Olin jokin aika sitten ensimmäistä (ja viimeistä!) kertaa poikkitieteellisissä opiskelijabileissä ja päätin tehdä tänne aloituksen, koska olen niin hämmentynyt kokemastani kohtelusta ja minua kiinnostaa, ovatko muut naiset kohdanneet samaa omalla kohdallaan. Olen sellainen tyyppi, etten kovin vähästä hätkähdä, mutta rajansa kaikella. Kenenkään ihmisen, oli kyseessä nainen tai mies, ei tarvitse sietää toisten röyhkeitä hyökkäyksiä intiimialuielleen missään eikä koskaan! Tämä ei ole mitään feminismiä, vaan normaalia jo kotikasvatuksen kautta hankittua sivistystä ja toisen ihmisen kunnioittamista.
Koko illan haalaribileissä sain muutamien moukkamaisten junttien kohdalta kokea takapuolen puristelua, eräs jopa löi minua takamuksiin niin lujaa, että meinasin kaatua erään edelläni kävelevän naisen päälle! Väkeä oli niin paljon, etten ehtinyt nähdä kuka minua löi, mutta sattui kovasti ja koin voimakasta ahdistuneisuutta, koska pelästyin paljon äkillistä hyökkäystä. Minusta kysessä oli miltei väkivalta, koska isku sattui järkyttävästi ja minun piti mennä istumaan hetkeksi, koska seisominen tuntui epämukavalta ja minua alkoi pelottaa. :(
Minulle tuli todella paha mieli, koska milloinkaan enkä missään bileissä ole kokenut yhtä ala-arvoista kohtelua miesten (en tiedä onko oikein kutsua moisia elukoita edes miehiksi!) taholta. Jos tuntemattoman bilettäjän takapuolen kouriminen ja kovat iskut takamuksille ovat sivistystä tai viatonta huumoria (ja muutamien "miesten" mielestä täysin oikeutettua kohtelua naista kohtaan), niin en todellakaan haluaisi nähdä, mikä näille "ihmisille"(?) edustaa barbariaa / huonoahuumoria.. Minkälainen luuseri luulee naisen kiinnostuvan, jos hän voimalla kourii takapuolesta ihan yllättäen, tai vielä pahempaa, iskee takapuoleen niin lujaa, että nainen melkein lentää lattialle iskun voimasta? Koko illan takamustani kourittiin milloin kenenkin taholta. Onko opiskelijabileissä yleensäkin oikeutettua kohdella naisia yhtä halventavalla tavalla täällä Suomessa? Kourijat ja puristelijat bileissä ilmeisesti kuvittelivat, että kaikki naiset ovat vapaata riistaa, jota saa kohella kuin roskaa.
Olin pukeutunut tavallisiin farkkuihin ja tavalliseen t-paitaan, joten en siitäkään syystä ymmärrä, miksi takapuoltani puristeltiin koko illan ajan. Mikä saa korkeakoulussa opiskelevan ihmisen taanutmaan ameeban tasolle? Voiko mikään määrä alkoholia olla peruste sille, että hauskuuden vuoksi nainen lyödään melkein lattiaan? Olen elämäni aikana matkustellut runsaasti Suomessa sekä ulkomailla ja olen nähnyt yhtä ja toista, mutta missään en ole kohdannut yhtä huonokäytöksisiä tyyppejä kuin haalaribileissä jouduin kohtaamaan. En käytä itse alkoholia, eivätkä kaikki takapuoltani hakanneet / puristelleetkaan olleet erityisen humalassa, joten sitä humalaakaan ei voitane kaikkien kohdalla pitää selityksenä! Humala ei muutoinkaan voi eikä saa olla peruste toisen ihmisen seksuaaliselle ahdistelulle. Ystävieni vuoksi kestin koko illan, mutta oman edun nimissä olisi pitänyt lähteä jo heti alussa pois. Ajattelin kuitenkin, että kyseessä on vain muutama yksittäistapaus, mutta olin väärässä, sillä meno vain paheni koko ajan. Aina kun käveli jonkun ohi, niin kohta käsi iski takapuolelle. Kuvottavan typerää käytöstä aikuisilta ihmisiltä.
Seksuaalinen ahdistelu opiskelijabileissä :`(
102
8327
Vastaukset
- uyty3
Sinulla on sitten hyvä perse. Ole ylpeä siitä! Kourivatko naisetkin?
- N
Mitäpä tuollakin tarkoitat...voisimpa tuohonkin jotain sanoa...
- Tiitin Tatu
N kirjoitti:
Mitäpä tuollakin tarkoitat...voisimpa tuohonkin jotain sanoa...
Hmm.Taasko ne Ilolan poijaat veistelivät niillä viestikirveillään.Hmm.Leipälapioita?
- waaaaaaassssssssddd
Oliko paikalla vain opiskelijoilta? Jos et kerran nähnyt tekijöitä, oletko varma ettei kyseessä ollut joka kerta sama tyyppi joka halusi "vainota" sinua? Jos näit tekijän mikset huomauttanut hänelle asiasta ensimmäisen kerran jälkeen? Vaikea uskoa kertomaasi että kaikki lääppäilisivät naisia tuosta vaan. Yritätkö vain provoilla?
- yliopistossamyös
No Suomessahan on voimissaan tämä ajattelu, että häirinnän uhrit, kiusatut ym. ovat itse syyllisiä tapahtumiin. Eli uhrin kuuluisi hävetä ja tekijöitä taputellaan selkään.
Mielestäni tuon kaltainen tapaus on hyvin ikävä ja täysin asiaton. Yliopistoissa esiintyy kuitenkin seksuaalista häirintää jonkin verran. Kirjoitit tapauksesta pitkän kuvauksen, joten ilmeisesti asia on ehkä jäänyt vaivaamaan sinua. Voit keskustella asiasta yliopistosi häirintäyhdyshenkilön kanssa täysin luottamuksellisesti, mikäli koet tarvetta puhua asiasta jollekin. Häirintäyhdyshenkilöt on koulutettu juuri tuon kaltaisia tilanteita varten.
Seksuaalinen häirintä on aina väärin. Sinulla on täysi oikeus loukkaantua ja tuntea jopa vihaa tapauksesta. Toivottavasti pääset tapauksen yli ja opiskeluelämäsi sujuu jatkossa miellyttävämmissä merkeissä. - ei pahalla
yliopistossamyös kirjoitti:
No Suomessahan on voimissaan tämä ajattelu, että häirinnän uhrit, kiusatut ym. ovat itse syyllisiä tapahtumiin. Eli uhrin kuuluisi hävetä ja tekijöitä taputellaan selkään.
Mielestäni tuon kaltainen tapaus on hyvin ikävä ja täysin asiaton. Yliopistoissa esiintyy kuitenkin seksuaalista häirintää jonkin verran. Kirjoitit tapauksesta pitkän kuvauksen, joten ilmeisesti asia on ehkä jäänyt vaivaamaan sinua. Voit keskustella asiasta yliopistosi häirintäyhdyshenkilön kanssa täysin luottamuksellisesti, mikäli koet tarvetta puhua asiasta jollekin. Häirintäyhdyshenkilöt on koulutettu juuri tuon kaltaisia tilanteita varten.
Seksuaalinen häirintä on aina väärin. Sinulla on täysi oikeus loukkaantua ja tuntea jopa vihaa tapauksesta. Toivottavasti pääset tapauksen yli ja opiskeluelämäsi sujuu jatkossa miellyttävämmissä merkeissä.sinä pukeuduit paljastavasti,ja sitten kuokkavieraat maahanmuuttajat kävi kiinni...
mitäs läksit... - N
yliopistossamyös kirjoitti:
Seksuaalinen häirintä on aina väärin. Sinulla on täysi oikeus loukkaantua ja tuntea jopa vihaa tapauksesta. Toivottavasti pääset tapauksen yli ja opiskeluelämäsi sujuu jatkossa miellyttävämmissä merkeissä.Eipä kukaan arvannu et olin sydänleikkauksessa sattuiko edes tieto tulla perille...
- AIVAN HYVÄLLÄ
ei pahalla kirjoitti:
sinä pukeuduit paljastavasti,ja sitten kuokkavieraat maahanmuuttajat kävi kiinni...
mitäs läksit...Onko suomalaiset opiskelijatkin maahanmuuttaija?Suomalaiset kyllä ovat tälläisiä perusSIKOJA. En ole nähnyt kertakaan huonosti käyttäytyvä oikea maahanmuuttaja!
- 56 v. nainen
ei pahalla kirjoitti:
sinä pukeuduit paljastavasti,ja sitten kuokkavieraat maahanmuuttajat kävi kiinni...
mitäs läksit...Onko farkut ja tavallinen t-paita paljastava asukokonaisuus? Sellaisiinhan ap kertoi pukeutuneensa. Ei minun mielestäni.
- -Ehdotuksia-
Olisit vaan tehnyt numeron koko asiasta, esim. huutanut kaverille "AU, toi sattu" tai puristanut itse takaisin. Olisi vaan saanut samalla mitalla. Minusta turha filosofoida syvällisesti halventavasta käytöksestä. Ne sun perseenkourijat tuskin käy täällä reflektoimassa omaa käytöstään, joten miettisin vaan sinuna, mitä tekisin ensi kerralla. Ymmärrän toki, että tuo tuntuu pahimmillaan jopa loukkavalta.
Terveisin nainen, yliopisto-opiskelija- hyökkäysparaspuolust
Naisena kannatan;
tartu miehen etumukseen ja huuda kovaan ääneen: "Oi, miten onnettoman pieni!" tai jotain vastaavaa. Nipistele miehiä pepusta ja sano taas äänekkäästi: "Sun kannattaisi käydä salilla, tosi löysä peppu!"
Takaan, että toimii! Tosin jotkut idiootit promilleissa innostuvat, useimmat nolostuvat.
Sama on toiminut myös muissakin maissa, missä yksinäisiä naisia esim. metrossa ahdistellaan, tosin on toimittava kovemman huudon kera. - perseen kourija
Näiden puheiden perusteella,vois päätellä et
Sulla on oikeasti tosi hyvä perse.
onko sulla ihailijoita? - persen kourija
Näiden puheiden perusteella,vois päätellä et
Sulla on oikeasti tosi hyvä perse.
onko sulla ihailijoita? - Pitää ohjata...
hyökkäysparaspuolust kirjoitti:
Naisena kannatan;
tartu miehen etumukseen ja huuda kovaan ääneen: "Oi, miten onnettoman pieni!" tai jotain vastaavaa. Nipistele miehiä pepusta ja sano taas äänekkäästi: "Sun kannattaisi käydä salilla, tosi löysä peppu!"
Takaan, että toimii! Tosin jotkut idiootit promilleissa innostuvat, useimmat nolostuvat.
Sama on toiminut myös muissakin maissa, missä yksinäisiä naisia esim. metrossa ahdistellaan, tosin on toimittava kovemman huudon kera.Miksi pitää loukata miestä, jos mies osoittaa huomitota? Ei se mies siksi koske pylyyn että haluaisi loukata, vaan siksi että hän pitää siitä.
Eikö riitä että kieltää? Sitten voi nostaa metelin ja olla ilkeä jos se ei auta.
Nykyisin tuntuu että naista ei saisi edes katsoa, saati että tulisi ehdottamaan jotain. Se on heti ahdistelua. Seuraavaksi sitten haukutaankin suomalaiset miehet aroiksi ja aloitekyvyttömiksi.
Suomalainen nainen ei tiedä mitä haluaa.... - fewmp
Pitää ohjata... kirjoitti:
Miksi pitää loukata miestä, jos mies osoittaa huomitota? Ei se mies siksi koske pylyyn että haluaisi loukata, vaan siksi että hän pitää siitä.
Eikö riitä että kieltää? Sitten voi nostaa metelin ja olla ilkeä jos se ei auta.
Nykyisin tuntuu että naista ei saisi edes katsoa, saati että tulisi ehdottamaan jotain. Se on heti ahdistelua. Seuraavaksi sitten haukutaankin suomalaiset miehet aroiksi ja aloitekyvyttömiksi.
Suomalainen nainen ei tiedä mitä haluaa....Katselu ja perseen puristelu on kaksi hieman eri asiaa. Sitä saa mitä tilaa.
- Äijä paikallaan
Pitää ohjata... kirjoitti:
Miksi pitää loukata miestä, jos mies osoittaa huomitota? Ei se mies siksi koske pylyyn että haluaisi loukata, vaan siksi että hän pitää siitä.
Suomalainen nainen ei tiedä mitä haluaa....Onneksi olkoon, olet ketjun heikoin lenkki! Siis kirjaimellisesti lenkkis on tosi heikko. Eikö olis viksumpi tapa osoittaa neidille huomiota vaikka tarjoamalla juomaa? On niitäkin, jotka reagoivat myönteisesti läimäytyksiin, mutta ne ovat siellä 40 kulmilla.
Mistä näitä senttimunia oikein tulee?
- Herwoodin teekkari
Olisko sun pitäny mennä luostariin?
- nuuurse
Tuo ei tietenkään ole sallittua, vaan nimenomaan seksuaalista ahdistelua. Olen pahoillani, että olet kokenut tuon. Itse en koskaan yliopiston opiskelijabileissä törmännyt moiseen. Minusta voisit ilmoittaa asiasta johonkin.. Tsemppiä jatkoon!
- Hmmmm???
"Ilmoittaa asiasta johonkin?" - niin kenelle?
Miksi Suomessa aina ajatellaan, että on olemassa joku viranomainen, joka tulee kirjoittamaan jonkun sakon tällaisesta?
Jos matkustat julkisella kulkuvälineellä ja sinulle tulee häiritsevästi juttelemaan joku örvelö, niin voiko sellaiseenkin viranomainen puuttua? - Heikki Heppi
Naiset rutisee aina. Jos kukaan ei rutistelisi niitä, niin silloin ne rutisisivat siitä. Naiset ovat epäloogisia pellettäriä, jotka ovat pilanneet kaiken tässä sivistyneessä yhteiskunnassa, mutta eivät saa kenenkään kasvoilla edes hymyn häivää aikaiseksi. Niin happamia ovat naiset: Iteskeskeisiä turhanpäiväisyyksiä. muka suuria taiteilijoita kaikki
- maana-
Ainakin Helsingin yliopistossa on häirintäyhdyshenkilö, jolle voi ja pitääkin ilmoittaa tapauksista. Olen samaa mieltä, tee ilmoitus asiasta, siinä et voi hävitä mitään.
En ole itse myöskään onneksi törmännyt moiseen kohteluun (minkäköhän alan opiskelijoita lienevät olleet?), mutta en todellakaan sietäisi sitä, jos omalle kohdalle sattuisi. Ja vaikka kyseessä olisi muiden mielestä jotenkin vähäpätöinen tapaus, se riittää, että itse on loukkaantunut ja kokenut tilanteen häirinnäksi. Kukaan muu kuin sinä itse ei voi määritellä, oliko kyseessä häirintää vai ei. - Hömm
Heikki Heppi kirjoitti:
Naiset rutisee aina. Jos kukaan ei rutistelisi niitä, niin silloin ne rutisisivat siitä. Naiset ovat epäloogisia pellettäriä, jotka ovat pilanneet kaiken tässä sivistyneessä yhteiskunnassa, mutta eivät saa kenenkään kasvoilla edes hymyn häivää aikaiseksi. Niin happamia ovat naiset: Iteskeskeisiä turhanpäiväisyyksiä. muka suuria taiteilijoita kaikki
Heppi ei selkeesti viehätä naisia kun ne niin jaksaa rutista. Meneppä ostamaa joku lelu ettet oo niin pahassa puutteessa, että yhteiskuntaki pilaantuu.
- bilehile.
"en vähästä hätkähdä"
mielestäni hätkähdit nyt vähästä. tuo on tietenkin täysin asiatonta eikä sitä tarvitse hyväksyä, vaan juuri huomauttaa läpsijöille.
kuitenkin bileet ovat menemisen arvoisia :)- -j-
Mulle tuli ainakin paha mieli aloittajan puolesta ja myös sääli :(
Ymmärrän hyvin, että suututtaa ja olo on loukattu. Tuosta voi kai vain oppia ja miettiä, miten jatkossa reagoi. Tärkeää on varmasti jollain tapaa puuttua tilanteeseen, jottei asia jää vaivaamaan.
Minulla ei ole haalaribileistä vastaavia kokemuksia, tosin en ole niissä oikein jaksanut käydäkään kovinkaan montaa kertaa. Jos ks. tapahtumat muuten kiinnostavat, niin älä anna yhden kokemuksen lannistaa.
- haalarit
Ehkä se, että olit haalaribileissä ilman haalareita johti siihen, että sinusta tuli silmätikku. Tunnetustihan haalareissa persus katoaa totaalisesti, joten sinä farkuissasi kiinnitit häirikkömiesten huomion. Jos olisi ollut ns. normi ilta, eikä kellään haalareita, olisit voinut jäädä rauhaan.
- ei oo normii
Olen itse käynyt todella monissa haalaribileissä ja tuo ei ole kyllä yleistä. En ole myöskään muiden tyttöjen kuullut valittavan. Todella outoa ja tietenkin harmillista! Kyllä suurimalla osalla ihmisistä on tavat kunnossa, tiedä miksi kaikki idiootit olivat sattuneet samana iltana liikkeelle. Missäs bileissä olitkaan tarkemmin ottaen?
- no huh huh
Oisit pieraissut ja tosi kovat ja haisevat pierut.
- gke
voi luoja mitä juttua! Taas on feministillä ollut aikaa valittaa! Kyllä minuakin naiset kourineet niin keski-ikäiset kuin opiskelijat :D Ei olisi varaa taistella oikeudessa jos kaikista pitäisi nostaa syyte tms.. Nauti opiskelijaelämästä se on hyvää aikaa! Tsemppiä kuites ja toivottavasti saat apua jos oli ikävä tilanne aidosti
- ---.---
http://www.youtube.com/watch?v=ps4-PrCWH1Q
Höh, tuli varmaan tällainen fiilis! :-( - opiskelija
Kovaa läimäiseminen kuulostaa hieman oudolta, mutta muuten on ihan tuttua. Tuollainen ei itseäni haittaa, ottakoon ihokontaktia vielä kun peba on puristelemisen arvoinen.
- Envähästähätkähdä
"..etten kovin vähästä hätkähdä.."
Näköjään hätkähdät ja pahasti. On kaikenlaisia hörhöjä ja hihhuleita, niin se on aina ollut ja tulee aina olemaan. Sinä olet varmaan liikkunut ja matkustellut, mutta olet liikkunut omassa pienessä untuvapallossasi.
Nyt sitten mietit pääsi puhki että miten tämä on mahdollista? Mitä tämä tarkoittaa? Miksi tämä tarkoittaa? Miten tämä tarkoittaa? Milloin tämä tarkoittaa? Kirjoitat hirveän esseen ja mietit minkä tahon puoleen käännyt.
Jos et kykene olla untuvapallosi ulkopuolella, sinun kannattaa pysytellä sen sisällä superpallojen ja kiiltokuvien kanssa.
Humalaiset ihmiset ovat typerimpiä ihmisiä tällä planeetalla. Ihmiset jotka juovat etanolia ovat hölmöjä.
Kuvailemasi teot ovat jonkun typerän etanolipään tekosia, ja ne eivät ole mitenkään oikeutettuja. Jos vastaavaan vielä törmäät, täräytä nyrkillä naamaan.
Joku jo totesi hyvin;
"Olisko sun pitäny mennä luostariin?"
Olisiko?- vmzslmcd
"Envähästähätkähdä" voisiko sinun näkemysksesi tiivistää vaikka siihen, että sinua ei haittaa että sinuun kohdistuu väkivaltaa ja sinua ahdistellaan?
Onko sinulla minkäänlaista itsekunnioitusta?
Ja se että ei siedä itsensä alistamista ja ahdistelua ei ole ahdasmielisyyttä vaan nimenomaan itsensä KUNNIOITTAMISTA. Kunnioitus tuntuu olevan nykyään ihmisille niin vieras käsite. Aina ei tarvi hyväksyä kaikkea paskaa mikä sinuun kohdistuu ja mitä ympärillä tapahtuu. Sinä näytät olevan yksi näistä "ihan sama" ihmisistä. Nii-in, samakai se on jos sinut raiskataan, niitä hörhöjä ja raiskaajiahan on nykyään joka puolella, ei voi mitään.
"täräytä nyrkillä naamaan." niin ja tosiaan, väkivalta on ratkaisu ihan kaikkeen! Sillähän on saatu jo niin monta juutalaista tapettua!! Voi mitä saavutuksia.
Luostariin sitä pitää mennä jos ei hyväksy itsensä alistamista, ahdistelua ja nöyryyttämistä. - Urf..¨
vmzslmcd kirjoitti:
"Envähästähätkähdä" voisiko sinun näkemysksesi tiivistää vaikka siihen, että sinua ei haittaa että sinuun kohdistuu väkivaltaa ja sinua ahdistellaan?
Onko sinulla minkäänlaista itsekunnioitusta?
Ja se että ei siedä itsensä alistamista ja ahdistelua ei ole ahdasmielisyyttä vaan nimenomaan itsensä KUNNIOITTAMISTA. Kunnioitus tuntuu olevan nykyään ihmisille niin vieras käsite. Aina ei tarvi hyväksyä kaikkea paskaa mikä sinuun kohdistuu ja mitä ympärillä tapahtuu. Sinä näytät olevan yksi näistä "ihan sama" ihmisistä. Nii-in, samakai se on jos sinut raiskataan, niitä hörhöjä ja raiskaajiahan on nykyään joka puolella, ei voi mitään.
"täräytä nyrkillä naamaan." niin ja tosiaan, väkivalta on ratkaisu ihan kaikkeen! Sillähän on saatu jo niin monta juutalaista tapettua!! Voi mitä saavutuksia.
Luostariin sitä pitää mennä jos ei hyväksy itsensä alistamista, ahdistelua ja nöyryyttämistä.Et taida ymmärtää lukemaasi? Kirjoittaja ei missään vaiheessa sanonut että luvaton koskettelu olisi hyväksyttävää vaan päinvastoin.
Itseänikin ihmetytti ap:n viestissä sanat "en kovin vähästä hätkähdä" kun mitä ilmeisimmin on hyvinkin järkyttynyt nuorten miesten törttöilystä. Normaali ihminen tuossa tilanteessa joko vain jatkaa eteenpäin, kommentoi (esim. toruakseen) tai ottaa tarjouksen vastaan.
Kukaan tuskin ihmettelisi aloittajan järkytystä jos tämä olisi raiskattu.
Edelleen, laitan nyt vielä tähän loppuun ettet unohda, luvaton koskettelu ja muukaan asiaton toiminta ei ole o.k, mutta ap on nyt hyvin herkkänahkainen.
- suru.
On sitä naisia ja yksilöä arvostamattomuutta muuallakin kovin paljon. Akateemisen tekemänä ja ilman sitä. :(
- kerro se heti
Miksi menit sinne bileisiin?
Miksi et soittanut poliisille kun sinua kähmittiin?
Siitähän tulee sakkotuomio vähintään - Hopeaesikko
Hirveästi näyttää olevan kommenttia, että onpa vähästä hätkähdetty. Tietysti on, mutta se on täysin oikeutettua. Törkeää käytöstä ei tarvitse sietää kenenkään eikä miltään taholta, ei tipan tippaa. Tässä tapauksessa sanoisin kuitenkin, että juttu on jotakuinkin ohi. Tuntojaan on kuitenkin ihan hyvä purkaa, jos joku vaikka ottaisi onkeensa. Itse en opiskelijabileissä juokse, joten en voi mennä sanomaan, onko tuollainen yleistä vai ei. Loppuksi voin vain todeta, että tämä aihe antaa minulle vielä yhden syyn olla menemättä opiskelijabileisiin. En näemmä jää paitsi kuin harmeista.
- äääääääää
oon vuoden käynyt melkein joka viikko haalaribileissä enkä kertaakaan ole tuollaiseen törmännyt, enkä kuullut muiden törmäävän. muutama puristus ehkä mutta hyvin epänormaalia käytöstä haalarikansan juhliin..
- odotin muuta
Intiimialueelle hyökkäämisestä puhuttaessa itselleni tuli mieleen, että on täytynyt kouria koko ja(l)koväli perusteellisesti, mutta kyseessä olikin vain? perseelle läimiminen ?
Kyllä et tosiaan vähästä hätkähdä, jos siitä pelästyt ihan, kun joku lämäsee perseelle. Ehkä sun ei kannata osallistua noihin viinanhuuruisiin bileisiin tästä eteenpäin, sillä tuo kuullostaa varsin tavanomaiselle toiminnalle. Eihän se herkälle ihmiselle hääviä ole, mutta erotiikkabaariinkaan ei ole pakko mennä, jos ei siitä tyylistä tykkää, joten... Ehkä voisit nörttikaveriesi kanssa järjestää sivistyneen illan vaikkapa kirjastossa ?- toinen opiskelija
Varmasti siis itse tykkäät, kun vieraat ihmiset tulevat kourimaan sua (: kommentistasi tuli minulle ekana mieleen, ettet muualta oikein huomioo saa, ja siks tällanen puutteessa olevien epätoivosten miesten kähmintä on sulle tosi jees.
jepjepjepjeep - jepulista jee
toinen opiskelija kirjoitti:
Varmasti siis itse tykkäät, kun vieraat ihmiset tulevat kourimaan sua (: kommentistasi tuli minulle ekana mieleen, ettet muualta oikein huomioo saa, ja siks tällanen puutteessa olevien epätoivosten miesten kähmintä on sulle tosi jees.
jepjepjepjeepEi - vaan kannattaa pysyä poissa viinanhuuruisista bileistä, jos ei muka tiedä, että jotain tällaista voipi kännipäissään olevilta luvassa olla...
- N
Ja missä tämä...
- Peput
Oot ollu varmaan "lyö naista perseelle"-bileissä tai sitten sulla on vain poikkeuksellisen mukava takamus miesten mielestä. Tarkistitko ettei pakarassasi ollut "spank me"-lappua?
- mikä teitä vaivaa?
"Joku jo totesi hyvin;
"Olisko sun pitäny mennä luostariin?"
Olisiko?"
Pitäisiköhän minunkin mennä luostariin, kun en halua, että pe*seeni hakataan mustelmille jonkun kuspään toimesta?- Vaivaus
Ei, mutta se on mahdollista, että joku tulee ja läpsii sinun takapuoltasi. Pitäisikö sinun mennä ajattelemaan hiljaa itseksesi, sillä näköjään et ajattele asioita loppuun, ja puhut ohi aiheen.
Mikä teitä vaivaa?
Kirjoituksen tyylistä päätellen tämä henkilö "opiskelee" jossain todella laadukkaassa paikassa. Uskottavuutta lisää myös ajankohta, useinhan ne "ensimmäiset haalaribileet" sattuvat toukokuulle. Provo mikä provo, aika väsynyt sellainen....
- N
Kysyppä tuota ihmemaan tytöltä...
- Nainen minäkin
Aika jännät bileet on kyllä olleet. En kyllä itsekään riemastuisi siitä jos joku pitkin iltaa kourisi. Joskus joku on yrittänyt kähmiä, mutta yleensä riittää, että kääntyy tuimasti, ja hieman ärähtää.
Itsekin opiskelijabileissä käyneenä voin sanoa, etten ole koskaan tuollaiseen käytökseen noin suuressa määrin törmännyt. Enkä ole itse haalareita yleensä pitänyt, vaan olen ollut se, joka pistää silmään farkuissa.
Toisaalta, kun alkoholia on turhan suurissa määrin kulutettu, häviää ne aivotkin. Todistin tällaista tapahtumaa kun tuttavani oli väsähtänyt eräiden juhlien päätteeksi, ja joku opiskelijamies oli ottanut asiakseen kouria liikaa juonutta tuttua. Siitäkin selvittiin välittömällä ärähdyksellä, ja mies oppi läksynsä ja luikki karkuun.
Ei tuo miun mielestä vähästä säikähtämistä ole, jos joku läimäyttää niin kovaa, että lähes muksahtaa nurin. Ja kun tekijän mielestä todennäköisesti ei ole tapahtunut mitään väärää. Eikä välttämättä ymmärrä vaikka vihaisesti sanoisikin, se olisi vain hauskaa. Tuollaisella käytöksellä yritetään provosoida, ja se on olevinaan hauskaa.
Kourijat taas saa kuriin tosiaan helpommin.
Toivottavasti ap ei nyt lopullisesti säikähtänyt opiskelijabileitä. Ei kaikissa paikoissa ole samanlaista menoa, ehkä hänelle vain sattui huono ilta.
Mutta vielä kerran, välitön palaute laittaa suurimman osan kähmijöistä ruotuun saman tien. :)
~~ - Huiks
Minäkin luulin että on sormet mennyt haarojen väliin ja ihan sormitettu väkipakolla..
- asdoinasdinoasdon
Veikkaan näitä epotoivoisiksi sosiaalisesti kykenemättömien teekkarimiesten jutuiksi. Vessan seinille on kirjoitettu TKK:lla, että jotain hirttää ittensä, kun ei voi saada naista.
-teekkaripoika- Otamiesniemi
Poikkitieteellinen hämmennys voi saada miesympäristöön tottuneen teekkarin hyvin hämilleen. Otaniemen jälkeen kun opiskelin Helsingin yliopistolla niin huh huh sitä ympäristön muutosta. Niska oli kovilla ja silmien kohdistus vei aikansa.
Olin käytökseltäni hyvin ujo kauniiden keskellä. Tuo perseläpsy ole välttämätön suora seuraus meidän sosiaalisesti heikkolahjaisempien kohdalla.
- Oletko teekkari?
Ihan mielenkiinnosta kysyn.
- 22
Onko kirjoittaja heppätyttö? Ja miksi jäit sinne pippaloihin "kavereiden vuoksi"? Jäit sinne vain alitajuntasi vuoksi, ehkä halusit saada vähän kihelmöintiä takapuoleen?
Te voitte järjestää dippijuhlia nörttiystävienne kanssa kirjastossa. Siellä ei kourita. - mummo123
Tuosta näkee juuri sen, että koulutus ja sivistys ei tarkoita samaa.
Akateemisesti koulutetuilla tyhmyys on jotenkin vielä vaarallisempaa, sillä he kuvittelevat olevansa viisaita koulutuksensa perusteella.
Sinuna hankkiutuisin itsepuolustuskurssille. Iskua ja potkua kehiin jokaisesta kähmimisestä. Toisaalta, kunhan odotat muutaman vuoden ja teet pari lasta, perse levenee ihan itsestään ja kähmiminen vähenee.- N
Olen omaan roppaani tyytyväinen...
- asutko porvoossa?
Tää oli kyllä ihan surkea.
"Minä niin mieleni pahoitin :("
Ei nuoret kirjoita tohon tyyliin. ja vaikea uskoa että yhden illan aikana noin moni jotain heppatyttöä lääppisi. - 222222222opiujoöijol
Pojat tissistä , tytöt pussista, höh
- irsku
Nuoruudesta se johtuu tämä käytös, unohda, se oli joku juntti huumalassa,sinulla varmasti on hyvä takapuoli, mutta jos sä et halua että joku koskee, älä käy semmoisissa paikoissa, siellä on näin aina joku hölmö tulee...
- vanha matikan ope
Jos käyttäytyy gentlemannin tavoin saa mies puolestaan huonoa käytöstä naisväen taholta. Olen samaa mieltä siinä,että tapakulttuurissa on tätänykyä paljon parantamisen varaa;huonon käytöksen osaa yllättävän moni ihmisryhmä.Ihminen on jo yltänyt Kuuhunkin, mutta sosiaalinen ymmärtäminen kulkee yhä lapsen kengissä.Itse olen työssäni toteuttanut tapakasvatusta ja painottanut ns "sydämen neroutta" ja mietiskellyt kasvatustyön arvoja - koululaitoksella että myös kodeilla lienee uudelleenarvioinnin paikka.Toivotan tsemppiä ja voimia välttää katkeroituminen.Terveisin vanha matikanope.
- 112
"Se johtuu siitä se johtuu tästä se johtuu niistä se johtuu näistä se johtuu heistä se johtuu.."
Kyllä te olette typeriä.- katsopa uudelleen
Et voi olla Helsingistä tai sitten olet täysin sokea! Katso miten tummaihoiset miehet katsovat vaaleita naisia, se on niin irstasta ja limaista, että heteromiehenäkin kuvottaa katsoa ja ihmetellä, miten nainen voi olla niin tyhmä, että alistuu moisesta huomiosta olla kuin jonkin villieläimen himojensa kohde, millä ei ole pienintäkään ihmisarvoa. Mene joskus Itä-Helsinkiin, vaikkapa päiväksi Itäkeskukseen tai Rautatieasemalla tai metroon ja katsele niitä ilmeitä ja vahingoniloista naurua ja halveksivia ilmeitä. Kotona ollaan niin harrasta muslimia vaimon ja lasten kanssa ja yleisellä paikalla täysiä villieläimiä. Ei tietenkään kaikki, mutta suorastaan kuvottaa katsoa noita Rautatientorilla.
Tuo kouriminen on totista totta, kenelläkään ei ole oikeutta kouria toista tai läiskiä takapuolelle, varsinkaan suurta kipua aiheuttaen. Itsellänikin tuli nuoria miehiä ja yksi nainen vastaan joskus vapunpäivänä, kaikki aivan tinassa ja likka sai kuningasajatuksen kääntyä ympäri, juoksi perääni ja läimäytti täysillä takapuoleeni, että vähän aikaa silmissä säkenöi kivusta ja pelästyin ihan julmetusti. Tilanteessa ei ollut mitään mairittelevaa tai harmitonta flirttiä tai kehuja hyvästä pepustani tms. Todella mauton ja idioottimainen tempaus, missä ei ole mitään huumoria.
Kerran Tampereella vastaantulija kundi sieppasi lippiksen päästäni ja heitti kohta likaiselle räitylle kadulle. Hyvä, etten juossut kiinni ja niitannut apinaa näyteikkunasta läpi.
- toinen opiskelija
Omat kokemukseni ovat täysin päinvastaisia. Olen käyny tässä vuoden aikana aika paljonkin opiskelijabileissä (niin haalarit päällä kuin muissakin vaatteissa) ja olenkin tykännyt niistä todella paljon juuri sen takia, että niissä on varattuna niin rentoa käydä, kun ihmiset ovat siellä vain pitämässä hauskaa, eivätkä iskemässä yöseuraa. Eikä kyse olisi siitä, etten miehiä kiinnostaisi, koska sitten taas baarissa normaali-iltoina joudun kestämään perseelle läpsimistä yms. idioottia toimintaa välillä hyvinkin paljon.
Mä luulen, että sulla vaan oli huono tuuri jostain syystä bileiden kanssa tai sitten siellä, missä opiskelet, on vain todella idioottia porukkaa. - Asiaa!
Kuules tyttö... Jos olisin samassa korkeakoulussa kanssasi, veisin sinut istumaan jonnekin kaukaiselle rannalle pois maailman menosta katsomaan auringonlaskua samalla kun nämä typerykset menevät ryyppäämään ja riehumaan haalareissaan. Olen jo kauan sitten päättänyt, etten koskaan juo alkoholia enkä osallistu tuollaisiin pakanallisiin juhliin opiskeluaikanani. Parempi olla yksin kuin yksi miljoonista.
Nykyajan nuoret luulevat olevansa parempia ihmisiä kun noudattavat tiettyä kaavaa: baariin 18-vuotiaana, seksiä pitää harrastaa jo peruskouluiässä, sitten autolla rellestämään, pitää riehua, juhlia, tupakoida, juopotella... He luulevat sen olevan elämää. Minä voisin heille sanoa: onneksi tuo on vain elämää...
Olet tehnyt hienon päätöksen vetäytyessäsi juhlimisesta, olet silmissäni arvokas nainen :)- 12345098978
Minäkin olen tehnyt samanlaisen päätöksen, mutta eipä ole tytöt lähteneet auringonlaskua katsomaan. Menevät mieluummin sinne baariin juomaan, ja viihtyvät muutenkin paremmin niiden kiimaisten kollien ja muiden pelimiesten seurassa.
No, enpä ole vielä menettänyt toivoani, ja onhan se auringonlasku kaunista katseltavaa yksinkin.
- teekkaritonpellei
Voi hyvä luoja sentään! Mikä ihmeen leppäkeihäs olet ku yhestä iskusta takamukselle meinaat kaatua tuolla lailla, vai oliko kyseessä itse Kippari-Kalle, joka sinua iski? Muutenkin sehän on itsestäänselvää, että miehet katsovat naisten takamuksia kun näillä on kireät farkut päällä, pue ensi kerralla haalari päälle nii huomaat varmasti, että kohtelu on iha erilaista.
Ihmettelen myös sitä, että mitä järkeä on lähteä opiskelijabileisiin jos ei kerran aio juoda mitään? Luuletko oikeasti, että ihmiset menevät opiskelijabileisiin vain koska siellä on niin hauskaa, valitettavasti se karu totuus on niin että opiskelijat saavat näistä bileistä hyvän tekosyyn juoda alkoholia hyvällä omatunnolla ja samalla ehkä iskeä naisia. Ilman alkoholia bileet ovat yhtä tyhjän kanssa.
Suosittelen lämpimästi sinua pysymään jatkossa neljän seinän sisällä, sillä sinun kaltaisesi herkkähipiäiset saastutatte muiden elinpiirin tylsyydellänne, ja tästä syystä teidän pillittäjien pitäisi pysyä omissa piireissä, poissa muiden ihmisten tieltä. - Juntteja
Hurjiksi on menneet pileet. Oliko tuo kaikille juhlijoille samanmoista? Minkä haalarisista heeboista oli kyse?
Tollanen läpsyttely perseelle on aika junttimaista: "Nyt on poika päässyt hetkeksi kotoa pois valvovien vanhempien silmien alta ja nyt se uskaltaa tehdä jotain.."
Itse en edes kehtaisi moista tehdä, jos ei olisi jollain lailla illan teemana. *spankspank*
En kyllä kestä ajatella, että voi kun olisin saanut haalariaikoinani opiskelijamimmin kiinnostumaan minusta, edes mitä tahansa päästä :) - juupati juu
Teekkarit eivät ymmärrä mitä sana tasa-arvo tarkoittaa. Monet naiset ovat sitä koettaneet heille opettaa, mutta asia menee teekkarin ymmärryskyvyn yli.
Sama asenne näkyy valitettavasti monessa muussakin asiassa. - Hui kamala!
Onko Jani Toivola järkyttynyt jo?
- LääLääLääpitäänhän?
Taas joku viherpipertäjäpirkko valittaa vaikka oikeasti tykkää kun ääliöt lääppii persettään.
Naisethan on juuri tuollaisten ääliöiden perään oikeasti vaikka muuta väittävätkin. - 33% valmis dippa
Pitää ottaa huomioon, että koulutus ei kehitä kaikkia, tai ainakaan kaikki koulutusohjelmat eivät kehitä välttämättä. Miettikääpä itse: jos paviaani voitaisiin kouluttaa diplomi-insinööriksi, niin tulisiko siitä ihminen, vai olisiko se vain koulutettu paviaani?
- .....
Todennäköisesti kuitenkin osaisi käyttäytyä paremmin, kuin nämä opiskelijajuopot.
- 5+4
Kannattaa sanoa kähmijälle suoraan että se oli törkeää. Nuorena ne käytöstavat opetellaan, myös bilekäytös. Tunnen ihmisiä jotka osaavat humalassakin käyttäytyä ja jos ylilyöntejä tapahtuu niin ne eivät ole väkivaltaista kähmintää.
- pirjo6666
Jos et nähnyt puristelijoita, miksi oletat heidän olleen miehiä?
- jari7894
pirjo6666 ilmeisesti olettaa opiskelijabileissä olevan runsain määrin homoseksuaaleja naisia, jotka eivät joko kykene pitämään halujaan kurissa tai luulevat akateemisuudessaan kaikkien naisten olevan ylpeitä jouduttuaan muiden kourimiksi?
- puukaulin
Taitaa omatunto kolkuttaa kun käpälöit naisia opiskelijajuhlissa. Se on kuule silleen, että jos se ei lopu, MINÄ tulen sinne pitämänä jöötä. Koetas köpälöidä:
http://www.hellocrazy.com/reserved/cards/200503030901420.Beautifu.jpg
- hezuz28
nää korkeesti koulutetut kuvittelee että niitten ei tarvii osata käytöstapoja ja että ne voi tehä mitä vain ku ovat nii olevinaan fiksuja!
- asdad5
Aika radikaalia leimata kaikki opiskelijabileet parin perseenkourinnan takia.
- joopeli joo
Tässä voinee tiivistää asian näin:
Having a dick is no reason to act like one - lyytikkä
suurimmalla osasta miehistä , niin nuorilla kuin vanhoillakin , viina poistaa aivoista käytöksen säätelyn , ja jäljelle vaan jää alapään tarpeen tyydyttäminen . nainen kuin nainen kelpaa silloin tähän tarkotukseen, miehet , kun yleensä uskovat , että naisilla jyllää samat tarpeet . Se on kuitenkin onneksi vielä aika harvinaista . Naisilla on mukana useinkin tunteet , ei vietit . Silloin tämä kähmiminen tuntuu tosi riettaalta Olen joutunut aikoinaan itsekin tuollaiseen kohteluun .
- affsaffas
Tuo on yks syy miksi vetelen haalarityyppejä turpaan vähän väliä. T: työMIES eikä mikään onneton kolmekymppinen opiskelija-yhteiskunnan elätti
- Case 455d78955sFile4
Ensinnäkin haluan pahoitella tapaustasi ja toivoa, että et toistakertaa tällaiseen tilanteeseen joudu..
Toiseksi en kirjoita tätä kommenttia päästäkseni naisten suosioon vaan kannan ottona koko kähmimis kulttuuriin.
Usein puhutaan seksuaalisesta häirinnästä ja siitä miten naisia tulee kohdella, miehien selitys tilanteelle on lähes aina joku seuraavasta :
1. alkoholi
2. naisen pukeutuminen
3. "kuiteskin haluut"
4. "se on vain hauskaa"
Onko kuningas alkoholi aina pätevä syy kun on "sekaisin" ja toisen pukeutuminen "kutsuu" kämintää tai muuten viittaisi siihen että nainen olisi valmis seksiin kenen kanssa vain koska vain.
Humalainen ihminen pystyy järkipohjaiseen ajatteluun. Esim. Kun lasi on tyhjä tilataan lisää, Kun baarit sulkeutuu joko haetaan jatkopaikka kunten jääkiekossa tai siirrytään kotiin kun on jo ilta nähty. huomattavan hauska on ollut huomata että vaikka ollaan kuinka kännissä osataan avata housun vetoketju ulostaakseen mutta aina ei se paikka ole oikea.
Joten onko se alkoholi oikesti syy vai huono tekosyy, joka humalatilassa ensin kerrotaan itselleen ja sitten selvinpäin muille ?
"-Eii ku mä olin kännissä"
Kun yhteiskunnasa ollaan puhuttu naisten oikeuksista ja seksuaalisesta häirinnästä miehet myöntävät sen olevan väärin ja tietävät että esim. työpaikan naiskolleegan persettä ei mennä puristelemaan.
Miten sitten työpaikka eroaa baarista ? tai muutenkin "juhla" tilaisuuksista.
Mutta kaikkea syytä en laita miehille.
Useasti tulee huomattua että naiset eivät laita vastaan kähminnässä vaan joko siitä innostuvat tai hiljaa tämän nielevät. Tuntuu siltä että naiset voivat luopua oikeuksistaan helposti jos vain joku heidän kriteereihinsä sopiva kouraisee...
Ja jään vain miettimään miksi naiset nielevät kourimisen kun ollaanhan naisten oikeuksista jo paljon puhuttu, vai jääkö hän odottamaan että unelmien prinssi tulee ja pelastaa ?
Mutta miksi miehet kourivat ?
Nykyisessä yhteiskunnassa tuntuu olevan niin kiire ja paine että onko kouraisulla jokin toinen merkitys kuin vain pervo halu koskettaa ?
Onko mahdollista että se olisi osoitus kiinnostuksesta mutta kun tanssilattialla / tungokessa olevassa baarissa ei pysty puhumaan äärimmilleen viedyn musiinkin volumitason vuoksi ?
En suostu uskomaan siihen että kyseessä olisi vain mielijohteen pistävä "pervo" halu vaan jotain muuta. En kyllä myöskään väitä että olisin omassa johtopäätöksessäni oikeassa..
Loppuun mielenkiintoinen pointti.
Itse en kouri, mutta ei baarista ole naista mukaan lähtenyt, kun taas todistanut olen useasti kun kourijan mukaan lähdee.- 2cent
Noinhan se baarissa juurikin menee koska se yksi käden lantiolle vienti (ja vastareaktio siihen) kertoo suoraan onko vastapuolella kiinnostusta. Itseäni ei huvita alkaa sen metelin yli huutamaan iskurepliikkejä. Tietenkään kaikki naiset eivät tuollaisesta lähestymistavasta välitä mutta jotkut syttyvät samantien. En ole yhdenkään naisen pään sisällä vieraillut joten syitä siihen miksi jotkut tykkää kouraisun käyttämisestä "iskureplana" mutta kun se kerran on toimiva ja tehokaskin tapa baareissa niin miksi alkaa muuta yrittämään?
- "yleistä riistaa"
Ahaa, kirjoitukseni on noussut Suomi24:n etusivulle. Haluaisin kuitenkin korjata tekstin aloittajan ominaisuudessa Suomi24:n etusivun raflaavaa otsikkoa "Miksi opiskelijat alistavat naisia?", joka ei ole lainkaan oma muotoiluni kokemalleni kohtalolle.
En missään vaiheessa tekstiä ole väittänyt, että kaikki miespuoliset opiskelijat alistaisivat naisia ja olisivat siten yhtenäinen, huonokäytöksinen ryhmä! Tarkoitukseni oli uteliaisuuttani kysellä muilta naisilta, onko heillä samantapaisia kokemuksia haalaribileistä, sillä olin ekaa kertaa bileissä. Kyse oli siis ainoastaan _alleviivattuna_ yksistä ja ainoista haalaribileistä joissa olen koko elämäni aikana ollut ja joissa koin "alistusta", esim. ainejärjestöjutuissa miehet ovat käyttäytyneet aina ja ilman ainoatakaan poikkeusta erittäin asiallisesti ja muuallakin yliopistossa olen kokenut vain pelkästään positiivista kohtelua miespuolisilta opiskelijoilta!
Tunnen yliopistolta ja ammattikorkeakoulusta useita aivan ihania ja käytökseltään kunnollisia miehiä, eli minulla ei ole mitään antipatioita opiskelijamiehiä tai ketään muitakaan miehiä kohtaan. Opiskelijamiehet tuskin ovat sen huonokäytöksisempiä kuin muutkaan miehet, mutta joskus voi käydä niin, että tietyssä tapahtumassa / tilanteessa on kokoontuneena paljon kurjia tyyppejä. Ymmärrän sen, että voi olla vain todella huonoa tuuria, että juuri sinä iltana kun menin haalaribileisiin sinne oli kerääntyneenä yhteen huomattava määrä puristelijoita ja läpsijöitä.
*Kertaan vielä, että hyvin moni mies on kuitenkin kokemukseni ja kavareideni kokemusten perusteella hyväkäytöksisiä ja naisia arvostavia!*
Sikailijat ovat ehdottomasti vähemmistöä, mutta joskus sitä eksyy "karsinaan" näin humoristisesti ilmaistuna. :-) Ei pitäisi antaa muutaman "mädän omenan" pilata koko koria. Olin kuitenkin juuri tilanteen jälkeen hyvin kiukustunut, koska takapuoltani oli kuusi tuntia läpsitty ja pursiteltu ja siellä hirvittävässä tungoksessa moni pääsi kuin koira veräjästä. On vähän vaikeaa mennä pokelle sanomaan, että joku vaalea tai tumma tai pitkä tai laiha noista ihmisvilinässä olevista lukuisista tyypeistä puristeli minua ja sitten joku muu jatkoi samaa jne. En ole sellainen ihminen, että muutamasta puristuksesta suutun tai yöuniani menetän, mutta pohja se on jokaisen säkissä. Kyllä miehiäkin alkaisi ketuttaa, jos he saisivat kovia iskuja joltain random-tyypiltä pitkin iltaa jonnekin ruumiinosaansa. Olen muuten ihan tavallisen näköinen normityttö, tosin olen melko muodokas vaikka ruumiinrakenne on hoikka. Enpä todellakaan tiedä syytä miesten käytökselle, mutta todella toivon, että kumpikin sukupuoli oppisi käyttäytymään toisiaan kohtaan kunnioittavasti. Niin sitä on mahdollista tutustua ja päästä ihan luvan kanssa ja kunnolla puristelemaan sitä peräpäätä! :-) - 14+10
Ihminen oppii jo lapsuudessa, että hänen on ajateltava kuten ympäristönsä, ja he joita pelottaa eniten se, että menettävät ympäristön hyväksynnän mikäli ei ajattele samalla tavalla, alistuu vahvimmin ajatusten valtaan. Miehet oppivat "miehen"-roolin, ja siihen kuuluu tällä hetkellä, ikävä kyllä, naisten alistaminen. Alistaminen ei kohdistu pelkästään naisiin, vaan se on yleinen käytäntö tässä maailmassa, ja sitä samaa näkyy kouluissa, työpaikoilla sekä myös maiden välisessä alistamisessa, eli sodissa. Myös naiset voivat myös alistaa, mutta "nainen"-rooli on määritelty alitutvammaksi, ja yleensä naiset hyväksyvät sen roolin mukisematta.
Oppimamme tavat ja ajatukset eivät ole positiivisia kenenkään kannalta, mutta jo ihan omakohtaisesti niistä on hyvä päästä vapaaksi. Opitut ajatukset ohjaavat meidän elämää muutenkin, ei pelkästään sosiaalisessa kanssakäymisessä, ja niistä vapautuessa saavuttaa aidon itsenäisyyden. Samalla on kantanut kortensa kekoon tämän maailman putsaamisessa tuosta ikivanhasta roskasta, eli edesauttanut sivistyksen kasvua.
Suosittelen tutustumaan erittäin hyvään kirjaan, joka kuvailee ongelman tosi tarkalla tavalla. Kirjan avulla ajatuksiaan oppii tarkastelemaan mielessään. Kun ajatuksen paljastaa, siitä on tullut tietoiseksi, jolloin sen voi valita pois. Sitä ennen se vaikuttaa tiedottomuudesta ohjaten valintoja elämässä, eikä sitä edes huomaa. Sitä mukaan kun ajatusten vaikutuksesta pääsee, tietoisuus omasta itsestä kasvaa, ja jossakin vaiheessa niistä on täysin vapaa, ja siksi myös täysin itsenäinen. Kannattaa tutustua tähän kirjaan, se todella toimii. Lisää sivulla www.alkuajatus.org - ei pahalla
Avaaja on nauttinut muutakin kuin kansallisluottamusta, kun luulee että noissa bileissä ei juotaisi.
Jos avaaja kirjoittasi juttunsa oikealle forumille, eikä suomi24:seen, juttuhan olisi peräti totta eikä trolli, joka hakee väritetyin avauskuvineen vain huomiota.
Jos joku ruotsalaishomo vielä sinua käsittelee tilaa ydinisku ruotsiin. Loppuvat homot kerralla!
(kuten aiemmassa jo sanoin)
t.- ei pahalla - Ei amk:lle
Just joo.
- Olet iloton
Aloittaja eli nimimerkki "yleistä riistaa". Älä mene mihinkään vappuilotteluihin vaan pysy ilottomana omassa raamattukerhosasi.
Älä kuitenkaan tuputa käsityksäsi muille vaan ole hiljaa äläkä yritä ohjata muiden käyttäytymistä. Pysy omassa kerhossasi äläkä todellakaan mene minnekään missä iloitaan. Anna avarasti ajattelevien ihmisten olla rauhassa. - ÄLLITÄLLI
No idioottejahan ne on aina ollut, kaikkihan sen näkee -viimeistään vappuna. Sanonta neurous ja hulluus kulkee käsikädessä ja niiden ero on veteen piirretty viiva, eli kahjoja kun kahjoja. Ei siinä auta tittelit/haalarit/lätsät.
- Vanhaopiskelijavm59
En lukenu koko juttua läpi mutta ihan lyhykäisesti komentoin juttuasi.
Samaa mieltä olen kanssasi eli kellään ei ole tuollaista kosketteluoikeutta ilman lupaa puristeluun tietyistä paikoista.
Ystävällisen olalla kädellä taputuksen vielä ymmärrään ja vastaavat mutta tosiaan tuollaiset tietynlaiset puristelut niin on huonoa käytöstä.
Kännin piikkiin osa porukasta pistää tietysti syyksi mutta sitten pitää olle juomatta jos ei osaa käyttäytyä, tolkku se pitää kännissäkin olla päässä tallella.
Älä kuitenkaan anna tämän sun menoja rajata eli puhu kavereidesi kanssa tästä, koska olishan se ikävää jos et enää osallistuis pippaloihin, kenties sitten vaan juhlii vain tietyssä kaveriporukassa jossa porukat osaa käyttäytyä. - Leikkipuistossa
Eikös sielläkin pidetä haalareita?
- duunareille elintä
Mitkä v i t u n haalaripiirit? Autonasentajat? Raksaduunarit? Ahtaajat?
Kyllä niille pitää akkojen antaa pilllua, kun jätkät tekee kovaa duunia ja sitäpaitsi ihan hyödyllistä työtä toisin kuin jotkut kännyköiden soittoäänten säveltäjät. - Nainen26.
Minulla on samanlainen kokemus. Lyönnit olivat niin kovia, että seuraavana aamuna pakarassani oli iso mustelma. En enää käy bileissä tai baareissa, koska en halua pelätä. En nähnyt kuka löi/puristeli, joten en voinut tehdä mitään. Tuntui turvattomalta.
- suomijuopot
Paras ratkaisu on, ettet ikinä ota osaa idioottien känniluusereiden "bileisiin". Ainut haittapuoli tässä on se, että tiput vähemmistöön ja jäät todennäköisesti yksin, koska ainut opiskelijoita yhdistävä tekijä vapaa-ajalla on alkoholi.
- 12+16
Vapaa-ajalla on muitakin tapoja viettää aikaa opiskelukaverien kanssa kuin alkoholiin liittyvät jutut. Riippuu varmaan missä opiskelee, mutta monesti löytyy ainakin liikuntaan, kulttuuriin ja vapaaehtoistoimintaan liittyviä. Viina ja bileet liittyvät tuohon parikymppisten elämään opiskelujen alkuvuosina, mutta kun alkaa tulla vastuullisia tehtäviä, ystävyyssuhteiden vakiintumista ja perhettäkin niin ryyppääminen jää taka-alalle ja täytyy keksiä jotain muuta vapaa-ajan viettämisen tapaa. Kannattaa jo opiskelujen alussa pitää elämässä tasapainoa ja tavata kavereita muuallakin kuin ryyppäämisen yhteydessä. Tyttö/poikaystävän voi löytää muualtakin kuin bileistä. Ja ainakaan bileissä ei tarvitse juoda enempää kuin mitä itse haluaa.
- OpiskelijaA
" Minusta kysessä oli miltei väkivalta, koska isku sattui järkyttävästi ja minun piti mennä istumaan hetkeksi, koska seisominen tuntui epämukavalta ja minua alkoi pelottaa. :( "
Anteeksi, että nauran mutta mitä vittua?
"eräs jopa löi minua takamuksiin niin lujaa, että meinasin kaatua erään edelläni kävelevän naisen päälle! "
" iskee takapuoleen niin lujaa, että nainen melkein lentää lattialle iskun voimasta? Koko illan takamustani kourittiin milloin kenenkin taholta. "
Taisit olla ainoa jota läpsittiin? Miksiköhän?
"En käytä itse alkoholia, eivätkä kaikki takapuoltani hakanneet / puristelleetkaan olleet erityisen humalassa, joten sitä humalaakaan ei voitane kaikkien kohdalla pitää selityksenä! "
Sanot ettet voinut valittaa asiasta koska et nähnyt kuka sinua löi mutta sitten kuitenkin tiedät ettei ko. henkilö ollut kovinkaan humalassa.
Sori nyt vaan mutta vaikutat vähän pimeeltä. Ihan kuin nauttisit siitä. - 23tghfqwe
ja mikäs vitun nynny sä oikeen oot? :D joku mormoni vai? :D
- hande-56
Nykyajan opiskelu on sitä että saapi kunnolla bilettää. Minittäin jo ala-asteella vedetään lärvit harvasen viikonloppu.
Valkolakki taitaa olla kännäyksen lakittuma,pääsyt määrätylle tasolle.
Se siitä opiskelusta,kemistejä tulossa enempi ja vähempi.Ihan turha puolustella sillä että opiskelu on rankaa että "pitää nollata"viikonloppuna juomalla.
Niitä bilehirmuja näkee notkuvan ihan tarpeeksi.
Lieveilmiöt seuraa toistaan,ja sitten valitellaan ja vikistään kurjuuttaan.
Näin näkee asiat tämä hemmo ja toivois toista. - Öklö-Lessu
Olet tylsä tai lesbo.
Että tuollaiset jäykkärit ärsyttää.
Ei tyttöjä saa kouria, mutta kyllä kai pepulle saa läppästä, jos tunnelma on sellainen.
Pysy kotona ja pelaa maijaa äitisi kanssa! - Älä ota liikaa
Humalassa törmäillään.
- saerdtfdy
haluatko käyttää ilmaiseksi aikaasi hyödyksi?
http://tracking.euroads.fi/system/tracking.php?sid=6&cpid=1033&adid=26717&acid=1247&eatrackid=11124
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2416746Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne664154Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1313165- 1562322
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla181860Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1701597- 821484
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o301461Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https371379Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1111061