Ovatko nykynuoret hemmoteltuja materialisteja ?

agnroos

Olen koulumme väittelykilpailussa ja kohdalleni osui aihe "Nykynuoret on hemmoteltuja materialisteja". Onko teidän mielestänne tämä väite totta vai ei ? Mielipiteitä, vastaan ja puolesta, kiitoksia paljon :)

18

2106

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 34234234324234232

      Jokainen on yksilö.

    • 665

      ei.

    • Rasserulles

      Munkkiniemessä ja Kusisaaressa asuvista puolet ovat hemmoteltuja materialisteja.

    • oma mielipiteeni

      Nykynuoriso on muuttunut viime aikoina merkittävästi ja pahempaan suuntaan! Olen kuunnellut vanhemman väen puheita, ja näistä huomaan, että ennen vanhaan on ollut parempi nykynuorison elämä kuin nyt, ennen tehtiin töitä, jotka veivät typerät lapsellisuudet mennessään, mutta nykyään vaaditaan kaikkea: kovistellaan ja huudellaan jopa tuntemattomille, levitetään juoruja, haukutaan muita pystyyn, jotta olisit kova, sinun täytyy polttaa tai omistaa vähintään jotkut merkkivaatteet! Sitten tälläinen seksuaalinen ahdistelu on yleistynyt selvästi! Myös puututaan tiukasti toisten elämään, joka ei takuulla kuulu heille! En pidä nykynuorista ollenkaan, kun olen joutunut kärsimään edellämainituista! Persettä täynnä olevaa paskaväkeä voivat sitten nykyään olla ja vaativatkin kaikkea!

      • puffeli

        Miksi yleistät?


    • Ichblitzkrieg

      Kaikki on heikkoja materialisteja tyhmiä jonneja!

    • En halua leveillä

      Minä myönnän ja olen jo pitkään ollut sitä mieltä että ainakin itse olen todella hemmoteltu, vanhemmillani on todella hyvin menestyväö yritys! Eikä meillä ole ollut koskaan rahasta tiukkaa, iso talo , uima-allas , mopoauto , oma mökki saari.. Välillä tuntuu että en ole koskaan saanut elää "normaalia" elämää ja siitä olen pienestä pitäen haaveillut. En ole kertaakaan haravoinnut , leikannut nurmikkoa , istuttanut kukkia koska meillä on puutarhuri, en myöskään ole siivonnut (imuroinut) koska meillä on siivooja! Moni nuori haluaisi elää "porvarina" rikkaasta perheestä tulevana, mutta minun mielestä siinä ei ole mitään hyvää, kaikki myös luulevat että rikkailla lapsilla on hyvä perhe ja kaikki hyvin , ei se aina ole noin itse olen joutunut kokemaan tai saanut nähdä ystäväni perheessä paljon väkivaltaa ja huumeita, he ovat kanssa hyvässä taloudellisessa tilanteessa. En ole koskaan koulussa leveillyt rahalla tai moottiriveneellä , yksityiskoneilla koska en näe siinä mitään järkeä! ELI NORMAALI EI MATERIALISMI ELÄMÄ KUNNIAAN !

      • Ootko vittu tosissas?!?!

        Voi vittu miten rankkaa sulla varmaan on!!! Koita kestää!! -.-


    • ....................

      Melkeinpä kaikki on, valitettavasti ): itse en ole, ansaitsen itse rahani tekemällä srk:lle töitä ja kuukausirahaakaan ei tipu ellen tee tiettyjä asioita päivän aikana.

    • jujoeej

      5e viikossa viikkorahaa ja joululahjoja ei ollenkaan, synttärilahjoja 50-100 e edestä ja teen jokapäivä kotityöt, mm. pyykit, tiskit, roskapussit, nurmikon leikkuu kerran viikossa tai 2 viikossa. Jos haluan lisätienestejä nii pesen auton tai teen jtn. esim. siivoan. Mutta kaveri sai lahjaksi jonku ihime huawei puhelimen, läppärin, mopokortin, mopon, kameran ja jtn muuta paskaa en ny muista kaikkea mitä se saikaan ja toisella kaverilla jtn 10000 e tilillä eli kyllä minun kaverit ainaki on ylihemmoteltuja paskoja.

    • nykynuorisosta

      vittu nää nykynuoret ihan lellittyjä pikkupaskoja! ihan ärsyttävää kun kaikkien vaatteiden pitää olla niin tarkkaan valittuja merkkivaatteita! huutelevat tuntemattomille kaduilla, kovistelevat yms. eivät todellakaan osaa kunnioittaa muita ja aina kaiken muodin perässä. eivät tee kotitöitä tai kuuntele vanhempiansa. ja nämä kaikki lyhenteet tms. vaikka joku mutsi tai faija! vieläkun näkee 9 vuotiaitakin ulkona juomassa energiajuomaa ja sen semmoista. nuoret polttaa, juo alkoholia ja käyttävät huumeita.. mihin tää maailma on menossa!! ja siis en todellakaan tarkoita kaikkia nuoria! päinvastoin arvostan niitä jotka eivät tee mitään pahaa ja osaa arvostaa muita! olen puhunut:)

      • Juuri näin.


      • 28vjätkä

        Ja ihanku nuoret ei ois enne hölmöilly? paska puhetta sanon minä. Kyllä mäkin teininä kavereitten kanssa perseiltiin, vedettiin röökiä ja kaljaa nii paljo ku kerkes kesäsin jossain rannalla.


      • EsupsTill21.12
        28vjätkä kirjoitti:

        Ja ihanku nuoret ei ois enne hölmöilly? paska puhetta sanon minä. Kyllä mäkin teininä kavereitten kanssa perseiltiin, vedettiin röökiä ja kaljaa nii paljo ku kerkes kesäsin jossain rannalla.

        Huomaa että siellä lapsuudessa meni jotain vikaan, jos kasvoit niin tyhmäksi, että uskot kolmekymppisen olevan vielä nuori.


    • En tuosta väitteestä tiedä, mutta mielesäni nykynuoret ja lapset eivät omaa minkäänlaisia käytöstapoja ja käyttäytyvät asiattomasti.

      Huumeet ja alkoholi nyt on oma päätös ja niitä on aina esiintynyt, mutta helvetin ärsyttävää turhaa vittuilua ja muiden asioihin puuttumista ei.

      Onkohan väki tyhmentynyt? Todennäköisesti ei, mutta jonnet pitäisi kouluttaa tavoille.

      • EsupsTill21.12

        Ei jonneille kuulu opettaa mitään. Silloin tällöin hauska videon pätkä näistä nykynuorista löytää tiensä YouTubeen. Ketä katsellessa sitten voi tuntea ylemmyyden tunnetta, jos jonnet oppii käyttäytymään?


      • Wonders

        Katsotaan, ketä kohtaan koet ylemmyyden tunnetta sitten, kun kouluttamaton paskasakki johtaa koko talouden romahtamiseen.


    • Wonders

      Kyllä on. Syynä tähän piileepi kapitalistisessa yhteiskunnassa, jossa ihannoidaan niitä, jotka haalivat omaisuutta ja menestyvät ajatellen omaa parastaan (vaikka ulospäin saatetaankin vaikuttaa kovin huomaavaisilta ja hyvätahtoisilta, mutta retoriikka on asia erikseen).

      Onhan se ymmärrettävää, että kun heti syntymästä rakkautta ilmaistaan antamalla omaisuutta ja turhautumista ottamalla omaisuutta pois, materialismi jää pysyväksi arvoksi yksilön päähän, jolloin kaiken myös kuvitellaan perustuvan rahaan ja tavaroihin. Hemmottelu liittyy taas lähinnä siihen, että Suomessa on (toistaiseksi) rahaa ja loppujen lopuksi, kumpi on helpompaa - käyttää aikaa ja vaivaa siihen, että lapsi on iloinen vai käydä kaupassa hakemassa sille joku kiva tavara, jolloin lapsen voi muuten laiminlyödä ja silti kuvitella olevansa hyvä vanhempi?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1857
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1553
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1243
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1134
    Aihe