Kuka on palstan vainottu profeetta?

Matteus 23

Matt. 23:34

Sentähden, katso, minä lähetän teidän tykönne profeettoja ja viisaita ja kirjanoppineita. Muutamat heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, ja toisia heistä te ruoskitte synagoogissanne ja vainoatte kaupungista kaupunkiin:

Teuvo Suni on palstan vainottu profeetta.

8

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teuvo tietää itsekin

Teuvo, olet vain säälittävä pelle. Ei muuta.

• Varsin hyvin tuon Saatanan tulkinnan säälittävästä pellestä tunnen. Eikä ole yhtään Saatanan tekopyhittämää, joka ei tuohon uskoisi.

Jeesus antoi selvän tuntomerkin vääristä profeetoista, mutta silti heihin uskotaan:

"Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia."

Hyvän esimerkin väärän profeetan julistuksesta toi Raamattuun Paavali, vaikka tiesi tämänkin totuuden:

"Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija."

Ja silti hän jatkoi miellyttämistään:

"Voittaakseni hänen omikseen juutalaisia olen näille ollut kuin juutalainen,voittaakseni lain alaisina eläviä olen näille ollut kuin lain alainen, vaikka en olekaan lain alainen.

Voittaakseni ilman lakia eläviä olen näille ollut kuin eläisin ilman lakia, vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla -- onhan minulla Kristuksen laki.

Voittaakseni heikkoja olen näille ollut heikko. Kaikille olen ollut kaikkea, jotta pelastaisin edes muutamia.
        Kaiken tämän teen evankeliumin vuoksi, jotta olisin itsekin siitä osallinen."

Hän kyllä tiesi Kristuksen lain, mutta juutalaisen perimän vuoksi ei pystynyt sitä noudattamaan:

"Me tiedämme, että laki on hengellinen. Minä sitä vastoin olen turmeltunut ihminen, synnin orjaksi myyty.

En edes ymmärrä mitä tee: en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan. Ja jos kerran teen sitä, mitä en tahdo, silloin myönnän, että laki on hyvä.

Niinpä en enää teekään sitä itse, mitä teen, vaan sen tekee minussa asuva synti.

Tiedättehän, ettei minussa, minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.

En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."

• 23
        TeuvoSuni kirjoitti:

Varsin hyvin tuon Saatanan tulkinnan säälittävästä pellestä tunnen. Eikä ole yhtään Saatanan tekopyhittämää, joka ei tuohon uskoisi.

Jeesus antoi selvän tuntomerkin vääristä profeetoista, mutta silti heihin uskotaan:

"Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia."

Hyvän esimerkin väärän profeetan julistuksesta toi Raamattuun Paavali, vaikka tiesi tämänkin totuuden:

"Voittaakseni hänen omikseen juutalaisia olen näille ollut kuin juutalainen,voittaakseni lain alaisina eläviä olen näille ollut kuin lain alainen, vaikka en olekaan lain alainen.

Voittaakseni ilman lakia eläviä olen näille ollut kuin eläisin ilman lakia, vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla -- onhan minulla Kristuksen laki.

Voittaakseni heikkoja olen näille ollut heikko. Kaikille olen ollut kaikkea, jotta pelastaisin edes muutamia.

Hän kyllä tiesi Kristuksen lain, mutta juutalaisen perimän vuoksi ei pystynyt sitä noudattamaan:

"Me tiedämme, että laki on hengellinen. Minä sitä vastoin olen turmeltunut ihminen, synnin orjaksi myyty.

En edes ymmärrä mitä tee: en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan. Ja jos kerran teen sitä, mitä en tahdo, silloin myönnän, että laki on hyvä.

Niinpä en enää teekään sitä itse, mitä teen, vaan sen tekee minussa asuva synti.

Tiedättehän, ettei minussa, minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.

En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."

Voi Teuvo, Paavalin sinä olet alentanut vääräksi profeetaksi ja itsesi ylentänyt oikeaksi profeetaksi.
        Mikä saa ihmisen menemään noin pitkälle omassa Raamatun tulkinnassaan ?
        Minä kuuluin niihin, jotka aikoinaan ottivat sinut ihan tosissaan.
        Silloin et tuonut tuollaista näkemystä Paavalista, jos olisit tuonut niin kuskin kukaan meistä silloisista olisisi ottanut sinua vakavasti.
        En tiedä, oliko sinulla Paavalista tuota mielipidettä vielä vuonna 2008, et sitä ainakaan esille tuonut.
        Järkyttävää on ollut lukea nyt kirjoitteluasi Paavalista ja siinä sivussa Pietarinkin leimaamista Paavalin mielistelijäksi ym.

Todella pitkälle olet mennyt Teuvo tulkinnassasi mutta uskon, että kukaan ei ole Jumalalle mahdoton tapaus.
        Et sinä, enkä minäkään.
        Etsikäämme siis totuutta joka on Jeesus ja Hänen tahtonsa toteutumista niin sisimmässä kuin jokaisella elämän osa-alueella.

• TeuvoSuni kirjoitti:

Varsin hyvin tuon Saatanan tulkinnan säälittävästä pellestä tunnen. Eikä ole yhtään Saatanan tekopyhittämää, joka ei tuohon uskoisi.

Teuvo selvä tuntomerkki kaltaisestasi väärästä profeetasta on se, kun profetiat eivät ole toteutuneet. Ei edes silloisen ystäväsi helluntaievankelistan profetia sinusta toteutunut.

Ja kyllä sinä Teuvo olet pyrkinyt ihmisten miellyttämiseen reuhaamisellasi. Miellytät kaltaisiasi riitapukareita.

• Devoit kirjoitti:

Teuvo selvä tuntomerkki kaltaisestasi väärästä profeetasta on se, kun profetiat eivät ole toteutuneet. Ei edes silloisen ystäväsi helluntaievankelistan profetia sinusta toteutunut.

Ja kyllä sinä Teuvo olet pyrkinyt ihmisten miellyttämiseen reuhaamisellasi. Miellytät kaltaisiasi riitapukareita.

Mihin Saatanalla on noin kiire?

Saatanan profetiat toteutuvat varsin pian, niin kuin sinäkin sait tuo kaipaamasi veren voiman yhden väärämielisen kädenpuristuksesta.

Jumalan profetiat vasta vuosien jopa vuosisatojen kuluttua, kuten Jesajan ennustus Messiaasta vasta 700 vuoden kuluttua.

Siksi juutalaiset Jesajan tappoivatkin vääränä profeettana, sahaamalla hänet kappaleiksi.

Tällaista kohtaloako sinä minullekin olet kieli pitkällä odottamassa

Jos todellakin väärä profeetta olisin, sinäkin minua edelleen pitäisit.
        ystävänäsi.

Kun minua pidät riitapukarina, niin siinäkin tunnustat minut oikeaksi profeetaksi. Oman tyhmyytesi paljasten, kun et tunne kirjoituksia:

"Luuletteko, että olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? En suinkaan, vaan riitaa!"

Kun tähän saakka olet Hartaanseläntiellä nähnyt mustien kissojen lentävän autosi edestä tien yli. Niin pidä nyt varasi, jos siellä mustien ,kissojen joukossa sattuisi lentämään tuo sinun lihallinen Jeesuskin.

• 23 kirjoitti:

Voi Teuvo, Paavalin sinä olet alentanut vääräksi profeetaksi ja itsesi ylentänyt oikeaksi profeetaksi.
        Mikä saa ihmisen menemään noin pitkälle omassa Raamatun tulkinnassaan ?
        Minä kuuluin niihin, jotka aikoinaan ottivat sinut ihan tosissaan.
        Silloin et tuonut tuollaista näkemystä Paavalista, jos olisit tuonut niin kuskin kukaan meistä silloisista olisisi ottanut sinua vakavasti.
        En tiedä, oliko sinulla Paavalista tuota mielipidettä vielä vuonna 2008, et sitä ainakaan esille tuonut.
        Järkyttävää on ollut lukea nyt kirjoitteluasi Paavalista ja siinä sivussa Pietarinkin leimaamista Paavalin mielistelijäksi ym.

Todella pitkälle olet mennyt Teuvo tulkinnassasi mutta uskon, että kukaan ei ole Jumalalle mahdoton tapaus.
        Et sinä, enkä minäkään.
        Etsikäämme siis totuutta joka on Jeesus ja Hänen tahtonsa toteutumista niin sisimmässä kuin jokaisella elämän osa-alueella.

Miksi Paavalista tuli ennustamansa vääträ ptofeetta, siitä olen niin paljon kirjoittanut, ja kaikki kirjoitukset löydtä ylläpidon tallenteista, kun kirjoitat Laajaan hakuun nimimerkkini: TeuvoSuni

• Kokonansa totuus

Aloittajan viesti on Kokonansa totuus. Matteus 23:34

• Älä viitsi >Teuvo!

Kaikki tietävät että olet palstan säälityin pelle. Sinulle nauravat Ruukin aidan seipäätkin. Siinä sinulle kokonansa totuutta, ota opiksesi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      18
      4271
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      126
      1484
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      101
      1390
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      316
      1262
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      65
      1246
    6. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      46
      1157
    7. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1150
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      961
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      905
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      49
      864
    Aihe