Jotain

tulossa?

Nyt kun tuli tämä maailmanlaajuinen (en ole varma tuliko ilmoitukset vain suomalaisille seurakunnille vai koko maailmanlaajuisesti) ohje kaikille seurakunnille kautta maailman, että on hankittava selviytymistarvikkeita jos jokin katastrofi ja vastaava sattuu sekä ilmoitettuja kokoontumispaikkoja omalla alueella, niin mahtavatko olla Brooklynissä tietoisia jostain tulevasta josta ei vielä tavallinen rivijäsen tiedä? Miksi muuten yhtäkkiä tämä ilmoitus annettiin kaikille seurakunnille.

Tällä asialla ei varmaan ole mitään yhteyttä harmagedoniin?

15

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kurasilliä

      Eikös se aprillipäivä jo mennyt?

    • 14:s kerros

      *on hankittava selviytymistarvikkeita jos jokin katastrofi ja vastaava sattuu sekä ilmoitettuja kokoontumispaikkoja omalla alueella*
      Maanjäristys, tulvat ja katastrofitilanteet on arkipäivää maailmalla..

      Täällä ainakin jo vuosia sitten on puhuttu selvitymistarvikkeista sun muista.
      Lähellä sijaitseva venäläinen ydinvoimalakin saattaisi mossahtaa, ja Kouvolassakin jo maanjäristyksiä:D

      Ihan normaalia on kiinnittää huomiota turvallisuusasioihin.
      Minusta ainakin oli mukavaa,
      kun pitkän sähkökatkoksen aikaan tuli pari jt tarkistamaan,
      olenko myrskyn jäljiltä vielä hengissä ja veivät kylille sähkön piiriin.

      Kokoontumispaikka on hyvä sopia, minä ihan pennuille jo kauppakeskuksessa olen opettanut,
      missä tavataan/etsitään aikuisten apua,jos satutaan eksymään toisistamme :D
      saati sitten jossain katastrofitilnteessa.
      Osaatteko muuten turvallisen reitin pois asunnostanne jos tulipalo sattuu?
      oletteko opettaneet sen lapsille/lapsenlapsille?

    • selviytymispakkaus?

      On noita turvallisuusohjeita annettu kautta aikojen.
      w11 1/12 "miten selviytyä luonnononnettomuuksista?"
      lie uusimmasta päästä.
      quote
      Tee toimintasuunnitelma.
      Kaikista varotoimista huolimatta saatat kuitenkin joutua odottamatta onnettomuuden armoille
      . Silloin on hyödyksi etukäteen laadittu toimintasuunnitelma.
      Tämä on myös sopusoinnussa edellä lainatun Sananlaskujen 22:3:n kanssa. Oletko pakannut valmiiksi hätätilanteessa hyödylliset tarvikkeet?

      1-2-3 of Disaster Education -opas suosittelee ottamaan mukaan seuraavat tarvikkeet:
      ensiapulaukun, pullotettua vettä,
      hyvin säilyviä ruokatarvikkeita ja tärkeät asiakirjat.
      On myös viisasta keskustella perheenä siitä, millaisia onnettomuuksia on odotettavissa ja mitä kussakin tapauksessa voidaan tehdä./quote
      joten ei taida ihan harmavaroitus vielä olla?
      Etenkin maanjäristysalueilla matkatessa on hyvä asiaa funtsia.

    • rikollisuuskatastrof

      Ilkkujat yleensä menee sit kriisitilanteessa kaduille riehumaan ja rikkomaan näyteikkunoita.

      Ei ne sulta juomavettä pummaa,
      ne varastaa lähdevettä ja viskiä kaupoista ;D

      Maanjäristysalueille lähetettävät avustukset:
      vesipullot, lääkkeet ja teltat on usein tommosten
      "heheheh ehhehhe eehehe eheheheh eheeheh j.n.e"
      mieluinen ryöstökohde.
      Kertoo media.

    • Kyllä tuo suojelusuunnitelma perustuu ainakin täällä suomessa viranomaismääräyksiin. Tässä pieni ote:" Talon suojelusuunnitelma. Suunnitteluvelvoite perustuu sisäasiainministeriön määräykseen ( 4/95)
      talosuojelun järjestelyistä...."
      Ohjeissa löytyy mm. seuraavaa neuvontaa :asukkaan turvallisuusohje
      erilaisine ohjeineen miten toimia eri tilanteissa.Pääpiirteittäin. Toimenpiteet suojaan lähdettäessä: mukaan otetaan, elintarvikkeet, tarvittavat lääkkeet, juomavettä, lukemista,ensiapuvälineet j. n. e.
      Kyllä tällaisen pelastus-suunnitelman laatiminen ja taloyhtiön vastuuhenkilöiden nimeäminen on aivan lakisääteinen asia täällä suomessa.
      Nämä määräykset koskevat myös julkisia tiloja mitä siihen sitten
      liittyykin. Ovat jo ennenkin koskeneet.

    • Purkkimuonoo
    • qzqw

      Ensin tulee Niburun aiheuttama napasiirtymä ja sitten alkaa harmagedon.

      • qzqw

        Tai sitten napasiirtymä ja harmagedon on yks ja sama asia.


      • Napa
        qzqw kirjoitti:

        Tai sitten napasiirtymä ja harmagedon on yks ja sama asia.

        Napa siirtymää on jo tapahtunut etkö ole kuullut uutisia? Nämä järistykset joita viimeksi on ollut esim japanin, tutkijat julkaisivat napasiirtymä muutoksista kompassi tarkistuksia navigoijille!


    • juoni jouni

      Ilmoitukset tämän kaltaiset eivät ole vain yksiin maihin, joten nämä klopalistit kyllä tietävät juonensa?

    • ukkoskesä tulossa

      "Tällä asialla ei varmaan ole mitään yhteyttä harmagedoniin?"
      ilmastonmuutoksen yhteydessä luonnonkatastrofit lisääntyvät.

      Hyvä on tarkastaa omat varmuusvarastonsa ja selviytymispakkauksensa.
      Omaisille/lheisille olisi hyvä ilmoitella kulkemisistaan,
      ja esim. ukkosmyrskyn jälkeen olisi hyvä tsekata, onko naapurillakin "kaikki hyvin".

    • janiinnaa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      173
      1651
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1226
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      62
      1135
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      191
      915
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      44
      868
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      760
    7. 68
      757
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      34
      690
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      654
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      620
    Aihe