Romanian romaneja? Joku päivä sitten jossain oli juttua että yksityishenkilöt ovat ottaneet heitä kotiinsa asumaan entistä enemmän.
Minun piti lukea se artikkeli, mutta se unohtui ja en tiedä asiasta sen kummempaa, mutta itse en ainakaan uskaltaisi ventovieraita asuttaa kotiini.
Ottaisitko kotiisi asumaan
93
113
Vastaukset
- (+.+)
En ottaisi.
Vastauksesi oli niin pitkä etten millään jaksanut lukea sitä loppuun, mutta kysyisin että miksi et?
- (+.+)
Nittaminax kirjoitti:
Vastauksesi oli niin pitkä etten millään jaksanut lukea sitä loppuun, mutta kysyisin että miksi et?
En ole Jeesus, en edes Maria, vaan ihan itsekeskeinen ihminen, jolle omat voimat riittävät vain omaan hyvinvointiin.
Mikset itse uskalla ottaa.
Eivät kai he mitään taparikollisia liene, kaikki.
Jos ei oma maansa heistä huolehdi, miksi yksittäisten suomalaisten tarvisi olla laupeita samarialaisia? (+.+) kirjoitti:
En ole Jeesus, en edes Maria, vaan ihan itsekeskeinen ihminen, jolle omat voimat riittävät vain omaan hyvinvointiin.
Mikset itse uskalla ottaa.
Eivät kai he mitään taparikollisia liene, kaikki.
Jos ei oma maansa heistä huolehdi, miksi yksittäisten suomalaisten tarvisi olla laupeita samarialaisia?Mielenkiintoista että otit puheeksi rikollisuuden. Kävi se minunkin mielessä mutta vasta muun mietiskelyn lopussa. Ensin olisi se kieliongelma ja toinen heidän elämäntyylinsä, että millainen päivärytmi heillä olisi. Aamulla aikasin ulos ja myöhään takasin, suihkut ruuanlaitot jne. Ja jos pyytää yhden, niin onko viikon päästä kymmenen samassa huoneessa.
- (+.+)
Nittaminax kirjoitti:
Mielenkiintoista että otit puheeksi rikollisuuden. Kävi se minunkin mielessä mutta vasta muun mietiskelyn lopussa. Ensin olisi se kieliongelma ja toinen heidän elämäntyylinsä, että millainen päivärytmi heillä olisi. Aamulla aikasin ulos ja myöhään takasin, suihkut ruuanlaitot jne. Ja jos pyytää yhden, niin onko viikon päästä kymmenen samassa huoneessa.
Eivätköhän hyö liene ihan tavallisia ihmisiä, kuin me muutkin. Tosin yritteliäämpiä, kuin meistä useimmat.
Tuskin kyyristely tuulessa ja tuiverruksessa kipeillä polvilla on kovinkaan miellyttävää.
Muuten olen vain sitä mieltä, että heidän oma kotimaansa saisi tehdä asiassa jotakin.
Miksei EU tee asiassa mitään?
Täällä kyllä kielletään pian kärpäslätkätkin, mutta ihmisten pahoinvoinnista tunnutaan viis välittävän.
Ugh! Olen puhunut. - ,..------------.....
(+.+) kirjoitti:
Eivätköhän hyö liene ihan tavallisia ihmisiä, kuin me muutkin. Tosin yritteliäämpiä, kuin meistä useimmat.
Tuskin kyyristely tuulessa ja tuiverruksessa kipeillä polvilla on kovinkaan miellyttävää.
Muuten olen vain sitä mieltä, että heidän oma kotimaansa saisi tehdä asiassa jotakin.
Täällä kyllä kielletään pian kärpäslätkätkin, mutta ihmisten pahoinvoinnista tunnutaan viis välittävän.
Ugh! Olen puhunut.lapsellinen ajatuksenkulku!
- ?
,..------------..... kirjoitti:
lapsellinen ajatuksenkulku!
Onko sinulla ainuttakaan toimivaa aivosolua?
(+.+) kirjoitti:
Ugh! Olen puhunut.Eiköhän heidän eteen yritetä jo tehdä jotain eunkin tasolla, koska ei tämä koske vain suomea. Yritteliäisyyttä heillä varmaan olisi jos vain asenteet muuttuisivat ja heille annettaisiin töitä, mutta tästähän ei ollut kysymus aloituksessa.
,..------------..... kirjoitti:
lapsellinen ajatuksenkulku!
Jos ei nyt heti ruvettaisi toisia haukkumaan.
- (+.+)
Nittaminax kirjoitti:
Eiköhän heidän eteen yritetä jo tehdä jotain eunkin tasolla, koska ei tämä koske vain suomea. Yritteliäisyyttä heillä varmaan olisi jos vain asenteet muuttuisivat ja heille annettaisiin töitä, mutta tästähän ei ollut kysymus aloituksessa.
Kuka tähtää mihinkin.
Itse aloittajana olen mielissäni, jos ketjuni rönsyää.
Minusta aloittaja vain istuttaa siemenen, kirjoittajat kasvattavat sen, minne haluavat.
Ikävä aidata ihmisten ajatukset. (+.+) kirjoitti:
Kuka tähtää mihinkin.
Itse aloittajana olen mielissäni, jos ketjuni rönsyää.
Minusta aloittaja vain istuttaa siemenen, kirjoittajat kasvattavat sen, minne haluavat.
Ikävä aidata ihmisten ajatukset.No joo, mutta olisit voinut rekatulla nikilläsikin kertoa asiasi, korppis tai anceli, (vainoharhailee).
Toisinaan en vain pidä siitä että heti alussa itse asia viedään muille raiteille.- (+.+)
Nittaminax kirjoitti:
No joo, mutta olisit voinut rekatulla nikilläsikin kertoa asiasi, korppis tai anceli, (vainoharhailee).
Toisinaan en vain pidä siitä että heti alussa itse asia viedään muille raiteille.Lepo vaan, en ole kumpainenkaan. Ei ole minulla olemassakaan rekattua nicciä.
Pian kai sanot, että kopioin. :)) - saanagsggddd
Nittaminax kirjoitti:
Eiköhän heidän eteen yritetä jo tehdä jotain eunkin tasolla, koska ei tämä koske vain suomea. Yritteliäisyyttä heillä varmaan olisi jos vain asenteet muuttuisivat ja heille annettaisiin töitä, mutta tästähän ei ollut kysymus aloituksessa.
Kyllä vain.
Ihan näiden Suomenkin vastaavien eteen on tehty kaikki.
Mutta työssä heit näkee aniharvoin. Ja työ on ainut mikä saa aikaan edistystä. (+.+) kirjoitti:
Lepo vaan, en ole kumpainenkaan. Ei ole minulla olemassakaan rekattua nicciä.
Pian kai sanot, että kopioin. :))Heh..täälä kopioinnista ei kukaan muu natise kun hunksi. :)
- eitiedäNMn
Nittaminax kirjoitti:
Heh..täälä kopioinnista ei kukaan muu natise kun hunksi. :)
mitä kopioidaan? ja Mistäs?
saanagsggddd kirjoitti:
Kyllä vain.
Ihan näiden Suomenkin vastaavien eteen on tehty kaikki.
Mutta työssä heit näkee aniharvoin. Ja työ on ainut mikä saa aikaan edistystä.Olisiko syynä ennakkoluulot jos romaneita ei palkata töihin. Itse olen nähnyt ainakin kaksi romania töissä ja ihan julkisilla aloilla, mutta he olivatkin miehiä. Yhden naisen jota epäilin romaniksi oli tehtaassa, samassa jossa itsekkin aikoinaan olin.
Mielestäni valtaväestön on turha moittia romaneja työttömyydestä niin kauan kun eivät heitä palkkaa töihin ennakkoluulojensa takia.- linkkpåpoi
Nittaminax kirjoitti:
Olisiko syynä ennakkoluulot jos romaneita ei palkata töihin. Itse olen nähnyt ainakin kaksi romania töissä ja ihan julkisilla aloilla, mutta he olivatkin miehiä. Yhden naisen jota epäilin romaniksi oli tehtaassa, samassa jossa itsekkin aikoinaan olin.
Mielestäni valtaväestön on turha moittia romaneja työttömyydestä niin kauan kun eivät heitä palkkaa töihin ennakkoluulojensa takia.tässä meidän pikkupaikkakunnalla on aina näitä asunut ja koskaan en ole kuullut yhdenkään olleen töissä.
Nittaminax kirjoitti:
Heh..täälä kopioinnista ei kukaan muu natise kun hunksi. :)
"Nittaminax"
Hamoseni, minä en höpöttele turhia, minä annan aina kaikkeni.
Joitakin hahmoja on, joita käsittelen silkkihanskoin, tuota....en nyt ala lähentelemään.
Sasus suuttuu.
H.Nittaminax kirjoitti:
No joo, mutta olisit voinut rekatulla nikilläsikin kertoa asiasi, korppis tai anceli, (vainoharhailee).
Toisinaan en vain pidä siitä että heti alussa itse asia viedään muille raiteille.Nitta@ miksi sinä sekoilet? Korppis puskassa ; ))
Joopati joo, no, aiheeseesi, mustiaisia en kotiini ottaisi en kodittomia, en alkoholisteja enkä vaivaisia, en kissoja, koiria tai muitakaan kotieläimiä. En juoppoa ukkoa, en tuppisuuta murjottajaa, en rahatonta riesakseni.
Niin revi siitä.- Tase pappa
Nittaminax kirjoitti:
Olisiko syynä ennakkoluulot jos romaneita ei palkata töihin. Itse olen nähnyt ainakin kaksi romania töissä ja ihan julkisilla aloilla, mutta he olivatkin miehiä. Yhden naisen jota epäilin romaniksi oli tehtaassa, samassa jossa itsekkin aikoinaan olin.
Mielestäni valtaväestön on turha moittia romaneja työttömyydestä niin kauan kun eivät heitä palkkaa töihin ennakkoluulojensa takia.Naurettava ajatuskin näiden kerjäläiusten työllistäminen.
Ei ne tänne ole tulleet työtä tekemään, vaan kerjäämään ja koijaamaan.
Tosin ne on siinäkin hommassa "tekemässä työtä", joka heille on oman maan mafian taholta määrätty.
Ei ne kerjääjät saa niitä rahoja pitää. Rahat lähetetään lontoolaispankin kautta Romaniaan tietylle tilille nimettömänä. On muuten ainoa pankki Euroopassa, minkä kautta voi nimettömänä lähettää rahaa toisessa maassa olevalle tilille.
Itse olen tarjonnut tällaiselle, raavaan näköiselle ja kokoiselle miehelle kolmen päivän työkeikkaa. Olisin maksanut satasen päivässä, ruoka ja matkat. pimeänä käteen ja mahaan tietysti.
Eipä homma kelvannut.
Saman ukon näin seuraavana päivänä taas, toisen liikkeen edessä, sama kerjäyslappu kourassa.
Oli tipalla, etten nokkaan hipaissut.
Jos yrität syyllistää maamme työnantajia muka "rasismista", niin olet Nittamix todella sinisilmäinen.
Ei ne tule hakemaan työtä, vaan rahaa. - ^^^^^<<<
linkkpåpoi kirjoitti:
tässä meidän pikkupaikkakunnalla on aina näitä asunut ja koskaan en ole kuullut yhdenkään olleen töissä.
Tosi pieni onkin varmasti.
- Korppis*
Tase pappa kirjoitti:
Naurettava ajatuskin näiden kerjäläiusten työllistäminen.
Tosin ne on siinäkin hommassa "tekemässä työtä", joka heille on oman maan mafian taholta määrätty.
Ei ne kerjääjät saa niitä rahoja pitää. Rahat lähetetään lontoolaispankin kautta Romaniaan tietylle tilille nimettömänä. On muuten ainoa pankki Euroopassa, minkä kautta voi nimettömänä lähettää rahaa toisessa maassa olevalle tilille.
Itse olen tarjonnut tällaiselle, raavaan näköiselle ja kokoiselle miehelle kolmen päivän työkeikkaa. Olisin maksanut satasen päivässä, ruoka ja matkat. pimeänä käteen ja mahaan tietysti.
Eipä homma kelvannut.
Saman ukon näin seuraavana päivänä taas, toisen liikkeen edessä, sama kerjäyslappu kourassa.
Jos yrität syyllistää maamme työnantajia muka "rasismista", niin olet Nittamix todella sinisilmäinen.
Ei ne tule hakemaan työtä, vaan rahaa.http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/113277-romanien-auttaja-muutti-mielensa-”kieltakaa-kerjaaminen”
Tässä valaistusta pimeään. Tase pappa kirjoitti:
Eipä homma kelvannut.
Ei ne tule hakemaan työtä, vaan rahaa.Mä kyllä puhuin edellisessä viestissäni suomen romaneista, en näistä romaniasta tulleista. Turha mielestäni on myöskään joka paikkassa viitata rasismilla.
- Korppis*
Nittaminax kirjoitti:
Mä kyllä puhuin edellisessä viestissäni suomen romaneista, en näistä romaniasta tulleista. Turha mielestäni on myöskään joka paikkassa viitata rasismilla.
"Romanian romaneja? Joku päivä sitten jossain oli juttua että yksityishenkilöt ovat ottaneet heitä kotiinsa asumaan entistä enemmän."
Puhu/kirjoita sinä minä pijän hevosta ; ) - ddddddddddddddddddw
Tase pappa kirjoitti:
Eipä homma kelvannut.
Ei ne tule hakemaan työtä, vaan rahaa.tv:ssähän tuli ohjelma, jossa annettiin työtä eräälle mustalaiselle, tämä oli sen päivän siinä ei tullut toisena päivänä enää.
Korppis* kirjoitti:
"Romanian romaneja? Joku päivä sitten jossain oli juttua että yksityishenkilöt ovat ottaneet heitä kotiinsa asumaan entistä enemmän."
Puhu/kirjoita sinä minä pijän hevosta ; )http://keskustelu.suomi24.fi/node/10644806#comment-55112372-view
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10644806#comment-55113717-viewNittaminax kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10644806#comment-55112372-view
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10644806#comment-55113717-viewÄlä nyt edes kuvittele, että jaksan lukea kaikkia kommenttejasi. Aloituksesi käsitteli romanian romaneja ja peesasin Tase Papaa, joka on realisti jalat maassa elävä ihminen.
Jos olet elämäsi aikana nähnyt kaksi romaania työssä ei se tarkoita, että valtaosa Suomen romaaneista tekisi työtä tai, että he eivät saa työtä valkolaisten ennakkoluulojen takia.
Kyllä heidän elintapansa on seurausta sosiaalisesta perimästä.korpikirjailija kirjoitti:
Älä nyt edes kuvittele, että jaksan lukea kaikkia kommenttejasi. Aloituksesi käsitteli romanian romaneja ja peesasin Tase Papaa, joka on realisti jalat maassa elävä ihminen.
Jos olet elämäsi aikana nähnyt kaksi romaania työssä ei se tarkoita, että valtaosa Suomen romaaneista tekisi työtä tai, että he eivät saa työtä valkolaisten ennakkoluulojen takia.
Kyllä heidän elintapansa on seurausta sosiaalisesta perimästä.Jos et jaksa lukea, sun kannattaa pitää ehkä sitä leipäläppääsi pienemmällä.
Pidä sinä vaan sitä kaakkias äläkä sekoo asioissa.Nittaminax kirjoitti:
Jos et jaksa lukea, sun kannattaa pitää ehkä sitä leipäläppääsi pienemmällä.
Pidä sinä vaan sitä kaakkias äläkä sekoo asioissa.Olet viehättävä ja sivistynyt keskustelukumppani kun todellisuudentaju loppuu alkaa solvaaminen, sad ; (
- ;))))))
Nittaminax kirjoitti:
Jos et jaksa lukea, sun kannattaa pitää ehkä sitä leipäläppääsi pienemmällä.
Pidä sinä vaan sitä kaakkias äläkä sekoo asioissa.oot sä paha suustas ja miinuksii jakelet niille jokka ei oo samaa mieltä kanssas;)))))))
- säälittää
korpikirjailija kirjoitti:
Olet viehättävä ja sivistynyt keskustelukumppani kun todellisuudentaju loppuu alkaa solvaaminen, sad ; (
Kun aivokapasiteetti ei riitä enempään alkaa nitalla herjaaminen.
- ´´´´
ddddddddddddddddddw kirjoitti:
tv:ssähän tuli ohjelma, jossa annettiin työtä eräälle mustalaiselle, tämä oli sen päivän siinä ei tullut toisena päivänä enää.
Ehkä tietämystäsi lisäisi, jos vaikka lukisit, ja pitäisit aistisi avoimina informaatiolle, jota virtaa monista eri tahoista.
Silmätkin kannattaa pitää auki huomioidessaan ympärillään olevaa maailmaa. - "Miksei EU tee ..."
(+.+) kirjoitti:
Ugh! Olen puhunut.Ai et näemmä tiedä että me olemme EU ?
ja kaikilla EU kansalaisilla on vapaa liikkumisoikeus EU-alueella.
Noi Romanian romanitkin ovat ikävä kyllä EU kansalaisia ja heillä on siten myös samat oikeudet kun meillä muillakin.
Joten ei kun kerjäämään rysseliin joukolla. - pojanpolvi
"Miksei EU tee ..." kirjoitti:
Ai et näemmä tiedä että me olemme EU ?
ja kaikilla EU kansalaisilla on vapaa liikkumisoikeus EU-alueella.
Noi Romanian romanitkin ovat ikävä kyllä EU kansalaisia ja heillä on siten myös samat oikeudet kun meillä muillakin.
Joten ei kun kerjäämään rysseliin joukolla.Ei ainakaan minun polvillani.
- eieieeieieieieeiei
Voisin ottaa jopa ventovieraita jos pitäisi, mutten ikinä mustalaisia.
Minä voisin kyllä ottaa, jotain 4 kpl.
Heitä kyykyttämällä saisi kivasti tuloa eläkkeen lisäksi.
Ehkäpä sitten olisi varaa tehdä ihan loma-matka ulukomaillekin. :)
Tulisi halvaksikin, he kun eivät näytä pitävän Suomalaisesta ruoasta.
Söisivät vain pihanurmea. Jonkun vuokraisin ruohonleikkuriksi.
H.Unohdit että heidän mielestään myös suomalaiset miehet ovat rumia.
Ovat varmaan nähneet sinut.Nittaminax kirjoitti:
Unohdit että heidän mielestään myös suomalaiset miehet ovat rumia.
Ovat varmaan nähneet sinut."Nittaminax"
Hän varmaan muistaa mikä M.O.T jo tuhansia vuosia sitten.
Raha kaunistaa ja tekee onnelliseksi, niiiin..
H.Minulla olisi kyllä aika monelle käyttöä marjapensaiden tukina, puiset tahtovat lahota ja kaatuilla.
Saisivat samalla toimia rastasvahteina ja syödä viinimarjoja, kohtuullisia määriä.
No tämä on huonoa huumoria, tiedän itsekin. :)
En ottaisi eivätkä täällä maalla varmaan viihtyisikään.
Eilen Stockan kulmilla yks romanimummo oli noussut pystyasentoon ja työnsi kippoa nenäni alle. Olisin ottanut muutaman kolikon, mutta tytär kielsi.maarina1 kirjoitti:
Kerranki, ku oisit saanu ilmasta rahhaa....,9
Sanos muuta ja toinen ihan tyrkytti.
Jonkun matkan päässä oli istuma-asennossa muutaman romanin ryhmä, heidän edessään oli lappu jossa luki "Anna raha", en antanut.maarina1 kirjoitti:
Kerranki, ku oisit saanu ilmasta rahhaa....,9
"maarina"
Olen saanut Ancelista sen kuvan että tyttönen on hellämielinen, satunnaisesti löyhäpäinenkin.
LP tosin harvemmin.
Mutta kuulostaa hyvältä että tyttärensä opettaa hänet Stadin tavoille.
Parempi on ottaa, kun antaa, on hyvä ohje koko maallemme, sikäli kun ei koske kotimaisia murheenkryynejä.
H.Nittaminax kirjoitti:
Oikeesti taidat olla aikas typerä. :/
"Nittaminax"
Toivottavasti minulle?
H.hunksz kirjoitti:
"maarina"
Olen saanut Ancelista sen kuvan että tyttönen on hellämielinen, satunnaisesti löyhäpäinenkin.
LP tosin harvemmin.
Mutta kuulostaa hyvältä että tyttärensä opettaa hänet Stadin tavoille.
Parempi on ottaa, kun antaa, on hyvä ohje koko maallemme, sikäli kun ei koske kotimaisia murheenkryynejä.
H.Olisi kiva jos osoittaisit analyysisi suoraan minulle, etkä kiertoteitä.
Anceli kirjoitti:
:)) Mieluummin ihan miten vaan.
Minun mieleeni kun ei olisi edes tullut varastaa toisen kiposta rahaa. No tapansa kullakin. Ja romanit varkaita??
Anceli kirjoitti:
Olisi kiva jos osoittaisit analyysisi suoraan minulle, etkä kiertoteitä.
"Anceli"
No kun.. en mie tiiä..
Jospa mie oon vähän LP?
Meil ko Karjalas ol vaan yks metla.
H.Nittaminax kirjoitti:
Minun mieleeni kun ei olisi edes tullut varastaa toisen kiposta rahaa. No tapansa kullakin. Ja romanit varkaita??
Tosi ikävää ettei sinulla ole ironian ja huumorintajua.
Tuo on niin sanottua mustaa huumoria, ei ystävä kallia kaikkea pidä ottaa niin tosissaan, olisi pitänyt se tuohonkin kirjoittaa.
Ikinä en keneltäkään ole mitään varastanut enkä varasta.hunksz kirjoitti:
"Anceli"
No kun.. en mie tiiä..
Jospa mie oon vähän LP?
Meil ko Karjalas ol vaan yks metla.
H.Tuskin olet Karjalassa koskaan käynytkään, mutta huido sie vaan sillä "metlallas".
Anceli kirjoitti:
Tosi ikävää ettei sinulla ole ironian ja huumorintajua.
Tuo on niin sanottua mustaa huumoria, ei ystävä kallia kaikkea pidä ottaa niin tosissaan, olisi pitänyt se tuohonkin kirjoittaa.
Ikinä en keneltäkään ole mitään varastanut enkä varasta.En näe mitään ironiaa taikka mustaahuumoria jos leikitään ja väännetään vitsiä toisen ahdingolla.
Nittaminax kirjoitti:
En näe mitään ironiaa taikka mustaahuumoria jos leikitään ja väännetään vitsiä toisen ahdingolla.
Kuule minä väännän joka päivä mustaa huumoria omastakin tilanteestani, mutta antaa taas olla, yksinkertaisuus on kaunista.
Kun ei mene läpi, niin turha jatkaa, onneksi moni muu tajuaa.- kant-eletar
Anceli kirjoitti:
Kuule minä väännän joka päivä mustaa huumoria omastakin tilanteestani, mutta antaa taas olla, yksinkertaisuus on kaunista.
Kun ei mene läpi, niin turha jatkaa, onneksi moni muu tajuaa.Meillä väännetään alhon pohjassa mustaa huumoria, minkä ehditään. Se on vain vaikeaa näillä palstoilla, kun hjuumorintajut ovat eri tasoilla.
Ilman mustaa huumoria minä tuskin olisin enää täälllä näppäilemässä elon kannelta. Anceli kirjoitti:
Kun ei mene läpi, niin turha jatkaa, onneksi moni muu tajuaa.Juu, minunkin mielestäni turha jatkaa koska asia ei vie mihinkään.
- meeriamanda
Anceli kirjoitti:
Tuskin olet Karjalassa koskaan käynytkään, mutta huido sie vaan sillä "metlallas".
Aivin, aivin...sano...saimpahan makoisat naurut teitin ´metloista´ keskusteluista :))
Ja en ottaisi ketäänkään kotiini, " tiluksenikin " on niin mitätön etten siihen apuja kaipaa...ne talttahampaatkin kun on kadonneet, en ees vahtia tarvi.
Mitä lehdistä olen lukenut näistä vastaanottopaikoista, ei ne kirjoitukset ole kehuvia olleet.
Tavat ovat niin erilaiset, sopeutuminen varmasti vie aikansa heillä kuin meilläkin. kant-eletar kirjoitti:
Meillä väännetään alhon pohjassa mustaa huumoria, minkä ehditään. Se on vain vaikeaa näillä palstoilla, kun hjuumorintajut ovat eri tasoilla.
Ilman mustaa huumoria minä tuskin olisin enää täälllä näppäilemässä elon kannelta.Aivan, täällä pitää näköjään vältellä niitä jotka eivät sitä ymmärrä.
Oppia ikä kaikki... :)meeriamanda kirjoitti:
Aivin, aivin...sano...saimpahan makoisat naurut teitin ´metloista´ keskusteluista :))
Ja en ottaisi ketäänkään kotiini, " tiluksenikin " on niin mitätön etten siihen apuja kaipaa...ne talttahampaatkin kun on kadonneet, en ees vahtia tarvi.
Mitä lehdistä olen lukenut näistä vastaanottopaikoista, ei ne kirjoitukset ole kehuvia olleet.
Tavat ovat niin erilaiset, sopeutuminen varmasti vie aikansa heillä kuin meilläkin.Minen uskalla enää tähän aloitukseen kommentoida mitenkään, tämmönen typerys... :)
Nauran ihan omissa oloissani tätä maailman ja palstan metkaa porukkaa.
Alkaa vaikuttaa siltä, että väki ympärilläni vähenee, mutta laatu paranee ja niin on hyvä.Anceli kirjoitti:
Aivan, täällä pitää näköjään vältellä niitä jotka eivät sitä ymmärrä.
Oppia ikä kaikki... :)Kukaan ei ole kieltänyt sinua puhumasta ironiaa ja mustaa huumoria itsestäsi, mutta siitä en pidä jos tuntemattomista ihmisistä väännät niin sanottua huumoria.
Nittaminax kirjoitti:
Kukaan ei ole kieltänyt sinua puhumasta ironiaa ja mustaa huumoria itsestäsi, mutta siitä en pidä jos tuntemattomista ihmisistä väännät niin sanottua huumoria.
Eikös tämä sinunkin vääntösi ole lapsellista ja jonninjoutavaa tupostelua. Tyhjänpäiväista kyselyä otatko kotiisi .......no, ei kukaan täysjärkinen ota ; )
Anceli pisti hyvän kommentin tunsitko jääväsi altavastaajaksi?Anceli kirjoitti:
Minen uskalla enää tähän aloitukseen kommentoida mitenkään, tämmönen typerys... :)
Nauran ihan omissa oloissani tätä maailman ja palstan metkaa porukkaa.
Alkaa vaikuttaa siltä, että väki ympärilläni vähenee, mutta laatu paranee ja niin on hyvä.Joo, en ottais minäkään, hyvä kun omis oloissaa saa olla.
Väki vähenee ja pidot paranee, näinhän se menee....;)korppis kirjoitti:
Eikös tämä sinunkin vääntösi ole lapsellista ja jonninjoutavaa tupostelua. Tyhjänpäiväista kyselyä otatko kotiisi .......no, ei kukaan täysjärkinen ota ; )
Anceli pisti hyvän kommentin tunsitko jääväsi altavastaajaksi?Kiitos korppis.. :)
maarina1 kirjoitti:
Joo, en ottais minäkään, hyvä kun omis oloissaa saa olla.
Väki vähenee ja pidot paranee, näinhän se menee....;)Kerta kiellon päälle, eiköhän me likat mennä soittelemaan musiikkia.. :)
Joku oikein repäisevä kappale, huuuuumooorriiii pitää olla mukana.- Korppis*
Anceli kirjoitti:
Kiitos korppis.. :)
Niin käväisin kaupassa viimeisen kommenttini jälkeen.
Nauroin makeasti sinun loistavalle kommentillesi, tulipas mieleeni, jotta räklien pelättimeksi voisin yhden ottaa marjapuskiini kyykkimään ; )
Ulkohuusin viereissä varastossa vosi yöpyä, mutta aikaisin aamusta kyykkimään, kuten räklätkin.
Ei tänne mahdu. Enkä ole muuttamassa kimppaan kenenkään muunkaan kanssa.
Siitä vain pareja muodostamaan jos henkilökemiat synkkaavat, paljon nykyisin tapahtuu parinmuodostusta yli rajojen...- halkijapoikki
Poikkinaintikin on jo ikivanha keksintö.
Mistä sä sait kuvan että pareja pitäis syntyä? Kimppakivastakaan ei ole aloituksessa kyse.
Nittaminax kirjoitti:
Mistä sä sait kuvan että pareja pitäis syntyä? Kimppakivastakaan ei ole aloituksessa kyse.
Minä vain annoin yhden motiivin niille jotka sellaista vailla mahdollisesti ovat, keskustelua, nääs...
yohuuhkaja kirjoitti:
Minä vain annoin yhden motiivin niille jotka sellaista vailla mahdollisesti ovat, keskustelua, nääs...
Heh..no joo keskustelua ja keskustelua. Eräillä ainakin on eri käsitykset keskustelusta ja huumorista. Enkä nyt tarkoittanut sinua.
- -
Nittaminax kirjoitti:
Heh..no joo keskustelua ja keskustelua. Eräillä ainakin on eri käsitykset keskustelusta ja huumorista. Enkä nyt tarkoittanut sinua.
Kummallakaan on tuskin yhtä ainoaa muottia.
Nittaminax kirjoitti:
Noooo, pieni kevennys otteessa keskusteluun pitää verenpaineen kurissa ja säästää sydäntäkin, tässä iässä pitää sitäkin ajatella...
- mummuIa
Mummulassa otetin Suomen romaneja tuvan lattialle nukkumaan joskus sotien jälkeen - 60-70-luvulle asti.
Minä muistan vain, että "antakaa hyvä emäntä leipää..."- dddddddddsssssssssss
Minä muista että yrittivät huijata. Kuten tänäkin päivänä vanhuksia yrittävät, sitä samaa maailman tappiin
- ,,,,
Meidän mummolassa he yöpyivät saunassa.
- !!!!
dddddddddsssssssssss kirjoitti:
Minä muista että yrittivät huijata. Kuten tänäkin päivänä vanhuksia yrittävät, sitä samaa maailman tappiin
Päivitä ajatusmaailmasi tälle vuosituhannelle!
- mummuIa
dddddddddsssssssssss kirjoitti:
Mummulassa asui silloin paljon muitakin ihmisiä, kuin mummu. Lapsia oli tusina tai sinne päin.
,,,, kirjoitti:
Meidän mummolassa he yöpyivät saunassa.
Ei se meidänkään torppa tainnut iso olla aikoinaan ja en muista missä suomen romanit silloin yöpyivät kun hevosilla pihaan ajoivat. Sen muistan kun mummoni keitti heille kahvit ja laittoi suolaa joukkoon. Ei sitä kahvia tainnut kukaan muu juoda.
- vai-niin
Nittaminax kirjoitti:
Ei se meidänkään torppa tainnut iso olla aikoinaan ja en muista missä suomen romanit silloin yöpyivät kun hevosilla pihaan ajoivat. Sen muistan kun mummoni keitti heille kahvit ja laittoi suolaa joukkoon. Ei sitä kahvia tainnut kukaan muu juoda.
Meillä pappa pani aina suolaa kahvikuppiinsa, vaikka vallan valkolainen olikin.
vai-niin kirjoitti:
On kait sitä käytetty aikoinaan yleisestikkin kahvin seassa, mutta tiiä sit tästäpäivästä. Joskus parikyt vuotta sitten olin eräillä romaneilla kylässä ja he laittoivat kanssa suolaa kahvipannuun. Jäi minulta juomati.
- meeriamanda
vai-niin kirjoitti:
Muistan ikäihmisten kanssa tästä jutelleeni ja he kertoivat kahviin laitetusta suolasta niin et vesi oli joskus huononlaista, suola tasapainotti veden makua.
- L*
meeriamanda kirjoitti:
Muistan ikäihmisten kanssa tästä jutelleeni ja he kertoivat kahviin laitetusta suolasta niin et vesi oli joskus huononlaista, suola tasapainotti veden makua.
Netistä luin, että tarkoitus on ollut poistaa veden makua, jonka liian pehmeä vesi aiheutti?
L* kirjoitti:
Netistä luin, että tarkoitus on ollut poistaa veden makua, jonka liian pehmeä vesi aiheutti?
En itse netistä ole asiaa etsinyt, mutta miksi sitten vielä nykyjäänkin sitä suolaa laitetaan kahviin jos asutaan kerrostalossa jossa vesi tulee kunnan tai siis kaupungin vesijohdosta?
Kai se sitten on vain makutottumus.- L*
Nittaminax kirjoitti:
En itse netistä ole asiaa etsinyt, mutta miksi sitten vielä nykyjäänkin sitä suolaa laitetaan kahviin jos asutaan kerrostalossa jossa vesi tulee kunnan tai siis kaupungin vesijohdosta?
Kai se sitten on vain makutottumus.Niin minäkin uskon. Vieläköhän löytyy suolakahvin juojia?
Niinhän muutenkin on. Itse juon kahvini mustana, ilman imelyyttä. Jos mies joskus erehtyy kippaamaan minun kuppiini sakkariininsa, se kyllä jää juomatta. - tosisisosps
!!!! kirjoitti:
Päivitä ajatusmaailmasi tälle vuosituhannelle!
Ihan omin silmin ja korvin olen tavannut mustalaisia jotka yrittää maaseudulla huijata vanhusta. Hakevat muka tuvasta vettä auton moottoriin, kun se kiehuu ;) (nykypäivänä !!!). Ja sitten yksi jää tupaan varastamaan vanhukselta kun tämä hoitelee vettä näille kiertäville.
Sen verran erakko olen etten halua kotiini ketään tuntematonta edes suomalaista.
Kerran kun asuin yksiössä, ja tyttökaverini joutui pihalle asunnostaan hänet ja hänen iki-ihanan dobermanninsa otin asumaan luokseni.
Pari kuukautta siinä meni kun hän löysi uuden kodin itselleen.
Mutta ne dobermannin karvat eivät kyllä sitten lähteneet joka paikasta kahteen vuoteenkaan.
Sekin vaati aika paljon, meiltä kummaltakin.
Mutta en todellakaan tuntemattomia halua oman kotini alle ennen kuin todella suuri hätä tulee ihan kansainvälisesti, ja muuta mahdollisuutta ei enää ole.Paljon se vaatii jos kaverinkin ottaa asuntoonsa asumaan ja varsinkin jos se on pieni.
Hienoa kun kaverisi kuitenkin sai noinkin nopeasti asunnon itselleen.
- 18+20
En tietenkään. Suomeen tuotetut kerjäläiset ovat mafian työkaluja. Niin kauan he joutuvat kylmillä kaduillamme istumaan ja kerjäämään kun "avuliaat" kansalaisemme ropojaan heidän kuppeihinsa heittelevät. Soisin heidän pääsevän kerjäämään johonkin lämpimämpään maahan, siksi en tue heidän orjuuttamistaan maassamme.
Onhan niitä ympäri eurooppaa jopa italiassa. Jostainhan niitten on täytynyt matkarahat saada ja uskon, niinkuin sinäkin, että joltain rikollisjärjestöltä tai sellaselta joka kiskoo kovat korot lainastaan.
- Korppis*
Nittaminax kirjoitti:
Onhan niitä ympäri eurooppaa jopa italiassa. Jostainhan niitten on täytynyt matkarahat saada ja uskon, niinkuin sinäkin, että joltain rikollisjärjestöltä tai sellaselta joka kiskoo kovat korot lainastaan.
Hollannissa kerjääminen kadulla on kielletty.
Erikoisluvalla musiikin soittaminen kadulla tietyillä alueilla on sallittu. ( duot, triot tai yksittäiset muusikot ), heille voit antaa almuja, mutta et saa kerjätä kontallasi tai mukin kanssa kulkien. Korppis* kirjoitti:
Hollannissa kerjääminen kadulla on kielletty.
Erikoisluvalla musiikin soittaminen kadulla tietyillä alueilla on sallittu. ( duot, triot tai yksittäiset muusikot ), heille voit antaa almuja, mutta et saa kerjätä kontallasi tai mukin kanssa kulkien.Eikö helsingissäkin aikoinaan ollut näin? Katusoittajat joutuivat hankkimaan poliisilta luvan että saivat kerjätä? Tai jotain sinne päin.
- akkake
En päästäisi edes sisälle saati asumaan!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei91792- 891175
Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1181166Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51973Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli220891Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63884Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253756- 81753
- 35699
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42653