Liikkuminen Ukrainassa

EM-kisoihin

Onko kellään tietoa/kokemuksia miten Ukrainassa pääsee kätevimmin kaupungista toiseen (jätetään lentäminen pois)? Olen menossa EM-kisoihin ja jotenkin tuntuu ontuvalta ainakin tuo junasysteemi.

4

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mirjam.a

      Junat toimii erittäin hyvin, samoin yleiset bussit.

    • Junissa ei todellakaan ole valittamista, erittäin hyvin toimi kaikki ja puhtaita mutta vanhoja olivat.

    • Tommi-Koo

      Eurofutikseen tämä vastaus ei enää ehdi, mutta ehkä tästä on joillekin muille apua: Ihan kaikkialle Ukrainassa ei kannata junailla. Ensinnäkin se kestää ihan pirun kauan ja on hieman turvatontakin vaatii siirtymän lentokentältä juna-asemalle. Oma suosikkini on oman auton kuljettajan palkkaaminen. Suurin etu on tietenkin se, että loppumatka vaikkapa Kiovan lentokentältä pääsee starttaamaan heti lennon laskeuduttua pääsee pysähtelemään huoltoasemille silloin kun haluaa.

      Jokaisesta isommasta kaupungista löytyy "matkatoimisto", jonka toimialaan kuuluu mm. kuljetukset henkilöautoilla. Yleensä nämä firmat löytää googlettamalla kaupungin nimeä sanoja "welcome to". Etsi firman sivuilta termiä "airport transfer". Googleta sen kaupungin firmaa mihin olet menossa, vaikka aika moni muun kaupungin firma mielellään operoi mihin tahansa. Toki Kiovastakin näitä firmoja löytyy, mutta ei välttämättä yhtä hyvillä hinnoilla.

      Lysti maksaa suurinpiirtein 45 euroa / 100 km (itse en maksaisi enempää) riippumatta siitä onko kyydissä yksi vai kolme henkilöä (pikkubussejakin löytyy), ja kuljettaja odottaa lentokentällä sovittuna aikana nimikyltti kourassa. Kun sopii etukäteen, että matka maksetaan käteisellä lentokentällä / noutokohteessa, niin mitään isoa riskiä ei edes ole.

      Olen itse käyttänyt tätä nyt kuusi kertaa ja aina on ollut kuljettaja ajoissa paikalla, ei ole huijannut mitenkään, kalusto on ollut uutta ja itse kyyti turvallista sujuvaa. Esim. Kiovasta Poltavaan (n. 300 km) ajaa 3,5 tunnissa. Kiovasta Cherkasyyn ajaa kahdessa tunnissa.

      Samat firmat muuten vuokraavat kaupunkiasuntoja joiden hinta voi olla selvästi hotellia huokeampi. Esim. luxusvarusteltu keskustakaksio kustantaa sellaiset 40 euroa per yö.

    • liikaa hintaa

      Mainitsemasi hinta noin 45 euroa/ 100 km on kova. Hyväkuntoisen alänsiauton ja kuljettajan saa liki puoleen hintaa. Netin kautta tilattuna myös.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      129
      4880
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3076
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1787
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1601
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1228
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1213
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1177
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1177
    Aihe