Nuo papit joskus haluavat olla kansanomaisia, kuten aamulla TV

N Ä Y T T I.

He pukeutuvat ruutupaitaan, mutta se on auki, ja sen sisällä on musta papin kaapu ja valkoinen kaulapanta osoittamassa papillista säätyä.

Kun ruutupaita on kuitenkin siinä päällä, tulee kertminen siitä, miten se Jeesus sitten tästä kohotettiin taivaaseen ... entistäkin irvokkaammaksi.

Parempi olisi ottaa se vanha ilme ja julistaa saarnastuolista sitä ikivanhaa jargonia.

Uskokoon ken haluaa.

22

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meillä koulussa kävi

      aika ajoin pappi pitämässä aamuhartautta.
      Hän alotti usein (muista äänensävynkin):
      - Kun minä tuossa kävelin tänne koululle päin, näin pikkuisen karvaisen otuksen siinä hyppelemässä oksalta oksalle.
      Mikähän se mahtoi olla? Kuka tietää?

      Pikku Kallen vastaus siinä väkisinkin tuli mieleen, vaikka kukaan meistä pitkistä pojista ei sitä papille sanomut.

      - Sanoisin muuten, että se oli varmaan orava,
      mutta tilanteen huomioon ottaen sanon, että Jeesus-lapsi!


      ***

      • On se kyllä niin

        paksua pöpinää tuo taivaaseen astuminen ja neitseestä syntyminen, vesien päällä kävelemisestä puhumattakaan!

        Lapsesta alkaen tuollaiselle ihminen altistetaan ja uhkailulla helvetistä fixoidaan!

        HYi hitto!


      • Vähitellen ihmiset
        On se kyllä niin kirjoitti:

        paksua pöpinää tuo taivaaseen astuminen ja neitseestä syntyminen, vesien päällä kävelemisestä puhumattakaan!

        Lapsesta alkaen tuollaiselle ihminen altistetaan ja uhkailulla helvetistä fixoidaan!

        HYi hitto!

        alkavat vapautua tuosta valehtelusta. Puukuvien kumartelua, aivan kuin pöpilästä suoraan!
        Aivan kauhean näköisiäkin ne ikonit.


    • Ekumeenisuus on kaiken pahan alku ja juuri.
      Kansankirkkomme venyttää haureuttaan näköjään rajattomiin.
      Sinänsä se on minulle yks ja sama, mutta jos ohjeekseen ottaa Raamatun, pitäisi pysyä lestissään. Siitä poikkeaminen on kerettiläisyyttä.
      Homma taisi alkaa jo muinaisista rippileireistä.
      Rippileirillä minäkin kärsin pari rakkaus-surua, eikä kummatkaan niistä, heevetti vieköön, kohdistuneet jeesukseen.

      Kansankirkkomme on nykyään valtiovaltamme "valistus"- organisaatio.
      Sinne haalitaan pakolaisia, maasta poistettuja, "naispappeja" ja muuta kummallisuutta.

      Siksi pitää olla nuorekas ruutupaitakin, kohta varmaan Niqaptitkin tulevat pakollisiksi. Mikä tietysti sopii vanhoille naispapeille hyvin.
      H.

    • älä.mäkätä

      Minua ei syyllistä liperit eikä luparit. Pappi on ihan samalaatuinen ihminen, kuin minäkin.
      Ruutupaidasta minulle tulee aina mieleen John Fogerty, ja sadettakin on nähty,monestikin.
      Josko meidän ihmisten pitäisi olla onnekkaita olevasta, vähemmän myntystellä mutkikkaissa muunnelmissa.
      Hymyillä kera keväisen auringon.
      Se paistaa yhtenevästi köyhille ja rikkaille,

      Ashleykin on ihan kiva pappi.

    • Yksi parhaita onkin

      juuri mainitsemasi Ashley,
      sillä hän ei juuri noita '' ihmeitä'' puheissaan viljele, vaan lohduttaa lajikumppaneitaan parhaan taitonsa mukaan.
      Inhimillinen myöskin virheissään.
      Kukaanhan ei ole täydellinen.

    • John Fogerty &

      ”Who’ll Stop The Rain”, yes box.

      • Ceeceeär

        ...ja Green River, yes box.


      • älä.mäkätä

        @ John Fogerty &

        Totta, mooses. Ajan patina ja vuosien vuot ovat pisartaneet jo Johninkin ääneen ja olemukseen vanhuutta. Ihan on ihminen, hänkin.
        Mutta, ihana on hän.

        John Fogerty "Have You Ever Seen The Rain?"

        http://www.youtube.com/watch?v=SCQ6XmsJ8tE


    • meeriamanda

      En edelleenkään ymmärrä sitä mikä heevatan halu on nollata joidenkin uskovien ajatusmaailmaa? Okay, sinä ´tiedät´ näin....minä ajattelen ihan toisin.

      Uskispalstojakin on Suomi24 jossa voi kinata, niinkuin sinä nollaat hengellistä ajatusmieltä oleviin ihmisiin, en jatka ...samaa lapsellisuutta.

      Sinulta tuskin mitään on pois onko ruutupaita aslla vai yllä???

      • meeriamanda

        Puhu , keskustele ... mut ole avarakatseinen kaikelle. Minä tulen ihan mihin ketjuun ITSE haluan, recattuna...en puskasta!


      • voi luoja
        meeriamanda kirjoitti:

        Puhu , keskustele ... mut ole avarakatseinen kaikelle. Minä tulen ihan mihin ketjuun ITSE haluan, recattuna...en puskasta!

        Sinäkö olit avarakatseinen edellisessä vastauksessasi?


      • meeriamanda
        voi luoja kirjoitti:

        Sinäkö olit avarakatseinen edellisessä vastauksessasi?

        Oletko joku jänkkääjä, riidan hakija? Lue niin et ymmärrät, kysy ellei älysi riitä!


      • voi luoja
        meeriamanda kirjoitti:

        Oletko joku jänkkääjä, riidan hakija? Lue niin et ymmärrät, kysy ellei älysi riitä!

        Johan olet ärhäkkä tapaus.


    • Hyvä on_menen pois

      minäkin, tää palsta on kuollut. Yritin jotain, mutta sinä sen stoppasit. Oletko nyt onnellinen?

    • isoäiti*

      Kovin riitaiseksi on palsta mennyt, valitettavasti.

      • meeriamanda

        Niin, uskonnollinen ajatusmaailmani ei hyväksy halveerausta. Asiat asioina.


      • 'o'
        meeriamanda kirjoitti:

        Niin, uskonnollinen ajatusmaailmani ei hyväksy halveerausta. Asiat asioina.

        Sinun uskonnollinen ajatusmaailmasi mukaanko käsket muidenkin 'tanssia'?


    • demeter

      Käsi sydämelle (NÄYTTI): halusitko keskustella vai pilkata ? Minustakin vaikutti siltä, että halusit osoittaa fiksuuttasi ilmoittamalla, ettet usko. Uskotaan...

      • Onkohan ihmisen fiksuus uskomisesta tai ei uskomisesta kiinni?
        Molemmathan perustuu pelkkään uskoon .
        Jonkinlaista brassailua uhoominen suuntaan tai toiseen
        itte olen tavannu aivan mahtavia merimiespappeja liperillä ja ilman


      • No ei nyt brassailua
        piikkiö kirjoitti:

        Onkohan ihmisen fiksuus uskomisesta tai ei uskomisesta kiinni?
        Molemmathan perustuu pelkkään uskoon .
        Jonkinlaista brassailua uhoominen suuntaan tai toiseen
        itte olen tavannu aivan mahtavia merimiespappeja liperillä ja ilman

        Eiköhän ihan vain keskustelusta tai sen aloittamisesta lie ollut kyse.


    • P.S. Huumori on

      sallittua myös uskonnosta puhuttaessa, ''Isä Camillon kylä''
      ( Giovanni Guareschi) aikoinaan oli monien suosikkiteos, niin myös minun, joka Jumalaan, Luojaan uskoin ja uskon. Sen kerrontatapa oli erityisesti mieleeni letkeän ja rennon otteensa takia.

      http://www.kirkkojakaupunki.fi/

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe