Mitä itsehoitoja refluksitautiin/palleatyrään olette keksineet?

13 + 4

Odottelen pääsyä läheteellä gastroskopiaan, joka minulle on tehty jo muutaman kerran aikaisemmin. Todettu ainoastaan palleatyrä.

Viimeiset 2 vuotta vatsavaivat ovat olleet melko paljon jo elämää rajoittavia ja alan olla todella uupunut. Happosalpaajat ovat olleet tehokkaassa käytössä seuraavalla kokemuksella:

Omeprazon --> koko suolisto tulehtui ja vatsavaivat pahenivat
Somac --> ei juuri mitään hyötyä
Losec --> tuntuu auttavan vähän, mutta ei poista vaivaa, vaikka syönyt kuurimaisesti jo viikkoja

Olen yrittänyt noudattaa ruokavaliota: kaurapuuroa, kasviskeittoa yms. Välttäen mm. kahvia, mustaa teetä, omenaa muita hedelmiä, suklaata. Yritän nukkua kohoasennossa.

Itsehoitona olen käyttänyt myös seuraavia:

yrttitee (nokkos, siankärsämö, kamomilla, kehäkukka - sekoitus)
Silicea-piigeeli
Gaviscon-oraaliliuos
Monizym-entsyymi

Aikaisemmin sain vatsani kuntoon noudattaen näitä ohjeita, mutta nyt oireet ovat pahentuneet, joten tähystys ja ultraäänitutkimus on tarpeen. Jos nyt ei mitään vakavampaa todeta, olen valmis tekemään miltei mitä vain, jotta saan nämä oireet pois.

ELI KERRO IHMEESSÄ JOS OLET LÖYTÄNYT JONKIN HYVÄN JA TOIMIVAN KEINON!

Olen miettinyt auttaisiko ruokavalion lisäksi myös akupunktio, homeopatia, kiropraktikon käsittely (kuulemma auttaa myös vatsavaivoihin), otsoni-hoito.
Kalliiksi tulee, mutta en vain enää jaksa tätä jatkuvaa polttoa, tuntuu kuin kuin koko vatsa ja selkä olisi tulessa ja joku kaataa suolahappoa avohaavoihin.

Uutena vaivana olen saanut nesteen kertymisen, jota ei ole aikaisemmin ollut. En nauti mitenkään erityisen paljon suolaisia ruokia. Epäilen, että oire saattaa olla happosalpaajan sivuvaikutusta.

8

3087

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13 + 4

Unohdin mainita, että käytän myös Lepicol-jauhetta sekä maitohappobakteereita.

• 29

"olen valmis tekemään miltei mitä vain, jotta saan nämä oireet pois.

ELI KERRO IHMEESSÄ JOS OLET LÖYTÄNYT JONKIN HYVÄN JA TOIMIVAN KEINON!"

Vastaukseni: Nexium ja Gaviscon yhdessä säännöllisesti

• slkdalkds

Kiropraktikkoa ehkä kannattaisi ainakin kokeilla. Ei siinä muuta menetä kuin rahaa, hyvässä tapauksessa se voi auttaakin.

Mulla on aina tuore (n. puoli vuotta) vaiva, eikä hirveän pahoja oireita (ei kipuja, mutta kurkussa on oireilua ja tunnen miten ruoka nousee ylös). Somacia syön, mutta välillä tuntuu että se jopa pahentaa oloa. Tähystyksessä ei näkynyt muuta kuin lievä ruokatorven tulehdus, johon nyt syönkin sitä Somacia. Kävin tuossa kiropraktikollakin pari päivää sitten, ihan selän kivun takia mutta saas nähdä voisiko se auttaa tuohon refluksiinkin.

• G Plus

Minulla on ollut vuosien mittaan ensin lieviä vatsakatarriin viittavia ongelmia ja nyt tänä vuonna ihan helvetilliset kivut ylävatsassa. Pahimmillaan tuntui siltä, että koko kroppaa särki. Tähystykseen olen menossa.

Söin happosalpaajia ja useita eri valmisteita kokeilleena Nexium oli mielestäni paras. Olen kokeillut myös muita apteekin ja luotaistuotekaupan valmisteita.

Juuri kun ajattelin, että tästä kierteestä ei selviä millään, minulle avun toi Gastronel ja Lepicol-jauhe. Vatsakipu helpotti jo heti ensimmäisenä päivänä, kun olin ottanut G:ia. Olin ollut hyvin skeptinen tätä tuotetta kohtaan ja jättänyt sen ostamatta. Kokeilin jättää happosalpaajan pois ja nyt olen ollut viikon ilman sitä. Minulle siis auttoivat Gastronel ja Lepicol, mutta se ei silti tarkoita, että kaikki muutkin saisivat siitä avun. Kannattaa kuitenkin kokeilla.

Tuo kiropraktikon käynti minua myös kiinnostaa, sillä olen huomannut, että rintarankani on jumissa. Manipulaatio voisi siis olla hyödyksi, sitä kannattaa kokeilla.

• HerberttiP

SUOLISTOVAIVAT
        Keho on sekä fyysinen että henkinen kokonaisuus, siis myös mieli. Usein vaivaa hoidetaan vain peittämällä oireita. Tällöin itse syy jää hoitamatta ja aiheutetaan riippuvuus ns. ”lääkkeisiin”! On tärkeämpää lukea kehoa henkilön oireista, jolloin hoidon voi kohdistaa kehon häiriöihin. Usein niitä voi aiheuttaa ympäristö, säteily- ja sähkökentät ym. tekijät.
        Yksi tärkeimpiä kehon toiminnan ohjauksia on hermotus, jossa sähköisellä varauksella ’ladattu’ viestitys eri aivoista kulkee kehon eri osiin, kuten lihaksiin, keuhkoihin, sydämeen, maksaan, munuaisiin, rauhasiin ja tietysti myös vatsaan sekä suolistoon. Kun tämä viestitys takkuaa, ilmenee mm. lihaksissa suonenvetoa, sydämen rytmihäiriöitä, umpieriterauhasten kohdalla hormonaalisia häiriöitä, kuten väsymystä, unettomuutta, keskittymisvaikeuksia, kuukautis- tai vaihdevuosivaivoja jne… Vatsan ja suoliston kohdalla hermotuksen häiriöt sekoittavat niiden tärkeät liikkeet eli peristaltiikan. Se ilmenee mahalaukun liika- tai vajaa happoisuutena, närästyksenä, refluksi-tautina, ruoka-allergioina, ohutsuolen vajaatoimintana (mm. laktoosi-intoleranssi), laiska tai ylivilkas paksusuoli (ummetus tai ripulointi, krooninen paksunsuolen tulehdus, hiivaongelmat jne).

Vatsa- ja suolisto-oireet ovat lanne- ja häntänikamavaivoja, siis selkävaivoja! Niiden hoitopaikkoja eli vastealueita on koko kehon alueella päästä jalkateriin. Pelkkä selän alueen käsittely voi helpottaa hetkeksi, mutta voi myös ärsyttää. On tärkeäpää hoitaa kokonaisuutta, jolloin aivot kehon, vatsan sekä suoliston tärkeänä ohjaajana saadaan stimuloitua hoitamaan tehtäväänsä tässäkin roolissaan. Hoidetaan myös ”päänvikaa”!

Olen hermoratakäsittelijänä, noin 15 vuoden aikana, hoitanut monia, monia, monia vatsa- ja suolistovaivaisia. Usein he tulevat hoitoon aivan muun vaivan johdattamana. Käsittelen aina kehoa lukien. Vastealueilla tulee monia tuntemuksia ja asiakkaan kanssa keskustelemalla avoimesti hoidon aikana saamme puolin ja toisin toimivan kokonaisuuden. Tuskaa ei saa tuottaa. Se vie jännitykseen ja lukittaa alitajunnan, keho ei ota hoitoa vastaan. Rentoutunut keho ottaa hoidon vastaan ja Hoito toimii!

Tänäänkin käsittelin alle 20-v miehen, joka oli kärsinyt 2 vuotta ajoittain erittäin kivuliasta, kroonista paksunsuolentulehdusta jopa jatkuvasti verta ripuloivassa ulosteessa. Lääkekuureja ollut noin 6-7 kuuria vuodessa. Eka kerran käsittelin maaliskuulla. Vatsa ja suolisto rauhoittui. Tämä oli 4. käsittely. Olotilan tuloksellisuuden huomioiden seuraava noin kuukauden kuluttua. - Kehon itsehoito stimuloidaan tasapainoon. Näin SE on tarkoitettu!

Meitä kokonaishermoratakäsittelijöitä löytyy www.hermoratahieronnanmestarit.fi -sivuilta. Voit kyllä soittaakin, niin voin kertoa lisää, 0400-972 191.
        Ps. Syö pääruoka aina ensin! Älä neutraloi mahahappoja salaateilla! - Mahahappoja tarvitaan valkuaisaineiden ja rasvojen käsittelyssä. Salaatit lopuksi ja hyvin pureskellen. Silloin voit nauttia myös kasvisten mausta. Sylki, sen amylaasientsyymi, on tärkeä kasvistärkkelyksen hajoituksessa, jotta kasvikset imeytyvät ohutsuolessa kehon hyödynnettäväksi. Hotkaistuna kasvikset ei hajoa kehon hyödynnettäväksi, vaan seilaavat paksusuoleen. Siellä ne ei enää imeydy, vaan mätänee ja muodostuvat sokerit ruokkivat hiivoja. Seuraus on hiivaongelmat suolistossa, suussa, elimissä, jopa jaloissa. Oikein toimiva paksusuoli on tärkeä suolistobakteerien tuottaja, myös kehon omien valmistamiensa ns. antibioottien, K- ja B12-vitamiinin tuottaja. – Siis pureksi ruoka kunnolla, niin et piereksi hyvää tavaraa hajuhaittoina ympäristöön. KOKEILE, näet ruokailujärjestyksen muutoksen vaikutuksen jopa samana päivänä! Tästä puhui Paula Heinonenkin jo 5 vuotta sitten. Mie huomasin tämän jo 1990-luvulla, kun salaatteja ruvettiin ’tyrkyttään’ pääruuan korvikkeeksi ensin syötäväksi. Tämä johtaa verensokerin heilahduksiin, lihavuuden kasvuun, rasittaa haimaa ja lisää diabeetestä! Diabetes on räjähdysmäisesti lisääntynyt maailmanlaajuisesti 1990-luvulta alkaen!

Aitoa Terveyttä Kaikille, myös Vatsa- ja Suolistovaivaisille!

• JT

Itselleni on ollut suuri apu pellavansiemenistä.Päivän annoksen saan kun laitan kattilaan puolilitraa vettä jonka kiehautan.Lisään 2-3 dl pellavansiemeniä ja annan kiehua n. 1min. Siivilöin siemenet pois ja annan nesteen jäähtyä.Tämän liman otan puoliksi aamuin illoin ja jos vaivat kovat myös päivällä. Vaatii silloin isomman keitoksen.Minulla tämä on auttanut.

• Vagus

Palleatyrä ja refluksi kaiken takana. Happolääkkeiden käytt pahentaa oireita monesti kun melkein kaikki ruoka alkaa käymään mahassa tuottaa mahan paineen kasvun ja tyrä pahenee paineesta jopa painaa keuhkoihin ja aiheuttaa sydämen sykkeeseen oireita hapot pääse vaikuttamaan vagushermon heijastevaikutuksen kautta päähän poskiin korviin selkään ym kyseinen hermo käskyttää monia sisäelimiä saa jopa sydämessä olevat valtimot supistumaan ja aiheuttaa jopa iskemään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      243
      4629
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      76
      3065
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2473
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1777
    5. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      28
      1753
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      80
      1456
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1285
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      965
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      948
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe