Klamydian itäminen ja lääkitys

kysymys

Heissan!

Osaako joku viisaampi vastata. Eli sain tiettää että kumppanilla on klamydia. Harrastimme suojaamatonta seksiä kolme päivää sitten. Minulla ei siis tietenkään ole oireita vielä. Voinko hakea klamydiä lääkkeet eli tehoaako ne vielä vai pitääkö olla ne oireet? Kiitti!

59

11190

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • +++++++++++

      Et voi hakea vielä, odottelet ja menet testiin, eihän se ole edes varmaa että olet saanut tartunnan.
      Oireita ei tarvitse olla, mutta ei niitä antibiootteja huvin vuoksi syödä, eli ensin testataan....
      Suuri osa klamydiatartunnoistahan on oireettomia, ei se vaikuta siihen miten antibiootti puree.
      Vielä et voi mennä testiin, se mahd.tartunta ei vielä aikoihin näy testissä

    • kysymys

      Joo soitinpa tänään tk.hon ja sanoivat että ehdottamasti hakemaan lääkkeet vaikka oireita ei ole. Sen takia koska kumppanilla se on todettu.

    • äitiliini3k

      hyvä kun itse olet asiasta ottanut selvää!!! meinasin kirjoittaaki sinulle että heti lääkärin puheille, ne kyllä yleensä alottaa sen lääkityksen ehkäisynäkin... juuri tällaisissa tapauksissa kun toisella se on todettu, tsempit alottajalle jatkoon!!!

    • Ei sairas pettäjä

      Jätä se sika.

      • Imettäjäukko

        Aloittaja ei kyllä missään vaiheessa sanonut, että kumppani olisi pettänyt...


    • näinvaanOn

      Tärkein asia, riippuen paikkakunnastasi/paikkakunnaltanne molemmat, on testata tietysti sinutkin. Yhdessä menette paikalliselle sukupuolitautien poliklinikalla, edellyttäen jos sinullakin on klamydia, saatte samat antibiootit, JOITA EI KUKAAN LÄÄKÄRI KIRJOITTELE TUOSTA VAAN!! Sikäli olet saanut väärää tietoa, että "resepti kirjoitetaan ja asia on sillä siunattu" ei se niin mene..!!!!!

      Tauti on joka tapauksessa "yhdessä hankittu" vaikkakin ukkosi ehkä eri teitä, mutta yhdessä se myös hoidetaan !!!

    • kysymys

      Joo siis toinen osapuoli oli testattu ja hän oli saanut lääkkeet. Tämän jälkeen kun asia oli varmistettu niin menin myös hakemaan lääkkeet. Ihmettelin vain miksi ei tarvinnut antaa mitään näytettä,luultavasti siksi että tapahtuneesta oli kulunut vain 3vrk ja oireita ei ollut. Ihmettelen myös sitä että voiko se lääke tehota noin aikaisessa vaiheessa. Olen menossa antamaan kontrolli näytteen 1kk päästä.

      • oh hoh hoo

        "Ihmettelen myös sitä että voiko se lääke tehota noin aikaisessa vaiheessa."


        Klamydia on bakteerin aiheuttama tauti. Se että oireita ei vielä näy voi johtua ihan vaan siitä että bakteerit ei ole vielä ehtineet lisääntyä tarpeeksi montaa kertaa.
        JA KYLLÄ ne antibiootit tehoaa myös pieneen määrään bakteereja.


        Miten ihmisillä tuntuu olevan ihan perusasiat hukassa biologiasta?


    • --------------

      Hyvä että hoidit asian nopeesti pois alta. Isoista apteekeista saa myös ostettua klamydian kotitestin naiselle. Jos haluat sillä vielä testailla ennen virallista testitulosta

    • olet dorka

      Kaikkien likaisten pummien kanssa sinäkin nait.

      • likaiset rotat

        samaa mieltä


    • Jos sukupuolitautiongelmissa ensimmäinen asia on sinusta kysyä apua asiaan yleisiltä keskustelupalstoilta kuin vastaavasti mielummin soittaa sukupuolitautien poliklinikalle, niin ole hyvä ja ota vastaan epämääräisiä vastauksia.

      Vaikka näin; älä suotta mene testeihin. Kyllä taudinkuva todetaan, kun olet tartuttanut taudin muihinkin ja he ovat saaneet sen ja tautilähteeksi sen jälkeen on identifioitu sinut.

      Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, ainakin sinun tapauksessasi. ;)

    • rva 47

      Voi jumala tai joku korkeampi voima, auta näitä lapsia!
      Opettele käyttämään kondomia joka yhdynnässä ( ja muista vaihtaa kortsua, jos vaihdatte aukkoa tai partneria). Suuseksistäkin (ilman kondomia) saat suusyövän tulevaisuudessa.
      Mene heti lääkärille, melko varmasti sinullakin klamydia, joka ei aina oireile.

      • macy09

        Taitaisi puolet suomalaisista kuolla sitten suusyöpään!


    • Kaks viikkoa ja käyt kusemassa purkkiin, kestää viikon muistaakseni tulokset. Jos on, syöt lääkkeet ja venaat kk. Sit uudet kuset ja testaus.

    • 6+9

      klamydia ei välttämättä oireile ikinä, eli niitä ei kannata jäädä odottamaan. jos kumppanilla on todettu, niin järkevä lääkäri antaa reseptin ilman testejäkin, ja reseptillä lääkkeet saa apteekista ilmaiseksi. tauti lähtee gramman kerta-annoksella mysiiniä, kuukausi lääkityksen ottamisen jälkeen kontrollikoe. tiedän ihan kokemuksesta, eli älkää alkako mulle paasata mistään. tuli se kortsun käyttö opittua nuorempana kantapään kautta.

    • ggggggg

      No ei varmaan tule mieleen käyttää oman kumppanin kans kortsua jos ei oo ennenkään käytetty. Ihme sakkia täällä kun alkaavat jostain kortsuta oman kumppanin kanssa räyhäämään.....

      • Voi voi ja vielä voi

        No on kait se vähintäänkin epäilyttävää saada kumppaniltaan klamydia. Eiköhän tuo ole selvää, että pettänyt on, jos sukupuolitaudin on saanut. Ei klamydia tartu missään muualla kuin seksissä. Vai menitkä paneskelemaan ventovieraan kanssa ilman kortsua.


      • Äly hoi

        Kondomia pitäisi käyttää niin pitkään kunnes aletaan miettiä lasten hankintaa. Ei ole mitään järkeä hankkia itselleen esimerkiksi papilloomavirustartuntaa ja kohdunkaulansyöpää. Kohdunkaulansyövän voi saada jo nuorella iällä ja silloin se tarkoittaa yleensä, että ei voi enää syöpähoitojen jälkeen saada lapsia. Typerää leikkiä terveydellään.

        Myös parisuhteessa olevilla on sukupuolitauteja, joten paisuhde ei mitenkään estä sukupuolitautien tarttumista. Elämme monikulttuurisessa maassa ja moni harrastaa seksiä myös ulkomailla, mutta silti aika harva on testauttanut itseltään esimerkiksi kupan.


    • asfalsfalfblabflasf

      Klamydian itämisaika on 2-3 viikkoa, oireita ei läheskään aina edes ilmaannu. Mikäli kumppanilla jonka kanssa on suojaamattomassa yhdynnässä ollut, on todettu klamydia, lääkkeet saa suoraan. Tämän tosin taisi tulla jo selväksi ylempänä.

      Itselläni oli klamydia nelisen vuotta sitten ja kumppani jonka kanssa olin ollut ilman ehkäisyä sai kyllä lääkkeet ennen tulosten tulemista (vaikka testeissä kävikin). Ei sit kuitenkaan ollut saanut tartuntaa. Käsittääkseni yleensä nuo siis hoidetaan niin että eka testeihin ja sit lääkkeet naamaan ja sit katotaan oliko ees tullut tartunta.

      Parempihan se mahdollinen tulehdus on hoitaa ennen kun pääsee tekemään tuhojaan.

      • edelliiiinneeennnn

        Niin ja tosiaan klamydianhan on voinut saada entiseltä kumppanilta (kuten minä sain) eikä se välttämättä oireile eli ei välttämättä osaa epäillä. Mulla oli täysin oireeton. Kävin testeissä ihan vaan varmuuden vuoksi kun olin lähdössä vaihto-oppilaaksi, ettei sit siellä tule mitään ongelmia. Hyvä että kävin, epäilyksiä kun ei ollut! Tyyppi jolta klamydian sain oli ollut edellisen kerran jonkun kanssa yli puoli vuotta aiemmin ja hänellä oli siis ollut jo puoli vuotta oireettomana tämä.


      • kk
        edelliiiinneeennnn kirjoitti:

        Niin ja tosiaan klamydianhan on voinut saada entiseltä kumppanilta (kuten minä sain) eikä se välttämättä oireile eli ei välttämättä osaa epäillä. Mulla oli täysin oireeton. Kävin testeissä ihan vaan varmuuden vuoksi kun olin lähdössä vaihto-oppilaaksi, ettei sit siellä tule mitään ongelmia. Hyvä että kävin, epäilyksiä kun ei ollut! Tyyppi jolta klamydian sain oli ollut edellisen kerran jonkun kanssa yli puoli vuotta aiemmin ja hänellä oli siis ollut jo puoli vuotta oireettomana tämä.

        Olen itsekin ollut vastaavassa tilanteessa. Kävin myös varmuudenvuoksi kokeissa ja minulla todettiin klamydia. Se voi todellakin olla oireeton pitkään. Pahinta siinä on, että se voi aiheuttaa meillä naisilla lapsettomuutta. Käykää oikeasti labratesteissä jos vähääkään epäilette tartuntaa.


    • czbhxf
    • dr.pepper
    • lääkäri kandi

      olen ammatiltani lääkäri. tiedän nämä asiat koska olen niin hyvä.. sinulla on klamydia ja myös kumppanillasi sekä kondylooma mitä suuremmalla todennäköisyydellä. mistä sinun kumppanisi sai tämän irvokkaan taudin? tiedän että sen voi saada saunasta esim uimahallista. eli ei kumppanisi ole pettänyt sinua idiootti. eli ei hätää. mene käymään tohtorilla tai eläinlääkärillä. terveisin lääkäri ja oikea sellainen ja ehdottoman luotettava ja oikea.

      • Asentaja

        Minä olen ammatiltani asentaja. On sillä kumppanilla tuperkeliki aika varmasti. Olen nimittäin asentaja.


    • lol

      kalajärven valintatalo on yks hyvä mist saa

    • oiikuyolyoyioluy

      toivottavasti se ruuvasi sua vaan perseeseen

    • syylämies88

      klamydia on mitätön tauti, koska se on bakteeritartunta ja siten helposti hoidettavissa, mutta esim. visvasyylä, joka on virustartunta, saattaa pysytellä elimistössä vuosikausia, tai hyvässä lykyssä ei parane koskaan. turha siis tuosta on alkaa edes mitään numeroa tekemään.

      • Äly hoi

        Klamydia aiheuttaa lapsettomuutta, joten mikään viaton tauti se ei ole. Sitten on turha itkeä lapsettomuutta, jos ei välitä terveydestään.


      • Lasi Kukko

        Oho! Vai mitätön tauti? Sain itse klamydian myötä todella ikävän, jatkuvasti uusiutuvan prostatiitin. On kuin lasisirpaleiden päällä istuisi. Talvet ovat pahimmat ja jopa pieni veto kesäisinkin laukaisee kivuliaan prosessin. Tämä ongelma muistuttaa jatakuvasti siitä, miten ikävä juttu on hyvin hoidettukin klamydia. En suosittele.


    • ei ihan kivuton tauti oo..meni nuorna niin pahaks,et oli vaikee jo hengittääkin...ja kipee oli..silti onneksi sain vielä 3 lasta lisää!!!!Käyttäkää kortsuja..!!vieraissa suhteissa siis

    • m

      En ole voinut saaha sitä. Eikö sen saa jos on sukupuoli yhdynnässä? Ja ko en oo ollut vuojen -99 jälkeen joilloin sattu mun onnettomuus!

    • aatu 0n nahka

      Vedät ne lääkkeet naamaas ja oot hiljaa ni kyllä ses siitä.

    • Do ctor

      Otitko suihin ja harrastitteko anaalia ?
      Näytä myös ne reiät lääkärille!

    • Lääkäri

      Tuliko klamydia eläimeltä vai ihmiseltä? Jos se tuli eläimeltä niin suosittelen heti menemään lääkärin klinikalle, koska siitä on olemassa todella vaarallinen virus peräinen versio. Virus peräinen klamydia voi aiheuttaa kohdunkaulan syöpää 95% varmuudella joten oikea lääkitys on hyvin tärkeää. Jos se tuli tuli ihmiseltä suosittelisen odottamaan viikon kotona ja oireiden ilmaantumisen jälkeen menemään lääkärille. Jos ei oireita ilmannu niin nou hätä, mutta elä harrasta ennen sitä kenenkään kanssa seksiä tai siis harrastat niin käytä kondomia.

    • TOHTORI623

      sinulla saattaa olla vesikauhuinnen mäyrä.,

    • Main got

      Ei..Ei osaa ksoak jos on suo viisaampi niin tommosta ei tarvi kelata.
      Kyllähän sää nyt kumia käytit /vaadit käyttään.
      Ja näin ollen sunkaan ei tarvi kelata.

    • TohtoriTsykerö

      www.testaaitse.fi voit ostaa testin kotiisi, sama testi kuin mitä terkkarissa tehdään. Klamydian itämisaika on 1-3 vk. Klamydia on usein oireeton, mutta salakavala tauti aiheuttaen mm. lapsettomuutta. Vaikka olet oireeton, olet tartuttava.

    • Klara

      Voi ny herranjesta mitä tekstiä täälä on!! Aikuistukaa ihmiset. -_-

      • Klara

        Niin ja! SAMANTEIN LÄÄKÄRIIN JA TESTEIHIN!!!!!!


    • Monnu

      hmm.. kondomi vois olla hyvä asia :D

    • antti sorsa

      Hey, I've just received a free Minecraft Giftcode!
      You can get one too!

      >> minecraftcodes.me

    • Upongo

      Itse sairastin moista kun kävin maksullisissa ulkomailla.

      Mies Mikkolasta.

    • lättähäntämajava

      Rabies :OO

    • XXXX

      Vetäkää toisianne kannikoihi.

    • 69anssi
    • hh88-ss

      itsellänikin on terska

    • suomikiller

      Tartunnan leviämistä ei voi estää. sinulla on elinaikaa noin 2 päivää

    • hyppykuppa

      Lääkkeillä voit elää jopa 1 viikon. Hanki ne lääkkeet! HETI!!!

      • Olen hetero

        Anaalisen Intohimon Dramaattinen Seuraus = Aina Ilman Daamin Seuraa = AIDS


    • 5+6=?

      Opettele käyttämään kondomia, se ei ole vaikeaa.

    • 12-21 vuotias

      Siis hei oikeesti miks te räyhäätte kondomista jos on harrastanut oman miehensä kanssa seksiä jos ei ole ennenkään käyttänyt??? Ja odota jonkin aikaa ja mene sitten testeihin :DD Toivottavasti sinulle ei ole sitä tarttunut :33

    • johan auttoi

      mene eläinlääkäriin. se ottaa röntgenkuvan sun alapäästä ni saat heti tietää onko suu vai sorkkatauti kokemusta on

    • htsrhwrjwrjrsjtsrj

      pippeli

    • Minulla on kokemuksia klamydiasta, se lähtee pois kun hoitaa sitä kunnolla< ja 69 on parasta!!!

    • kuppis 69

      anaali seksi paras seksi

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      364
      3222
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      143
      1229
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1167
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      138
      1007
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      816
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      727
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      689
    Aihe