Kasvattelen hiukan vaihtelevalla menestyksellä kasvihuoneessani yrttejä, ja kyselisin hiukan niiden säilönnästä ja käytöstä. Eli lajit ovat seuraavat:
-persilja (tavallinen ja sileälehtinen)
-salvia
-punainen basilika (kasvaa aika kehnosti ja joku tuholainen taitaa nakerrella lehtiä...)
-timjami
-meirami
-viherminttu (kasvaa ihan valtavaa vauhtia!)
-ruohosipuli (ei oikein kasva, olisiko vinkkejä miten saisi puskan rehevöitymään?)
-sitruunamelissa
Eli miten säilöisitte nämä? Niin, ja tärkeä kysymys: Milloin kustakin yrtistä korjataan sato? Sitruunamelissaa ja persiljoita ja ruohosipulia olen käyttänyt nyt pitkin kesää mutta mm. mintusta muistelen kuulleeni että se korjattaisiin ennen kukintaa...? Yrtit ei vielä tässä vaiheessa maistu oikein miltään, varsinkin minttu on tosi mauton ja tuoksuton, tilanne varmaan muuttuu kun kasvavat?
Sadonkorjuu&säilöminen
Salvia
0
314
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854890- 1902278
- 371908
- 1331879
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj231618- 751582
- 1781530
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161421Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3401185- 351136