Pölyrätti

Käväisin lukemassa viiskuntalehteä jossa aiheesta oli juttu.sSiellä kemisti Suistamo on kouluttanut siivousalan ammatilaisia ja näkee, että tuo meillä usein käytössä oleva pöytärätti ei tuo hyvää puhdistulosta ja jopa ruokapöydän pinnoilla on enemän bakteereita kuin tiskipöydässä.
Hän peräänkuuluttaa mikrokuituista jopa pestävää "rättiä" eli kun koulut esim ovat saaneet homekoulutn leiman niin on nähty ,että kunnollisella oieis suoritetulla ölyjen pyyhinnällä on saatu tuo nimi pois, eli pöly sitoo homeita!
Varmaan niinkin on mutta vaikka kuinka pyyhkisi olen kyllä sitä mieltä ,että homekorjaus pitää suorittaa mutta jokainen tietää sen, että jotkut ruokatarvikkeet homehtuvat hyvin nopeasti ja ei auta pyyhkiminen enää vaan heittäminen pois eli tuo ongelman lähde.
Mutta tuleeko tupaan sitten noita sokerimuurahaisia sekin on merkki kosteudesta rakenteissa
Nytt tuulettamaan rakennusten alapohjia.
Vitsi.... ja äiti koittaa tuulettaa, sama se haisoo se MK

19

426

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • routa vuan.

Yksin kertaista talot on termospulloja ja muovit kaiken pahan alku
      tämä nyky rak, tekniikka kone ilmastointineen kyllä bakteerit pesii
      ja hometta riittää

• sama.

Miisäs K-Joseppi ?

• pijoloki

Vai sokerimuurahais asiantuntija. Silloin kun sokerimuurahaisia alkaa tuvassa pyöriä, se on ainoostaan merkki siitä, että niillä on pesä kävelymatkan päässä.
      jollekkin ois hyvä tunkee siivousrättiä sinne nenän alle, ääntä kohti.
      ja on sitten turha vastaan väkyttää, oon sen verran korkeasti koulutettu 18;n eri ammattiin.

• sokerimuurahaisia voi houkuttaa laittamalla banaaninkuori kulkureitille päiväksi ja sitten viemalla muurahaiset banaaninkuoressa kompostiin.myöskin sieneen voi sirotella sokeria ja sama menetelmä
      Muurahaiset muuten puutarhassa on hyväksi jopa tuholaisten torjujina.
      Sokeritoukat ilmestyvät vesijohtojen läheisyyteeb jopa tuuletuskanaviin ja sähköjohtoja varten tehtyihin putkiin muurahaisten torjuntaan tarkoitettu myrkky tepsii..
      Kärpäsiä voi torjua,ettei ne tule sisään kun ikkunalla on basilikaa tai tomaatintaimia
      Hyttyset eivät viihdy sisätiloissa kun huoneissa on neilikkaöljyä avoimissa pikku pulloissa.
      Yksittäisiä hiiriä voi karkottaa piparminttu ja kamomillasauniokimppuja mutta toisinaa hiirenloukku on tarpeen.

Minulle ei ollut mitenkään yllätys jonkun kirjoittajan tuskastuminen ja törkeily kohtaani pijoloki
      Lähde kotikonstit parhaat konstit terveisin markku

• pijo loki

Houkuttele omaan mökkiisi noilla konsteilla noita muurahaisia. Pistä vaikka lehmänraato puutarhaasi, niin saat sinne karhunkin ruokailemaan.
        Paras keino pitää muurahaiset ja muut nilviäiset poissa asunnosta on siisteys. Ruuanmuruset ne noita murkkuja houkuttelee,
        Samanen ilmiöhän on tuolla kepujen puoluejohdossa. Jos jossakin on vahtimaton rahakirstu, niin johan käy kepujen keskellä kuhina. Viittaan vaikka tuonne Ray:n. ja sitä kautta Nuorisosäätiöön.

• numero uuno

Juuri ostin tomaatintaimia. Aikoinaan missä asuin, muurahaiset kävelivät sisään kuin sotilaat hyökkäykseen, Kaikki maailman poppakonstit olevinaan käytin niiden karkoittamiseen niin ei ja ei. Syy selvisi aikanaan. Reilu putkivuoto ja lattian alusta sellaisessa kunnossa ettei tosi. Muurahaiset hävisi remontin myötä. Nyt lähden istuttamaan raparperin taimia. Laitan kahvinperskan ja tuhkan sekoitusta mukaan lannoitteeksi.

• Kiitos numero uuno sinä ole tietoinen asioista mitä kosteus saa aikaan. Vaikka piloki nuolisit paivittain lattiasi jospa se antaisi sinullekin hieman vastustuskykyä tuo turha vouhkaaminen ja syyttely kohtaani on hieman jo naurettavaa. Markku

• pijo loki

Korpinen haloo. minut on sentään koulutettu oikessa koulussa. Laitas piruttaas tänne ne koulutodistuksesi, joita olet niin kehunut. Ihan linkiksi. Ja tää on sitten varsin totinen pyyntö.
      Kuhan oot laittanut kolme jäljennöstä , niin mie laitan kuusi,,,, aika reilua. Eläkä luistele.Ja nimet sitten näkyy.

• Olen aikanaan koulutettu ja jopa saanut ammatilliset todistukset ja mikä minä olen sinulle vastaanaan,en ole hakeutumassa uusiin tehtäviin.
      On kuitenkin niin, että monessa olen ollut mukana ja myös opettanut eri oppilaitoksissa saamaani oppia esim kansalaisopistossa ja ammattioppilitoksessa esin sairaanhoitajakoulu työsuojelua ja tyoehtosopimuspolitiikkaa.
      Sekä saanut hengitysyhdistyksessä koulutusta sisäilma.asioihin ja sillä perusteella myös toimin aktiivisesti jopa eri yhdistyksissä puhumalla aiheesta ja muistanet myös sen, että kulttuurikeskus remontoitiin ja siitä homeasiasta myös kirjelmöin ja kirjoitin aiheesta terveisin markku

• numero uuno

No ohhoh. Vai vielä kolutodistukset. Ei sentään tarvita suosituksia, että "saa" kirjoittaa tänne. Salli mun nauraa.

• sivupersoona

Pitipä TAAS sattua. Samalla kellon lyömällä ilmaantuu uuno tälle saitille. Eikäs muuten ollut eka kerta. Kenenkähän tässä olisi syytä nauraa.

• Mulla ainakin on naama kymmentäville kaksi jos sulla suupielet nyt sattuisi olemaan asian vuoksi kahtakymmentä vaille neljä sivupersoonalla on huolet voi kauhiiaa paikkaa otan osaa Markku

• numero uuno

On juu yhteensattumien summa, mutta enpä katsonut kellon aikoja. Yritän parantaa tapani ja vältän kirjoittamista M.K jälkeen, ettei sulla reppanalla mene plasmat sekaisin.

• seli seli seli

Joo joo seli seli. Vaiha vaan nikeä useammin niin säilyy katu-uskottavuus. Jos jollakin on pasmat sekaisin niin tsiikaa peiliin.

• numero uuno

Oot söde !

• Voi Kristus sanoo pohojalaane nyt kävin hieman eniron sivulla mutta olinpa pikkupojan kanssa pyöräilemässä.
        En vaan tunne noita nimimerkkiä henkilökohtaisesti, mutta ainakin toimin tässä omalla nimellä ja vastaan huutoihini Markku

• sankomies

Ihan kuin sinkomies. Kukahan se luurasi sen niken takana.......

• saavimies

Eikös MK myös voi toimia samoin kuin te nimimerkillä ja jatkuvasti olette hänen kimpusssa ja käyttäneet jopa hänen nimeä, olen havainnut sen seikan joten semppiä

• se riittää

Ei siitä ole kyse vaan siitä kun se tunnustaa punaisessa lieksassa kepua ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      34
      5548
    2. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      490
      2543
    3. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      27
      1369
    4. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      5
      1355
    5. En tiedä miksi kerroin sinusta täällä

Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.
      Tunteet
      17
      1089
    6. Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!

Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http
      Mainonta ja markkinointi
      7
      964
    7. Pystytkö unohtamaan

Minut?
      Ikävä
      62
      872
    8. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      4
      867
    9. Nainen, tunnetko saman kuin minä

Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv
      Ikävä
      43
      863
    10. Siellä taas pyörin

Nimittäin sinun paikkakunnalla mies. Mutta en vieläkään nähnyt sinua. Miksi sinä olet minulta aina piilossa?
      Tunteet
      9
      796
    Aihe