Uusi valitus joka kuukausi?

.......

Sossu päätti olla huomioimatta enää koko vuokraa, joka on parikymppiä enemmän kuin paikkakunnan ns. maksimi. Laitoin oikaisuvaatimuksen menemään, ja luvassa on arvatenkin kielteinen kumileimasinpäätös, jonka jälkeen valitus hallinto-oikeuteen.

Onko minun tehtävä sama oikaisuvaatimus JA valitus joka kuukausi uudestaan, jos haluan puuttuvat rahat niiltä kuukausilta ennen kuin hallinto-oikeus joskus myöhemmin mahdollisesti kumoaa sossun päätöksen, vai mitenkä tämä nyt oikein menee?

13

172

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5plus11

Muistathan hakea edullisemman vuokratason asuntoa ?

• Sossulle "pataan"

Kannattaa tehdä uusi valitus joka kuukausi, sehän on helppoa kun muuttaa vain päivämäärän. Muista vaatia myös korvausta valituksen teosta aiheutuneista matriaalikustannuksista ja käytetystä ajasta, 100€/valitus on sopiva summa.

• aktiv kapitaal

Juuri näin.

• talous kuntoon
    • Petu...

Noin se todellakin on. Eli jotta varmuudella saisit tuon parikymppiä joka kuukaudelta niin uutta oikaisuvaatimusta ja valitusta kehiin joka kuukausi. Oikeudenkäyntikuluja voi saada yleensä vain jos sossun päätös on selvästi lainvastainen. Oikeuskäytännön mukaan 5%:n ylitys normivuokraan yhden hengen taloudessa on maksattava tt-tukena. KHO:ssa on vireillä 10%:n ylitys kahden hengen taloudessa.

Jos et tee valitusta joka kuukausi niin on mahdollista, että et millään konstilla saa tuota pariakymppiä. Niin kävi itselleni aikoinaan ylläpitokorvauksen osalta kun tein vain yhden valituksen ja sitten päätöksen jälkeen koitin hakea rahaa takaisin myös noilta muilta kuukausilta - ei onnistunut edes purkuhakemuksella koska KHO katsoi, että ylläpitokorvauksen huomioon ottaminen tulona ei tuolloin ollut ilmeisen lainvastaista, tai muuten niin väärin, että päätökset olisi voitu purkaa.

http://www.toimeentulotuki.net

• sivuusta

Eli jos päätös tehdään kolmelle kuukaudelle, niin kolmen kuukauden välein tarvitsee tehdä valitus?

• department.

Entä, jos sossu pakottaa vaihtamaan asuntoa, jos alkaa valittamaan?

• Petu...

• Sossulle "pataan"

"Eli jos päätös tehdään kolmelle kuukaudelle, niin kolmen kuukauden välein tarvitsee tehdä valitus?"
      Ehdottomasti KYLLÄ!!

• sivuusta

Kauanko kestää valituksen käsittely hallinto-oikeudessa? Onko kenelläkään kokemusta Helsingin h-o:sta?

• Sossulle "pataan"

En tiedä Helsingin h-o.sta, mutta Kuopion h-o:ssa mun "keissi" kesti vain vähän yli 3 kk, viime vuonna. Kun vein vailitusta niin sanoivat että keskimäärin 6 kk, varmaan vaihtelee. Mutta kestääpähän kuinka kauan tahansa niin ei sulla ole mitään hävittävää. Ja kun jutun voitat, niin saat niitä kakskymppisiä sitten sen verran enemmän. Muista myös vaatia kuluja valituksessta esim. 100€/valitus, noita et todenäköisesti saa mutta sossu varmaan "tykkää" noista vaatimuksista. Ja nuo kakskymppiset ei sitten vaikuta muuhun toimeentulotukeen, mulla ei ainakaan vaikuttanut.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10342971

• sivuusta

Minulla on nyt kestänyt 5 kk. Ei tosin tästä asiasta.

• sossulle "pataan"

Ennen hallinto-oikeutta on välissä on vielä jokin "perslautakunta" joka koostuu "vasemman jalan saappaista" ja tehtävänä on siunata sossun tekemät virkarikokset, nostaa kokouspalkkoita ja vaikeuttaa oikeuden toteutumista. Ja sossu valehtelee niin paljon kun ilkee noissa lautakuntakäsittelyissä, hallinto-oikeudelle eivät uskalla enää niin törkeesti valehdella, munkin tapauksessa myönsivät virheen vasta lausuntovaiheessa. Täysin turhia on nuo perslautakunnat, pitäs kokonaan lopettaa moiset ellei ryhtiä löydy tekemään oiekeudenmukaisa päätöksiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      91
      1497
    2. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      83
      1032
    3. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      67
      927
    4. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      361
      871
    5. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      176
      864
    6. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      92
      783
    7. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      61
      605
    8. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      63
      576
    9. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      36
      531
    10. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      128
      517
    Aihe