Kurkkukipu!

ertryuiopååoiuytr

Kuuluuko todella kova kurkkukipu koivun siitepölyallergiaan? Eilen illalla about tunnin istuin koneella ja sinä aikana kurkku kipeyty helvetin kipeeks. Nyt aamulla tää on todella kipee ja en viiti puhuu sanaakaan ku sattuu niin paljo.

En muista et ois koskaan ollu tälläsiä allergiaoireita, ne on aina ollu sellasta nenän vuotamista, aivastelua, nenän tukkoisuutta ja silmien kutinaa. Nytki noi muut oireet on ehkä harvinaisen lieviä, lähes olemattomia tällä hetkellä.

Vai onkohan sittenki kyseessä joku virustauti? Heinixiä oon käyttäny jo monta viikkoa päivittäin. Samanlainen tilanne tapahtu joku päälle viikko sitte, mut vähän lievempänä. Eli kurkku yhtäkkiä kipeyty. Sillon tais mennä päivässä tai kahdessa ohi.

7

1798

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdgfdshgjhgf

      Nyt on noussu kuume myös! 37,9 näytti mittari! Kurkku edelleen helvetin kipeä! Tuo suht vähäinen räkä mikä nenästä tulee taitaa olla kirkasta, mut tuolta nielusta kun sain niistettyä kunnon klimpit niin se oli keltasta. Eli virus vai allergia?

    • qwertasdf431

      Mulla ainakin kuuluu allergiaan silmien punoitus, kutina, ja särky; aivastelu, yskä liman erittyminen, kurkkukipu, korvasärky ja kutina. Kerran on tullut pientä lämpöäkin. Voimia sulle! Tosin voihan tuo olla joku tautikin. Vähän paha sanoa kun ei ole kuin omat kokemukset taustalla.

    • heikki o. w.

      HEI ertryuiopååoiuytr ja muut!

      Lähdin googlaamaan apua tuohon kurkkukipuun mistä täällä kesustellaan. Mulla alkoi viime viikolla keskiviikkona tuo liman ja rään kertymineen nenään ja meleletön niistokausi niin että nenä vuoti useaan otteeseen niistämisen runsauden takia.

      Sitten muutaman päivän tuulixin syömisen jälkeen tilanne tuntui vähän tasaantuvan rään suhteen, mutta silmien kutitus ja aivastelu alkoivat vaivata. Onneksi tuli taivaalta sen verran vettä että tuntui että ilma oli parempi hengittää. Samaan aikaan lähti kuitenkin ääni ja kurkkukipu tuli. No se meni ohi alkuviikosta, mutta tänään aamulla on taas sama juttu! ÄÄNI on painoksissa ja sattuu kun puhuu tms.!!!

      Milloin tää koivukausi on ohi!!!!!

      Terveisiä tampereelta!



      koivu, koivun siitepöly, tuulix, heinix, telfast,

    • ap

      Joo eli näyttäs siltä et tää on siitepölystä johtuvaa. Ihan uskomattoman pahat oireet kyllä siitepölyallergiaks. Torstaina kurkku oli enää vähän kipeä, mutta nuhaa oli kyllä jonku verran. Perjantaina kun oli sateinen päivä päätin käydä autolla nopeesti kaupassa. Reissun jälkeen kurkku meni karheeks ja paheni sitten iltaa myöten. Nyt lauantaina kurkku on taas kipeä, joten tuskin tää on mitään normiflunssaa vaan ihan siitepölyallergiaa.

      Tää tarkottas sitä, että koko keväänä en voi ulos mennä ilman, että saan sellasia oireita että tekis mieli hirttäytyä. Ei jumalauta.... Harrastan jalkapalloa, käyn salilla ja lukiossa ja kaikki näyttäs nyt menevän ihan päin persettä tän saatanan allergian takia. Pakko kai yrittää hankkia lääkäriltä vahvempia lääkkeitä tähän allergiaan.

    • yksi astmaatikko

      Allergiahan altistaa tulehduksille, eli voi olla, että sinulla on sekä allergia että joku virus yhtä aikaa. Minulla on monesti ongelmia erottaa, kummasta on kyse: onko lievää flunssaa vai pahaa allergiaa. Oireena minulla kun on nimenomaan kurkkukipu, limainen yskä ja väsymys, joskus vähän lämpöäkin. Toivotaan, että tämä koivukausi loppuu pian!

    • kurkkuburggu

      Mullakin iski kurkkukipu. Ja just kun näytti siltä, että koivun kukinta olis helpottamassa... Grr. Nyt vaan väsyttää ja sattuu kurkkuun, ihan tukossa. Tulis kunnon sateet ja huuhtelis noi siitepölyt pois!

    • täällä kipiä kurkku

      sama täällä jaoka ainoa kevät kasä kun koivuaika tulee,niin poden poskiontelutulehduksen antibiootiokuurilla.sunnuntai-iltana alkoi lämpimän päivän päätteeksi sattumaan vasempaan nieluun kauheasti,aamulla en voinu niellä ,puhua.soitin terveyskeskukseen ,kehoittivat katsomaan keskiviikkoon,tänään ei tunnut mitään,eilen vielä karkea ja aristusta.mutta olen käyttänyt ahkeraan sarvikuonoa iltaisin ja nyt aamuisinkin,kostuttaa limakalvot onteloidta ja putsaa pahimmat pölyt,ja korvat ei ole tukkoiset tai nenä.lisäksi käytän avomys-nenäsuihketta aamuisin säännöllisesti-toistaiseksi selvitty! otin muuten kipeään kurkkuun ibumaxia tabletin parina yönä ja se helpotti myös.katsellaan .t allergikko

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4066
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2169
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1664
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1487
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1448
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1360
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1248
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1164
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1099
    10. 22
      1066
    Aihe