st1 svinö 1.926!
bensan hinta veneasemilla!
40
2890
Vastaukset
- isolohko454
ja ensi kesänä ( jos ei sitä mainostettua maailmanloppua tule ), niin on hintalapussa taas ihan muut lukemat. Suurella tod. näköisyydellä, tarkistettu hintaa taas reilusti yläspäin, bensa-asemilla. Näin siis meillä armaassa lottovoittajien maassa, Suomessa. Maailma pelastuu, kun suomalaiset maksaa etenkin bensasta ( liikkumisesta autolla, veneiillä ym. laitteilla ) , maailman huippuhintoja, tulostasoon verrattuna. Pitäähän ne kreikka-biljoonat joidenkin maksaa, eikös juu.... :-D
- Kaikki maksaa
Isolohko454: Paljos konees kuluttaa, ja minkälaisessa veneessä? Tiedosta kiinnostunut.
- Bensan ja dieselin
Kaikki maksaa kirjoitti:
Isolohko454: Paljos konees kuluttaa, ja minkälaisessa veneessä? Tiedosta kiinnostunut.
Veneilijöiden parissa tuntuu elelevän sitkeä harhaluulo, jonka mukaan bensan- tai dieselin hinnalla on oleellista merkitystä veneilyyn.
Jopa ns.puoli/koko ammattilaiset ovat kirjoituksissaan todistelleet, kuinka koneenvaihto kannattaa polttoainekustannusten laskun perusteella.
Tosiasiassa veneilyn kustannukset tulevat aivan muualta, mutta tankilla käytäessä on niin konkreettista kaivaa kuvetta. Suosittelenkin luottokortilla maksamista.
Kevennykseksi pari "yleistotuutta": Mikään ei voi olla hauskaa, jos se maksaa alle tonnin tunti." toisen kuulin aivan liian myöhään: Veneily ei ole perseaukisten puuhaa."
Repikää siitä. - niinjuuriniin
Bensan ja dieselin kirjoitti:
Veneilijöiden parissa tuntuu elelevän sitkeä harhaluulo, jonka mukaan bensan- tai dieselin hinnalla on oleellista merkitystä veneilyyn.
Jopa ns.puoli/koko ammattilaiset ovat kirjoituksissaan todistelleet, kuinka koneenvaihto kannattaa polttoainekustannusten laskun perusteella.
Tosiasiassa veneilyn kustannukset tulevat aivan muualta, mutta tankilla käytäessä on niin konkreettista kaivaa kuvetta. Suosittelenkin luottokortilla maksamista.
Kevennykseksi pari "yleistotuutta": Mikään ei voi olla hauskaa, jos se maksaa alle tonnin tunti." toisen kuulin aivan liian myöhään: Veneily ei ole perseaukisten puuhaa."
Repikää siitä.Näin on. Esimerkki: Ostat pikkuperheelle uuden kompaktin 7,5 metrisen liukuvan retkiveneen saturaisella. Kuluja:
Ensimmäisen vuoden depresiaatio 15 000 EUR, seuraavankin ainakin 10 000.
Seuramaksut nostot laskut säilytkset 1000
Jos säilytät hallissa Pki seudulla lisää 2000
Huollot Pencentralla lähes 1000
Tilpehööverit joilla ei ole juuri arvoa käytettyinä 1000
jne.
Ajelet niin paljon kuin jaksat, tulee kaudessa esim 1000 mpk. Maksaa 1500 EUR dieselinä. Olematon kulu em. nähden.
Toki jos hankkii vm. -84 10 mterisen Meri-Reijon kahdella isolohkolla hintaan 15 000 euroa, tilanne on toinen:
Depresiaatio 1000 EUR
Säilytys oman mökin laiturissa, talvisäilytys omalla tontilla 0€
Huolto joka toinen vuosi, öljyt 50 eur, peräöljyjä ei vaihdeta ennen kuin leikkaa kiinni
Kuluttaa 4,5 litraa/mpk, ajetaan myös 1000 mpk kustannuksella 8550 EUR/kausi. Nyt gason hinnalla onkin merkitystä. - kumpaa?
Bensan ja dieselin kirjoitti:
Veneilijöiden parissa tuntuu elelevän sitkeä harhaluulo, jonka mukaan bensan- tai dieselin hinnalla on oleellista merkitystä veneilyyn.
Jopa ns.puoli/koko ammattilaiset ovat kirjoituksissaan todistelleet, kuinka koneenvaihto kannattaa polttoainekustannusten laskun perusteella.
Tosiasiassa veneilyn kustannukset tulevat aivan muualta, mutta tankilla käytäessä on niin konkreettista kaivaa kuvetta. Suosittelenkin luottokortilla maksamista.
Kevennykseksi pari "yleistotuutta": Mikään ei voi olla hauskaa, jos se maksaa alle tonnin tunti." toisen kuulin aivan liian myöhään: Veneily ei ole perseaukisten puuhaa."
Repikää siitä.Kaipa se hauska sitten maksaa tonnin tunti. Siitä kai johtuu, että tonnin tunti kuluttavat, kuluttavat vain minuutteja kerrallaan. Sääntö josta on todella vähän poikkeuksia, on se, että sellaiset käyvät heittämässä todella lyhyitä lenkkejä ulkona. Onko ne nyt sittenkin vain persaukisia, vai eikö se sittenkään ole hauskaa?
- bensanpolttaja
Sommarö 1,81 €/l
Predium 1,94 €/l
Siis 98 e- Luvunhätkyttäjä
Sipoon Karhusaaressa 98 maksoi 1.79.
- Lullinkutkuttaja
Luvunhätkyttäjä kirjoitti:
Sipoon Karhusaaressa 98 maksoi 1.79.
Onko tietoa mitä diesel maksaa karhusaaressa ?
- Öljy on halpaa
Polttoaineiden hinnat nousee tästä etiäpäin sellaisella 10-20% vuosikehityksellä. Syynä on raakaöljyn kysynnän raju kasvu olemattomaan tarjontaan nähden.
Siltikin on varmaa, että viimeinen bensatippa tullaan kuluttamaan jossakin todella törkeässä luksushuvijahdissa tai superautossa.- Löydä raha pois
Hauskaa että joku uskoo siihen että bensan hinnan nousu johtuu siitä että öljy alkaa loppua,
Ja veneen diesel-moottori maksaa 40 tonnia sen takia kun siinä on niin kalliit materiaalit, se on ihan erilainen kuin auton moottori ja valmistussarjat on olemattomat (lähes käsityötä)? - Totta turiset
Löydä raha pois kirjoitti:
Hauskaa että joku uskoo siihen että bensan hinnan nousu johtuu siitä että öljy alkaa loppua,
Ja veneen diesel-moottori maksaa 40 tonnia sen takia kun siinä on niin kalliit materiaalit, se on ihan erilainen kuin auton moottori ja valmistussarjat on olemattomat (lähes käsityötä)?Öljyn kulutus on maailmanlaajuisesti laskenut viimeisen 5 vuoden aikana miltei 15% ja taakaöljyn hintakin on vuoden sisään halventunut (Brent 120 > 107) yli 10 %.
Verot ja EU.n saastemaksuhölmöily pitää käyttäjät "tyytyväisenä"
Dieselikin kannattaa ostaa kokonaisena autona, saa lisukkeineenkin puoleen hintaan, ja kun käyttää pelkän moottorin ei tartte maksaa autoveroakaan.
Veneilijät taitaa olla helpoimmin lypsettävä rikkaiden typerysten joukko.
- ajeltiin ennenkin.
Polttoaineiden reaalihinnat ovat jopa alhaisepia, kuin 70 luvun öljykriisin aikoina.
Mietitäämpä sitä.- o-.ipl,uy7
Reaalihinta -onko reaalikoe? Oliko Edk Välittäjä tietoa?
- Juuripa niin
Kun verrataan rahanarvoon ja tulotasoon, öljyn hinta ei paljoa eroa 70-luvun tasosta, se oli suurin hinnanmuutos, ja ei perustunut muuhun kuin OPEC.in ahneuteen.
Silloin öljyn piti loppua 30 vuodessa, nyt tunnetut varat riittää yli 200 v, uusia varmaan löytyy ja kun lähteet ehtyy, kivihiilestä saadaan erotettua nestemmäistä polttoainetta ainakin toinen mokoma.
Ei taida edes lapsenlapsemme nähdä öljyn loppumista, hinta voi kansalaisille nousta kuten nykyäänkin, valtiomme ystävällisen verotustoiminnan vuoksi. - 64 vuotta
Juuripa niin kirjoitti:
Kun verrataan rahanarvoon ja tulotasoon, öljyn hinta ei paljoa eroa 70-luvun tasosta, se oli suurin hinnanmuutos, ja ei perustunut muuhun kuin OPEC.in ahneuteen.
Silloin öljyn piti loppua 30 vuodessa, nyt tunnetut varat riittää yli 200 v, uusia varmaan löytyy ja kun lähteet ehtyy, kivihiilestä saadaan erotettua nestemmäistä polttoainetta ainakin toinen mokoma.
Ei taida edes lapsenlapsemme nähdä öljyn loppumista, hinta voi kansalaisille nousta kuten nykyäänkin, valtiomme ystävällisen verotustoiminnan vuoksi.Mutua heität. Tunnetut öljyvarat kestävät 64 vuotta 2011 tilastojen perusteella. Epäilen että ei ajeta bensalla tai dieselillä enää 30 vuoden päästä autolla eikä veneillä. Jotain muuta on pakko tulla tilalle.
http://en.wikipedia.org/wiki/Oil_reserves - Maailmanloppu taas e
64 vuotta kirjoitti:
Mutua heität. Tunnetut öljyvarat kestävät 64 vuotta 2011 tilastojen perusteella. Epäilen että ei ajeta bensalla tai dieselillä enää 30 vuoden päästä autolla eikä veneillä. Jotain muuta on pakko tulla tilalle.
http://en.wikipedia.org/wiki/Oil_reservesÖljyn kulutus on suunnilleen 70 milj barrel /d, vastaa 25 mrd. barrel/ vuosi.
Nykyisellä kulutuksella hyödynnetyt tunnetut öljyvarat riittävät vähän yli 40 vuotta.
Arvio perustuu öljy-yhtiöiden ilmoittamaan hiukan yli 1 bilj barrelin määrään.
Hyödyntämättömiä oljy - ja öljyhiekkavarantoja on tiedemiesten nykyisen tutkimusten mukaan eri arvioissa 6...16 bilj barrelia, joista taloudellisesti hyödynnettävissä ehkä puolet.
Kulutuksen kasvu, tai aleneminen on arvioita, samoin kuin eri tahojen intressit vetää tulevaisuuden näkymiä tiettyyn suuntaan, joten aivan kaikkiin maailmanlopun julistuksiin ei kannata sokeasti uskoa, kannattaa kaivaa tietoa useammista lähteistä, ja hiukan kriittisemmin.
- ?
en ymmärrä veneily-lisää hinnassa, koska asemat sijaitsevat pääsääntöisesti mantereella!
- huono asiakas
Veneasemilla ei silti myydä autoihin, eivätkä ole sen suhteen missään paljon liikennöityjen teiden varsillakaan. Asemalta vaaditaan samojen määräysten täyttämistä kuin autoasemiltakin, mutta myyntiä on vain pieni osa vuotta. veneilykauden hiljaisemoinakin aikoina asema on miehitettynä. Jo sateinen päivä pitää veneiljät paikoillaan ja edelleen asemalla on henkilökunta työssä peukaloita pyörittämässä. Minä en ole mikään bensakauppias, en edes heidän hyvä asiakas, mutta ymmärrän silti oikein hyvin sen hintaeron.
- ?
huono asiakas kirjoitti:
Veneasemilla ei silti myydä autoihin, eivätkä ole sen suhteen missään paljon liikennöityjen teiden varsillakaan. Asemalta vaaditaan samojen määräysten täyttämistä kuin autoasemiltakin, mutta myyntiä on vain pieni osa vuotta. veneilykauden hiljaisemoinakin aikoina asema on miehitettynä. Jo sateinen päivä pitää veneiljät paikoillaan ja edelleen asemalla on henkilökunta työssä peukaloita pyörittämässä. Minä en ole mikään bensakauppias, en edes heidän hyvä asiakas, mutta ymmärrän silti oikein hyvin sen hintaeron.
se kesä-hessun pitäminen siellä asemalla ei paljoa maksa!
- meripoiju1
Veneasemat myyvät keskimäärin saman verran polttoainetta vuoden aikana kuin mitä autoilijoiden käyttämät asemat myyvät viikossa.
Veneasemien myyntiin koko vuodeksi riittää pari kolme tankkiautollista, kun taas maa-asemia täytetään tankkiautollinen tai pari -kolme viikossa. Ero on massiivinen.
Silti veneasemilla ovat samat kassa, maksupääte, pumppujen,letkujen ja säiliöiden huoltokustannukset kuin muillakin, henkilökustannuksita puhumattakaan.
Ollaan iloisia että jotkut vielä viitsivät pilata kesänsä letkunjatkeena veneasemilla ja tankataan tyytyväisinä siitä että saadaan polttoainetta.
- Ei pänikkää
Jaa paljonko Kiviniemessä Puttaalla dieselin hinta?
- lahf+wefhf
Inkoossa on samassa paikassa auto- ja veneasema, eri pumput tosin. Peijjooni kun ei tullut katsottua hintaa siellä. Mahtaako joku muu ollut tarkkaavampi?
- D4
Tankkasin viikonloppuna Inkoossa 21.5. Diesel olisiko ollut 1,54 ja 98 bensa n. 1,7. Porkkala Marinassa diesel hinta oli 1,77. Onhan niitä sekä auto/vene tankkauspaikkoja aika monessa paikassa.
- työvene
Tankkiautolla rantaan oari kuutiota Pöötä.
Halpaa kuin saippua.
Köyhät - Köyhimys
Minun tavanomainen viikonloppuveneilyni vie noin 20 litraa dieseliä. Ostan tuon määrän kahteen 10 litran astiaan liikennepolttonesteitä myyvältä kylmäasemalta ja lorottelen sitten niistä veneen tankkiin. Jos litrahinnan ero on 20–30 senttiä, tulee säästöä 4–6 euroa per tankkaus.
Minulle tuolla erolla on merkitystä, kaikille ehkä ei.
Tiedän toki, ettei meriasemia olisi pian lainkaan ja veneily hankaloituisi oleellisesti, jos kaikki ottasivat samanlaisen boikottiasenteen. - jakelurasia
Jakeluasema PVM Di/ € 95/ € 98/ €
Espoo, Gulf Suvisaaristo (30.5.) 31.05. 1.659 - 1.875
On se jännä että jollain hiljaisemmalla asemalla pyydetään
pienempää hintaa kuin asemilla joilla on 1xxxxx x suurempi asiakaskunta,
no kilpailua kun ei ole yhtään niin voi pyytää mitä haluaa.- Anonyymi
Ensi kesänä taitaa bensaa ostava veneilijä joutua maksamaan yli 2 euroa litra ja uhkana on myös ,että tulossa on vene vero ,jota on jo vuosia valmisteltu.
Valtion vallan on pakko keksiä lisää tuloja ,koska mm polttoaineiden verotusta ei voi enää paljon lisätä ,j menekki on koko ajan vähentynyt ,eli tuloja ei saada entiseen malliin .
Suomen velka on vuonna 2020 kasvanut koronan takia ylimääräisen 10 miljardilla ja kun sitä on jo ollut yli 100 miljardia ,joskus sitä on lyhennettävä.
Vihervasenmiston hallitus joutuu tekemään kovia ratkaisuja ,ja siihen liittyykin harkinta mistä saadaan lisää tuloja valtion pohjattomaan kassaan .
Ehkä tämä VTV n toimintaan liittyvä selvitys ,tuo myös valtion virastojen toimintaa säästö tarkastus toimet ,joilla voidaan menoja hillitä ,jos ei miljardeilla ,niin ainakin sadoilla miljoonilla ,vuosittain .toivottavasti . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensi kesänä taitaa bensaa ostava veneilijä joutua maksamaan yli 2 euroa litra ja uhkana on myös ,että tulossa on vene vero ,jota on jo vuosia valmisteltu.
Valtion vallan on pakko keksiä lisää tuloja ,koska mm polttoaineiden verotusta ei voi enää paljon lisätä ,j menekki on koko ajan vähentynyt ,eli tuloja ei saada entiseen malliin .
Suomen velka on vuonna 2020 kasvanut koronan takia ylimääräisen 10 miljardilla ja kun sitä on jo ollut yli 100 miljardia ,joskus sitä on lyhennettävä.
Vihervasenmiston hallitus joutuu tekemään kovia ratkaisuja ,ja siihen liittyykin harkinta mistä saadaan lisää tuloja valtion pohjattomaan kassaan .
Ehkä tämä VTV n toimintaan liittyvä selvitys ,tuo myös valtion virastojen toimintaa säästö tarkastus toimet ,joilla voidaan menoja hillitä ,jos ei miljardeilla ,niin ainakin sadoilla miljoonilla ,vuosittain .toivottavasti .Nyt hallitus riitelee mistä rahaa ,muualta kuin lainaamalla?
Nyt onkin jo lainattu 30 miljardia , siihen liittyy tarve saada lisää verotettavaa , veneilijän kesään liittyy tuo polttoaineiden hinnan nousu ,mutta hallitus on suunnittelemassa myös vene veroa , jo vuoden 2022 alkuun ,joten maksua maksun päälle odotellessa hyviä veneily kausia toivotellen . Sähkö veneilyn aloittavalla . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt hallitus riitelee mistä rahaa ,muualta kuin lainaamalla?
Nyt onkin jo lainattu 30 miljardia , siihen liittyy tarve saada lisää verotettavaa , veneilijän kesään liittyy tuo polttoaineiden hinnan nousu ,mutta hallitus on suunnittelemassa myös vene veroa , jo vuoden 2022 alkuun ,joten maksua maksun päälle odotellessa hyviä veneily kausia toivotellen . Sähkö veneilyn aloittavalla .Höpö höpö. Ei mitään veneveroa ole suunniteltu, kun persut eivät nyt ole hallituksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensi kesänä taitaa bensaa ostava veneilijä joutua maksamaan yli 2 euroa litra ja uhkana on myös ,että tulossa on vene vero ,jota on jo vuosia valmisteltu.
Valtion vallan on pakko keksiä lisää tuloja ,koska mm polttoaineiden verotusta ei voi enää paljon lisätä ,j menekki on koko ajan vähentynyt ,eli tuloja ei saada entiseen malliin .
Suomen velka on vuonna 2020 kasvanut koronan takia ylimääräisen 10 miljardilla ja kun sitä on jo ollut yli 100 miljardia ,joskus sitä on lyhennettävä.
Vihervasenmiston hallitus joutuu tekemään kovia ratkaisuja ,ja siihen liittyykin harkinta mistä saadaan lisää tuloja valtion pohjattomaan kassaan .
Ehkä tämä VTV n toimintaan liittyvä selvitys ,tuo myös valtion virastojen toimintaa säästö tarkastus toimet ,joilla voidaan menoja hillitä ,jos ei miljardeilla ,niin ainakin sadoilla miljoonilla ,vuosittain .toivottavasti .Pitäähän meidän olla solidaarisia italialle, italia laittaa oma rahaa "elytyspaketissa" 30miljardia ja saa 190 miljardia muita EU tukiaisia 30 miljardia, että voivat elää kuten ennenkin pienet verot 60 vuotiaana eläkkeelle yms.
Kyllä tulee polttoaine ja hallitus kalliiksi
- Anonyymi
Kohtuullisen lyhyellä ajalla tulemme näkemään polttoaineen hinnan ainakin tuplaantuvan.
- Anonyymi
Päästökauppa tulee nostamaan rajusti hintoja https://moottori.fi/liikenne/jutut/polttoaineiden-paastokauppa-valmisteilla-miten-kay-litrahinnan/
- Anonyymi
Ei tule kun tankkaa Tallinnassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tule kun tankkaa Tallinnassa.
Taitaa tulla kun jäät kiinni veronkierrosta ja laittomalla polttoaineella ajamisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa tulla kun jäät kiinni veronkierrosta ja laittomalla polttoaineella ajamisesta.
Hölmö, ei Tallinnassa tankkaminen ole mitenkään laitonta. Tottakai tankataan siellä missä on halvinta dieseliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hölmö, ei Tallinnassa tankkaminen ole mitenkään laitonta. Tottakai tankataan siellä missä on halvinta dieseliä.
Juu toisesta Eu maasta tankattuna laillista jos aine on ollut verollista, halvempaa on Latviassa ja viina melkein ilmaista verollisenakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu toisesta Eu maasta tankattuna laillista jos aine on ollut verollista, halvempaa on Latviassa ja viina melkein ilmaista verollisenakin.
Tai ihan mistä tahansa muustakin maasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tule kun tankkaa Tallinnassa.
Kyllä se päästökauppa nostaa Vironkin hinnat, sorry
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se päästökauppa nostaa Vironkin hinnat, sorry
Juu ei taida nostaa lähellekkään suomen nykyisiä hintoja.
- Anonyymi
Tankkaan aina ennen kesää peräkärryllä kuljetettavalla tilasäiliöllä jossa on pumppu. korkeintaan pari reissua edulliselle huoltoasemalle ja kaksi 300 litran tankkia on taas täynnä. Sillä mennään uppiksella taas koko kesä.
https://www.tavaratalohurrikaani.fi/dieselsailio-210l-12v.html?utm_source=GoogleAds&utm_medium=shopping&gclid=Cj0KCQjwyZmEBhCpARIsALIzmnIKW4QGkrNr9D4I14gYfJK8Rz6Mj-2cfTZCqSbIqLjbcB2xAuQKjJ4aAoDSEALw_wcB
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä lopettanut rajalle ihmisten tuomisen, Suomi sulkemassa silti rajansa
Venäjä on lopettanut toistaiseksi "turvapaikanhakijoiden" kuskaamisen Raja Joosepin avonaiselle Itärajan asemalle. Syynä1962186Fatima Diarra Suomen pakolaiskiintiö nostettava moninkertaiseksi
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010021408.html Hallitus on laskemassa Suomen pakolaiskiintiön 500 pakolaiseen vuod1791419Persu jakoi tekoälyn tekemiä deepfakekuvia mustamaalatakseen SPR:ää
Ei näe asiassa ongelmaa https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/224e6737-010d-42ce-9ac0-cd08a8309f061991169- 741165
Onko tämä yksipuolista?
Haluaisin laittaa sulle viestiä, kysyä kuulumisia. Haluaisin tietää miten voit, onko kaikki hyvin. Kaipaan sua, en tiedä631138Hän, kaivattuni
varmaan luulee, että unohdin, jatkoin elämääni, päästin irti. Vaikka ajattelen häntä edelleen koko ajan. Näin se vaan me51898Amnesty nillittää rajojen sulusta
Amnesty väittää, että missään ei ole näytetty toteen sitä, että noista itärajalta tulleista turvapaikanhakijoista olisi143868- 101835
- 45820
Muistatko? Selviytyjät Teemu Roivainen on Saara Aallon ex-mies - Nyt kumpikin naisen kanssa - Kuvat!
Kääk-juoru! Teemu Roivainen ja Saara Aalto tapasivat lukiossa ja seurustelivat vuosia. Nyt kumpikin on vakiintuneessa pa9766