Paineet 155/79 55v mies, mikä mättää

mikähän mättää

Mitattiin arvot ja ne näytti yllätys yllätys tältä. Alapaine oli normaali 79 mutta yläpaine oli 155. Eilen lueskelin hiukan tietoa netistä ja sieltä sain vastaukseksi että yleensä se johtuu aortan kalkkeutumisesta. Luin kuitenkin sen oireita ja niitä mulla ei ole. Mistä muusta syystä yläpaine voi nousta?
Tässä tuli jo melkein lueskeltua raamattua kun pääsin kotiin sulattelemaan noita arvoja.
Sanottakoon tässä vielä se että paineita ei mitattu lääkärillä, joten en päässyt kysymään keneltäkään lääkäriltä.

6

1154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nojoo.

      Olisitko ollut hermostunut tai stressaantunut jostain? Minulla paineet nousevat hyvin herkästi, jos jokin ärsyttää, vaikka naapurin kakarat meluavat, tulee aiheeton lasku tms.

      Mittasitko oikeaoppisesti, siis istuit rauhassa aloillasi 15 min. ennen mittausta? Olitko juonut kahvia, polttanut tupakkaa, syönyt lakritsaa tai suolaista ruokaa? Nuo kaikki nostavat verenpainetta tilapäisesti. Yhteen mittaustulokseen ei kuitenkaan kannata liikaa tuijottaa, vaan olennaista on se, onko verenpaine jatkuvasti koholla.

      155/79 ei ole vielä mikään hirveä verenpaine, minulta on mitattu 225/170...

    • Paine 100+ikä

      Ennen vanhaan yläpaine laskettiin, 100 ikä, eli vanhanajan laskujen mukaan 155 paineesi olisi siis aivan optimi!

      Jostain syystä noita ohjearvoja kuitenkin laskettiin. Pillereitähän siinä sitten tarvitaan, että paineet saadaan uudelle alemmalle tasolle.

    • mikähän mättää

      En joo tiedä mistä johtui mutta viimeaikoina olen hörppinyt pepsiä aika paljon kun lomailen nyt Aasiassa. Päivässä on mennyt 2-3 purkkia ja illalla voi mennä 3 tölkkiä putkeen. Tupakkaa ei tule vedettyä ja muutenkin elän aika terveellistä elämää. Mittaus tehtiin hammaslääkäriin mentäessä mutaa en mielestäni tuntenut itseäni jännittyneeksi tai muutenkaan pelännyt sinne menemistä.
      Ainut mikä nyt tulee mieleen on se kolan juonti (light) ja samaan aikaan oli Naproxeni kuuri joka ei pitäisi nostaa paineita. Täällä on nyt kuumin kausi ja päivisin 37 jo usean viikon, voisiko sillä sitten olla merkitystä.

      Minkäslaisia oireita nää verenpaineet antaa. itselläni on jotenkin ahdistava olo ja sydän lyö aika voimakkaasti. Nyt on ollut myös vähän yököttävä olo.
      Colat on nyt jätetty pois pikku hiljaa mutta olo on , ei normaali.

    • 6+12

      Vältä kofeiinia ja juo riittävästi VETTÄ.

      Syö magnesium sitraattia purkista.

      Ota auringosta D-vitamiinit.

      155 on ihan normaali, mutta kuuma ilma saattaa aiheuttaa oireita.

      Lisää kalkkeutumisesta ja sen syistä ja ehkäisysytä.

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm

    • huom.

      Naproxen nostaa verenpainetta, samoin melkein kaikki muut tulehduskipulääkkeet (aspiriini, burana...)

    • RR

      itsellä yläpaine nousi hiljalleen 150 luokkaan,olin syönyt omega 3 kapseleita 2päivässä,lopetin kapseleiden oton ja verenpaine nousi.Aloitin uudellee omega3 ottamisen rypsiöljyä ruokalusikallinen aamuisin.Liikuntaa olen lisännyt,käyn päivittäin reilun tunnin lenkkejä. Kolmenviikon jälkeen verenpaine on tippunut huomattavasti, ennen 140-150/90 nyt 130/77 samoin syke laskenut kunnon kohottua.Raskaamman lenkin jälkeen 115/65.Joten meikäläisen rr-lääke on liikunta omega3.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2021
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1515
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe