Osaatteko kertoa miten Baby Fun käyttäytyy keskimootorimatkaveneen (6-12 solmua) perässä vedettynä ? Muistan lukeneeni jostain että tällä jollalla olisi tapana olla rauhaton vedossa...
Tai tiedättekö muita hyviä jollatyyppejä ko. käyttöön ?
Terhi Baby Fun, millainen vedossa
5
1724
Vastaukset
- kumipäällikkö
Jotkut jollat alkaa lätkyttämään ja viiraamaan peässä jos porhaltaa kovasti yli 6 solmua. Baby funin pohja on aika eksoottinen katedraalipohja, eli vastut on ainakin melko suuri verrattuna kunnolliseen tasapohjaan. Ehkä paras jolla on kuitenkin pieni kumivene. Niitä saa vaikka biltemasta alta kuuden sadan eikä kaadu tai hörpää kun vähän peräänsä siirtää, kuten moni perinteinen jolla tekee.
- Baby Fun
JOO. Kyntää aika syvällä. Tekee isomman aallokon kun meikkiksen 8m fiskari. Kantsii ottaa lähelle perää "aallon päälle" niin tulee kevyemmin.
- joskus vedellyt
Myös hinausköyden korkeus hinaavassa veneessä vaikuttaa paljon. Kannattaa kokeilla eri vaihtoehtoja.
Tavallinen halpismallinen soutuvene tulee yllättävän nätisti perässä kovassakun vauhdissa.
Joitakuita vuosia sitten yks saksalaisnaikkonen oli mökillä kylässä riesana muiden sukulaisten mukana. Se berliiniläinen ei ollut nähnyt muuta kun hanasta tulevaa vettä ja läksi omin nokkineen soutelemaan. Tuuli vei lasikuitusoutulipukan useamman kilometrin päähän isolla järvellä ennenkuin asia huomattiin.
Läksin pelastamaan naikkosta perämoottoriveneellä. Oman huonon koulusaksan ja hädässä olleen huonon englannin sekoituksella kommunikoituamme sovimme hän istuu rauhallisesti keskipenkillä ja minä hinailen hänet rantaan sillä nainen ei uskaltanut nousta pois soutuveneestä minun kyytiini.
Aluksi hinasin hitaasti mutta kun vene näytti tulevan nätisti köydessä piti kaasua lisätä. Kovimmillaan hinasin jotain 35 solmua eli sen minkä viiskymppinen veti. Piruuttani ajattelin että saahan tuokin sakemanniakka joskus kovaa kyytiä. Sympatiat kun eivät olleet alkujaankaan kohdanneet. Rannalla naisväki oli vastassa ja auttoivat saksattaren kuivalle maalle ja pelastusliivit pois. Koppavuus oli kuitenkin jäljellä saksalaisfraulla sillä kiitoksen sanaa herumatta se meni aittaan nukkumaan.
Oma eukkoni puhui kyllä sitten senkin edestä. Mutta mitäs siitä, ainahan akat puhuvat...... se on niille terapiaa, mitähän sekin sitten oikeasti lienee.
Yks entinen keihäänheitttäjä on mielestäni neljällä sanalla kiteyttänyt saksalaisuuden hiivatin hyvin.
- rantakippari
Jollan hinausniinniyuksella on merkitystä. Itse sain hinauksen toimimaan ilman hinattavan kiemurteluja ja kyntämista/aallonmuodostusta vasta kun laitoin hinaussilmukan hinattavan keulassa jähän alemmaksi ja muutin hinajsnarun kaksoisnaruksi, kiinnitys v-muotoon hinaavan veneen kumpaankkn takanurkkaan. Nyt tulee nätisti perässä ja helppo operoida kun valmis määrämittainen naru pikalinkuin.
- voisvähänmiettiä
Melkoinen aivo pieru toi veneen nimi, melkosta pedari sävyä fyi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1632571Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2051198Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849