Haapajärven katsastusasema mainostaa Selänteessä olevansa hyvä katsastuspaikka.
Päätin viime syksynä kokeilla tämän kyseisen aseman palveluksia.Vein autoni sinne katsastukseen avoimin mielin,koska minulle on kunnia asia pitää kalusto huippukunnossa,vaikka se vanhaa onkin.
Autoani on jonkin verran laitettu,mm ylimaalautin sen vuosi takaperin,ruostevikoja ei ole,kaikin puolin timmi peli 90 luvun loppupuolen autoksi.
Katsastusmies oli vanhemman puoleinen tyyppi,joka alkoi ajoneuvoani tutkia.Huomasin melko pian,että jokin näyttää autossani ärsyttävän kyseistä heppua.Sanomista tuntui riittävän,oli laitonta aurinkolippaa,laittomia valoja,pakokaasutestikin (diesel) antoi jostain syystä tavallista korkeamman arvon,kuiteskin meni kirkkaasti läpi,olinko ajanut liian rauhallisesti,että oli päässyt karstottumaan?
Kerroin edellisessä katsastuksessa Kiuruvedellä kyseisen arvon olleen 0,23,Inssi ei uskonut,sanoi,ettei tämän ikäisessä autossa voi olla niin pientä savutusarvoa.
Siirryttiin sitten alustaan.Kerroin käyttäneeni auton muutama kuukausi sitten täydellisessä ruostesuojauksessa.Vastaus kuului:Sinäpä tunnut luottavan näin vanhaan autoon kovasti,kun uhraat rahojasi tollaiseen.
Sanoipa äijä paljon muutakin,mutta en lähde kaikkea tähän kirjoittamaan,koska menee muuten turhan pitkäksi.
Helppoa oli kyseisen vierailun perusteella tehdä johtopäätös,että käytän autoni jatkossakin Kiuruvedellä katsastuksessa.Aina ovat siellä kehuneet erittäin hyväkuntoiseksi.Palvelu on ollut kohteliasta,niin ja lisäksi hinta 30e halvempi pakokaasutestin kanssa,kuin Haapajärvellä,joten miksi kuuntelisin pään aukomisia ja vielä maksaisin siitä?
Leima tuli kyllä Haapajärveltäkin,eikä edes mitään merkintöjä mainituista "puutteista"kirjattu ylös,joten ei niitä sitten varmaan ollutkaan,vai saiko Inssi "tarpeensa"tyydytettyä moitiskelemalla autoani,että päätti olla armollinen,jäänee arvoitukseksi?
Haapajärven katsastusasema
17
898
Vastaukset
- ei ikinä sinne
samaa olen kuullu muiltakin, liian kallis paikka ym.
- Laho Nissan.
Luulin että paikka on suljettu jo.
- simcatonni
miks pitäs kehua? minä en oota kehuja enkä muitakaan puheita. Anna inssin katsastaa rauhassa ja lue lehtiä sillä aikaa.
minu autot ei mene koskaan läpi ekakerralla missään enkä siitä välitä enkä valita. vaihan kuluneet osat ja sitten se menee eikä kehuja ole sittenkään tullu. auto on mulle vain kulkupeli- Anselmi
Ei tartte kehua,mutta tartteeko turpaakaan repiä,jos kerran asiat on kunnossa....ja vaikkei olisikaan?
- köyhäautoilija
Itsehän käyn aina Kiuruvedellä katsastamassa,kun siellä on paljon halvempaa toi katsastus.
- +-+
Minä katsastan myös ajoneuvoni Kiuruvedellä. Hinta ei ole ratkaiseva tekijä, niinkuin ei välimatkakaan. Päätös perustuu ainoastaan asiakaspalveluun. Kiuruvetiset osaa sen, jää siitä hylättyyn päätyneestä katsastusreissustakin hyvä fiilis kun ne poijjat on niin ihania :D. Haapajärvellä törmäsin taannoin yrmyyn, se reissu jäi viimeiseksi.
- ei joka vuos
en oo käyttännä 5 vuoteen katastuksessa ja eeku pelloo
- Volvo.
Eihän sulla oo korttia ollu eikä autoo.
- eiköööö
Volvo. kirjoitti:
Eihän sulla oo korttia ollu eikä autoo.
pitääkö mopo sitten katsastaa.?
- Pyörämies.
eiköööö kirjoitti:
pitääkö mopo sitten katsastaa.?
Ihan miten haluat.
- sunfralialilei
Oli laitonta sitä ja laitonta tätä - kuitenkin meni kirkkaasti läpi.
Kyllä kannattaa muutama kymppi enemmän maksaa kun vanhaa romuakin noin armahdetaan, Kiuruvedellä kuulemma hylätään jo siitä jos kuskin naama on tullessa norsunv*tulla.- kuhelo
haapajärven asemasta täysin samat kokemukset oli auto kunnossa tai ei en koskaan mene sinne 15 vuotta hoitanu asiat toisaalla
- vanhat muistissa.
Surullista mutta totta,olen Hoitanut rekisteröinnitkin Nivalassa tai Iisalmessa.
- SILMÄNRUOKAA!!!!
Haapajärvellä on tosi ihana ja nätti neiti konttoripuolella.
Todella ystävällinen,iloinen,puhuva,naurava,nopea,hyvän mallinen kroppakin:))jne..
senkin takia voin asioida Haapajärvellä.
Vikaa jos on,täytyy se kestää kuulla,paikassa kuin paikassa.- Anselmi
Niin,onkohan hän sen äreän katsastusinssin tytär?
- tyytyväinen pyhisläi
Outoa...
Minä olen saanut aina hyvän ja mukavan palvelun. Jos vikoja on ollut, olen niistä kommentin vastaan ottanut. Sitä vartenhan katsastus juuri tehdään. Sitäpaitsi huonoja päiviä on jokaisella, myös palveluammatissa olevilla! Me ollaan ihmisiä.
Oletkohan nyt ihan varma että asenteesi ei ollut syynä tilanteen kiehumiseen?! Tai otatko asiat turhan vakavasti itseesi. Kehottaisin katsomaan peiliin.
Ja konttorin puolella on tosiaan ihana neito. - Raha ratkaisee...
Konttorin henkilökunta on mukavaa, mutta se ei yksin riitä. Laskisivat hintaa, niin tuo katsastusralli Nivalaan ja Ylivieskaan vähenisi. 10 vuoteen en ole Haapajärvellä autoa katsastanut, mutta rekisteröinti yms. paperihommat olen tuolla käynyt hoitamassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀2596576Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis2106138Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai385630Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1444937Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi223738Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main1823671Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1313435HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok333123Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa
Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja3172730Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan272585