi häntä, se taitaa tarkoittaa, että hän on samaa mieltä asiasta. Mutta eihän sellaista voi sanoa, kun siinä jää itse varjoon..)). - Eufrosyne 10
demeter kirjoitti:
kumartuenniiaan @
Kun hunksi sanoo, että joku kopioi häntä, se taitaa tarkoittaa, että hän on samaa mieltä asiasta. Mutta eihän sellaista voi sanoa, kun siinä jää itse varjoon..)).Ajatteleppas miten ilkeä kopiovastaava se olisi?
- Naureskelija¨¨
Eufrosyne 10 kirjoitti:
Ajatteleppas miten ilkeä kopiovastaava se olisi?
Onko sinun rakkautesi muuttunut ilkeydeksi Hunkzia kohtaan? Etkö saanut vastakaikua?
- demeter
Eufrosyne 10 kirjoitti:
Ajatteleppas miten ilkeä kopiovastaava se olisi?
Eipäs maalata piruaja seinälle Eufrosyne 10..)) Etenkään nyt, kun hunksi ei vielä ole pahimmillaan. Levänneenä ja valoisana tulee maaseudun rauhasta ja kertoo intiimejä asioita itsestään ja omasta pienuudestaan..)) Että mua nauratti tuo
raportti korppikselle... - mistä puhut????
demeter kirjoitti:
Eipäs maalata piruaja seinälle Eufrosyne 10..)) Etenkään nyt, kun hunksi ei vielä ole pahimmillaan. Levänneenä ja valoisana tulee maaseudun rauhasta ja kertoo intiimejä asioita itsestään ja omasta pienuudestaan..)) Että mua nauratti tuo
raportti korppikselle...Missä se kirjoitus on? Ei löydy.
- rak-as
Naureskelija¨¨ kirjoitti:
Onko sinun rakkautesi muuttunut ilkeydeksi Hunkzia kohtaan? Etkö saanut vastakaikua?
Räytyvä rakkaus roiminta räiskettä. Ruokkii mieltä, kieltä, sielua ja nielua.
Tulee uniin, haavekuviin, nousee silmiin, siristyviin.
Soi sävelin hehkuvin, soinnuin jousien.
Heh!
Tralalallaaa! - * *
mistä puhut???? kirjoitti:
Missä se kirjoitus on? Ei löydy.
Munista kerrotaan sauna-osastossa.
- demeter
* * kirjoitti:
Munista kerrotaan sauna-osastossa.
Ai sorry, minulta taidettiin kysyä (mistä puhut???), missä oli hunksin raportti saunomisesta.
Joku ehti jo antaakin osoitteen, korppiksen ketju, loppupää.
Toivottavasti kysyjällä on samantyyppinen huumorintaju kuin minulla, ettei tule harhaan johdetuksi..))
Kehut minun olisi tietenkin pitänyt osoittaa suoraan hunksille, mutta kun hänen vastaanotollaan on ollut tuota väkeä tänään ja tässä tuli puhe asiasta niin
se meni nyt näin... - * *
demeter kirjoitti:
Ai sorry, minulta taidettiin kysyä (mistä puhut???), missä oli hunksin raportti saunomisesta.
Joku ehti jo antaakin osoitteen, korppiksen ketju, loppupää.
Toivottavasti kysyjällä on samantyyppinen huumorintaju kuin minulla, ettei tule harhaan johdetuksi..))
Kehut minun olisi tietenkin pitänyt osoittaa suoraan hunksille, mutta kun hänen vastaanotollaan on ollut tuota väkeä tänään ja tässä tuli puhe asiasta niin
se meni nyt näin...Vitsi, kun puhut mukavasti, taas naurattaa. :)))
Vastaanotolla, onhan se juuri niinkin.
Tarvisikohan hän vastaanottoapulaista?
Tuskinpa, käpevä mies.
Kyllähän Hunksimme on sanaseppo, joskus naurattaa,
usein puren kieleni verille ollakseni hiljaa............. :)) - meeriamanda
* * kirjoitti:
Vitsi, kun puhut mukavasti, taas naurattaa. :)))
Tuskinpa, käpevä mies.
usein puren kieleni verille ollakseni hiljaa............. :))Niin se on ...:) Mut ihan kiva kun taas palstalle ilmestyi, eiköstä vaan ? :D
Palstamme on vajavainen ilman hunksin joko kivoja tai vähemmän kivoja mielipiteitä..
Molemmat tunnetilat olen useammankerran kokenut hänen vastailuistaan, mut jotenkin vaan kässään sitä ironiaa ,,, nurinkurinen kun humooritajuni :) on.
Jos on liian vaikeaa, en vastaile... en kai ole penaalin terävin veitsi, mut ikävintä on jos ketään aletaan porukalla mollaamaan, siitä kiukustun aina. - demeter
* * kirjoitti:
Vitsi, kun puhut mukavasti, taas naurattaa. :)))
Tuskinpa, käpevä mies.
usein puren kieleni verille ollakseni hiljaa............. :))No ehkä oma mielialakin vaikuttaa siihen, milloin naurattaa, milloin ei, tähdetär (**').
Hunksillahan oli joskus vastaanotto, ketju, jossa saimme purkaa huoliamme.
Sitä en muista huojentuiko kukaan, mutta hauskaa oli ja sitä kauttahan se huojennus voi sitten tullakin. Nyt taitaakin olla vähän totisempi meininki, mutta "elämä on"..)) - demeter
meeriamanda kirjoitti:
Niin se on ...:) Mut ihan kiva kun taas palstalle ilmestyi, eiköstä vaan ? :D
Palstamme on vajavainen ilman hunksin joko kivoja tai vähemmän kivoja mielipiteitä..
Molemmat tunnetilat olen useammankerran kokenut hänen vastailuistaan, mut jotenkin vaan kässään sitä ironiaa ,,, nurinkurinen kun humooritajuni :) on.
Jos on liian vaikeaa, en vastaile... en kai ole penaalin terävin veitsi, mut ikävintä on jos ketään aletaan porukalla mollaamaan, siitä kiukustun aina.Oikein puhut meeri. Hunksin poissaolon huomaa yhtä varmasti kuin hänen läsnäolonsa...Sanotaan nyt varmuuden vuoksi, että minä huomaan, ettei kukaan tule sanomaan, että puhun muiden puolesta..))
- * *
demeter kirjoitti:
No ehkä oma mielialakin vaikuttaa siihen, milloin naurattaa, milloin ei, tähdetär (**').
Hunksillahan oli joskus vastaanotto, ketju, jossa saimme purkaa huoliamme.
Sitä en muista huojentuiko kukaan, mutta hauskaa oli ja sitä kauttahan se huojennus voi sitten tullakin. Nyt taitaakin olla vähän totisempi meininki, mutta "elämä on"..))Tunnustan heti, että itselläni määrää suhtautumisen kirjoituksiin oma mieliala.
Joskus tuntuu, että lukee hampaat irvessä tekstejä, joskus pakkaa naurattamaan ihan tyhjäkin.
Kai olen vähän syntymässä säikähtänyt, taas vaan naurattaa, vaikka sataa, silloin ei saa ajaa sataa.
Kaalikeittoa omasta päästä pihvalojen loisteessa. :)) - meeriamanda
demeter kirjoitti:
Oikein puhut meeri. Hunksin poissaolon huomaa yhtä varmasti kuin hänen läsnäolonsa...Sanotaan nyt varmuuden vuoksi, että minä huomaan, ettei kukaan tule sanomaan, että puhun muiden puolesta..))
Sää tajusit tän , moni ei.
Kun erilaisuus tuo sen särmän tälle palstalle, myötäeläviä ja ehdollistajiakin. Minä ainakin pidän siitä.
Kuivuisihan tämä palstamme jos olisimme aina joo-joo mielellä.
Minäkin usein luen vain aloituksen silloinhan vastaus tulee viimoiseksi... ja saan ´kuulla´ myötälleeni´ jonkun sanntaa :)) niinkuin ei itellä voisi olla mitään samankaltaisia ajatuksia? - meeriamanda
* * kirjoitti:
Tunnustan heti, että itselläni määrää suhtautumisen kirjoituksiin oma mieliala.
Joskus tuntuu, että lukee hampaat irvessä tekstejä, joskus pakkaa naurattamaan ihan tyhjäkin.
Kai olen vähän syntymässä säikähtänyt, taas vaan naurattaa, vaikka sataa, silloin ei saa ajaa sataa.
Kaalikeittoa omasta päästä pihvalojen loisteessa. :))Älä mitään, lapsena kuulin äitini ystävilleen kertoneen et olin siksi niin itepäinen kun olin ´lakanalta kiivennyt´ . Se pohditutti pitkään, kun vihdoin uskalsin kysyä - olin montakymmentä hiusta vähempi. ://
Muusia ja lihapullia, vihannespedillä... isukin lempiruokaa ..:) - * *
meeriamanda kirjoitti:
Älä mitään, lapsena kuulin äitini ystävilleen kertoneen et olin siksi niin itepäinen kun olin ´lakanalta kiivennyt´ . Se pohditutti pitkään, kun vihdoin uskalsin kysyä - olin montakymmentä hiusta vähempi. ://
Muusia ja lihapullia, vihannespedillä... isukin lempiruokaa ..:)Onko minulle saanut järkikato, mutten yhtään älynnyt, miksi sait tukkapöllyä?
Minä oli pienenä suureen ääneen laulellut lättähatussa 'satana, satana'.
Kai oli uusi ja ihana naapurin kakaroilta opittu sana.
Äitini oli yrittänyt häveten korjata 'lakana, lakana'.
Minä tiedän mitä tiedän! Muut saavat luulla mitä haluavat!
Silloin kun tiedän olevani oikeassa niin en viitsi ryhtyä jäkättämään.
Mielipideasioissa kukin muodostaa käsityksensä oman taustansa, omien kokemustensa ja arvomaailmansa perusteella.
Kenellä on oikeus ryhtyä väittämään sitä vääräksi?- viideltä saunaan
Ei pidä välittää Hunksin jutuista. Luin ketjuja jossakin mainitsi istuneensa ulkosaunan portailla munasillaan. Sillä on siis munat ja järki jäässä, katsotaan sulavatko ja milloin.
- hirrrvittää
viideltä saunaan kirjoitti:
Ei pidä välittää Hunksin jutuista. Luin ketjuja jossakin mainitsi istuneensa ulkosaunan portailla munasillaan. Sillä on siis munat ja järki jäässä, katsotaan sulavatko ja milloin.
Naisena minusta on karsea ajatus, että jalkojen välissä roikkuisivat jotkut ihmeen pallipussit. Hyiiii.
viideltä saunaan kirjoitti:
"viideltä saunaan"
En minä ihan niin kumarassa istunut.
Sen verran olin tajuissani.
Auringonlämpö kyllä sai minut muistelemaan miten kuumaa asiat aikanaan olivat.
En minä ihan kaikkea ole unohtanut.
Vieressäni istui raavas mies, ystäväni, Ja kuten ennenkin, emme puristelleet, muistelimme vain vanhoha aikoja. Muijatkin tulivat mieleen.
H.
- tiinaex...
siinä tapauksessa haluan sanoa viimeisen sanan kun tiedän olevani oikeassa ja yleensä muutenkin puolustan omaa mielipidettäni loppuun asti riitaketjuista en osaa sanoa eihän niitä edes oo ollu enää täällä ja vanhat oon unohtanu jo ajat sitten p askaa oon valmis jauhaan niin kauan kun joku vaan viittii vänkätä siinä ei nyt tartte olla oikeessa eikä väärässä ja se jos ei joku ymmärrä mun huumoria ei oo mun ongelma ei kaikkia kannata ottaa aina niin pilkun tarkasti ja vakavasti en määkään ota
- meeriamanda
Kyllä minuakin ärtsää kun joku nipottaa vastaan eikä ole viitinyt ees päivittää tietojansa.
Sitäpaitsi jos jossain takahikiällä on niin tai noin jotkut asiat, ne ei meillä Tampereella ole.
Minäkin aina väliin jaksan ´huudattaa ´ jotakin, riippuu mielialasta.
Mut mun ei tarvi sitä kirjoitella puskasta, kuten et sinäkään tee. - tiinaex...
meeriamanda kirjoitti:
Kyllä minuakin ärtsää kun joku nipottaa vastaan eikä ole viitinyt ees päivittää tietojansa.
Sitäpaitsi jos jossain takahikiällä on niin tai noin jotkut asiat, ne ei meillä Tampereella ole.
Minäkin aina väliin jaksan ´huudattaa ´ jotakin, riippuu mielialasta.
Mut mun ei tarvi sitä kirjoitella puskasta, kuten et sinäkään tee.mää tulin muuten just pari tuntia sit tampereelta käytiin vähän ostoksilla siellä sun täällä stockmannillakin tietysti kun ei meillä täällä maalla oo kun tokmanni ja sit asiasta kolmanteen mulla jäi kirjottamatta vielä tohon ekaan kommenttiini että mää tykkään aina vastata kun mulle vastataan.
- takkaropokkar
tiinaex... kirjoitti:
mää tulin muuten just pari tuntia sit tampereelta käytiin vähän ostoksilla siellä sun täällä stockmannillakin tietysti kun ei meillä täällä maalla oo kun tokmanni ja sit asiasta kolmanteen mulla jäi kirjottamatta vielä tohon ekaan kommenttiini että mää tykkään aina vastata kun mulle vastataan.
Loppukaneettisi olen huomannut, ja siitä kiitän sinua. Todellakin, vastaat puskallekin.
- tiinaex...
takkaropokkar kirjoitti:
Loppukaneettisi olen huomannut, ja siitä kiitän sinua. Todellakin, vastaat puskallekin.
mun mielestä tää on keskustelupalsta ja sillon kun mää oon täällä paikalla tykkään jutella varsinkin sillon kun teen ite aloituksen niin sillon se merkkaa sitä että mää oon juttuseuraa vailla eikä se keskustelu aina niin erityisestä aiheesta tartte olla se voi olla välillä vaikka aiheen vierestä.
- Pistepointpunkt
Ei mitään tarvetta siihen... mitä se hyövää aikuista yrittää kasvattaa? ;)
- ##+%%
No, ka, eihän se sitä tarkoittanekaan, vaan sitä, että sen sanoja itse on jäänyt kasvamatta.
- Pistepointpunkt
##+%% kirjoitti:
No, ka, eihän se sitä tarkoittanekaan, vaan sitä, että sen sanoja itse on jäänyt kasvamatta.
Juuri niin. :)
Laitoitkos sinä vai hän meille miinukset? - ##+%%
Pistepointpunkt kirjoitti:
Juuri niin. :)
Laitoitkos sinä vai hän meille miinukset?Otin pois.
- Pistepointpunkt
##+%% kirjoitti:
Otin pois.
Ok. Kiitos.
Kuulemiin jossain muualla missä en ole hänelle yhtä provosoiva. ;) - ##+%%
Ok. Kiitos.
Kuulemiin jossain muualla missä en ole hänelle yhtä provosoiva. ;)Kahtopa, sain jo miinuksen. Pitää olla perusnega, kun joku noita jakelee.
Naurakaamme!
Antakaamme miinustelijalle henkistä virtuaalivoimaa, ja ohjatkaamme hänet ilon kepeille poluille! - Pistepointpunkt
##+%% kirjoitti:
Kahtopa, sain jo miinuksen. Pitää olla perusnega, kun joku noita jakelee.
Naurakaamme!
Antakaamme miinustelijalle henkistä virtuaalivoimaa, ja ohjatkaamme hänet ilon kepeille poluille!Olen joskus mietiskellyt noita miinuksia ja plussia...
... mietin yhäkin. Mikä liene Suomi24:n taka-ajatus kun antoi meille luvan niiden läiskimiseen?
Tiijätkö sinä? - ##+%%
Olen joskus mietiskellyt noita miinuksia ja plussia...
... mietin yhäkin. Mikä liene Suomi24:n taka-ajatus kun antoi meille luvan niiden läiskimiseen?
Tiijätkö sinä?Minen tiijä mittään, enkä huomenna sittään, ihan pölijä toiminto.
Yleensä annettaneen nicin mukaan, sama mikä on viestin sisältö.
Piilokettuilua, sanon ma.
Toisille plussia satelee kuin pennejä taivaalta.
Toisen ei tarvi, kuin suunsa avata, niin se on jo miinuksia täynnä.
Nassetäti on hyvin, hyvin vihainen. - Pistepointpunkt
##+%% kirjoitti:
Minen tiijä mittään, enkä huomenna sittään, ihan pölijä toiminto.
Yleensä annettaneen nicin mukaan, sama mikä on viestin sisältö.
Piilokettuilua, sanon ma.
Toisille plussia satelee kuin pennejä taivaalta.
Toisen ei tarvi, kuin suunsa avata, niin se on jo miinuksia täynnä.
Nassetäti on hyvin, hyvin vihainen.Halunneko jotenkin ohjata lukemaan niitä plussaviestejä. Luulivat että plussatut viestit ovat niitä lukemisen arvoisia, palstalle hyödyllisiä kirjoituksia. Niitä jotka houkuttelevat uusia osaanottajia... en tiijä.
Taitaa olla pelkästään vakiolukijoiden uusi hymiö. - ##+%%
Halunneko jotenkin ohjata lukemaan niitä plussaviestejä. Luulivat että plussatut viestit ovat niitä lukemisen arvoisia, palstalle hyödyllisiä kirjoituksia. Niitä jotka houkuttelevat uusia osaanottajia... en tiijä.
Taitaa olla pelkästään vakiolukijoiden uusi hymiö.Palstalemmityt saavat poitseja, sanoivat mitä tahansa.
Voisi olla vielä yksi vaihtoehto, joka löytyy keskeltä sormistoa. Huh! - pakollako vain fiksu
##+%% kirjoitti:
Palstalemmityt saavat poitseja, sanoivat mitä tahansa.
Voisi olla vielä yksi vaihtoehto, joka löytyy keskeltä sormistoa. Huh!Helkuttiako te sekulit sit tää huutelette? Kuka antoi luvan erotteluun? Te sen teette, puskasta huutelijat. Kun ei kantti kestä rekatulla kirjoittaa.
Moni täälä kirjoittaa rekisteröidyllä nimimerkillään, ja vain sillä, silti jatkuvasti jauhetaan ja syytellään puskaksi. Tuntuu todellakin halpamaiselta.
Ihan sama minulle, kunhan on hän jonka itestään haluaa julki tuoda. - Haarapöheikkö
pakollako vain fiksu kirjoitti:
Helkuttiako te sekulit sit tää huutelette? Kuka antoi luvan erotteluun? Te sen teette, puskasta huutelijat. Kun ei kantti kestä rekatulla kirjoittaa.
Moni täälä kirjoittaa rekisteröidyllä nimimerkillään, ja vain sillä, silti jatkuvasti jauhetaan ja syytellään puskaksi. Tuntuu todellakin halpamaiselta.
Ihan sama minulle, kunhan on hän jonka itestään haluaa julki tuoda.Mikäs sä sitten olet? Pöheikkökö? Et näytä itsekään rekattuna kirjoittavan. Ei taida sunkaan kanttis kestää:/
- \/
pakollako vain fiksu kirjoitti:
Helkuttiako te sekulit sit tää huutelette? Kuka antoi luvan erotteluun? Te sen teette, puskasta huutelijat. Kun ei kantti kestä rekatulla kirjoittaa.
Ihan sama minulle, kunhan on hän jonka itestään haluaa julki tuoda.Mitä siellä puskassa huutelet?
Kettuako rekatulla nicillä tekee?
Päivää, päivää, ja näkemiin?
Aloita opettaminen itsestäsi!
- virva-tuulia***
Miepä sanonkin nyt viimeisen sanan tähän ketjuun.
Hyvää yötä, kauniita unosia pehmeillä patjoilla. ;D
Piste. - *+.-+*
En ole.
Noudatan viisaiden mietelmää, "viisaampi vaikenee".
Sen on parhaimmaksi havainnut täälläkin.
Ikäviltä ihmisiltä vaikuttavat, jotka räkyttävät räkyttämistään, kuin rakkikoirat.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei91812Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1181176- 891175
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51973Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli225911Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63884Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253756- 81753
- 35699
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42653